Wacht maar niek, als je kleintje er eenmaal is gaat de tijd ontzettend hard!! Ik heb wel een goeie tip voor je; Geniet van je slaap nu het nog kan , maar geniet vooral ook van je buikie, vooral als je hem/haar voelt schoppen, ik mis het wel hoor
ja niek... geniet van je rust ... slaap zoveel mogelijk, want straks zal je echt uitgeput zijn... en zeker ook van je buik... is toch wel raar hoor.. dat ie weg is... maar je hebt dan natuurlijk wel eindelijk die kleine waar je zolang op hebt gewaht.. en als dat zo is vliegt de tijd. nou linda fijn dat je hebt geslapen... dat doet altijd goed...
hoi! ja t wachten duurt lang als je zwanger bent, maar daarna gaat het zoooo hard, echt onvoorstelbaar! ik heb vandaag een boek gekregen over inbakeren van de arts van het CB. er staan hele goede tips in voor diegene die goed willen gaan bakeren. je kan het niet af en toe doen, als jet t wil gaan doen moet het bij ieder slaapje zo wordt t vertrouwd etc en gaat het steeds beter. de eerste 2 dagen is t nog een beetje strijd maar daarna moet t steeds beter gaan. op de derde dag kan er nog protest zijn omdat ze dan 2 dagen hebben uit kunnen rusten. nou we zijn dus nu echt begonnen met bakeren en doen t niet meer af en toe maar echt bij ieder slaapje! en t werkt tot nu toe goed ze huilt wel maar in het boekje staat dat ik een tijd voor mezelf moet zetten hoe lang ik haar wil laten huilen. we laten haar nu 10 minuten huilen en als t drama is doe ik een speentje erin en anders laat ik haar even. na een kwartier slaapt ze meestal terwijl ik anders met een huilende baby stond te wiegen tot ik zelf knetter werd. er staat heel duidelijk in dat hun geen ' huil tijd' kunnen opgeven maar ik doe het tussen een kwartier en twintig minuten, maar het mag tussen een half uur en een uur zijn! sommige kinderen hebben dit nodig in t begin..... ook moet je nu heel goed kijken naar het ritme. na het slapen is het uitpakken/ voeden even in de box spelen en na een uur weer naar bed met dezelfde rituelen. er staat ook heel duidelijk; als je ziet dat je kind gaapt of je ziet dat t moe is, breng het naar bed (ingebakerd) voordat ze over hun moe heid heen gaan. nou tot nu toe heeft t bij ons veel effect moet ik zeggen en we hebben een heerlijke dag gehad! en ik had eindelijk tijd om eens wat aan m adminstratie te doen en de was te vouwen etc. ik hoop dat jullie er ook wat aan kunnen hebben (voor degene die ook inbakeren) o sarah ik heb een hele goede tip voor je tepelkloven; zalf van Medela te koop bij de thuis zorg winkels. het heet Pure Lan 100 en je hoeft het er ook niet af te wassen voor het voeden. ik vond het superfijn spul. en als je gaat kolven gaat het ook heeel snel beter met je tepels. wel heel knap van je dat je het zo vol houdt meid! en tepelhoedjes verlichten het ook heeel erg. die heb ik gebruikt van Avent en die waren heel goed. en je gaat toch wel zo`n electrische borstkolf huren?? dat is super makkelijk. je kan m bij je verzekering declareren voor max. 3 weken 1 euro per dag. (die van mij was 13 euro per week om te huren) ik hoop dat je er iets mee kan allemaal ik ga lekker ff thee drinken en relaxen voordat die kleine weer komt! x
Hee mad... Ik baker hem alleen s'nachts in, maar dat moet ik nu dus ook overdag doen? Want overdag slaapt hij juist altijd wel lekker en heeft ie het niet echt noidig volgens mij... maar ja als het dan beter is doe ik het wel natuurlijk! En dan over het declareren van die kolf... Ik hem hem bij een particulier gehuurd, maar kan ik het dan alsnog terug krijgen? Ik betaal 2 euro per dag. Zou wel lekker zijn natuurlijk als ik het terug kan krijgen! Zo ik ga nu ook weer ff kolfen, want vind dat gewoon zo lekker makkelijk voor de nachtvoeding. Kan dan met een kwartiertje/20 minuutjes weer me bed in Tot morgen maar weer! xxx Marijke
