Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag lieve dames!

Het wordt inderdaad rustig hier op het forum, maar ja, de meesten van ons hebben onze beeb al :)
    Alleen Pluk nog, maar meid, het komt allemaal goed! Ik begrijp heel goed jouw frustratie hoor, maar denk maar dat het straks allemaal achter de rug is, het duurt niet meer lang!

Hier alles wel goed! Tijmen drinkt goed, maar is daarna wel lang wakker. Ik ben net 2 uur met hem bezig geweest; eerst voeden, toen had ie gepoept, dus verschonen, anders is ie na het voeden niet in slaap te krijgen, daarna weer voeden en nu ligt ie eindelijk in de box te slapen. Kan ik hem zo weer in zijn wiegje leggen. De kraamverzorgster was vanochtend voor het laatst, snif...het zal wennen zijn, want elke ochtend stel je je er toch op in dat ze komt en dingetjes doet en uitlegt...
    Gisteren heeft Tijmen zijn hielprikje gehad en de gehoortest; hij hoort prima en als we over 10 dagen niets horen, is ook de uitslag vh hielprikje goed.
    Wij worden wel redelijk overspoeld door informatie, word er moe van....maar ja.

@Linda; ik hoop dat je door de medicatie je straks weer beter voelt!

Dikke kus,
    Lise

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou mad haar raad opvolgen! Hier in turkije doen ze het allemaal dat inbakeren..

Ik heb trouwens nog een tip....iets wat elke turkse vrouw doet...als ze heel erg huilt kan dit wellicht helpen (mocht dit om redenen zijn zoals krampjes etc. dan zal natuurlijk niets uitmaken want ze voelt ze dan gewoon beroerd)

Ga met je rug tegen de muur, bank of weet ik veel wat zitten en leg je benen gestrekt.. wikkel je kindje eventueel in een doek of baker haar zelfs in. Leg een kussen bij je voeten...gewoon horizontaal..en leg je kindje tussen je benen met het hoofdje of het hele lichaampje op het kussen..moet je even zien ik kan me je kindje niet indenken maar zorg dat ze lekker ligt..en wiebel dan met je benen...(van links naar rechts zeg maar) dit doen dus alle turkse vrouwen hier...en de kindjes worden er super rustig van...

Wat je desnoods ook kan proberen is bijv. een laken nemen..het kindje in de laken leggen en samen met je man de laken wiegen...

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ze is nu aan het huilen om de fles en dan ga ik t proberen!!

Dank je wel voor de tips Gulay!

Niet geschoten is altijd mis, ik probeer zoveel mogelijk uit!

Liefs

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Succes Linda!! Ik ben benieuwd of het allemaal werkt... :rolleyes:

xxx Marijke

5. sweetangel100

Nou, ze ligt nu gecoconeerd :)
    Volgens mij heb ik m wel iets te laag, moet t echt boven de schoudertjes? Het zit er nu zo'n beetje op... Maar dan doe ik m volgende keer wat hoger.
    Ik heb t gedaan toen ze sliep haha.. Stiekum he, maar ik dacht dan kan ik even oefenen!
    Ze ligt nu zo in de box, ze probeert wel wat te draaien, maar slaapt nu...
    Eens even afwachten :)
    Ik hoor wel wat protestgeluidjes, maar ze huilt niet.
    Marijke, doe jij die zak 'snachts af voor de voeding?

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Ach het is gewoon frustrerend, ik wil graag weten waar we aan toe zijn, duidelijke afspraken maken zeg maar.

Nu is het zo dat we gewoon niets weten, gaan ze morgen inleiden (wat ik eigenlijk graag wil omdat het lichamelijk bijna niet meer gaat) of wordt ik na de ctg en echo, net als vrijdag, gewoon weer naar huis gestuurd met de mededeling dan en dan maar terug te komen. Zonder een gyneacoloog te zien!

En dan wat als ik weer naar huis moet en 2 dagen later terug moet komen omdat volgens hun alles goed gaat met de baby en dat ik dan 2 dagen later te horen krijg dat de kleine er dan niet meer is (elke nacht dezelfde nachtmerrie wordt er gek van).
    Wat is het dan, Sorry mw misschien toch iets te lang gewacht met ingrijpen.

