Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    ja ik vroeg me af, is 1 kruik niet genoeg? Waarvoor 2? Kleertjes hou ik nu ook mee op te kopen, ze zijn er zo uitgegroeid, en straks heb ik zo veel dat hij niet eens tijd heeft om de rest aan te trekken.. :( Maar het is wel verslavend natuurlijk...

xxx Marijke

2. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Soms is het nodig dat er aan beide kanten van de kleine een kruik komt te liggen.
    Vandaar ;)

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Aahhh op die manier, ok.... ;)

4. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    Hai,

ik heb zo`n nieuwe elektrische kruik gekocht! ideaal! wordt nooit te heet. (en gebruik m nu ook wel eens voor m rug!)
    Het schijnt heel makkelijk te zijn om kleertjes ook mee op te warmen als de kleine uit badje komt.... (schijnt ook iets nieuws te zijn! wist niet wat ik zag bij m vriendin. van de luier tot de sokjes; alles werd om de kruik gewikkeld!)
    Die hydrofiele luiers zijn ook makkelijk voor in je wandelwagen bij t hoofeinde. als de kleine dan spuugt hoef je alleen die luier weg te halen!
    en voor op je aankleedkussen is het ook makkelijk, anders blijf je die hoezen wassen! ;)

5. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Pluk, bij de Hema en bij Trendhopper maken ze als je daar de gordijnstof koopt, de gordijnen gratis. Misschien een tip.

Pim

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hey pim.... hoe gaat het eigenlijk met jou ? :D

ik vind het zo fijn te zien dat je al bijna 13 weken zwanger bent.. :D de mijlpaal van de 3 maanden ben je verstreken :D .... voelt dat niet geweldig

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Zoiets had ik al gehoord Pim dus we gaan maar eens rond kijken, hier in de stad is er ook een zaak die gaat verhuizen misschien kan ik daar nog een leuke aanbieding op de kop tikken wie weet.

Gisteren was hier de dame van de kraamzorg en uit het gesprek kwam dat we 40 uur kraamzorg kregen (dit is zonder de bevalling zelf) wat neer komt op 8 dagen van 5 uur zorg.
    Nu maar hopen dat ik niet in een week beval waarin manlief late dienst heeft want dat zou betekenen dat ik vanaf ongeveer 13.30 uur tot 23.00 uur alleen in huis zou zijn. Niet dat dit heel erg is maar erg leuk vind ik het vooruitzicht dan ook weer niet. Vroeg ze of ik geen zus had die dan kon komen, jaaaaahaa leuk dat zie ik helemaal zitten lijkt me fantastisch, alleen 1 probleem mijn zus woont 13 uur VLIEGEN van ons vandaan :( .
    Ach het zal wel loslopen.

Gisteren tijdens de zwangerschaps gym ging de kleine flink te keer, bijna niet normaal zeg. Terwijl de anderen aangeven dat de ontspanning oefeningen ook hun kindjes rustiger maakten houdt die van mij gewoon feest. Ik voel hem gewoon ronddraaien en je kunt het ook nog eens zien.
    Wel lachwekkend en moeders kan zich dan niet meer concentreren maar wat maakt het uit.

Oefening; Haal diep adem door je neus in en door je mond uit.

Mijn kind; Heeey een long leuk kan ik tegen aan drukken/trappen.
    of Heeey ma zo is je buik wat groter jipppieeee draaaaieeeen.

Groetjes

8. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Hahaha, wat grappig. Die van ons is ook zo rebels. Elke keer als ik diep moet ademhalen naar de onderbuik toe begint ie ook lekker herrie te schoppen. Letterlijk en figuurlijk. Het werkt dus niet echt ontspannend.

Hebben jullie trouwens al geboortekaartjes uitgekozen? We hebben 6 mapjes meegekregen, maar we komen er echt niet uit! Verschrikkelijk...

9. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ja inderdaad die geboortekaartjes uitzoeken is nog een hele klus! wel leuk overigens!
    wij hadden de grootste moeite onze smaken te combineren! ik hou van klassieke kaartjes en m vriend van wat hippere kaartjes!
    uiteindelijk waren we er toch samen uitgekomen! en toen het lettertype nog en de kleur van de tekst en het gedichtje! pfffff

Nu gaan we alle adressen op stickervellen doen! vind ik wel netjes en overzichtelijk!

m schatje werkt onwijs veel deze week en is bijna niet thuis :( ga zo maar ff een fruit sapje maken voor als hij thuis komt!

x

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    aach wat lief van je,,,

ik heb een cake voor mn mannetje gemaakt... zal al zolang te zeuren.. dus dies straks helemaal blij :D...

maar inderdaad... wij hadden een kaartje uitgekozen, maar nu hadden wij een sample thuis gekregen en vind hij hem opeens niet meer mooi ( en ik eigenlijk ook niet) dus gaan we een nieuwe uitzoeken...
    wat eeen werk..... ach ja, tis wel leuk :D
    en die stikkertjes zijn inderdaad een leuk idee !! wil ik denk ik ook wel gaan doen :D

ik ga straks lekker boodschapjes doen.. en overmogen gaan we naar de ikea :D ff plankjes halen ... tis daar altijd zo leuk.. vind het altijd een belevenis ... :D

11. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi dames!

