Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    heee meiden...

lekker Saraah ben en jerry's ben ik ook gek van vooral chunky monky, hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm lekkerrrrrrrrr ;)

Vandaag heb ik niet zo'n heel vrolijk dagje gehad; ben gezakt voor me rij-examen :( helaas.....

xxx Marijke

2. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    He Marijke, das niet leuk zeg. Ik weet wat het is om te zakken voor het rijexamen; heb er zelf een aantal keer voor gemoeten. Maarre...de aanhouder wint, echt waar!
    Pluk; ben je al aan het wassen geslagen ;)
    Ik bewaar dat tot mijn verlof; ik moet nog 2 weken werken en dan begin ik met een bontje en een witje (was). Tegen die tijd denk ik dat de commode ook binnen is, dus dan kan ik het gelijk inruimen :) Eindelijk!
    Ik word ook al wat onrustig en moe!! Als ik maar even de trap op en af moet of moet bukken dan ben ik behoorlijk buiten adem. Wat zostraks tijdens het koken echt even irri!! Maar goed, mannetje is lief voor mij; hij klust zich een ongeluk en ik mag gewoon rustig aan doen (al doe ik dat soms niet...ik houd nou eenmaal van veel dingen doen, zelf na een dag werken).
    Vanavond ga ik wel genieten van een tvavondje; lekker zappen en het Eurovisie zien (halve finale).
    Succes dames en zo heel lang hoeven we niet meer, echt waar ;)

Liefs, Lise

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Tja Jenny ik weet het zelf ook allemaal niet hoor, ik vond alleen de vk wat onzeker, ze liep wel een paar keer op en neer naar haar bureau om weer iets na te kijken en kwam dan terug om nog een keer te meten.
    Maar goed ik zal het morgen wel zien.

En dat rustig aan doen, aaaahhhhhh, wat mij nog meer stoort is dat ik gewoon helemaal niets zelf kan ondernemen.
    Kan dus niet gewoon even op de fiets stappen en de stad in gaan om b.v vast flesjes te halen.
    Kan als ik b.v zin heb in een broodje niet even snel naar de bakker heen lopen of naar de buurtsuper omdat de kaas op is en ik graag kaas op mijn brood wil.

Op 7 juni mag ik weer naar de verloskundige alleen kon er geen afspraak gemaakt worden op het moment dat mijn man thuis is dus nu moet ik weer op zoek naar iemand die met mij mee wil.
    Nu kan ik mijn ouders vragen maar die moeten daar wel een eind voor rijden en dan mijn moeder (die drijft mij dus tot waanzin).
    Die belt daarna bijna elke dag op, ook toen ze de vorige keer mee is geweest.
    Hai meisje, je doet het toch wel rustig aan he?
    Ja hoor ma (ik heb er zo wie zo al een hekel aan dat ze me meisje noemt)
    Ja maar niet al te rustig he je weet wat de verloskundige heeft gezegd

AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH(ik heb een kort lontje)

Daar heb ik dus even geen zin in :rolleyes:

Maar goed voorlopig geniet ik ervan als ik de kleine in mijn buik voel rommelen, heb het idee dat hij er vooral mee begint als ik mijn handen op mijn buik leg.
    Zodra manlief zijn handen op mijn buik legt dat blijft meneertje lekker stil liggen, vind ik toch wel een beetje sneu voor mijn man.

Groetjes

4. yamahafreak

May 13, 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Hallo, ik ben op 2 juli uitgerekend en van een zoontje!! We hebben al een dochtertje van 7 jaar,we zijn zo blij met onze zoon die op komst is dit is eigenlijk een koningswens é?! Onze dochter en ik ook beginnen alsmaar meer zenuwen te krijgen,eerst leek het nog zo ver weg en nu al zo dichtbij!! Vanavond hebben we samen de enveloppen van de geboortekaartjes geschreven, wat spannend!!!!!!!

5. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @yamahafreak; wat leuk, een nieuwe juli-mama! En inderdaad, het is een koningswens, een jongen en een meisje :)
    Klets lekker mee; we hoeven niet zo lang meer allemaal. Het zou wel fraai zijn als het weer nu wat beter werd, maar goed, dan gaan we met regen en wind maar op het forum ;)
    Liefs,
    Lise

6. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He pluk, ik herken je verhaal helemaal. Ik vind dat ik niet mag zeuren, maar ik wordt soms helemaal gek. Of ik slaap snachts goed of helemaal niet. En ik moet snachts zon 12 keer naar de wc, elke nacht. Slaap je net weer en dan moet je weer....

Das balen Marijke zakken voor je examen. Mag je nu binnenkort snel weer op voor je examen? Dan moet je het even laten weten dan kunnen we duimen.

Welkom Yamahafreak op de pagina.
    Groetjes Jenny

7. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hallo hallo,

welkom Raissa (Yamahafreak)! Ben je gek van motoren? leuk nog een juli mama!

aaaah jammer hoor Marijke was het de eerste keer? ik heb er totaal 3 keer over gedaan. de laatste keer dat ik moest had mijn schoonmoeder een ingestraald kaartje van Jomanda in mijn schoen gestopt. ik geloofde er niet in en wist ook niet dat ze t erin had gedaan maar geslaagd was ik wel! hi hi

nou ik heb ook niet heel leuk nieuws; ben vanmorgen met knikkende knieen naar de tandarts gegaan omdat ik nog steeds zo`n pijn heb bij m verstandskies (die half door is) kan m mond maar een klein stukje open doen en slik maximaal aantal paracetamol op een dag! hij is ontstoken en de tandarts wou m eruit halen maar ik durf niet! ook niet i.v.m de baby etc. hij begreep me heel goed (ik huilen daar met al m hormonen!!!!!)
    nu heb ik een spoeling mee en als het na t weekend nog niet beter is mag ik alsnog komen om te trekken!! dus ik ga nu duimen en bidden dat t beter gaat!

dat soort dingen kan ik er nou net niet bij hebben! pffff ben al een uur alleen maar aan t huilen!

nou ik hoop dat ik jullie snel beter nieuws te melden heb!

x

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja zeker balen, me instructeur gaat kijken wanneer ik als snelste weer op kan, mischien alweer op 16 juni. Het wordt dan me 3e keer...Het is alleen zo duur, ik koop liever spulletjes voor de baby van het geld :(

He bah vervelend Mad hoop dat je kies zich voorlopig nog ff gedeist houd. lijkt me nou niet echt fijn :(

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Jammer Mad dat die kies je nu zo plaagt maar als het echt ontstoken is kan het ook niet blijven zitten.
    In november ben ik ook naar de tandarts geweest, had een paar gaatjes en die moesten gemaakt worden. Helaas heb ik behoorlijk wat verdoving nodig voordat ik echt niets meer voel.
    Ziek dat ik na die tijd was ziek niet normaal, normaal merk ik er weinig van maar nu.
    Achteraf was dat logisch, 2 dagen later was mijn test positief.
    Dus ik in de stress, de dokter gebeld. Die heeft al haar boeken er bij open geslagen en belde later weer, de verdoving kon geen kwaad bij een zwangerschap.
    Vorige week weer voor controle geweest en gelukkig was er nu niets aan de hand.

Vandaag zijn wij dus naar de gyneacoloog geweest voor een groeiecho.
    Daaruit bleek dat de kleine zo'n 3 weken voorloopt in zijn groei.
    Ik moet nu dus voor de zekerheid 2 x bloed laten prikken om suiker uit te sluiten (heb niet het gevoel dat het dat is).
    Maar aangezien mijn man en ik allebei behoorlijk fors zijn (ook in onze lengte) was de kans groter dat wij gewoon een groot kindje krijgen.
    Mede omdat niet alleen het buikje (vetweefsel) voor op schema lag maar ook de groei van de botjes (hoofdje en bovenbeentje).
    Ook meteen een verklaring meegekregen waarom de vk het niet goed kon voelen, de kleine is goed stevig ingepakt, niet alleen door mijn vet maar ook door de placenta die dus ook voor aan mijn buik ligt.
    Ze moeten dus door vetweefsel en de placenta de baby zien te voelen.