hallo hier ben ik ook weer effe.. ze slaapt nu zo lekker.. mag ook wel want ze is de hele nacht opgeweest en huilen niet normaal ze had diaree omdat man lief dacht dat 1 ker formula geen kwaad zou kunnen nou dus krampjes gehad en diaree wil je niet weten... en mn man was mn schoonvader ophalen van het vliegveld dus was lekker alleen.. heb ook geen oog dicht gedaan... maar net maar even met dr geslapen verder doet ze het goed.. maar wanneer ze honger heeft en ze krijgt het niet meteen maar moet 1 min wachten omdat ik even goed ga zitten wordt ze toch boos.... en het is pas 4 dagen oud :S lol met mij gaat het verder ook goed.. en pluk hoop dat je inmiddels wel bevallen bent zeg!!! zo te lezen heeft iedereen wel slapeloze nachten logisch maar ja... hoop sarah dat ze snel in haar bedje kan slapen want dan lig jij ok een keer lekkerder... en mad een temperamentje.... dat wordt nog wat nee geintje... hoeveel is evi bij gekomen en gegroeit in totaal nu?? npou linda ik hoop dat het met jou ook echt snel beter gaat.. en 1 dagje slapen als dat nodig is dan maakt dat toch niet uit??? ooh ja lise van jou ook lang niks mer gezien hoe is het met de kleine??? en met jou?? en marijke ben je nog niet onder geplast
goede morgen... zo... wat een ochtend. manlief is aan het werk... en moest alles alleen doen... badje,aankleden, kolven, flesje geven, troosten... eindelijk slaapt madam... maar zal zo wel weer wakker worden om te eten... tot die tijd hier ff snel een berichtje droppen, en ff snel een was doen... ze slaapt nu eindelijk wel overdag wel in de box, dus ik hoop dat ze langzamerhand ook wel in haar bedje wilt slapen... oh en tnx mad... ik ga ff kijken naar die zalf... zo irritant die regen, we hebben geen regenhoes dus ik kan niet eens ff naar buiten, remy gaat maandag een hoes kopen... tot die tijd kunnen we maar korte ritjes buiten maken... vervelend christel dat ze de hele nacht op is geweest, maar je weet waar het aan lag.. dus dan weet je dat je dat niet meer moet doen wel vreemd, zo waren we eerst allemaal zwanger en nu opeens allemaal mama bon, ik ga nu ff kolven....
hai, ff snel! het inbakeren gaat super goed ze knerpt nu heeel ff als ze naar bed gaat i.p.v huilen! gister is ze om 19:30 naar bed gegaan en om 22:30 heb ik haar wakker gemaakt voor de laatste voeding. toen kwam ze om 03:30 weer (ik sliep toen door omdat hans de fles gaf en daarna kwam ze om 07:15 weer! jeeeeee om 08:30 werd ze weer moe en heeft weer geslapen tot 10:00! toen weer geslapen van 11:00 tot 13:00 net de fles gehad en nu gaat ze weer naar bed@! alles ingebakerd! ben zoooo blij! en de krampen gaan ook al stukken beter! het schijnt als kindjes zulke krampen hebben het inbakeren ook heel goed werkt! ja marijke je moet natuurlijk zelf kijken / aanvoelen wat t beste is met inbakeren maar in dat boekje staat dat je het beste effect krijgt als je t bij alle slaapjes doet. en 1 week lang tenminste alleen slapen in bed dus niet in wagen of in box etc. Linda hoe is het met je?? ik hoop ook echt voor jullie dat het inbakeren gaat werken. pluk where are you?? fijn christel dat t lekker gaat met je meissie! jammer van die krampjes etc. maar dat is met borstvoeding als t goed is heel snel over! ik ga ff naar de aldi! m poppie ligt lekker te slapen. heb weer 2 nieuwe foto`s in m album! onder de douche met mama vindt Evi zoooo lekker! echt genieten en knuffelen! heerlijk.
