@Mad: thanks voor je medeleven Haha, en ik ook maar denken dat die weeën wel zouden meevallen! Nee, dat denk ik niet, maar ik denk maar zo, het zal sowieso pijn doen, een weg terug is er toch niet en ik wil ook niet terug, alleen maar vooruit Wij hebben net lekker gegeten en nu wat relaxen. Vriendjelief is best wel wat zenuwachtig, ook logisch, want voor hem is het ook allemaal nieuw! Tjeetje, wat brand ik van nieuwsgierigheid naar die kleine. Alles staat klaar. En dan te bedenken dat mijn vluchttasje al wel 5 weken (sinds week 37) klaar staat...tssss
nou ik vond de weeen best meevallen! zou alles zo opnieuw doen! dus het is niet bij iedereen zo erg! ik vond het persen wel zwaar maar ook dat zou ik zo weer doen! ik vond mijn bevalling echt het mooiste wat me ooit is overkomen! al die oerkrachten die in je loskomen, zo bijzonder allemaal! ik was eigenlijk een hele tijd in mezelf gekeerd tijdens de bevalling en daarom ging t denk ik ook zo snel... en ook dacht ik de hele tijd inmezelf... ; rustig en kalm blijven want de pijn kan alleen maar erger worden. en m puf lessen hebben bij mij ook goed geholpen. ik ben zelfs nog met volledige ontsluiting met Evi haar hoofd voelend tussen m benen van de baarkruk naar m bed gelopen omdat ik ingeknipt moest worden! en ook dat viel heel erg mee x
ooh zie je.. het valt wel mee th xmad voo rje verhaal... lucht wel op.... nee ik weet dat het pijn gaat doen maar als je goed ademt en op 1 ding concentreerd moet het te doen zijn.... en als de baby natuurlijk ook me wil werken.. en lise ja heb mn vluchttasje ookal paar weken klaar staan.. maar ja dat was tot nu to enog niet nodig geweest nog nieuws over sraah?
Dat beurt zeker op Mad, jouw bevallingsverhaal! Tis maar goed dat elke bevalling anders is! En toch ook weer mooi dat een lichaam dat kan he, een kind baren, heel wonderlijk! Ben ook benieuwd naar nieuws over Saraah! Misschien weet Linda al iets meer?
Saraah smste: Ze ligt in het ZH, de baby heeft in het vruchtwater gepoept en ze heeft weeenopwekkers gekregen! De ontsluiting wil niet doorzetten daarom die weeenopwekker. En ze heeft een ruggeprik gehad tegen de pijn!
och jee arme saraah. Als je hebt gepost hoop ik steeds op een goed berichtje. Hoop dat alles goed gaat!
Nee ze denkt zelf van wel, maar ik dacht dat ook en ik had door die weeenopwekker ook volledige ontsluiting binnen 2 uurtjes. T kan dus allemaal! Door die ruggeprik voelt ze zich in elk geval wat beter totdat t persen begint!
ja saraah succes maar je zal nu al wel bevallen zijnj.. ne je hebt het zwaar hoor.. hoop dat je je meisje nu al in je armen hebt ...
Nou meiden, het is nu bijna 4 uur 's nachts en ik heb nog steeds niet geslapen; tegen half 2 zijn mijn vliezen gebroken (daarvoor kon ik al niet in slaap komen) en na een half uurtje kreeg ik weeën). Die komen nu al meer dan een uur elke 5 minuten. Nou, ik kon niet meer slapen, heb om half 4 de VK gebeld en bij elke 3 minuten is er pas ontsluiting. Ze komt rond 7 uur, half 8 langs! Dus spannend!
