Hallo, Ik heb een vraagje over dat inakeren. Weet iemand wat goede doeken zijn, hoe duur ze zijn en waar je ze kan bestellen?Ik wil het graag gaan proberen, maar weet eigenlijk niet waar ik moet gaan beginnen. verder heb ik last van mn hechtingen, het lijkt wel een beetje ontstoken, maar wat kan je daar aan doen? heeft iemand tips? Pluk, ik hoop dat je snel mag bevallen en dan lekker van jullie kindje genieten.
hoi jenny, jeetje vervelend hoor van je hechtingen! en dat nog na 3 weken! je kan een laagje water in je bad doen met zout erin en daar dan in weken. schijnt goed te helpen, die tip kreeg ik toen van m kraamhulp. je moet even met een spiegeltje kijken of er wit beslag op je hechtingen zit. zo ja dan zou ik als ik jou was even je verloskundige bellen om te kijken wat je verder kan doen. (ik zou niet te lang wachten als t pijn doet) en van t inbakeren; je kunt een makkelijke doek bestellen met klitteband op http://www.pacco.nl/ maar die zijn tot 21 aug. dicht volgens mij en anders bij http://www.pasopshop.nl/ daar heb ik de mijne besteld (en linda ook) ik ben tevreden over m doek. je moet wel goed lezen/ kijken waar je aan begint want je kunt niet een keer wel en een keer niet inbakeren. je moet t consequent even blijven volhouden dan heb je t beste effect. ik heb van mijn consultatiebureau een boekje erover gekregen waar ik veel aan heb. http://www.verpleegkundigepraktijk.nl/m ... akeren.htm http://www.inbakeren.nl/startinbakeren.htm http://www.inbakeren.nl/boeken.htm (ik heb dat boek van inbakeren brengt rust erg duidelijk omschreven allemaal) http://www.debakermat.nl/inbakeren.html http://www.ouders.nl/mdiv2003-inbakeren.htm veel suc6 x
Goedemiddag dames! Het is alweer zondag, wat gaat de tijd snel zeg! Moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen een doordeweekse dag en het weekend, zeker nu Tijmen er is...alles gaat gewoon door @Jenny; ik had na een week ongeveer geen last meer van mijn ene hechting. Die van mij was een oplosbare, ik weet niet of die van jou dat ook is...de vk heeft nog aan mij voorgesteld de hechting eruit te halen als het erg pijn deed, misschien is dat voor jou ook een optie? Verder zou ik niet te lang met de pijn rondlopen hoor! Tijmen doet het goed, er zit trouwens steeds meer uur tussen de voedingen; vannacht heeft ie om 4 uur gehad en toen pas tegen 10 uur, is dat normaal? Ik ga hem nl. niet wekken om te voeden, de kraamverzorgster zei ook dat ik moet voeden op verzoek, dus dat doe ik ook en als hij lang slaapt daarna, laat ik hem mooi.... Vanochtend zat meneertje van voor naar achter onder de poep. En we waren juist van plan hem vandaag niet in bad te doen, maar dat moest toch maar effe, hihi. Wij waren net wakker, dus met de slaap nog in de ogen het badje vullen (doet liefje altijd ) en hup, lekker badderen. Wordt hij gelijk rustig van! Hebben jullie trouwens ook last van 'lekkage'; zodra ik bijna moet voeden, gaat mijn borsten lekken. De kraamverzorgster zei al, dat als je er veel aan denkt, aan het voeden, dan komt de melkproductie op gang, nou inderdaad, hahah!
