Ben even aan het fotograveren geweest en heb foto's van de babykamer (zoals het tot nu toe is) en van de zelfgemaakte kunst in mijn album gezet. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Groetjes
heey leuk pluk...je spulletjes, ik hoop dat je je kamertje verder ook snel kan inrichten en dat ie helemaal mooi af is, ben best wel jaloers op alle mama's met een aparte babykamer ... ons huisje is gewoonweg te klein en ZOveeeel kleding heb je al gehad... kan je idd lekker een tijdje mee vooruit.. maar goed, een vriendin van mij haar kindje heeft maar 2 weken maatje 50 gedragen ...
dat is voor mij ook de reden om niet te veel aan te schaffen kwa kleertjes. Hoe leuk het ook is. Ben veel te bang dat ik hem straks de helft niet aan kan doen. En straks komt natuurlijk de wintercollectie en dan kunnen we een leuke winterjas kopen!! En meer winterkleertjes uiteraard. Zeg meiden hebben jullie ook zo'n last van brandend maagzuur? Ik had het eerst alleen als ik s'avonds op bed lag, maar nu heb ik het bijna de hele dag door en in de avond nog 10 keer zo erg! xxx Marijke
Hoi hoi! Ik heb net even een foto gemaakt van onze kinderwagen, de Queeny Speedy SX; we hebben hem zaterdag (eindelijk) kunnen ophalen. Hij staat in mijn album Verder hebben we ons wiegje ook sinds het weekend; hierin heeft mijn lievie zelf meer dan 30 jaar geleden in geslapen, dus best nostalgisch Alles verder goed hier, een beetje moe, maar ik kan niet goed stilzitten, hahaha! Liefs, Lise
zeker mooie kinderwagen maar marijke, verveldn van dat brandendmaagzuur... elukkig heb ik er geen last van.. ookal voel ik 't vanbinnen wel een beetje branden, maar 't gaat niet naar boven... vandaag naar zwangerschapsgym geweest.. 't was vanadaag een HELEBOEL gepraat... en we hebben niks gedaan, aan het eind van 't uur had ik een houten reet... hahahaha, maar er werd beloofd dat volgende week we meer "actie" zouden krijgen... en ik was duidelijk de jongste voor de rest was 't wel leuk hoor, best informatief...
hallo hallo daar ben ik weer! Het weekendje weg was te vermoeiend! hoefde niets te doen daar maar het heeft me opgebroken! je slaapt toch in een ander bed (en die was niet fijn) en overdag doe je meer dan thuis! het is meer inspannend laat ik het zo zeggen. het was wel heel gezellig en het was een hele mooie omgeving in Duitsland op een berg! erug leuk met m`n bekken! moest dus alles met de auto doen! hi hi. ben blij dat ik weer in m eigen huisje ben..... jeeetje heb wel weer het een en ander gemist zo te zien. Pluk wat een mooie meubeltjes zeg in de baby kamer! en Sarah ik ben blij voor je dat alles goed was met je urine etc. misschien moet je dan toch nog een stapje terug doen en meer rusten ivm je harde buikies? ik ga de komende dagen in elk geval heeeel rustig aan doen..... na die paar dagen weg heb ik t gevoel dat ik wel een week moet bijkomen! ga op m gemakje de kleerjes en lakentjes etc. wassen en strijken.... zou jullie heeeel graag foto`s willen laten zien van onze baby kamer en m buik maar ik krijg het niet voor elkaar ze te verkleinen op m pc. en als ik denk dat ze heel klein zijn zegt hij op deze site dat ze nog te groot zijn! pfffff m vriend is nog steeds druk bezig de lang verwachte commode in elkaar te zetten! ha ha ha het is een heel karwei met al die lades en dingen! nou doe allemaal rustig aan he! x
Hallo, Ik moet ook eens kijken hoe ik fotos in mn album moet zetten. Vind het leuk om al jullie fotos te zien en zou het ook wel leuk vinden om erin te zetten. Gister bij de vk geweest. Op mn harde buiken om de 5 min. na nog steeds alles goed. Toch is het anderhalf uur geleden weer gaan rommelen. Kreeg volgens mij twee weeen. Nu is mn buik gevoelig. Ga dadelijk als mn vriend thuis is even de vk bellen. Ben bang dat ik weer gelijk naar het ziekenhuis moet, maar het zit me niet lekker.Hij moet echt nog wel even blijven zitten hor. Liefs Jenny
