Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Kraamtranen kraamtranen... pff het is ook allemaal niet niks...

Van dat kolven snap ik niet veel, maar misschien komt dat omdat je wat minder goed in je vel zit vandaag??

Hoe doe je dat dan als Devon honger heeft? Lijkt me ook moeilijk! :(

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja ben ik weer.. kom net terug van de dokter.. en maandag nou ja om midder nacht dus van zondag op maandag moet ik naar het ziekenhuis en krijg ik ween op wekkers en al die rommel... en dan wordt ze dus maandag waarschijnlijk in de ochtend geboren.. dus als jullie nik svan me horen na zondag dan weet je waarom :) ben zoo blij.. alleen ik krijg ook een klisma dat vin dik dus erg klote... maar goed...
    ik krijg dus een 7 aug baby.... yey

hoe is het met alle babys hier?? en met jou pluk??
    nou door al die baby fotos smelt ik helemaal... en ja ik zal wel niet in 2 weken terug op gewicht zijn maar eigenlijk maak ik me daar totaal niet druk om.. dat komt wel weer.. over 2 maanden ofzo zal ik mn oude gewicht wel weer hebben... heb mn kindje dan en ben gelukkig getrouwd dus who cares!

hoop dat alles goed is hier

3. sweetangel100

Hey Cristel,

Super zeg!
    Krijg je wel of niet een klisma? Dat haal ik er niet helemaal uit .... ;)
    Waarom moet je om middernacht naar het ZH (in usa zijn ze echt niet normaal :) )

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Christel; het eind is in zicht! joepie! voel je je nog een beetje oke??

pluk waar ben je gebleven???? heb ff niets gelezen vandaag van je..... hoop voor je dat je ligt te bevallen :)
    pfff lijkt me wel vermoeiend trouwens jou ouders die iedere dag bellen! zullen ze straks ook iedere dag langs komen? wij doen echt alles op afspraak! dus ook ouders! anders wordt ik gillend gek!

bij mij waren me kraam tranen na 2 weken ongeveer weg, dus Marijke en Linda nog heeeel even en dan hoeven jullie ook geen zakdoeken er meer bij te pakken! maar voor nu moet je je lekker laten verwennen en rustig aan doen! ik had t ook vooral na drukke visite ofzo hebben jullie het dan ook?

Ik vloei nog steeds :( baal er van! het is niet veel maar toch.... zo vloei je 9 maanden niet :D en nu al 3 weken wel :( hopelijk gaat t bij mij ook snel over.

Bedankt voor de druppeltjes tip linda, ik ga meteen ff zoeken!

Heb een beetje ruzie hier. m vriend wil naar een verjaardag in de kroeg van een vriend (ahum die hij heeel vaag kent) en hij wil pas om 23:00 weg en rond 02:00 thuis komen. ik vind het echt niet leuk en heb t ook gezegd. heb echt t gevoel dat hij t huis even wil ontvluchten ofzo nu hij al 3 weken op mijn lip zit! zelf heb ik helemaal (nog) geen behoefte om weg te gaan en al helemaal niet zonder Evi...... en nu is hij nog aan t voor slapen ook! net alsof ik geen slaap te kort kom ofzo.... :evil: ben best wel kwaad eigenlijk! mis ook best wel een beetje genegenheid. we knuffelen helemaal niet meer sinds Evi er is, gewoon niet omdat we het zooo druk hebben met haar en met visite en hij is de hele dag t huis aan t schilderen en ik ben druk in de weer in t huis...... pffff wat een gedoe he!
    we kennen elkaar al 9 jaar, door en door maar nu moeten we echt wennen aan deze nieuwe dingen allemaal!

nou sorry, wou gewoon ff m hart luchten....

5. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    volgens mij als t daar dag is, is t hier nacht.... denk ik :rolleyes:

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hihihi :) moet wel lachen...

Me vriend wou vandaag gezellig Amsterdam in en dit vond ik ook niet zo leuk.. :) Maar de gay-games (noem je dat zo?) zijn er... Hij gaat snel weer naar huis :) :) :) whahahahahahahaha me kraamtranen zijn weer ff weg :) :)

7. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ha ha ha dat is inderdaad wel ff lachen Mrijke!
    zag idd op t nieuws dat de gay parade er weer was!

hopelijk is mijn mannetje ook snel thuis vanavond :( vind t niet leuk!

hoe is je haar geworden Marijke, na de kleur/ knip beurt??

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja is mooi geworden!

Vorig jaar januari had ik het blond geverft, maar na een dag kwam ik er achter dat die kleur me echt niet stond :rolleyes: Dus een paar dagen later had ik een pakje bruine verf gekocht en het weer terug gekleurd. Dit ging er alleen heel snel weer uit. Dus uiteindelijk ben ik 2 maandjes later weer naar de kapper gegaan en toen gevraagt of ze me oude kleur weer terug konden toveren. Moest alleen wel voorgepigmenteerd worden, dus heb daar toen iets van 3 uur gezeten.

