Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb wel 1 keer duidelijk z'n hoofdje gevoelt. Volgens mij heb ik geen blaasontsteking hoor, ik herken dit gevoel heel duidelijk, heb het al wel zo'n 1000x gehad als het er niet meer zijn :( En vorig jaar nog aan geopereerd :( (was ook niet echt fijn, ik bespaar jullie de details)

De VK zegt ook dat ik langzamer moet lopen, dat ik daardoor ook harde buiken kan krijgen. Dus ik ga de 16e maar heeeeeeel traag lopen ;)

xxx Marijke

2. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere

Haha...geloof me maar: na de bevalling ben je blij dat je er geen tampon in hoeft te doen hoor... En ach..niemand die het ziet dat jij dat draagt hoor. ;)

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,276
    4,508
    113
    In ons info boekje stond wel dat je tijdens de bevalling 10 hydrofiele gestreken luiers in een plasticzak bij de hand moest houden en volgens manlief (wij hebben allebei veel fantasie) zouden die wel eens ipv een tampon gebruikt kunnen worden :rolleyes:
    Ook stond er in dat je een maat beker moest hebben, volgens mijn vriendin is dit om je af te spoelen wanneer je geplast hebt omdat afvegen pijnlijk kan zijn.
    Ach we zien het wel, 1 ding is zeker ik kan nu niet meer terug :) :)

Groetjes

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ouuh... jullie zijn al zo op de hoogte, ik weet nog helemaal niks hahaha..naja zal wel komen nog...!!!

heb 1 zielige lijst van wat ik in huis moet hebben, als de kraamzorg komt... maar niks over wat ik mee moet nemen naar het ziekenhuis..,,

mar eh marijke... hahahaha niet zo snel lopen !!
    nee maarja als je dat weet, idd die dag ff heeeeeeel rustig aan doen, ik merk het ook dat ik gelijk harde buiken heb, als ik bijv. ga stofzuigen en dweilen en dat soort dingen..

maar wat een hitte he vandaag.... heerlijk aan de ene kant, maar ZWETEN aan de andere kant... pfff dan krijg je het zo warm, ookal staan alle ramen open... dat wordt nog wat straks, hoogzwanger met enorme hitte hahaha !!

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    ja ik vind het zelf alleen zo vies, zo'n vies onhygienisch ding daar bleeeeeeehhhh :( en dan blijft het ook nog eens niet zitten...

6. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Hoi iedereen!

Ben maar een paar daagjes niet geweest, maar wat een boel om bij te lezen!

Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gehoord van de kraamzorg, nog geeneens een telefoontje... Ben wel benieuwd hoe het hier is geregeld bij icare Emmen. Ik krijg in ieder geval helemaal geen kraampakket, dus die moet ik zelf aanschaffen en klosjes moesten we ook zelf aanvragen. Ik vind't ook zo verwarrend allemaal, want vk en verzekering vertellen er eigenlijk niks over of weten't niet. We moesten ook zelf achter alles aan. Ik had ons ook bijvoorbeeld opgegeven voor een informatieavond bij icare, maar ze waren ons vergeten in te delen :(

Maar wat Saraah had gehoord is waar, de fysio doet echt wonderen! Ik kan nu in ieder geval weer rechtop lopen en op de bank zitten, al na 4 keer erheen gaan! De behandelingen op zich zijn echt niet leuk en behoorlijk pijnlijk, maar je krijgt er echt heel wat voor terug!

Ik denk dat de papa's dat flesje alcohol idd wel nodig hebben. Marcel wilde wel de bevalling heel graag meemaken, maar alleen als ie aan't hoofdeinde mocht zitten :D.

Geniet nog van het mooie weer!!

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    zooo... heb net mn kraampakket gekregen... hahaha... nou wat een MAANDVERBAND !!! echt super veel, en die BROEKJES hahahahahaha... nee werkelijk...hahaha

maja, heel veel vond ik er niet inzitten, maar veel ervan is wel handig, en dan mn kado... wat een leuk ding, het is een luiertas..maar er zit wat leuks bij.... haha als je hem openmaakt zit er een verschoonkussen in... dus heb ik onderweg altijd een schoonmaakkussen bij me ;) vind de kleur van de tas alleen wat minder...( heel donkerpaars)

met mij gaat het wel lekker... heb mn zomerrokje maar aanetrokken met dit weer... lekker op het balkon aan het genieten... :D

8. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai,

zo dames, volgens mij heeft iedereen HET elegante kraampakket binnen! joepie! ik schrok ook wel van die grote lappen die erin zaten... hi hi.

deze week zou m commode binnenkomen bij Prenetal... duurt het (minimaal) nog een week langer :( ik heb m echt al 12 weken geleden besteld ofzo.... zonder de commode is het ook moeilijk het kamertje af te maken... duimen maar dat ie snel komt.

voor de rest weinig nieuwtjes... ik vind de zon heerlijk! krijg gelukkig geen masker, alleen sproeten...

wat leuk dat jullie kunnen voelen hoe de baby ligt, ik kan alleen harde en zachte delen onderscheiden..... denk af en toe een rug te voelen maar weet t niet zeker... tot nu toe lag de beeb bij mij de afgelopen keren wel al naar beneden met het hoofdje toen ik bij de VK was.

