@cristel: nog even snel.... Heel veel succes, morgen! Zet um op, meid! Enne.... (het is makkelijk gezegd..) maar maak je niet druk, hij/zij moet er toch echt uit...! Het komt allemaal goed... en dat zegt iemand die nog nooit zelf een bevalling heeft doorgemaakt.... hihi Gr. Niki
ja stom is dat he! zo klagen we steen en been over allerlei klachten en dingen tijdens de laatste weken zwangerschap en nu missen we onze buik al! en ik had ECHT NIET gedacht dat ik dat zou zeggen maar gewoon het gevoel en de warmte etc. in m buik en dat veilige gevoel zeg maar. nu als iemand anders haar vast houdt ofzo denk ik ook; zat je nog maar lekker warm en veilig bij mama dan kon niemand erbij! het chinezen was gezellig alleen Evi nu niet...... krampjes! heeft de hele avond gehuild arm kind! ben nu ook heel moe en hoop dat ze na de laatste fles van 22:30 toch wel lekker gaat slapen! hope so........ christel; zet m op meid morgen! En zie je wel Linda dat je t ook allemaal zelf kan zonder kraamhulp! je bent nu even moe maar straks weet je precies wat Iman wel of juist niet wil etc. en gaat alles vanzelf! hopelijk doen de druppeltjes nu ook weer hun werk! ik kan niet wachten tot ik ze in huis heb! pfffff xxx
nou hier mijn laatste forum berichtje met mn meisje in mn buik.. nou ja het kan zijn dat ik strax toch nog effe snel online kom we hadden nog een klein ongelukje gehad was ik wel van geschrokken maar mn meisje beweegt nog steeds goed enzo... alleen ik dnek dat ik mn rechter rib heb gekneusd.. maar ja zien we in het zh wel weer.. heb het apartement schoongemaakt en alles dus alles is klaar.. bedje opgemaakt etc... strax voor we gaan een paar uurtjes slapen nog want dit wordt nacht werk zodra ik thuis ben laat ik het jullie weten natuurlijk het kan morgen al zijn maar anders dinsdag pas... ik hoop dat alles goed gaat met jullie beebs.. en dat het bij jou ook snel begint pluk!!! dankjewel voor alle succesjes!! en ja het moet eruit maar dat gaat nu zeker gebeuren ik zal aan jullie berichtjes denken liefs cristel
ok toch nog even snel op het forum voor dat ik ga.. ik ga over 5 min naar het ziekenhuis... maar ben nu toch wel beetje zenuwachtig of zoiets heb in ieder geval een raar gevoel.. omdat het allemaal zo gepland is he.. maar ja alles komt goed en dat weet ik... ik hoop hier morgen al een berichtje te plaatsten maar dat zal wel niet... dus dinsdag avond zal er pas een berichtjes komen den k ik.. ik wens jullie geluk en gezondheid toe met jullie babys voor de komende dagen en zo snel mogelijk brang ik jullie op de hoogte!!! heel veel liefs cristel
Heel veel succes Cristel!! Nou Mad, ik moet zeggen: die druppels helpen echt heel goed, hopelijk heb je ze snel in huis. Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Om 23 uur fles, om 2 uur en toen pas weer om half 6. Geen krampjes en ze slaapt nu ook weer rustig, zonder druk gedoe met armen en benen...
Goede morgen dames... Spannend Cristel!! Heeeeel veel succes!! Zo vanacht weer heerlijk geslapen dankzij bakerzakje , zeker zo'n 9 uur lang !!! Net om half 8 z'n voeding gegeven en nu slaapt ie alweer!! Zometeen ga ik ff naar de stad naar de zonnebank, en papa let ff op de kleine... Ik ben nog wel bruin, maar sinds me bevalling lijkt het wel of al dat bruine van me gezicht is afgewassen dus ben nu echt een bleekscheet doei doei xxx Marijke
Hey Marijke? 9 uur aan 1 stuk?? Lekker even onder de zonnebank, ik lijk wel bruiner dan tijdens mijn zwangerschap maar ben wel van plan om binnenkort ook weer naar de zonnebank te gaan!!