Nu een jaar later ofzo kwam toch weer die blonde kleur terug dus heb het vandaag maar weer naar me oude kleurtje terug gedaan. Staat echt beter bij me gezicht. Ze heeft de puntjes eraf geknipt, laagjes erin en helemaal glad geföhnt.

Ik lijk weer op me oude ik...

Echt een aanrader hoor moeten jullie ook doen :rolleyes: ;)

xxx Marijke

9. sweetangel100

Hallo hallo,

Mad, weet je wat bij Iman ook helpt? Die zijligger voor in bed. Dan krijgt ze veel minder krampjes dan dat ze op haar rug ligt. Soms begint ze al samen te trekken als ik haar in bed leg (weet niet of Evi dat ook heeft?) en dan leg ik haar op haar zij in de zijligger en dan kan ze slapen zonder dat ik de hele nacht rondloop met haar :)
    Alleen 1 ding: de kraamhulp zei dat het CB er geen voorstander van is (maar dat is omdat ze moeten aanraden op de rug te slapen).

Ik hoop voor je dat je die druppels ergens op internet kan bestellen!

O ja, t kan zijn dat Cristel t tijdsverschil al meegerekend heeft :) Niet aan gedacht.

Ïk mag van de VK voorlopig even geen bezoek, omdat het allemaal te veel was, dus ik heb dat ook Mad!

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Zo vanacht heb ik heerlijk geslapen!!

Devón lag eerst wel te huilen tot een uur of 2 en we kregen hem maar niet stil... Dus toen kwam ik op het brilliante idee dat ik ook nog een inbakenzakje in me kast heb liggen! We legde hem erin toen in bed op 1 oor, en bam weg was meneertje :D :D Hij sliep écht meteen! En we hebben met z'n 3en uitgeslapen tot half 9 :D :D :D

Ik weet nu alleen niet of we hem nu al in z'n inbakenzakje mogen doen... iemand???

xxx Marijke

11. sweetangel100

wat is n inbakenzakje? is dat om makkelijk in te bakeren? dat moet ik hebben hihi... hoe kom je daar aan marijke??

12. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    thx linda, die zijligger is inderdaad een goede tip, want Evi is inderdaad ook rustig als ik haar op dr zij leg... maar waar kun je die kopen? bij prenetal?

Nou m vriend is niet meer weggeweest gisteravond :) ik was nogal kwaad en hij zij nou dan ga ik wel niet! hij vond t niet leuk maar is toch thuis gebleven!

Fijn Marijke dat Devon zo goed heeft geslapen! volgens mij mag je ze inbakeren hoor! ik doe dat ook wel eens bij Evi en ik heb het geleerd van de kraamhulp! dus ga ervan uit dat het oke is dan.
    ff voor linda; inbakeren is inwikkelen in een doek of speciale zak zodat ze niet meer kunnen zwaaien met de armen en benen zodat ze rustiger worden om te gaan slapen, werkt heeel goed bij onrustige kindjes die zichzelf vaak wakker trappelen etc.

http://www.pacco.nl/ kijk hier maar eens op!

Evi is een beetje huilerig vandaag :( ze heeft gepoept en heeft gegeten en nu is ze aan t mekkeren! ga maar weer ff wandelen

Sarah hoe is het met Noa??

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    hallo dames

Nou ik loop er nog steeds hoor.

Gisteren eerst naar de vk geweest en daarna doorgestuurd naar het zh omdat ik de kleine minder voelde.
    Daar hebben ze een hartfilmpje en een echo gemaakt en gelukkig was alles helemaal goed. Nu moet ik er woensdag weer komen voor een hartfilmpje en een echo (als er dan nog niets is) en dan om de dag tot de kleine zich aankondigd.
    Inleiden gaan ze dus niet doen omdat alles goed gaat met de kleine (helaas voor mij kijken ze niet naar de lichamelijke kant van de moeder)
    Heb nog aangegeven dat ik bang was dat de kleine dan misschien wel te groot zou worden maar nu blijkt dat je een betere kans op een natuurlijke bevalling hebt wanneer je de natuur zijn gang laat gaan dan wanneer ze je inleiden.