Groetjes

10. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai meiden;

hebben jullie al het idee dat de baby verder naar beneden daalt/ zakt?? ik heb namelijk wel zo`n gevoel dat het nu al veel verder is gezakt.
    eindelijk ook een beetje positief nieuws; m kies gaat al ietsjes beter dan dat het van de week ging. heb nog wel veel pijn en het is nog stijf maar ga niet meer door zo`n hel als van de week! pfffff

zijn jullie ondertussen allemaal al klaar met de baby kamer??

x

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    nee.. ik voel die kleine nog steeds hoog in mn buik zitten... beneden is het eigenlijk een beetje leeg hahaha , ookal zit het hoofdje volgens de vk beneden...

de kamer is al af... al moet ik nog wel een boel dingetjes voor de uitzet aanschaffen :D

hebben jullie niet dat wanneer jullie op de bank zitten ofzo.. dat je dan super last krijgt van je bovenbuikspieren.. of je ribben.. dat gedeelte in iedergeval... ik weet me soms gewoon geen houding... doet echt pijn... weet dan niet wat ik meot doen... kussens helpen niet.. :(

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    De kleine daalt bij mij nog niet in (was op de echo trouwens goed te zien) hij heeft nog alle ruimte al heb ik niet meer het idee dat hij echt rond draait zoals hij eerst deed.
    's nachts voel ik hem echt aan de zijkant liggen (en dan aan de zij die beneden ligt). Overdag verschilt het.
    Ook van mijn ribben enzo heb ik nog geen last, alleen van mijn rechterlies (band) daar gaat de kleine dan met zijn schouder (zei de vk) op liggen en knelt het dan af. Nou een pijn dat dit doet ik kan dan wel bijna door de grond gaan.

De babykamer is in zovere klaar dat de muren geschilderd zijn + kozijnen en de vloer (laminaat) erin ligt, de meubeltjes staan op hun plek.
    ER moet nog een lamp komen en er moeten nog dingen opgehangen worden en we moeten nog op zoek naar een paar leuke gordijnen.
    En er moeten nog wel wat dingen aangeschaft worden (wat beddegoed zou toch wel makkelijk zijn) Maar gisteren was het hier zo'n slecht weer dat we het uitgesteld hebben (anders waren we kleddernat geregend)

Groetjes

13. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Bij mij is hij ook nog niet ingedaald... volgens mij mag ik daar nog wel een paar weekjes op wachten.

Mijn babykamer is ook al klaar (al een tijdje eigenlijk) en moet ook nog wat spulletjes hebben... Ach ja alle tijd nog voor he ;)

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    alle dagen ben ik wel even op de babykamer aanwezig om wat te doen.

Deze week wil ik dus de meubeltjes even in het spul zetten dat het hout verzorgt en kleine beschadigingen wat minder zichtbaar maakt.
    Gisteren mee begonnen, ik voelde me goed totdat ik twee keer de trap op en af was geweest, ja hoor ging mijn bloeddruk weer.
    Dus zat ik binnen no-time achter de bouillion :rolleyes:

Maar goed vandaag maar eens de commode gedaan (hoef nu alleen het bedje nog maar).
    De hond is helemaal verzot op de nieuwe kamer, zodra ik beneden de deur open doe en hij hoort mij op de trap dan is meneer er ook al.
    Tja en als vrouwtje dan ook nog eens de deurtjes van de commode open doet dan moet je dat als hond toch controleren.
    Dus zat meneer in de commode, toen de linkerkant oke bevonden was ging hij alvast voor het rechter deurtje staan. Maar ja daar stond het kraampakket al.
    Nou dat heb ik er van pure armoede maar uitgehaald want meneer bleef er maar aan krabben.
    Hij moest en zou erin (je kunt ook nooit weten misschien zit er wel een spin).
    Nou en toen de laatjes er ook nog even uit gingen was het helemaal feest want daarin zaten sokjes en spuugdoekjes en rompertjes, daar kun je dus even lekker in snuiven en proberen iets te pikken.