Goede middag... Vanacht mocht ik eens heerlijk slapen van vriendlief! Hij heb de hele tijd beneden gezeten en ik heb van 12 tot 6 lekker aan 1 stuk door geslapen Ik voel me ook weer lekker uitgerust! Das niet erg fijn jenny, van je hechtingen! Ik ben blij dat ik alleen maar 2 schaafwondjes had. Ik kan weer gewoon naar het toillet. Behalve dan dat ik sinds een paar dagen last van aambeien heb echt pijnlijk!! Maar daar heb ik nu ook zalf voor dus hopelijk geneest het snel. Ja ik vind de tijd ook behoorlijk hard gaan! Toen we zwanger waren was dat wel anders maar ja dan zit je ook ergens op te wachten he. Hee lise dat heb ik ook van die lekkende borsten. Vooral als hij aan de ene ligt gaat de ander ongelovelijk lekken! Ik gebruik wel van die compressen, maar die gaan best hard! Ik zit er trouwens ook aan te denken om te gaan stoppen met die BV. Soms duurt het wel een kwartier voordat hij eindelijk goed pakt, en dan heeft ie hem eindelijk 5 minuutjes en dan laat hij weer los! en vooral s'nachts ben ik daar niet echt blij mee want dan kan ik wel een uur bezig zijn met alleen maar voeden. Voor de nacht kolf ik het nu ook trouwens af omdat ik dan in een kwartiertje wel klaar ben met die kleine. Moet je trouwens een speciaal pilletje slikken als je met BV stopt? Dan moet ik morgen ff langs me dokter... Zo ik ga zo ff wandelen met die kleine, het is nu zo zonnig buiten... xxx Marijke
Hallo allemaal, nou hier beginnen we wel een beetje moedeloos te worden hoor, nog steeds geen tekenen van een baby ! Maar goed we zullen het wel zien. Groetjes
Hallo dames... We komen net terug van de nightcare omdat Iman alweer sinds donderdag niet kan poepen... Ik heb laxeerdrank gekregen, hopelijk helpt dat! Dinsdag moet ik naar het consultatiebureau om te wegen en dan ga ik het gelijk zeggen. Volgens mij komt het door de voeding, ze spuugt ook veel vind ik. Misschien toch maar overstappen op Nutrilon Omneo. Ze heeft wel sinds een paar daagjes geen kramp meer (afkloppen) Ik ga vanaf morgenochtend bij elk slaapje inbakeren. Waarom pas morgen? Omdat mijn man vanaf morgen weer moet werken en hij kan er echt niet tegen als ze huilt haha... Dus heb ik besloten nog heel even te wachten! De doek is er trouwens wel, Mad. Hij lag in de brievenbus Wat rot dat je nog zo'n last hebt van je hechtingen Jenny! Ik ben alleen inwendig gehecht en volgens mij zijn ze opgelost. Heb er in elk geval geen last meer van. Marijke, heerlijk zeg dat slapen! Heb ik eergister ook gedaan, de hele middag... Heerlijk! En je voelt je zo veel lekkerder erna! Pluk, ik kan me voorstellen dat je moedeloos begint te worden! Wanneer gaan ze je helpen als het niet vanzelf begint? Lise, de tijd vliegt nu we onze kleintjes hebben... Heel anders dan toen we zwanger waren! Woensdag is Iman alweer 3 weken, al bijna een maand... Pfff Verder alles goed hoop ik met iedereen? Saraah en Cristel, druk met jullie beebs? O ja, ik voel me de eerste dag iets beter gelukkig Vanmiddag heerlijk van 11 tot half 2 met Iman in mijn bed geslapen!
hai, o fijn linda dat je doek er ook is. ja het inbakeren werkt super! wij zitten vandaag op dag3 en dat is een dip dag. maar ze zeggen dat als je consequent bent en strak blijft volhouden op je schema van slapen/ wakker worden voeden in de box en na een uurtje weer naar bed. (max) dat het echt gaat werken. en tot nu toe is dat zo behalve vandaag op de dip dag maar voor als nog gaat het goed. alleen slaapt ze nu een half uur, huilt dan wat en slaapt weer verder. we moeten goed opletten dat we haar niet te snel uit haar wiegje halen dan. morgen gaat m vriend na 4 weken vakantie weer aan het werk moet ik alles alleen doen! zie er nu al een beetje tegen op om weer alleen te zijn. hij helpt mij juist door strak vol te houden op t bakeren en hij praat me er door heen als ze huilt....... ze wordt wakker! ga voeden.... doeiiiiiiiiiiiiii
hier even snel een berichtje van mij.. nou ik voel me soms net een koe... ze drinkt zoo vaak.. gelukkig duurt het niet zo lang nu ik de tepelhoedjes hebt dat gaat veel sneller en is makkelijker... mar ze drinkt ongevere elke 2- 2 1/2 uur.. dus das volgens mij best vaak of niet?? en ja lise die lekkage hebben we hier ook jenny: over die hechtingen nou ik heb geloof ik een hele medicijnkast mee naar huis gekregen ik moet na het plassen met water schoonmaken(zon fles) daarna betadine er op deppen dan heb ik een spray om het een beetje te verdoven(met plassen brand het niet) en daarna moet ik elke ker na dat ik naar de wc ben geweest een soort pad in mn maandverband leggen die vol zit met een soort creme.. en dan eindelijk ben ik klaar.. dokters vorschriften maar ik moet zeggen het is al wel dicht en heb nergens geen last mer van linda met jou ook alles goed weer?? al een beetje beter??? en wel vervelend dat iman niet kan poepen dat is echt super vervelend... dar heb ik geen last van hier.. hier vliegen de luiers er door heen :S nou mad heb jij lekker gevoed??? sorrt misschien domme vraag maar wat is inbakeren precies?? ik ben natuurlijk al die engelse termen gewend nu vandaar... trouwens heeft iemand tips over wat je kan eten als je bv geeft dat ze niet zo vaak hoeven te drinken?? of bestaat zoiets niet ??
