Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi hoi!

Spannend Cristel morgen! Ik wens je alvast heel veel sterkte en dat het maar een mooie bevalling mag worden!

Hier alles goed, nou ja, wel moe, maar ben zo trots op Tijmen; gisteren was hij in 1 dag 100 gram aangekomen en vandaag was hij na weer 1 dag 70 gram aangekomen! Hij drinkt dus hartstikke goed en mijn melkproductie is prima! Hij zit nu op 3140 gram, nog 50 gram erbij en hij zit weer op zijn geboortegewicht! Met mij is alles ook wel goed, moet eigenlijk wat vaker rusten....en de kraamverzorgster is ook leuk en legt alles goed uit. Gisteren en vandaag was ze er 4 uur per dag en morgen en dinsdag ook. Dus vanaf woensdag moeten wij het alleen doen....En morgen krijgt Tijmen zijn hielprikje en de gehoortest! Vind dat wel spannend hoor! De kraamverzorgster controleert mijn baarmoeder ook elke dag; nu zit ie 5 vingers onder mijn navel, dus al behoorlijk laag. En door de borstvoeding gaat dit alleen maar sneller. Ook het vloeien is heel wat minder; ik heb nu een gewoon maandverbandje in ;)
    Tijmen heeft net als jullie ukkies ook af en toe darmkrampjes, ook omdat ie nu (omdat ik borststuwing heb, gelukkig is dat minder aan het worden) veel drinkt. En tja, hij laat dan behoorlijk scheetjes en die stinken, niet te zuinig!! Ach, hoort erbij! Ik zal nog even een nieuwe foto aan mijn album toevoegen!

Liefs,
    Lise

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Pfff hier ben ik weer even...
    Een vreselijke nacht gehad, Iman heeft heel veel krampjes, waar zelfs die duitse druppels niet tegenop kunnen... Vanmorgen merkte ik dat het poepen haar niet lukte... Mijn moeder heeft dit ook gehad bij mijn broertje en zij is net gekomen en heeft het poepen 'opgewekt' met een thermometer met vaseline... Nu is ze weer lekker ontspannen, heerlijk om haar weer zo te zien!!
    Ze was zelf ook doodmoe, maar kon niet slapen van de buikpijn, heel zielig :(

3. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai!

Christel, ik ga je ook alvast heeeel veel suc6 en sterkte voor morgen wensen want ik weet niet of ik vanavond nog op t forum kan komen omdat we gaan chinezen bij m schoonouders!
    Ik hoop dat je een hele mooie bevalling mag krijgen en dat je kindje er snel uit is! :D ben erg benieuwd hoe je meissie gaat heten! en hoop dat je snel thuis bent zodat wij ook weten hoe t gegaan is!

Lise, wat een schatje zeg! heerlijk klein dotje! 3140 gram is echt klein vergeleken bij Evi! die zit al weer ruim aan de 4 kilo :confused: morgen is er een weeg uurtje bij het consultatie bureau daar ga ik denk ik even heen!

Marijke, echt fijn dat Devon zo goed slaapt als hij ingebakerd is.... Hopelijk heb jij ook snel je inbakerdoek Linda! Ik heb m ook besteld via die site :) alle juli babies worden kleine mummies! ha ha ha
    maar t werkt echt wel! ik wikkel Evi nu iedere keer in een hydrofiele luier en dan slaapt ze ook veel langer!
    wij worden echt van de expert moeders die overal van alles en nog wat weten! druppeltjes inbakeren, voedingen! ha ha ha

Ik ga ook ff wat nieuwe foto`s erop zetten!

fijne dag/ avond allemaal!

ps; iemand nog nieuwtjes???

4. sweetangel100

@ cristel: die druppels doe je in de fles en bij borstvoeding geef je ze op een lepeltje :)

5. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    He Linda, dat werkt echt, met die thermometer; de kraamverzorgster van mij temperatuurt Tijmen elke dag en ja hoor, dan gaat hij soms gewoon poepen....ze doet er eerst wat Sudocreme op voordat ze temperatuurt, want zonder creme zal wel stroef gaan ;) Gelukkig dat Iman zich nu weer lekker voelt!

6. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0

aaaaah Linda wat zielig voor Iman....... ben blij voor haar dat t er nu wel uit is! pfffff
    wat ook wel eens wil helpen is haar luiertje af doen en haar beentjes buigen naar haar toe zeg maar! zo kan t er beter uit.
    Evi krijgt sinds dag 15 vitamine D, dat is een vette substantie en ze moeten daarvan 5 druppels hebben per dag! heb t idee dat dit ook wel de poep stimuleert etc.
    Nou lekker even uitrusten samen met Iman Linda na zo`n heftige dag!

x

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo.. mn laatste dagje op het forum met e=mn kindje in mn buik ;) nou ik heb er maar van genoten de laatste nacht dat je niet goed op je zij kan liggen enzo.. en van het getrappel....

ik lees hier heel veel krampje das echt vervelend zeg.. ooh maar die druppeltjes heb zitten kijken die zijn hier volgens mij niet eens te koop :( zijn er nog andere oplossingen??

8. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ik heb een hele voorraad Christel! dus ik kan er altijd nog 1 naar je opsturen als jou baby ook krampjes krijgt!

maak je niet al te druk... niet alle babies krijgen (gelukkig) krampjes! misschien ben jij 1 van de gelukkigen!

oooo ik mis dat getrappel in m buik wel hoor! en m buik kon overal mee naar toe! nu moet ik aan 100 en 1 dingen denken voordat ik de deur uitkan!

x

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hahahaha das waar.... ooh als ze krampjes krijgt weten jullie dat snel genoeg kan ik lekker zeuren hier op het forum ;) pff kan bijna niet meer wachten.. in 24 uur heb ik mn meisje eindelijk..

vandaag nog even de laatste dingetjes doen.. effe stofzuigen enzo...

10. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    heerlijk vooruitzicht he Christel!

Heel veel suc6 he meid! heerlijk dat je morgen ook je kleine in je armen mag houden!
    Heb je alles al ingepakt?? voor t ziekenhuis? en haar eerste kleertjes klaar gelegd? o dat vond ik zooo leuk om te doen!

ik zou t zo weer over doen allemaal! het gaat zooo snel als ze er eenmaal is!

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja de tas zit alles in... heb 3 paar kleertje ingepakt want kon niet kiezen ja erg he.. dus ik zie wel wat ze aankrijgt.. ik hoop alleen dat ik snel naar huis mag.. uiterlijk dinsdag maar hopelijk maandag avond al... uhm dus morgen avond... maar woensdag horen jullie weer van me denk ik asl het niet eerder is...

ik ga zo nog effe lekker in mn bed liggen.. lekker rustig nu nog ;) ik kom strax nog even online...
    gaan jullie nog wat doen?

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @ Mad... 4 flesjes?? je hebt aan 1 flesje al genoeg joh.. kan je erg lang mee doen!
    hihihi (ik had bij lisa tenminste maar 1 flesje gebruikt!)

@sweetangel: ja ik denk ook dat mijn kraamverzorgster dat flesje toendertijd ook ergens bij Sittard over de grens gehaald heeft.. ze kwam zelf nl uit sittard.

@christel: Succes!!!!

13. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey Susanne,

Ik las toevallig dat je opzoek bent naar de druppeltjes tegen de krampjes.
    Als je in Tüddern de grens over gaat rijd je richting het eerste tankstation (niet tot aan het tankstation want dan ben je al te ver). Even hiervoor ligt aan de rechterkant een aphotheek, als het goed is heeft hij deze druppeltjes, tenminste 3 jaar geleden wel nog ;)
    Hoop dat je ze nog kan vinden anders geef je maar een jel, ben zelf van Sittard en ga geregeld ff snel de grens over ;)

Liefs Angela.

14. sweetangel100

Ja ik denk t ook Suzanne... Wij zijn zelf in Hertzogenrath gegaan omdat dat hier in de buurt is :)

Cristel, heel veel succes morgen meid!! Ik had je mail trouwens gekregen, maar ben even energie-loos :(

Nou dames, het is echt een opluchting dat mijn moeder geweest is... Pfff wat slaapt mijn meisje weer lekker!.. Om 17 uur de fles gehad en om half 8 begon ze pas weer te huilen en nu ligt ze weer lekker in bed! 1 krampje nog gehad, ze deed alsof ze dood ging :) even getroost en weer terug. Ze 'trok' niet eens met haar beentjes, dus zo'n erge kramp was t niet!
    Mijn man heeft ook venkelwater gehad, voor tussendoor als ze toch kramp zou krijgen. Ik doe nu ook weer de duitse druppels in de voeding, nu de darmen leeg zijn kunnen die hun werk weer doen!!

Liefs van een uitgeputte maar opgeluchtte mama ;)

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh linda ben blij te horen dat het beter gaat met iman en hopelijk krijgje wat slaap vannacht... en die mail zie ik vanzelf wel verschijnen.. ooh ja hoe lang duurde het bij jou voordat je bevallen was nadat ze je hadden ingeleid??? en was je baarmoeder mond al rijp en was je al open..

mijn gyn zegt namelijk dat het ongeveer 4uur gaat duren en ik dacht dat dat vrij kort was.. ben al wel 2 cm open of meer...

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    oohja wat een schattige fotos van iman :) en van evi ook mad

17. sweetangel100

Ha Cristel,

Ik had 1 cm ontsluiting bij binnenkomst, dat was om 7:30 u smorgens. Om het nog iets weker te maken heeft de gyn nog een keer gel ingebracht en om 12 uur heeft hij de vliezen gebroken. Om 16 uur had ik 3 cm ontsluiting en de gyn zei toen: gemiddeld 1 cm ontsluiting per uur.
    Bij mij ging het heel snel, om 10 voor 6 mocht ik gaan persen.

Ik denk ook dat 4 uurtjes erg kort is, kijk maar uit dat ze het infuus niet heel hoog zetten, zodat je een weeenstorm krijgt, heb gehoord dat dat geen pretje is :(

18. sweetangel100

O ja, Mad ik mis mijn buik ook.
    Zelfs dat getrappel onder mijn ribben :)

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja dat bedoel ik dus linda.. ik heb dus het idee dat ze me echt en weeenstorm gaan geven.. want de dokter wil de baby er uit hebben voor 8 uur sochtends...
    ik weet dus niet wat ze van plan zijn.. maar goed...

20. sweetangel100

Nou meid, je kan er toch niets aan doen... Laat t maar over je heen komen en maak je niet te druk!

Deel Deze Pagina