Ach we zullen wel zien, tot nu toe merk ik erg weinig van een eventuele naderende bevalling, wij zijn nu al aan het geinen dat we hopen dat de kleine er is voor mijn vaders verjaardag (4 sept)

Groetjes

14. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo dames, hier ben ik ook weer eens :) Tja, weinig tijd, weinig slaap, continue in de weer, pfff, dan lukt het me niet hier te komen...
    Het is allemaal nog wat wennen, maar gelukkig voel ik me wel elke dag ietsje beter. Genoeg slaap krijgen we nog niet; Tijmen was na de nachtvoeding rond half 2 vannacht bijna 2 uur niet weer in slaap te krijgen, dus heb ik hem maar bij mij in bed gelegd, toen viel ie uiteindelijk in slaap. Als ik zelf 5 uurtjes slaap per nacht krijg (versprokkeld over de hele nacht), dan is dat veel ;) Ach, het is even niet anders. Verder gaat het borstvoeden hartstikke goed, maar Tijmen heeft wel vaak zijn onderlip naar binnen toe, zodat ie als het ware bijt. Dus tja, mijn tepels zijn wat gehavend, maar de kraamverzorgster heeft me een zalfje gegeven waardoor dit weer wat beter kan worden. Verder heb ik ook last van stuwing, ik wist niet dat mijn borsten nog groter (haast meloenen) en gevoeliger konden worden. Maar Tijmen krijgt genoeg voeding binnen en is zelfs van gisteren tot vandaag met 100 gram toegenomen, terwijl dat volgens de kraamverzorgster gemiddeld 30 gram is, dus ik ben best trots op mezelf :)

Ik hoop voor jou, Cristel, dat het van zondag op maandag allemaal goed gaat! Eindelijk je kleintje! Je hebt het verdiend!
    En Pluk, jij ook, fijn dat alles nog goed zit in de buik, maar inderdaad, kan me indenken dat jezelf lichamelijk bekaf moet zijn! Veel rusten he!

Aan de andere dames/mama's; vind het fijn te lezen dat jullie precies hetzelfde doormaken als wij hier (gebroken nachten, voeden, huilen, noem maar op). Want als ik midden in de nacht 2 uur wakker ben om de kleine man weer in slaap te krijgen, dan weet ik dat ik niet de enige ben ;)

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nog niets gehoord van christel vandaag??? Of komt dat door het tijdsverschil..hehe..misschien is ze wel aan het bevallen :)

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    haai iedereen

Noa slaapt dus ik kom snel ff een berichtrje droppen... :D

ik zie de andere mama's al zo in de weer, weer hier op het forum... daar heb ik echt geen tijd voor...
    ik moet nog zo wennen met de tijd indelen enzo...

en Lise hier hetzelfde hoor... Noa wordt wakker om 2 uur ong. voor voeding vanacht toevallig viel ze gelijk weer in slaap maar gisternacht was dat wel anders...

ik ben overigens al bijna gestopt met vloeien...
    snap er niks van...maja beter voor mij.. ;)

En Noa heeft vandaag haar navelstrengetje verloren... ben echt trots op dr.. zegaat zo hard...
    ze is al helemaal veranderd, en heeft hele dikke wangen gekregen.. :D
    en ja dat borstvoeiding geven is best en sport... die eerste slokken zijn onverdraagzaam... maja we hebben het er allemaal voor over natuurlijk ;)
    ik hou nog steeds super veel vocht vast ook...
    maja ik wijd dat maar aan de 6 infuuszakken zoutoplossing die ik tijdens de bevalling toegediend heb gekregen.

Gelukkig heb ik de BESTE kraamverzorgster in de wereld... ze is zooooo fantastisch... ik wil niet dat ze weggaat :( maandag is ze voor het laatst en kijk er enorm tegen op... kan wel janken als ik eraan denk... die kraamtranen vallen overigens hier best wel mee.. soms komen ze ff maar gaan ook weer snel....

ik zie trouwens dat de meeste babies hier last hebben van krampjes... Zielig he.. :(
    ik denk linda dat als het erger wordt bij Noa ik die druppeltjes ook maar ga aanschaffen...

en mad.... die mannen soms..
    Remy was de eerste 2 dagen ook niet echt papa...
    had het gevoel dat ik alles alleen deed... hij begint nu een beetje bij de draaien...
    maja.. ;t blijft stom dat hij weg wilde...
    jij zit immers ook alleen met haar...

ik hoop dat ik over een week ofzo ook weer helemaal bij ben.. en hier wat vaker kan posten, want zoals het nu gaat lijken de dagen te kort...
    en heb ik alleen oog voor die kleine ( heb je sowieso wel.. maar jullie begrijpen wat ik bedoel )

en christel ik hoop zooo voor je dat het eindelijk voor je aat gebeuren... want idd je verdiend het..
    en pluk trouwens ook.. met je inmens grote buik.. !!!

en ik wil ook nog ff zeggen dat ik het VERSCHRIKKELIJK vind wat er met Pjetjes baby is gebeurd :( kreeg heelmaal tranen in mn ogen...

nou tot snel hopelijk...
    mn moeder komt zo... die heb ik ook gemist... !!!