O nee geen 9 uur aan stuk, was maar waar... Nee wel steeds met de voedingen er tussen door. O was echt heerlijk onder de zonnebank!! Ik voel me echt weer als herboren
wheeeeheeeee hier nog steeds geen baby en ook geen tekenen dat die gaat komen. #-o Ja mijn rug doet zeer dat is dan ook het enigste maar ik heb het idee dat dit meer komt door die giga bal die ervoor hangt dan door wat anders. Als dit zo door gaat dan kunnen we het ledikantje wel weer gaan verkopen en meteen de kleine in een 1 pers bed leggen! Gelukkig voel ik hem nog wel steeds bewegen maar ik vind het nu toch wel eens tijd worden dat hij eruit komt. Jeeetje zal die zijn hele leven zo eigenwijs zijn? Dan ben ik er mooi klaar mee zijn vader is ook als zo'n eigenwijs stuk vreten (soms). Ik ook hoor (soms). Ach ik ga maar eens verder met de afwas en het gasstel schoonmaken. Groetjes
mmmm Pluk je laat ons wel in spanning hoor! je bent gewoon de laatste juli mama die nog moet bevallen! en dan hebben wel allemaal onze baby eindelijk! tweehonderd zoveel pagina`s verder geschreven en dan zijn we allemaal niet meer zwanger best wel jammer hoor! Evi ligt heerlijk even in de box rond te kijken. ' normaal' begint ze dan altijd meteen te huilen maar nu ligt ze even lekker..... o nee hoor alweer een beetje gepiep! ga maar even vitamine D geven dan is ze nog even zoet! dan kan ze lekker soppen op dr speentje! ha ha ha o wat fijn linda dat die druppeltjes zo aanslaan! ik kan niet wachten tot ik ze heb...... ik heb zoveel Prenetal bonnen gekregen ( voor 100,-) dat ik heb besloten de Quiny zap (buggy/ maxi taxi) te kopen! m vriend is nu aan t kijken of ze m op voorraad hebben. ben beniewd! dan hoeven we niet iedere keer die bak van de wandelwagen te halen etc. en deze is super klein! http://www.quinny.com/buggy/wheeler/quinny-zap.html wij krijgen deze hele week s` avonds visite! bleeeee ieder avond om 19:30 gaat de bel! pffff echt vermoeiend! het leuke is wel dat wel al zoveel leuke (roze) kado`s hebben gekregen! we worden echt zooo verwend! en als de visite er eenmaal is is t vaak hartstikke gezellig. alleen zit ik er nog niet helemaal lekker bij (voel me onzeker over m lijf etc. voel me zooo dik) en ik ben vaak bang dat Evi het op een krijsen zet. ik weet niet wat dat is maar ik denk ook dat dit ook wat onzekerheid is ofzo! Passen jullie je oude kleding alweer? ik pas nog helemaal niets! m broeken kunnen net aan over m heupen maar voorlopig krijg ik ze denk ik nog niet dicht zal eens ff een foto plaatsen van voordat ik zwanger was...... (69 kilo en nu ben ik nog 80) het komt denk ik ook omdat ik meteen ben gestopt met roken toen ik zwanger wou worden! daardoor vlogen de kilo`s er ook aan. nou ja ach misscien komt t nog wel goed heerlijk Marijke de zonnebank! dat doet je even goed he> ff een uurtje voor jezelf. ik heb net even Evi haar oogje schoongemaakt. sinds haar geboortje heeft ze aan 1 kant een snotoogje en t gaat maar niet weg! iedere dag maken we t schoon met een steriel gaasje+ gekookt afgekoeld water. en dan wordt ze toch boos als we t schoonmaken.... arm kind. maar net deed ze dr oogjes dicht en viel ze zo in slaap! misschien heeft Christel haar beeb al! hoop t voor dr!