Slapen jullie nu ook zoveel minder en slechter?? ik kan me nauwelijks omdraaien (lijkt wel of ik 1000 kilo aan m buik heb dan) en ben heeeel vroeg wakker en kan dan niet meer slapen....

8)

enjoy the sun today! (mijn verslaving zijn nu cornetto`s en raketjes! mmmmm)

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    ja ik wordt snachts ook telkens wakker. En dan ook nog eens me vriend die asosjaal slaapt :( hebben we een kingsize bed ligt ie er schuin op zeg maar van de ene hoek naar de andere hoek aan mijn kant :( EN HIJ SNURKT GRRRRRRRRRRRRRR :x en dan moet ik ook nog eens 1 a 2 keer plassen per nacht... Meiden we beginnen het zwaar te krijgen...

xxx Marijke

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hahaha, hier precies hetzelfde....

ik slaap zooo verrot.. kan niet aan 1 kant blijven liggen, lig ik eindelijk goed, moet ik erweer uit om te plassen... heb ik gelijk weer een harde buik... eer dat ik dan weer kan slapen... ik vind het zo irritant... maja hoort er allemaal bij he!!!

mijm vriend weet ook dat ik verrot slaap, want hij merkt heel goed dat ik wakker ben... hahaha :oops:, dan blijf ik maar draaien ...

maja voorderest gaat het wel volgens mij :D ;)

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb net wel ff lekker in de tuin in het zonnetje geslapen, me buik is alleen een beetje rood geworden :( zou toch niet erg zijn he

xxx Marijke

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    heb ergens elezen dat je je uik wel uit de zon moet houden... maar ergens anders weer dat het niet uitmaakt, omdat de kleine goed beschermt zit...tenzij de temperaturen boven de 37 graden stijgen.... maja.. wat er nou precies van waar is weetik niet... denk dat je je neit erg druk hoefte maken hoor...

13. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ja vraag me eigenlijk ook af hoe dat zit met de zon.
    van de week toen ik in het zonnetje zat met m buik werd hij best wel warm. heb er toen maar even een wit handoekje overgelegd want had het idee dat die kleine anders te warm werd........

nu smeer ik maar Dove op m buik met zelfbruinende creme! hi hi, kleurt ie toch ook mee!

8)

14. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    aaaai vandaag ook voor het eerst dikke enkels!!! en buiten dat heb ik het gevoel helemaal opgeblazen te zijn..... pffff zal ook wel door t vocht komen... heb het ook bij m polsen!

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    hmmm gelukkig geen last van vocht... Mischien komt het nog want jij bent ook wat verder he...

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    heey... nou ik heb ook heel erge last van dat vocht vasthouden... niet normaal..

krijg mn ringen niet meer af... kan dikke putten in mn enkles maken... maja ik hou als het warm is sowieso al vocht vast, maar nu is het helemaal extreem...

ik dirnk ook ontzettend veel water... onbewust hoor.. ik vind het heerlijk...(opeens)

tijd vliegt he... over 2en halve week zit iedereen al in zn 30e week... :D

17. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik had gisteren last van vocht in mijn handen.
    Kon echt geen vuist meer maken...
    Heb de laatste week ook meer last van kramp in mijn kuiten. Gelukkig trekt dat snel weer weg.

Gisteren ben ik aan het wassen geslagen.
    Het beddegoed, omslagdoeken, luiers, enz zijn nu allemaal baby-klaar!

Nu de kleding nog :(

18. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    wow... moet ik nog allemala doen... maar jij bent al wat verder ;) :D

19. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik hou overal rekening mee ;)
    Mijn dochter werd 3 weken te vroeg geboren en toen lag ik al 2 weken in het ziekenhuis.
    Dat zal nu vast niet weer gebeuren (ze was te klein en ik ben ingeleid), maar ben liever te vroeg dan te laat ;)

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja precies gelijk heb je hoor... :D

ik moet nog een heleboel kopen voor de uitzet... moet ik ook maar es doen, stel het telkens uit.,..

Share This Page