Vandaag ben ik naar de VK geweest... Was weer ff leuk om het hartje te horen. Toen ze met de doptonde ging luisteren begon ie er tegenaan te schoppen . Vandaag moest ik ook onverwachts bloedprikken voor de tweede keer, schijnt te moeten rond de dertig weken. Dus ik met me formulier naar dat bloedpriklaboratorium. Daar een half uur zitten wachten dus ik maar ff vragen, hallooo gaat het nog gebeuren vandaag???? Die vrouw alle formulieren nagekeken, waren ze die van mij op mistirieuze wijze kwijtgeraakt!!! :x Uit eindelijk toch nog geprikt en niks gevoeld gelukkig xxx Marijke
Ik ben vandaag ook weer naar de verloskundige geweest en heb ook meteen de lab formulieren meegekregen met de opdracht in week 30 even bloed te laten prikken. Dit is omdat in week 30 je koolhydratenhuishouding schijnt te veranderen. Maar goed ik heb haar gevraagd hoe het kon dat ik soms aan mijn rechterkant het gevoel had dat de band in een kramp schoot. Dus hup op de tafel en voelen en ze zegt dat komt omdat de kleine aan die kant ligt met zijn rugje naar de buitenkant toe. Toen moest ik diep in ademen en langzaam uit en drukte ze ergens anders en vertelde ook nog dat hij er dus met zijn schouder op drukt! Daarna met de cm aan de slag, loopt ze terug naar het bureau al mopperend dat centimeters niet betrouwbaar zijn? Daarna weer voelen en kon ik van de bank af. Zit weer netjes tegenover haar zegt ze dat ze wil dat ik naar het ziekenhuis ga voor een controle echo, dit omdat ze de kleine niet kan voelen en dus zo wil controleren of het wel goed groeit. Nu vind ik een extra echo niet zo heel erg maar begin me nu toch wel af te vragen hoe het kan dat ze wel kan vertellen hoe de kleine ligt terwijl ze de kleine niet kan voelen????? Heb de vraag maar eens hier bij de vk neergelegd. Maar goed a.s vrijdag om 10.30 uur kan ik bij het ziekenhuis terecht. (kunnen we weer 3 kwartier heen en 3 kwartier terug rijden ) Ik was trouwens 400 gr aangekomen, thuis heb ik in mijn tijdschrift met een week tot week schema even nagekeken hoeveel de baby aankomt van week 26 t/m week 29 en laat dat nu ongeveer 400 gram zijn Groetjes
Hoi hoi! Gisteravond voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest; ik heb gekozen voor een compacte cursus van 5 lessen, waarbij het mannetje ook 1 keer heen mag. Veel info gehad en bekkenbodemspieroefeningen (pff, lang woord) gedaan. Toch leuk om al die dikke buikjes te zien Vandaag op mijn werk een paar flinke schoppen/duwtjes gevoeld; het kleintje zit bijna bij mijn borstbeen zei de VK afgelopen vrijdag en dat is goed te merken Verder ben ik al een beetje aan het aftellen tot m'n verlof; nog 3 kleine weekjes werken...!! Liefs, Lise
hmmm vreemd pluk... dat ze wel voelt hoe je kindje ligt, maar je daarna verteld dat ze de baby niet kan voelen, misschien bedoelde ze, helemaal voelen... om te voelen hoe groot het kindje is... dit doen ze bij mij trouwens nooit.. maja misshcien vanaf nu wel.. ben nu 30 weken, ben benieuwd of ik donderdag ook te horen krijg of ik moet bloedprikken... ik blijf aan de gang...hahaha leuk lise.. dat gym t was idd leuk om al die buikjes te zien... maar er zit wel een groot verschil tussen de eerst uitgerekende ( ik 25 juli) en de laatste (3 september) ik hou trouwens SUPER veel vocht vast, het zit overal.. en vooral in mn voeten.. 't lijken wel van die dikke baby voetjes.. hahaha !!! ik mag geen zout meer van mn moeder... zij had het namelijk ook tijdens haar zwangerschap, maar om nou eten te gaan eten zonder zout.. is wel heeel erg smaakloos ....
