Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    lise: ja ik heb er zelfs 2 gehad(babyshowers) maar je krijgt niet heel veel kleertjes meestal krijg je beddengoed, flesjes, eetstoel, swing, wipstoeltjes en cadea bonnen(nou ja hier zijn dat een soort creditcard met geld erop) dus eigenlijk al het spul dat je nodig hebt voor de baby... wel makkelijk hoef je het zelf niet te kopen... en dat scheelt een hoop geld dat meubilair en alles :)

heb er 1 in mei gehad en 1 in juni

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ach wat lief.. sieraadjes :D...
    ik wil ook gaatjes in mn kleine's oor laten schieten met ong. 8 weken ook..

arme schoonmama... kan zij ook niets aan doen, en het zit vast ergens in een tasje ofzo... vinden ze heus wel weer terug...
    ja en oude mensen worden antuurlijk wel vergeetachtig, maar als het steeds meer is..
    althzeimer is echt erg... :(

die tasjien dingetjes heeft mn moeder ook thuis staan, of van die schalen.. waar je dan sla ofzo ik kan doen... :D ( staat meestal Safi op de onderkant... dat is me opgevallen :) )

nou wij hebben lekker gegessen.. :D
    mijn buikje zit weer vol... (dubbelzinnig ;) )

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik vond het ook heel leuk dat ze eraan gedacht hebben :)
    Ik had alleen zo'n pakje gevraagd aan mijn schoonbroer, de rest was 'eigen initiatief' ;)

Mijn oma is 78, maar mijn schoonmoeder begint nu vergeetachtig te worden en zij is (ongeveer) 61 of 62, dat weten ze niet precies, ze heeft geen geboorteakte!

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    sieraden ja dat heb ik ook gekregen trouwens.. jeetje heb veel te veel :S ooh en lise dat over de babyshower staat op pagina 168 onderaan ;)

ik weet nog steeds niet wat ik moet eten erg he... ben voor mn man french toast aan het maken maar dara heb ik echt geen trek in nu

5. sweetangel100

Ja mijn schoonzusje zei al dat ze in Marokko ook kleine dingetjes vergat en alles wel 5 x vroeg... Dat valt je natuurlijk pas echt op als je de hele dag bij elkaar bent, daarom hebben we van te voren natuurlijk niet veel gemerkt...

T geld is al terecht, mijn schoonbroer heeft alles overhoop gehaald geloof ik... Nu was ze wel nog het blaadje kwijt waar de zus van mijn man op had geschreven wie wat kreeg... Maar ja, we hebben haar maar even gebeld en toen was het duidelijk...

Mijn nichtje heeft in Marokko leren lopen!!!
    Zo leuk.. Ze was erg moe van de reis, dus het waren maar een paar stapjes, maar mijn schoonbroer zei dat als ze fit is dat ze dan hele stukken al loopt :D :D

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hehehe... ja mensen weten hier nooit hoe oud ze zijn, ik had ook zo'n meisje in mn klas... vroeger opde basisschool...
    zij woonde hier nog maar 2 jaar toen, en op haar geboorteackte stond dus dat ze 11 was ( dus groep 8 was goed, waar wij toen inzaten) maar dat meisje was duidelijk al een jaar of 16 :)

7. sweetangel100

En ze zijn allemaal jarig op 1 januari of 1 juli hahaha :)

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    echt waar dat wist ik helemaal niet hoe komt het dat ze geen geboorteakte hebben???

trouwens ik weet het al ik eet cereal :)

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ooh wat leuk... :D
    das echt zo vet als die kleine beginnen met lopen, volgens mij ben je dan echt super trots :D

hahaha ja... standaard 1 januari... :)
    maja dat verschilt eigenlijk ook weer.. want mijn vader bijv. heeft wel gewoon een geboorte akte.. en dies wordt in september 59...

oh ja gelukkig dat het eld terecht is..( is natuurlijk wel logisch...ze was gewoon vergeten waar ... arme schoonmama)

10. sweetangel100

Ja de oom van mijn man heeft ook een geboorte-akte, maar hij is in de stad geboren... Mijn schoonmoeder en de vader van mijn man (overleden) en de zus van mijn schoonmoeder zijn op het platteland geboren, dus geen geboorteakte :)

Cristel, daar hoefde je vroeger de geboorte van je kind niet aan te geven, er is dus geen geboorteakte en in de Islam wordt sowieso eigenlijk niks aan verjaardagen gedaan dus na een paar jaar weet je eigenlijk niet meer hoe oud iemand precies is. Toen ze hierheen kwamen moest er een geboortedatum komen en dat is dus standaard 1-1 of 1-7.

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm... meeste mensen geven hun kinderen niet op als ze geboren worden( nu wel, vroeger niet)
    en als ze dan naar het buitenland gaan... hebben ze dus geen geboorteakte... en verinnen ze een datum...
    nu is dat natuurlijk allemaal niet meer zo..
    maar vroeger vonden de mensen het nergens voor nodig om kinderen op te geven... daar is het ook niet belangrijk voor een sofi-nummer ofzo.. :)
    daar werkt dat heel anders...
    dus dat belang heb je niet echt... alleen om een paspoort te krijgen heb je het wel nodig..
    maar goed... die mensen gingen toch nooit weg...

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja precies... mensen die uit dorpen komen hebben idd vaak geen geboorte akte..
    en mensen van de stad wel...
    wel grappig hoor... :)

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh dat zal nu wel wat problemen geven.... of niet.. lekker het onweert ben als de dood voo ronweer en wilde net gaan douche ... lekker is dat

14. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    trouwens bedankt voor de uitleg ik leer hier zoveel veel meer dan op de middelbare school :p

15. sweetangel100

Hahaha kom maar op het juli-forum, dan leer je nog eens wat ;) :)

16. sweetangel100

Ik ben een beetje nerveus voor morgen... Het komt nu toch allemaal wel dichtbij...

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja dat klopt linda.. maar maak je niet druk.. het komt allemaal goed... misschien duurt het nog wel 2/3 dagen voordat ze je definitief gaan inleiden wie weet... in ieder geval deze week.. maar je moet maar zo denken dan heb je volgende week waarschijnlijk je meisje lekker thuis :)

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Kan me indenken dat je zenuwachtig bent, Linda, voor morgen! Probeer je niet al te druk te maken, je kunt niet in de toekomst kijken en jullie weten wat je hebt besloten; je wilt het beste voor de kleine!

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja logisch dat je zenuwachtig bent..
    maar denk maar zo... alles komt goed... :D
    en morgen heb je wel gelijk duidelijkheid met alles..
    dus das alleen maar positief toch :D

dan weetje ook waar je aan toe bent..
    en misshcien zelfs wanneer je je kleintje in je armen hebt.,.

20. sweetangel100

Dank je wel meiden :D

T is toch allemaal vreemd he... Ik weet sowieso niet wat ik van de bevalling moet verwachten en nu gaat t opeens zo snel... Maar morgen zullen we wel definitieve afspraken maken inderdaad...

Deel Deze Pagina