Heee Pluk, heb je eigenlijk al bitter lemon geprobeerd? Ik had die donderdag zeker een hele fles leeggedronken, en toen begonnen me weeën. Ik weet niet of het de bitter lemon was, maar mischien ook wel! Mad had hetzelfde geloof ik. Wel lekker he zo verwend worden! Ik krijg heeel veel kleertjes en ik had al zoveel.. Maar gelukkig kopen ze wel hele leuke dingen! Me schoonzus had gister een grijs joggingpakje voor me meegebracht met Devon z'n naam erop. Had ze ergens op internet gekocht geloof ik. Echt schattig!!!!! Ik zal haar eens vragen welke site dat is, kunnen jullie er ook wat bestellen. En zelf wil ik er ook nog wel wat gaan bestellen. O ja, ik had toch dat gekloot met me maxi-cosi dat ie niet goed op me wagen paste? Me moeder was van het weekend weer naar de baby-dump gegaan want ze hadden adapters alleen die paste niet op dat autostoeltje die ik had. Dus bij inlevering van dat autostoeltje ( van baby-relax) en 50 euro bijleggen heb ik nu een hele mooie maxi-cosi cabrio! En die staat heel stevig op de wagen Mad; Ik pas nu 1 spijkerbroek weer, die me altijd te wijd zat. De rest kom ik wel in maar krijg net als jij de knoop niet dicht. Ik denk dat me heupen wat breder zijn geworden dus het is de vraag of dat ooit nog goed komt! Spannend he nu met Cristel! Ik denk ook wel dat ze haar kleintje nu heeft. Zo wel zwaar nu zonder de kraamverzorgster! Ze deed ook best veel hoor, de was, strijken, me kamer opruimen De vaatwasser uitruimen, me broodje smeren, etc, etc. En nu heb ik het allemaal zelf gedaan... Best vermoeiend zo ik ga weer ff bij me kleine kijken. xxx Marijke
Goeiemorgen dames!! Allemaal goed geslapen? Hier is het weer kl*te (sorry maar zo voelt het echt)... Ze heeft weer de hele nacht en gister overdag gehuild van de krampjes... (of heeft ze geen krampjes maar is ze een huilbaby?? De HA zei vanmorgen dat dat moeilijk uit elkaar te halen is, omdat ze dan ook huilt met een harde buik en getrappel met de benen)... Tsja, na een r*t-zwangerschap kan dat er ook nog wel bij... Ik had vanmorgen het CB gebeld om te vertellen dat ze volgens mij heel fout reageerd op die voeding, krijg ik het hoofdkantoor eraan. Het CB heeft geen telefoon meer??? Leven we in de middeleeuwen of wat? Het hoofdkantoor moet mijn vraag faxen (jaja, wel een fax) naar het CB en dan bellen hun me terug... T valt me nog mee dat het niet met de postduif moet pfff... Nu zit ik al de hele morgen op hun telefoontje te wachten, wel fijn als je een dringende vraag hebt! Ik ben vanochtend bij de HA geweest en hij denkt dat ik een postnatale depressie heb. Volgens hem zit het bij mij gewoon in de genen, omdat ik voorheen ook een depressie gehad heb. Hij zei dat de kans daardoor al heel groot was dat ik n postnatale depressie zou krijgen (fijn om te weten NU PAS). Hij heeft medicatie voorgeschreven, dezelfde als ik voorheen had. Straks even halen bij de apotheek, vind het wel moeilijk om te beginnen, omdat ik weet dat het de eerste week veel erger wordt en omdat k weet dat ik voorlopig niet kan stoppen ermee... Hij denkt dat ik minstens een jaar moet slikken want als je te vroeg stopt komt het terug... Na n half jaar wil hij kijken of we kunnen afbouwen! Nou, genoeg gekotst... Moest het even allemaal kwijt!! Liefs
@sweetangel100 Wat shit voor je allemaal!!! Het zit je niet mee, hoor.... Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en voel je je gauw wat beter! Succes en sterkte... Liefs Niki ps: iemand al iets van cristel gehoord?
meid ik zou als ik jou was ook overstappen op nutrilon pepti! hij is wel 20,- maar bij Evi werpt t nu al z`n vruchten af. het is veeel lichter verteerbaar en ook tegen koemelk allergie! bespreek het met het CB zou ik zeggen. heb ik ook gedaan en heb gezegd dat ik denk dat t aan haar voeding ligt en ik moet zeggen dat het nu al echt stukken beter gaat! je krijgt het vergoed als blijkt dat t na 4 weken ook echt werkt! je weet niet zeker of je kind wel of niet koemelk allerige heeft maar ik weet nu bijna zeker dat evi t wel heeft! vindt t zo rot voor je Linda! had echt gehoopt dat t nu de betere kant op zou gaan met die druppeltjes etc. ik moet weg, maar kom vanmiddag nog wel ff terug. kom op he meid! dikke knuffel van madelon en evi.