by the way ik heb 3 nieuwe fotos in mn album geplaatst... alleen let maar niet op mij pff had al 2 nachten niet geslapen
Cristel ik heb gehoord dat wanneer je zorgt dat je veel slagroom eet je borstvoeding wat vetter wordt en je kleine dus eerder verzadigd raakt. De kleine van mijn overbuurvrouw is 2 jaar geleden veel te vroeg geboren en daarom wilden ze in het zh dat ze ging kolven omdat ze dan extra voeding aan de borstvoeding konden toevoegen voordat de kleine dit kreeg. Dit bleek toen niet nodig te zijn omdat (door de slagroom) de voeding rijk genoeg was. Hier is alles trouwens nog steeds rustig, wanneer ze in gaan grijpen is nog niet bekend, ze willen het zo lang mogelijk uitstellen dus elke keer wanneer de uitslagen van de ctg en de echo goed zijn sturen ze me gewoon weer naar huis. Zodra er ook maar een klein tekentje is dat het minder gaat moet ik blijven. Groetjes
ja dat heb ik ook gehoord pluk van de slagroom en ook van vette boterkoek en anijs (dus veel beschuit met muisjes eten) pluk; voel je je nog wel een beetje oke? doe maar lekker rustig aan he! voetjes omhoog en een dvd`tje erin! lekker relaxen! ben benieuwd of je buik nu nog verder is gegroeid??? hier gaat ie goed! evi heeft gister om 19:30 haar laatste flesje gehad, ging om 20:30 naar bed en kwam pas weer om 03:40. niet te geloven dit! en daarna weer om 06:30, toen een uurtje wakker en hup weer naar bed en nu ligt ze nog steeds te pitten als ze zo wakker wordt mag ze in bad en de fles! ik heb dus lekker m huis door gewerkt en zelf lekker relaxed kunnen douchen! heerlijk zo`n ochtend. begin nu eindelijk een beetje te genieten! ben zooo blij dat die voeding en t bakeren aan slaan.... ff afkloppen want ik loop ook al 4 weken te emmeren dus nu hopen dat t zo blijft. hoe is jullie nacht verlopen?? ik had ook iedere keer lekkende borsten ik had van die siliconen pads; lily pads heten die (te koop bij etos en thuis zorg) kosten 24,- maar zijn maanden te gebruiken. ik had er heel veel aan! geen lekkingen meer en s` nachts sliep ik ook veel beter. en ze laten gewoon zuurstof door. ik ben sinds 3 dagen helemaal gestopt met de bv. eerst gewoon alleen de ergste druk eraf kolven en dat steeds minder doen. er komt nu wel nog een beetje melk uit maar m borsten zijn nu net zo als voor ik zwanger was en voelen niet meer hard of iets. wat een Bliep weer is het he??? zo is het TE Heet en nu is het Te nat! kan het nou niet gewoon 20 graden met een zonnetje worden! grrrrrr zit echt opgesloten in m huis zo met dit weer! bah. zou naar de stad vandaag gaan maar dat kan nu ook niet! ga maar lekker knuffelen met m meissie vandaag. o Christel; inbakeren is net als jou foto van Cailynn die erbij ligt als burito alleen dan met een speciale doek of met zo`n stoffenluier zodat de armpjes niet blijven maaien en ze zich zelf wakker slaan etc. het biedt rust. voor evi werkt t als een trein. aaah echt zooo sneu voor Iman d`r darmpjes. heb je die andere voeding al?? ik zou als ik jou was ook door blijven gaan met die druppels linds, volgens mij werkt t bij evi heeel goed, haar poep is ook dunner geworden. nou fijne dag allemaal! hoop dat jullie wel wat gaan/ kunnen doen! ik heb zelf ook geen auto `tje anders had ik wel gekund..... m vriend heeft de auto nodig voor z`n werk....