Hallo allemaal, nou hier is alles nog rustig hoor, nog steeds geen baby te bekennen. Gisteren weer een ctg gehad, nou dat ging me daar moeizaam want meneer wilde maar niet stil blijven liggen dus dan hadden ze weer zijn hartslag en 5 minuten later draaide meneertje zich lekker om en moest het padje weer naar de ander kant verplaatst worden. Ook het vruchtwater was nog voldoende en hij had nog ruimte. Hij lag ook mooi met zijn bolletje klaar voor de bevalling, maar waarom die bevalling dan nog niet begint is een raadsel. Eenmaal thuis stond de telefoon roodgloeiend en hebben we besloten niet meer te vertellen wanneer we weer naar het ziekenhuis heen moeten omdat voornamelijk de grootouders steeds compleet in de stress schieten. Mijn schoonmoeder vind trouwens dat ik erop moet staan dat ik een keizersnee krijg, nou nee dank je waarom zou ik me laten oppereren als het ook via de natuurlijke weg kan. De gyneacoloog ziet je al aankomen zeg. Groetjes
pluk; zucht! je laat ons wel in spanning hoor! Evi slaap gewoon nog steeds..... ben maar even een paar keer gaan kijken of ze t nog deed want dit is wel een beetje de andere kant van t hele verhaal opeens! ze heeft serieus vanaf haar geboorte geen een dag zoveel geslapen heb opeens tijd voor dingen ja en nu?? ga m kast maar uitruimen..... wat eten jullie dit weekend? wij brocoli met talapia filet en morgen biefstuk met boontjes en champions. of andersom sarah heb je de creme nog kunnen vinden?? doeiiiiiiiiiiii
Manlief kookt altijd dus vandaag krijg ik kipkluifjes (zo'n diepvries zak die je in de over mieterd) met opgebakken aardappelen en witlofsalade en voor morgen heeft hij vast chili con carni voorbereid dus dan kunnen we het lekker makkelijk even opwarmen en wat aardappels erbij koken. Groetjes
hey... zo ik heb een fijne nacht gehad... eerst was ze iedere keer tussen 1 en 3 wakker en huilen maar ook omdat ze krampjes had denk ik... maar nu wel 3 keer wakker geweest.. ik heb dr gevoed en ze is weer lekker gaan slapen... heerlijk zeg ik kan echt het verschil merken ben nu veel frisser... verder lacht ze al volop.. ze zeiden tegen mij dat ze dat pas na 2 weken doen .. nou deze niet hoor en wat een lieve fotos mad.. en zie dat ze al mer als 4 weken is wat gaat dat snel! nou saraah en dat ze overdag al in de box slaapt is een goed teken toch? ik ben n u maar even wat aan het eten maar ik kan niet echt zeggen dat ik honger heb.. mar ja moet wel he... vanavond weet niet wat we gaan eten ik niet zo veel ik heb totaal geen honger dus ik eet kleine beetjes de hele dag door...
Hallo allemaal... Sorry dat ik zo weinig post, maar door die pillen ben ik zo duf dat ik alleen maar slaap... Met n paar dagen moet dat over zijn, dus dat hopen we dan maar! Mad, nog steeds geen inbakerzak grrrrrr... Of hij moet al in de brievenbus liggen beneden, mijn man neemt de post zo mee... Anders maandag maar weer bellen... Iman lacht ook al, Cristel! En in haar slaap lacht ze wel eens met geluid, zo leuk!! Iman gaat ook vaker douchen met papa, volgens mij vinden alle babys dat heerlijk. Inderdaad heel raar, eerst allemaal aan het wachten op onze beeb en nu allemaal mama... Alleen Pluk nog niet, maar dat kan gewoon niet lang meer duren!! Saraah, hopelijk gaat ze snel in bedje slapen. Ik weet hoe het is om een koala-kindje te hebben.... In de box is al een stapje vooruit! Iman is een beetje verkouden, neusje dicht, hoesten en niezen. Heb de verwarming op haar kamer maar aangedaan, want het is koud in huis! Vannacht had ze om 12 uur gedronken en toen pas weer om 4 uur. In die tussentijd had ze wel bij mij geslapen ipv in haar bedje, ik heb het idee dat dat ook verschil maakt. Om 4 uur heb ik haar in bed gelegd en toen kwam ze pas om half 8. Heerlijk dus! Liefs
Hallo allemaal, Zo, even weer een berichtje posten. Hier alles wel goed. Tijmen wil nu trouwens niet slape'; om 3 uur had hij zijn voeding en nu, 3 uurtjes later, slaapt ie nog niet. Tussendoor heeft hij wel een uurtje geslapen, maar toch...ik zal zo wel weer moeten voeden, vermoed ik. Verder is hij echt een schatje; gisteravond rond 12 uur heeft hij zijn voeding gehad en pas om 6 uur vanochtend meldde hij zich weer...sinds zijn geboorte hebben we niet meer zo lang achter elkaar geslapen Pluk; straks ga je, net als ik, met 42 weken bevallen...het kan nu niet meer lang duren enne, je beeb is echt helemaal voldragen! Tijmen was dat immers ook en hij is al heel alert en echt wakker tussen de voedingen door. En hij had zelfs lange nageltjes, hihi. @Saraah; ik had/heb ook wat last van tepelkloofjes, maar die zijn bijna weg. Ik heb nl. van de kraamverzorgster een klein tubetje Bepanthen gekregen; dat smeer je na elke voeding op je tepel, even drogen en hup, weer terug de beha in Maar serieus, het heeft mij heel erg geholpen en ik moest wel smeren, omdat Tijmen zijn onderlipje in het begin binnensmonds deed, dus ik voelde bij elke teug een steek! Nu niet meer! Zo, zometeen gaan wij of eerder mijn liefje koken en dan zal het heertje zich wel weer laten horen Liefs, Lise
Dat inbakeren kon gewoon met een hydrofiele luier toch? En moet je je kindje eigenlijk elke dag in bad doen? En dat al meteen vanaf de eerste dag? En als je onder de douche gaat hoe doe je dat dan..doen die stralen geen pijn bij de baby? En hoe doe je dat met de warmte?