Nou ik ben weer terug van de verloskundige, kreeg meteen te horen dat de afspraak van vandaag eigenlijk net zo goed niet door had kunnen gaan omdat ik morgen toch naar het zh heen moet. Ze heeft dan ook alleen even naar het hartje geluisterd en verder is er niets gebeurt. Heb duidelijk aangegeven dat het hier niet meer gaat, mijn linkerbeen is verrot door de ms (sorry voor de uitdrukking) en mijn rechter loopt vol met vocht, zo vol dat het gewoon pijnlijk is dus lopen is op dit moment heel moeilijk voor mij. Ze snapte het allemaal wel maar helaas moet ik de gyneacoloog overtuigen dat het niet langer meer gaat, ze raadde dus aan om me morgen niet zomaar weg te laten sturen maar er op te staan met een gyneacoloog te praten en een plan te maken. Ik snap er geen yota meer van, eerst maken ze zich zorgen omdat de baby zo groot is, krijg ik steeds echo's om het in de gaten te houden want oh wee de baby kan zomaar te groot worden en nu laten ze me gewoon over tijd lopen want alles is volgens hun goed met de baby. Ja met de baby wel maar met moeders gaat het toch een stuk minder, slapen is er ook al bijna niet meer bij want ik moet om de 2 uur plassen en als ik slaap krijg ik nachtmerrie's. Nee mw alles is goed met de baby kom over 2 dagen maar weer terug en dan kom ik netjes terug en dan krijg ik te horen dat de kleine er al niet meer is. Oeps ja sorry toch te lang gewacht!. Sorry hoor maar ik zie het even helemaal niet meer zitten, en dan is manlief ook nog zo aardig om steeds op te merken dat ik al zo uitgeput ben dat hij denkt dat ik niet de kracht nog heb om te persen en dat het wel een keizersnee zou worden. Nee daar zit ik op te wachten. En dan komt mijn schoonzusje nog even langs om ons te waarschuwen dat mijn schoonmoeder, ondanks dat wij hebben gezegd dat ze niet hoefde te komen schoonmaken, morgenmiddag toch wil komen. Daar baal ik dan zo van he, ze weet dat we morgenvroeg naar het ziekenhuis heen moeten voor controle, ze weet dat mijn man deze week late dienst heeft, dus als ze morgen middag komt en de deuren zijn dicht dan gebruikt ze haar noodsleutel om toch even te kijken of ik er nog ben. Ben ik niet thuis dan weet ze al genoeg, ik kan er zo kwaad om worden zo heb ik toch geen privacy, voor het zelfde geld loop ik met weeën rond en staat zij zo in enen binnen. Nu kan ik de schuurdeur op slot doen, dan kan ze niet verder het huis binnen komen maar ja dan kan mijn schoonzusje de hond (eventueel) niet uitlaten en hebben we dat probleem. Goed genoeg gezeur van mijn kant. Groetjes
sweetangel..ze verkopen van die knuffeltjes die baarmoeder geluiden maakt. Ik heb zo'n knuffeltjes aangeschaft voor het geval ik een huilbabytje mocht krijgen. Ik weet natuurlijk nog niet of het werkelijk helpt maar ik heb er heeeeel veel super positieve dingen over gehoord. Wellicht kun je zoiets proberen? Op marktplaats verkopen ze ze tweedehands. Nu zit ik me alleen te bedenken hoe het ook alweer heette..blabla beer bear..doodle beer ofzoiets..even googlen maybe of iemand anders weet het.
Goede middag dames... Het begint rustig te worden hier op het forum! Net met me kleine voor het eerst naar de winkel gegaan. Hij lag de hele tijd heerlijk te slapen... En nog een paar leuke reacties gehad natuurlijk Hee Linda daar wordt je idd niet vrolijk van he... Ik had dat ook de eerste week dat ik gewoon van gekkigheid niet meer wist wat ik moest doen tegen het gehuil. Toen bedacht ik me dat ik dat bakerzakje had, hebben we toen uitgeprobeert en nu slaapt hij iedere nacht als een roosje! Ik hoop voor je dat ze jou bakerzakje snel zullen leveren want volgens mij wordt dat ook een uitkomst! En Mad weet hoe het met een hydrofyl-luier moet dus mischien dat zij je kan uitleggen hoe dat moet. Ik ben benieuwd hoe Cristel het heeft met haar kleine meis, en van Saraah hebben we ook al een paar dagen niks meer gehoord! zo ik ga ff opruimen want de kraamverzorgster doet het niet meer voor me xxx Marijke
En pluk van mij mag je lekker je hart luchten hoor!!! Ik begrijp het hartstikke goed dat je er knettergek van wordt!!