17. sweetangel100

Hallo iedereen,

Vannacht was een zware nacht. Iman kon de slaap niet vatten. Nu weet ik waar het aan ligt: de speen van de fles was kapot, er zat een extra gaatje in, waardoor ze niet hoefde te zuigen om te drinken en dus werd er niet in haar zuigbehoefte voldaan en was ze niet moe...

Net even met mijn vader een nieuwe speen gaan halen bij de babywinkel, dus hopelijk betere tijden :)

@ Mad: de VK had hier ook aangeraden om in te bakeren, maar de kraamhulp mag dat niet meer uitleggen :( Misschien is zo'n zak dan wel handig, want ze zeggen dat je inbakeren echt aangeleerd moet krijgen he...

Die druppeltjes helpen hier wel echt tegen de krampjes, vannacht maar heel even, echt super!

@ Lise: ik vind het ook super om hier gewoon door te kletsen en als ik eerlijk ben vind ik het fijner om hier door te gaan dan bij mei/juni/juli mama's... Alhoewel het wel fijn is om dingen te vragen, omdat de meeste daar al veel verder zijn. Maar wij maken nu allemaal hetzelfde mee en dat is echt fijn!!

@ Saraah: ik weet precies hoe je je voelt en geloof me, bereid je erop voor, maandag als ze weggaat voel je je zooooo ellendig, alsof de hele wereld je in de steek laat... Maar vandaag voel ik me al weer iets beter, alhoewel ik haar wel erg mis!

In het begin had ik ook geen tijd om echt op het forum te komen, maar opeens was er een ritme, dat scheelt een hoop! Nu is er tussendoor ook weer even tijd voor mezelf :)

Pluk: 1 ding weet ik zeker: 4 september haal je wel :)

O ja, de zijligger heb ik besteld op: http://www.babycare.nl/

Liefs

18. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    over de zijligging: Sibel heeft 2,5 weken in het ziekenhuis gelegen en werd daar ook op haar zij te slapen gelegd. was ik erg blij mee trouwens! daar maakten ze van een hydrofiele luier en rolletje wat ze in haar rug legden en tussen de beentjes door. zo rolt ze niet op haar rug. thuis gebruik ik dat trucje nu ook nog. tot ze er te sterk voor wordt natuurlijk. mischien een tip, totdat de zijslaper aangeschaft is?!

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo ben ik weer .. ik sliep echt goed vannacht ben net wakker 8 uur hiero en dat is laat voor mij :)

nee linda moet echt hier deze tijd na middernacht in het ziekenhuis zijn... dat is voo rjulli dus 7 uu rsochtends... maar dat doen ze dus zodat ik voor 8 uur sochtends de baby heb..... volgens miij omdat om 9 uur de visites van mijn gyn beginnen en die doet de bevalling... maar ja.., en ja ik krijg dus wel een klisma :( vind ik dus helemaal niks he maarja...
    maar omdat de baby sochtends vroeg geboren wordt hoop ik savonds als alles goed is toch wel naar huis te kunnen....

mad dat is idd niet leuk van je vriend.. ik zou ook pissig zijn... maar dat komt vast wel goed....

en wat fijn te horen dat de babys het goed doen..nou ja op de krampjes na dan maar die gaan vast snel over...

pluk ze laten jou ook lang wachten zeg...

morgen mag ik dus niet zo veel eten.. dus ben aan het bedenken wat ik vandaag eten wil wat ik een tijdje niet kan eten ivm bv en om gewicht te verliezen ... wat zouden jullie kiezen??

verder geniet ik van mn laatste dagje... want morgen ga ik wel wat slapen overdag heb immers een hoop werk te doen snachts ;)

20. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    he Linda;
    Bedankt voor je tip voor de zijligger, ik ga meteen ff op de site kijken.
    vanmiddag had Evi kramp en toen het ik haar op m buik op haar zij gelegd, dit vond ze super!

ik heb even gezocht op internet over sab simplex en hier is nog een site waar vrouwen gepost hebben over wat hun allemaal doen tegen de krampjes etc http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=1696
    misschien heeft iemand er wat aan! you never know.
    Ik kan zelf de druppels nog niet echt vinden bij een winkel die ze opsturen.... ga nog ff goed zoeken!

Christel ik zou inderdaad ook heeel goed uitrusten! dan ga je een stuk relaxter je bevalling in hopelijk!

fijn Sarah dat Noa t goed doet.

Ik moet ook zeggen dat ik t heel fijn vind om hier te posten en met jullie mee te lezen! ik voel me nooit alleen of iets en weet dat jullie babies t zelfde doormaken etc.

Ik moet weer rennen! evi heeft honger......

Deel Deze Pagina