ik denk dat de stralen van de douche verschillen.. wij hebben nog al een harde straal op het moment dus ze gaat nog niet mee douche.. onze douche kop is nogal oud we moeten daarvoor dus een nieuwe halen... ik weet niet of je je kindje iedere dag in bad moet doen maar ik doe het wel... vind ze trouwens ook heerlijk ookal was de eerste keer minder... vandaag is ze ook in bad geweest.. leg ik haar in haar handdoek poept ze die hele maal onder.. dus ik haar weer in bad gedaan.. komt ze er uit hetzelfde verhaal.. dus bij de 3e keer heb ik haar kontje maar uit het water gelift snel droog gemaakt en een luier omgedaan... en over die tepel kloofjes die had ik ook.. nu heb ik van mn nicht een soort siliconen tepel ge kregen die je over je je tepel heen doet en je volet dan bijna niks.. en je kan ook beter zien dat ze drinken en het gaat veel vlotter..... ik moest trouwens ook wel mn tepels zijn zoo hard en niet puntig te krijgen omdat ze stamp vol zitten met melk dus ze kan het niet goed in haar mondje krijgen...
Mij lijkt het dus doodeng om je kindje in bad te doen...ik heb sowiezo de grote angst dat ik niet weet hoe ik mijn kindje moet vasthouden en dat ik haar laat vallen. Daarom durf ik baby's nooit vast te houden erg he
he! gulay, straks met je eigen baby is het heel anders je voelt je dan echt mama en wil je beeb bijna niet loslaten! dan komt je echte moeder instinct naar boven. ik had dat ook met het in bad doen etc. was ik bang dat ze uit m handen zou glippen. maar bij ons deed de kraamverzorgster het helemaal voor en toen deden we het samen en de derde keer ik alleen. nu is het een makkie je hoeft je baby niet perse iedere dag in bad te doen. ze raden eerder aan om t om de dag te doen omdat de huid anders zo droog wordt. ik doe evi ook iedere dag in bad maar ze heeft geen droge huid. onder de douche zorg ik meestal dat de straal lauw is en ik doe m handen meestal onder de kop zodat de stralen niet hard zijn. volgens mij zie je dat om m foto waar ik met evi onder de douche zit! (wij hebben een bad waar ik dan in zit met haar op m buik) ja inbakeren kan gewoon met een lakentje/ of hydrofiele luier. net zo makkelijk eigenlijk. alleen als ze wat ouder worden wurmen ze zich daar makkelijker uit dan zo`n speciale inbaker doek! ja dat is veel fijner he Christel met zo`n tepelhoedje. je voelt het dan bijna niet inderdaad. maar als t goed is voel je het over een week ook niet meer zo op je tepel zelf. dat had ik tenminste wel, in t begin was t heel pijnlijk en dat wordt steeds minder en minder. ik ben alleen thuis hans is met vrienden naar een verjaardag. gezellig Evi ligt op bed maar slapen doet ze nog niet..... ze is wel stil maar ze is wakker.... dan vind ik t soms wel lastig... zal ik haar eruit halen of laten liggen.... wacht het nog maar even af! vanmiddag nog kraamviste gehad. leuke bon van de Prenetal gehad. ik was daar gisteren ook even en toen stond ik met zo`n voedingskussen in m handen. die was nu 36,- i.p.v 46 maar vond m nog zooo duur! nu kan ik m maandag halen! gisteren heb ik m quiny zapp opgehaald. zo dat is echt een handig ding! m maxi cosi staat er al op. jullie nog veel visite of plannen dit weekend?
Goede avond dames... Hier ook weer een berichtje van mij... Devón slaapt vandaag heerlijk de hele dag en mams doet met hem mee Gulay; Je hoeft je kindje niet percee iedere dag in bad te doen, maar ik vind het juist wel leuk! Ik vond het in het begin ook wel een beetje eng om te doen, eerst deden we hem ook in z'n gewone badje. Nu gebruik ik steeds de tummy en dat vind hij echt overheerlijk en ik vind het minder eng! Als je he'm/haar een dagje niet in bad wil doen kan je hem/haar ook gewoon op z'n aankleedkussen wassen met een washandje. xxx Marijke
zoo hier ook weer effe tijd. net gegeten.. de baby dan.. en verder ik dadelijk zelf ook effe.. nu slaapt ze dus nu kan het zoo vandaag als het goed is lekker alleen met de kleine nou ja vanmiddag en vanavond.. en met mn man natuurlijk.. eindelijk een dagje alleen yey