Hier alles goed, nog druk aan het werk!
    Wij zijn al flink bezig met geboortekaartjes; we hebben al 1 uitgekozen plus tekst, gedichtje, naam, lettertype etc. Het enige wat straks nog doorgegeven moet worden is de 2e naam van ons kleintje, het gewicht en de lengte en natuurlijk de geboortedag!! De enveloppen krijg ik binnenkort alvast toegestuurd; ik vind het zelf leuk om ze persoonlijk te adresseren en als ik ze straks krijg heb ik nog genoeg tijd om ze te schrijven :) Wij hebben gekozen voor wat hippe, jeugdige letters en bonte kleurtje qua tekening (beertje). En via de pc krijgen we van de maakster steeds een concept, net zolang totdat we tevreden zijn en dat zijn we bijna ;)
    Verder heeft het kleintje het maar druk; mijn buik rolt als het ware regelmatig heen en weer en door te weinig ruimte in mijn buik (vermoed ik) voel ik meer duwtjes en trapjes dan het eerdere geplop!
    Deze vrijdag ga ik weer voor controle en moet ook de beruchte Rhesusprik; ik ben O negatief, dus ja, dan zit ik met die antistoffen etc. Vriendjelief gaat deze keer weer mee en mag dan ook weer het hartje horen, altijd mooi! Verder ben ik de laatste tijd wat sneller moe en weet nu ook dat ik ook last kan krijgen van dikke vingers en tenen (de hitte 'helpt' ook mee) ;)

Liefs,
    Lise

12. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Emmer-compascuum
    Hoe maak je dan die stickervellen? Of moet je die ergens bestellen? We nemen wel sluitzegels, met van die kleine voetstapjes erop, vonden we zo schattig.

We gaan nooit meer naar de Ikea (super leuk winkel). Elke keer als we erheen gaan komen we altijd thuis met iets wat we eigenlijk niet van plan waren om te kopen. De laatste keer kwamen we thuis met 2 kasten en een computertafel. Dat was niet echt de bedoeling...

Alvast heel veel succes vrijdag Lise! Heb ook behoorlijk veel last van de warmte, alles is opgezwollen, ik lijk net een Michelin poppetje.

13. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ja die sluitzegels vonden wij ook erg leuk! hoef je niet al die enveloppen dicht te likken! want je hoort nogwel eens dat de kaartjes uit de enveloppe gestolen worden! wij hebben het meegemaakt.... gelukkig kregen we er toen nog 1 van vrienden...

die stickervellen voor de adressen maakt m vriend op de pc op z`n werk maar het schijnt vrij eenvoudig te zijn... gewoon die stickervellen kopen en goed uitlijnen op je pc en uitprinten!

Lise ik heb vorige week m Resus prik gehad.... het is maar een klein prikje! eerst nemen ze bloed af en vervolgens krijg je de injectie! viel me erg mee.... in `m arm.
    m ijzer werd ook meteen even gemeten; 8.2! dat is m hele zwangerschap al zo! was er best trots op :) hi hi

x

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Kaartjes en een naam, daar moeten wij nog steeds achteraan.
    Denk dat ik vanmiddag maar eens probeer mijn man te porren om even een boek met kaartjes bij de drukker op te halen.
    Namen heb ik genoeg, mooie lijst gemaakt en uitgeprint met de bedoeling dat manlief hier eens flink in het strepen zou gaan zodat we uiteindelijk een naam of een paar namen over hielden die we allebei leuk vinden.
    Maar tot nu toe heeft hij er nog niets mee gedaan, niet dat ik dat erg vind want ik heb allang een naam eruit gevist die ik leuk vind dus als hij er niets mee doet wordt het gewoon dat! :)

Je kunt wel merken dat alles zwaarder wordt, mijn god zeg ik hoef nu maar 1 trap op te gaan en ik ben al buiten adem.
    Straks ga ik de kinderkamer even opmeten en op schaal tekenen en daarna ook even de meubels opmeten en op schaal erin tekenen. Zo is het wat makkelijker kijken waar we alles willen en kunnen neerzetten zonder steeds met kasten te moeten slepen.
    Ben wel trots op mijn mannetje moet ik eerlijk zeggen voor het eerst behangen en voor het eerst laminaat gelegd en het is ook nog goed gelukt.

Groetjes

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb de kaartjes ook al geregeld, heb vorige week alle enveloppen thuis gestuurd gekregen, maar ik denk niet dat ik ze met de hand ga schrijven hoor, ik ben niet echt fan van me eigen handschrift. Gewoon een leuk lettertype uitzoeken op de computer, leuk kleurtje, en uitprinten maar....

xxx Marijke

16. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    Hiep hiep Hoera!!!!!!!! eindelijk na zo`n 18 weken geduld komt vandaag onze commode binnen bij Prenetal! jeeeeee m dag kan niet meer stuk!

morgen gaan we een weekendje weg! heerlijk... hopenlijk blijft het weer een beetje mee zitten!

Sarah hoe is het met je buik? al wat rustiger nu?

x

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    heeey mad..

eidelijk hahaha... khoop voor je dat je de rest al hebt?.. :D

leuk hoor weekendje weg... wij gaan ook nog een weekende naar parijs... over 4 weken... :D

met mn buik gaat het wel... nog steeds best hard, maar niet meer onprettig... ik zit wel hoe de dag verder veloopt.. anders bel ik later op de middag nog es...

ik hoop dat het voor jou lekker weer blijft..!!!

gr. sarah

18. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Emmer-compascuum
    Wat leuk mad! Nu lekker kamertje inrichten!

Behangen! Wat een ramp... We hebben tot nu toe nog maar 3 kamers behangen en elke keer was't een ramp. Ik vind't wel knap van je mannetje dat ie dat kan hoor! We hadden voor de kinderkamer 6 rollen weg moeten gooien voordat we't goed kregen :S
    We moeten verder kijken met de geboortekaartjes, we komen er echt niet uit. We hebben helaas ook geen printer, dus het wordt schrijven...

19. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik mag vanmiddag weer naar de gyn. Ben benieuwd of ik veel aangekomen ben...

Ik heb een buikfoto in mijn album gezet. ;)

20. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Emmer-compascuum
    Wat leuk die foto! Wat een mooi buikkie!

Share This Page