En waarom wordt er geen inwendig onderzoek gedaan om te kijken of ik misschien al ontsluiting heb of niet, de vk heeft het vandaag niet gedaan omdat ik morgen toch naar de gyneacoloog moet en die doet het niet omdat het geen meerwaarde heeft.

Met andere woorden ik voel me in de steek gelaten en weet niet wat ik verwachten kan.

Groetjes

7. sweetangel100

Pfff Pluk dat kan ik me voorstellen... Snap je VK ook niet, alsof het zoveel moeite kost om even te kijken??
    Laat je niet afschepen morgen!!

Helaas heeft Iman de bakerdoek zelf afgekregen :(
    Zou ik iets fout gedaan hebben met inbakeren of zou ze al te sterk zijn voor een losse doek?

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    je kunt em ook vastmaken met een veiligheidsspeld misschien?

9. sweetangel100

Ahh ja dat is een idee... Dom van me, heb ik nog niet aangedacht!!..

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Of een mooi strikje eromheen :)

Groetjes

11. sweetangel100

Hahaha... T is al zo'n worstje als ze die doek omheeft, een strikje maakt het plaatje compleet :)

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ff tussendoor he..zien jullie nu gelijkenis met de 3D echo en het 'echte' kindje hehe..

Ik zit soms beetje te kijken maar ik zie het dus niet echt bij jullie kindjes hahaha...

13. sweetangel100

Jawel, je ziet het wel. Ze had bij de geboorte alleen een wat smaller hoofdje dan op de echo.
    De mond en de neus lijken precies! (maar dat is op de foto misschien niet zo duidelijk te zien)

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Halloooo...

Vandaag heb ik geen kind aan Devón, hij slaapt alleen maar ;) Wel lekker rustig zo'n rustdaggie :D

Nee als ik hem s'nachts voed haal ik hem er wel uit, ook omdat ie tijdens het voeden vaak gaat poepen. Ik leg hem na het voeden dan gelijk weer in z'n bakerzakje, knuffel nog ff met hem en meestal slaapt hij dan al.

Ik zat laatst ook naar gelijkenissen te zoeken op de echo en nu. Maar kon eigenlijk niks vinden... Maar mischien is dat ook wel omdat ik alleen een 20-weken echo had laten doen. 1 ding doet hij nog wel veel en dat is met z'n handjes bij z'n gezichtje, dat doet hij nu ook nog veel.

Zo ik ga lekker naar beneden een bakkie koffie drinken, dat lust ik ook eindelijk weer :D

xxx Marijke

15. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Linda, ik denk dat je de luier niet strak genoeg hebt omgewikkeld! na een paar keer oefenen gaat t steeds beter! Evi is super sterk maar als ik haar heb ingewikkeld komt ze bijna niet los :) je kunt inderdaad ook een veiligheidsspeld gebruiken. en als ze wakker zijn en ze huilen omdat ze moe zijn kun je ze ook inbakeren, ze huilen dan heeel even heel hard maar daarna worden ze rustiger. want ze voelen zich veiliger als ze ingebakerd zijn.
    ja de luier zit onder de nek tot over de schouders heen.
    ik hoop dat ik een goede omschrijving heb gegeven van het inbakeren. maak anders ff een foto van Iman als ze ingebakerd ligt, dan kan ik kijken of ie goed zit.

ik hoop dat je vanacht een betere nacht tegemoet gaat! duim voor je meid!

en Evi kon trouwens ook niet tegen die hypoallergene voeding! nu gaat t gelukkig echt al veel beter met de pepti van nutrilon. als ik jou was zou ik gewoon aandringen bij het CB want als hun toestemming ervoor geven krijg je het vergoed van je verzekering anders niet. gelukkig heb ik een hele behulpzame vrouw bij het CB en zij zag gelukkig ook hoe ongelukkig Evi was met die andere voeding.
    kijk je weet t toch niet zeker wat het is en waarom ze huilen maar goede voeding scheelt al zoooo veel.