ja pluk inderdaad; klaag er maar op los hoor meid! we weten alles van het rotte overtijd lopen! wel heel vervelend dat je nu allerlei klachten ook erbij krijgt! ik zou je niet weg laten sturen hoor morgen! zeg gewoon dat ze je moeten houden omdat je niet meer kan. suc 6 en hou ons op de hoogte! en je schoonzus zou ik gewoon laten bellen als ze voor de hond komt en dan gewoon lekker je schuur op slot doen zodat ze je niet kunnen stalken! ja linda ik zou even uitleggen hoe t moet met een hydrofiele luier! werkt heel goed als ze nog zo klein zijn, hoe groter hoe sterker en dan wurmen ze zich eruit maar voor nu kan t. je legt de luier voor je met een punt naar boven. die bovenste punt vouw je om naar binnen tot iets boven het midden. je legt Iman met haar hoofd boven het rechte gedeelte uit van wat je net hebt omgevouwen. (dus haar hoofd ligt NIET in of op de luier maar erboven) dan pak je de rechter punt en legt Imans armpjes langs haar lichaan en vouwt die punt over haar 2 armen heen en schuift m onder haar door zodat je de linker punt kan pakken en deze vouw je helemaal om haar heen tot op haar ruggetje. en als t goed is is ze dan lekker ingepakt. het ziet er best gek uit en misschien moet ze nog wel even huilen maar even geduld en t doet wonderen. veel suc 6 en als t niet lukt hoor ik het wel! desnoods maak ik wat voorbeeldfoto`s voor je! x echt rot hoor dat je medicijnen krijgt, maar hopelijk voel je je dan wel snel beter. Marijke wat fijn dat t zo goed gaat met Devon en leuk dat je al naar de stad gaat wandelen. ja ik vraag me ook af hoe t met Sarah en Noa gaat...... En Christel heeft denk ik nu ook al haar beeb! hoop dat we snel wat horen doeiiiiiiii
Hoi dames! Ben ik weer... @ Mad: hartstikke fijn, ik ga het straks eens proberen! Ik kan het zeker t beste proberen als ze al slaapt he, anders is ze zo vreselijk wild met benen en armen... Blijven die punten dan gewoon zo zitten zonder dat je het vastzet of zo? Op die inbakerzak zit nl klitteband... Zo stom dat die zak nog niet opgestuurd is, ik heb net gekeken bij orderstatus: wel betaald, nog niet verstuurd. Ik heb een mailtje gestuurd, maar nog niks gehoord... Zit echt te wachten erop!! Bedankt voor het uitleggen, ga strakjes eens proberen of het lukt!! @ Gulay: helaas zo'n beer heb ik, t haalt helemaal niks uit allemaal... En dat stomme CB heeft vanmorgen gebeld toen ik met de belastingdienst aan het bellen was, hadden ze ingesproken op de voicemail dat ze vanmiddag nog een keer probeerde, maar het is nu 17 uur en nog niks... Morgen bel ik maar weer Ik wil ook overstappen op nutrilon omneo als het even gaat, omdat die ook hypoallergeen is, dan blijft dat tenminste gehandhaafd, mja schiet niet op als ze niet bellen he... @ Marijke: ik kijk echt zoooo uit naar die zak... Ik heb zelf ook het gevoel dat dat een boel gaat schelen.... Trouwens Mad, leg jij Evi dan wel nog onder een dekentje in bed? Want die zak die is tegelijk een dekentje, maar een hydrofiel luier is wel dun he? @ Pluk: meid lucht je hart lekker, daar hoef je geen sorry voor te zeggen!! Bedankt voor jullie opbeurende woorden allemaal en alle tips! Ik ga strakjes proberen, ze slaapt nu, moet dan drinken en als ze dan slaapt snoer ik haar in Als het niet lukt dan hoor je het Mad! Bedankt in elk geval! Ben echt heeeeel blij met jullie