Goede morgen dames... Ik heb vanacht ook heerlijk geslapen!! om half 11 kreeg me kleine z'n laatste voeding en hij werd pas wakker om half 5!! , daarna hebben we verder geslapen van half 6 tot half 9, echt overheerlijk! Ja is niet erg leuk he dit weer! Ik hoop dat het morgen wat beter is want dan wil ik met me moeder en Devón Amsterdam in lekker winkelen. Ze hebben alleen niet echt fraai weer voorspelt Nu maar hopen dat Piet ongelijk heeft! Ik las dat Cristel tepelhoedjes gebruikt. Is dit makkelijker om aan te leggen? Want Devón doet er echt vaak lang over voordat hij eindelijk me tepel goed heeft. En waar kan je die dingen kopen...? Ik ga nu zo lekker me kleine in de tummy doen, dat vind hij altijd heeeerlijk!! xxx Marijke
Ik ben geen ervaren mama (maar lees wel af en toe mee bij de juli-mama's, 'k wil toch wel een beetje op de hoogte blijven van hoe het is, de eerste paar weken met 'n kleine), maar zo'n tepelhoedjes kun je krijgen bij Prenatal. Ik had ook al gekeken of ik er een paar in huis zou nemen, maar ze zijn best prijzig ( 8,-) dus toen dacht ik: Dat kan altijd nog als het niet wil lukken. maar misschien hebben andere ervaren moeders een beter idee/tips! maar bij ons bij de Prenatal hadden ze ze, dus... Succes! Gr. Niki
Hallo allemaal! Zo, wij hebben best wel een goede nacht gehad, in vergelijking met gisteravond. Tijmen wou vanaf een uur of 5 gistermiddag niet slapen, huilde veel en pas rond elf uur sliep ie echt in na een voeding. Toen kwam hij pas om 5 uur vannacht! Maar we hadden hem wel lichtelijk gewekt, want ik vond het toch wel lang hoor, van half elf tot 5 uur slapen en geen honger! Of is dat normaal? Toen sliep hij weer in rond zessen tot half tien en is ie met papa onder de douche geweest, wat een feest zeg! Hij vond het erg fijn! Vandaag ga ik mijn klossen en ondersteek (niet eens nodig gehad ) weer inleveren bij de Thuiszorg. Neemt alleen maar plek in beslag En ga de eerste foto's in het babyalbum plakken, leuk! Tjeetje Pluk, je zit nu op de 42 weken, net als ik 2 weken geleden! Binnen nu en een paar dagen ben je bevallen, kan niet anders! Heb echt met je te doen meid, maar gelukkig krijg je er heel veel voor terug! Nou, ga even lunchen en wat klusjes doen, nu het mannetje slaapt! X Lise
Hee grappig lise, dan hebben onze kleintjes ong. dezelfde uurtjes geslapen! En wat een droppie Lise!! xxx Marijke
Ook ik lees af en toe met jullie mee...is wel leuk en leerzaam om jullie verhalen te lezen Nou Pluk bij jou duurt het wel enorm lang...hoop echt voor je dat de kleine snel komt! En de fotootjes van alle kleintjes zijn echt zo schattig kan niet wachten op die van ons...
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh waarom gaat iedereen vandaag in de telefoon hangen om te informeren of er echt nog niets is Kijk van de oma's kan ik me dat nog begrijpen die rollen nu zo langzamerhand ook om van de zenuwen maar de rest, misschien komt dat omdat ik zelf dus niet zou bellen, ben dan veel te bang dat ik bel tijdens weeën ofzo Maar goed en dan ook nog steken onder water geven zo van ja we dachten al dat het kaartje zoek was geraakt in de post! aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh Of ze zijn bang dat ze HET telefoontje gemist hebben terwijl ik zoiets heb van waarom zou ik jullie bellen? Ik moest het ook via via horen dat jullie een kleintje hadden gekregen. Ach het zal wel aan mij liggen begin het ook *&(*)* zat te worden. Groetjes
Mad, Christel en Lise, bedankt voor jullie info. Ik ga morgen even naar de dokter en dan kijk ik even wat ze zeggen. Ik was nogal ver ingeknipt. Ze hebben van binnenuit gehecht dus aan de buitenkant zitten er maar een of twee hechtingen. Het knoopje van de hechtingen hebben ze in de eerste week na de bevalling losgeknipt. Verder heb ik waarschijnlijk een borstontsteking, dus hopelijk kunnen ze daar ook iets aan doen. Deze week moet mn vriend snachts werken. Daar zie ik best wel tegen op. Verder gaat het wel goed.n Hij ligt nu op mn schoot te slapen. Hij slaapt niet graag in zijn eigen bed. We proberen het wel maar na erg lang gehuil(gekrijs) kunnen we het niet meer aanhoren. zo zielig.
He pluk, ik kan me voorstellen dat je het zat begint te worden.Wordt je nu ingeleid of wat gaan ze doen. Je hebt het ws wel verteld, maar ik kan helaas niet zo vaak op het forum komen, dus ik heb het niet gelezen.