Jeetje spannend hier nu op het forum!!! Heel veel succes met je bevalling Lise! Zijn je vliezen uit zichzelf gebroken? Dat lijkt me wel een stuk fijner mischien gaat het dan ook meteen wat sneller. Denk maar heeeel goed aan dat lieve kleintje wat er straks op je buik wordt neergelegd, dan is echt alles weer goed! Hoe zou het nu met Saraah en d'r kleintje zijn? Ik denk wel dat ze al geboren is, aangezien ze gisteravond weeënopwekkers en een ruggeprik heeft gehad. Ik ben benieuwd hoor Zo me kleintje slaapt steeds overdag heel veel en s'nachts gaat ie spoken Ik leg hem dan op me buik en dan slapen we steeds samen een uurtje, echt heerlijk! Vanochtend heeft hij wel lekker in z'n bedje geslapen kon ik ook eens op me zij of me buik gaan liggen En dames jullie moeten écht niet bang zijn voor de bevalling! Op het moment zelf baal je mischien maar als eenmaal het einde in zicht is en je mag je kindje eruit gaan persen heb je zoveel oerkracht! En wat je er voor terug krijgt is helemaal perfect. Geniet van het moment als het daar is! xxx Marijke
Spannend Lise! Heel veel succes! En fijn dat het toch nog uit zichzelf is begonnen. Ben ook wel benieuwd naar Saraah Marijke, dat had Cyenna ook vaak, dat ze 's nachts klaarwakker was en niet wilde slapen en overdag bijna altijd sliep. Maar komt vanzelf wel goed hoor
hallo, Hier ben ik weer. Als eerste iedereen gefeleciteerd die een zoon of dochter heeft gekregen. Ik doe het maar even zo want ik ben bang anders iemand te vergeten. Met jasper en mij gaat het wel goed. We hebben een drukke week achter de rug dus vandaar dat ik zo laat iets van me heb laten horen. Ik zal even proberen in het kort mn bevalling te beschrijven. zaterdag 22 juli moest ik op controle naar het ziekenhuis. Mn bloeddruk was te hoog dus ik kreeg te horen dat ik niet thuis mocht bevallen. Ik had ook te weinig vruchtwater dus de gy, heeft me die dag gestript. Ik had toen al 2 centimeter ontsluiting. De nacht van zaterdag op zondag kwamen de weeen steeds vaker. Om vier uur ben ik uit bed gegaan, toen kwamen de weeen tussen de 2-6 minuten. Rond zeven uur sochtends waren we in het ziekenhuis. Ik kon de weeen op een gegeven moment niet goed meer opvangen, ik had alleen maar rugweeen. Om 9 uur heeft de gyn. mijn vliezen gebroken, ik had toen 4 centimeter ontlsuiting. Ook heeft hij toen iets op het hoofdje van de baby gezet om de functies in de gaten te houden. Ik trok het niet meer van de weeen en mocht aan een nieuw apparaat dat ze net in het ziekenhuis hadden. Dat wordt aangesloten op een infuus. Je krijgt dan een bepaalde hoeveelheid stof binnen waar je 'high' van wordt. Nou dat was lekker. Zo heb ik het tot de 10 centimeter ontsluiting redelijk goed uit kunnen houden. Wel was ik erg beroerd en moest tijdens en na de weeen steeds overgeven. Ook mn bloeddruk was niet goed. Rond half drie moest ik gaan persen, maar had geen persweeen. Dat was erg zwaar. Om 15.45 is Jasper geboren. Helemaal gezond. Met mij ging het niet zo goed. Ik was erg veel bloed verloren, mn bloeddruk was niet goed en ik moets aan de zuurstof. Ook wilde de placenta niet loskomen en lag ik bijna op de ok. Gelukkig was dat niet nodig, maar wat deed dat pijn. Ik verloor stolsels zo groot als een brood. Oja en ik ben flink ingeknipt. Al met al niet zon leuke ervaring, maar dat ben ik nu al weer helemaal vergeten. De eerste week is voorbij gevlogen. We kwamen thuis en de ketel ging kapot. Die zijn ze nu aan het vervangen, meer als een week later. We hebben dus alles met d waterkoker moeten doen. En 2300 euro uitgeven aan een nieuwe ketel daar wordt je ook niet blij van. Al ons spaargeld op. Maar goed als je dan naar je kindje kijkt dan vergeet je de rest. Dus juli mama's die nog moeten bevallen. Het wachten is niet leuk, maar wel de moeite waard. Liefs Jenny
Lise wat spannend meid, denk dat je nu al een stuk verder ben Ik had ook de hele nacht niet geslapen en dus net waker vandaar dat ik het nu lees. Ik had geen krampen hoor, maar ik kon gewoon niet in slaap komen Succes meis, zet hem op voor je het weet heb je straks je kleine beeb in je armen liggen Groetjes Patricia, augustus mama