Ook kan je nog een Osteopaat proberen (soort fysio). soms hoor je nog wel eens dat babys last hebben van het nekje door de bevalling. een Osteopaat kan hier naar kijken. heb ik ook hele goede verhalen over gehoord. die kijken je baby helemaal na, ook naar t buikje etc. ik wou er ook heen maar ondekte bij evi dat t toch aan de voeding lag.....

echt K... evi blijft maar spugen! ze krijgt johannes broodpit meel door de voeding en nog spuugt ze! vrijdag moet ik naar het CB en ga t bespreken want het kan nooit normaal zijn dat ze altijd verdikte voeding moet krijgen omdat ze anders zo spuugt. als we t vergeten of iets dan komt de HELE fles eruit zetten! pffff arm kind.

Nog steeds geen Christel nieuws.... ben zooo benieuwd.

ik ga voeden en opruimen etc.

Linda Kom op meid je kan het!

Pluk heeel veeel suc 6 morgen, ik zal aan je denken.

x

16. sweetangel100

Dank je wel Mad!!
    Ik ga het morgen of straks nog eens proberen, nu ligt ze in bed te slapen :confused: dus dat moment ga ik niet verpesten :)
    Als ik het gedaan heb zal ik een foto maken en dan stuur ik je die ok!

Wat vreselijk rot dat Evi zo blijft spugen, dat kan idd niet de bedoeling zijn!
    Ben ns benieuwd wat ze op het CB zeggen...

Dat van die osteopaat is trouwens ook een goeie tip! Zal ik zeker onthouden als er geen verbetering komt!

Ik ben trouwens gestopt met die druppels uit duitsland en geef nu af en toe voor de fles cina baby op een lepeltje... Afkloppen, maar nog geen krampjes en/of huilbuien te bekennen... (durf het bijna niet hardop te zeggen)

Morgen moet mijn man een halve dag weg en brengt hij mij en Iman bij mijn moeder. Gaan we lekker wat boodschapjes doen met de wagen... Nu heb ik er zin in, hopelijk morgen ook nog :)

Tot morgen dames en bedankt he Mad!!!

O ja, haal jij Evi ook uit de bakerzak als je gaat voeden?
    En Marijke, laatst (lijkt heeeeeeeeel lang geleden haha) had Iman ook zo'n slaapdag... Echt heerlijk!!!!!!

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hai..
    Ik hoopte eigenlijk al iets van Christel te hebben gehoord... :rolleyes:
    Maandag was toch haar dag?
    Ze is vast nog aan het genieten... ;)

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik ben ook benieuwd naar christel..vreemd dat ze nog niets heeft laten horen ze is vast nog niet thuis hoop maar dat alles goed is..

19. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Goede middag dames...

Hier niet zo heel veel te melden...

cristel zal wel een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven, volgens mij gaat het daar in Amerika zo.

Zeg Ik mis saraah al een paar dagen! Waar ben je??!!

xxx Marijke

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Goedenmorgen dames.

Vannacht heerlijk geslapen (scheeld een hoop) maar ja wat wil je na 3 nachten om de 2 uur moeten plassen :)

Vanmorgen dus naar het zh geweest voor een ctg en echo. Nou zo rustig als meneertje vrijdag was zo druk was hij nu. Elke keer schoot hij bij dat padje weg en werd zijn hartslag even niet gemeten om vervolgens er weer onder te gaan liggen, het was gewoon lachwekkend.
    En trappen zelfs het padje wat eventuele wee-activiteite registreerd sloeg ervan uit (hihihihi). Maar gelukkig was alles goed. Op de echo was duidelijk te zien dat er nog genoeg vruchtwater was en dat meneer zelfs nog ruimte over heeft. Op zich vond de gyneacoloog dat wel opmerkelijk omdat mijn buik al een behoorlijke uitstulping was :D

Gelukkig nam hij rustig de tijd voor ons en heeft hij alle vragen netjes beantwoord.
    Nu moeten we vrijdag terug komen voor het zelfde riedeltje en hij verzekerde ons dat er maar heel weinig vrouwen zijn die over de 42 weken gaan (maandag dus bij ons), de meesten zijn voor die tijd wel bevallen al is het soms maar een dag ervoor.

Nou we zullen wel zien, ondertussen ben ik een fles bitter lemon aan het leeg drinke, tja je moet toch wat!

Groetjes

Deel Deze Pagina