Nee laat meneertje maar gaan, die weet straks nog beter dan ons waar alles ligt.

Groetjes

15. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Pluk, wat een leuke hond heb je! Zal ook voor hem straks wennen zijn, een telgje in de familie :) Wij hebben zelf een kat, maar heb geen idee hoe die straks zal reageren. Ik denk dat het wel meevalt; wat nieuwsgierigheid en snuffelen, maar verder niet veel. Ze zeggen wel dat je uit moet kijken dat een kat niet in het wiegje of bedje gaat...!! Deuren maar goed in de gaten houden ;)
    Vandaag weer een nieuwe werkweek; hebben jullie dames ook een kort weekje ivm Hemelvaart? Wij hebben a.s. vrijdag een verplichte vrije dag en vlg. week maandag ben ik ook nog vrij, dus 5 dagen m'n eigen ding, heerlijk!! En dan nog 1 week en mijn verlof begint. Wat is die tijd snel gegaan! Merk ook wel dat ik er naartoe leef; heb al veel plannetjes, maar merk ook dat mijn lichaam wat extra rust kan gebruiken. Vanavond weer naar zwangerschapsgym, dus weer werken aan de info!
    Liefs,
    Lise

16. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai!

Ik ben vandaag bij de VK geweest en ja hoor m gevoel gaf me gelijk! de baby is al helemaal ingedaald! ik vermoede het al maar weet het natuurlijk dan niet zeker omdat t mijn eerst baby is maar t is toch zo!
    nu snap ik dus ook waarom ik vaker moet plassen! ;)
    voor de rest was alles perfect! bloeddruk was 110/ 70 en het hartje klonk goed.
    Heb een folder mee gekregen over wat te doen als je weeen krijgt etc. en in week 36 krijg ik extra uitleg over de bevalling.... het begint nu wel dichtbij te komen hoor! heb nu echt zo iets van; alles moet klaar en af zijn........

x

17. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Wow mad! Wat spannend! Die van mij zit nog heel hoog, dus ik ben benieuwd hoe dat indalen eigenlijk voelt. Hij is trouwens helemaal gaan draaien, dus ik heb geen flauw benul of ie nog met z'n hoofdje beneden ligt. Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen. Hij heeft nooit anders gelegen... tot vanochtend dan... En dan voelt't heel raar.

Heb helaas geen lang weekendje, ik moet vrijdagochtend werken (zit helaas nog gedeeltelijk in de ziektewet :( ). Mijn vriend heeft wel verplicht vrij vrijdag, dus die hoeft ook maar 3 daagjes te werken deze week.

@pluk: wat een grappig hondje :D Wat is't voor 1? Die van ons heeft zich het babykamer-matje al toegeeigend.

Groetjes,
    Pamela

18. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe dat indalen pcs voelt.. Ik moet de laatste tijd wel vaker plassen, en het lijkt alsof het plassen veel moeilijker gaat. Ik kan me ook vergissen hoor, dus ik zie wel wat me VK de 6e zegt. ;)

xxx Marijke

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    indalen voelt meestal als steken in de vagina( heb ik ehoord, ik weet het natuurlijk niet) en daar heb ik de laatste paar dagen wel last van ,maar ik denk niet dat de kleine aan het indalen is, maar zich misschien wat beter naar beneden drukt...

maar ik weet het zelf niet precies hoor :D

20. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja idd dat heb ik nou ook de laatste dagen... Van die irritante steken :(

Share This Page