hoi, o o o heb ik weer hoor! heb al 2 dagen knallende hoofdpijn doordat m verstands kies doorkomt boven. en het erge is dat hij niet recht door komt maar schuin! auw auw auw! wordt er echt niet goed van! en voorlopig kan hij er nog niet uit want hij is pas een heeeel klein stukje door! sorry hoor moest even klagen@! heb er echt last van x
eeey mad... klote ... ik had het ook.. jaar geleden, ze zijn alle 4 schuin naar boven gekomen... had ook superveel pijn... maar ze zitten er alle 4 nog in, omdat ze nooit helemaal door zijn gekomen..(doordat ze scheef zijn) en pas als ik er weer last van krijg halen ze ze weg ... ik hoop voor jou, dat ze wel helemaal doorkomen gr
Bij mij begint rechts onder me verstands kies, gelukkig nog niet al te veel last van. Maar als het wel pijn gaat doen moeten ze hem er uit snijden zei de tandsarts Ik hoop dat ie voorlopig nog ff blijft zitten. Zit niet echt te wachten op een bezoek an de kaakchirurg. xxx Marijke
He Pluk, Ik las toevallig je verhaal. Ik heb precies hetzelfde dus meegemaakt. Alles kon ze perfect voelen. De kleine was al ingedaald ze wist ook welke kant het ruggetje oplag. Maar vertelde mij ook dat ik toch naar het ziekenhuis moest voor een liggingsecho. Wat ik natuurlijk ook een beetje vreemd vond aangezien ze al wist hoe ons kleintje lag zei ze. Wel kon ze het dus niet voelen of de kleine goed groeide en vandaar een meekijkje uit het ziekenhuis. Hier ben ik dus maandag voor geweest de kleine lag precies zoals ze dacht met het hoofdje goed ingedaald. Alleen de groei van het buikje liep iets achter en vandaar dat ik nu onder toezicht sta bij de Gyn. Ik was er best "verward" van omdat je denkt dat alles keej is en dan opeens blijkt de groei een beetje achter te liggen wat geen kwaad kan maar toch Ik wens je dan ook Heeeeel veel succes met je echo! En hoop voor je dat er niets aan het handje is
Ik heb dus mijn vraag met daarbij mijn gegevens ook hier gesteld bij de vk. Die kon dus uit mijn gegevens opmaken dat ze dus gemeten heeft dat mijn baarmoeder de grote heeft wat bij 31 weken zwangerschap hoort. Bij deze gegevens staan dus ook allemaal vraagtekens. Dat ze dat niet goed kon voelen kan ik me voorstellen, omdat ik spastische darmen heb ben ik gewend om heel hard te moeten drukken en daardoor zijn de spieren daar behoorlijk ontwikkeld. Ondanks dat ik dik ben (wat natuurlijk ook niet helpt) heb ik altijd een kei harde buik gehad.. Maar goed we wachten vrijdag gewoon af en zien wel wat het gaat brengen, mijn gevoel zegt dat alles wel oke zit dus daar houdt ik me maar aan vast. Ondertussen ben ik begonnen met het uitwassen van de eerste dingen. Groetjes
jippie... kom net bij de VK vandaan... en de kleine is omgedraaid.. ben zo blij, ze was ook heel aardig... ze was ook blij met de uitslag van mkn glucose dagcurve.. ze drukte wel een beetje hard op mn buik zeg.. deed best pijn.. en mn baarmoeder loopt ietse voor... maar de kleine gelooft ze niet.. dus die heeft nu nog wat meer ruimte in de buik ben trouwens geen kilo aangekomen.. Joepie maar heb de laatste tijd wel meer eten nodig.. ik merk het aan mezelf wanneer ik buiten loop, boodschappen doe ofzo... dan begin ik helemaal te trillen... en heb ik echt ff wat nodig hahaha !!! en by the way... ik heb nu zooooo een zin in Ben & Jerry ijs... maar ik mag 't niet van mn mannetje... is niet goed voor me zegt ie hahahaha !!! de lieverd !!
oja ja ijs, heerlijk en dan vooral de ijsjes met rollo van mac en magnums. Manlief wil nog wel eens van het boodschappen doen weerkomen en dan vind ik in eens een doosje magnums in de diepvries. Maar ja een mens kan niet alleen maar dure ijsjes eten dus liggen er nu raketjes in de vriezer (ook heel lekker hoor). Ondertussen heeft er zich in mijn hoofd een hele rare vraag gevormd die ik dan morgen maar eens in het ziekenhuis ga vragen. De vk heeft dus gemeten dat mijn buik 27 cm groot is en wat dus bij een zwangerschap van 31 weken hoort. Maar ik ben (naast dat ik zwanger ben) dik van mijzelf, kloppen de cm dan nog wel want het lijkt mij dat ze nu niet alleen de omvang van de baarmoeder meet maar ook mijn speklaag die erboven op zit. Dan is het toch heel logisch dat ze meer meet dan dat er eigenlijk is (als jullie het nu nog begrijpen). Vandaag zijn ze wezen meten voor de rolluiken en op 19 juni worden ze geplaatst. Jippiiieee want ze verduisteren niet alleen ze houden ook warmte tegen en geluid. Zo en nu straks even de tweede lading babykleertjes erin dan is maat 50 - 50/56 en 56 uitgewassen en kan ik beginnen met de kleertjes maat 68. En dan moet ik straks nog even strijken Groetjes
he pluk, Ik ben van de week bij de vk geweest en die zei tegen mij dat 25 cm bij de 32 weken hoort.Weet niet of die paar cm veel verschil maken. Worden jullie soms ook zo gek van dat je nu zo rustig aan moet doen. Je weet waar je het voor doet, maar ik kan alles behalve stilzitten. Wordt er soms helemaal depri van. Heb zoiets van over vier vijf weken mag je thuisbevallen en dan mag hij ook wel komen hor. Ben ook zo benieuwd hoe hij eruit ziet enzo. Liefs Jenny