tot 2 dagen geleden kreeg Evi 6 voedingen per dag van 120 cc met 4 schepjes. vanaf gister krijgt ze 5 voedingen per dag van 150 cc met 5 schepjes. Evi weegt nu 5 kg. ligt er ook aan hoeveel ze wegen voor de voeding en als je meer gaat geven moet er ook langere tijd tussen de voedingen zitten volgens mij..... O Linda ik hoop echt dat die comfort voeding iets gaat doen bij Iman. maar waarom comfort en geen pepti?? zei het CB dat hun denken dat het echte krampen zijn etc. en geen allergie in de darmen tegen eiwit? nou linda; heeel veel suc6 vanavond en ik hoop dat Iman t meteen goed gaat doen op de comfort! duim iedergeval voor je! zo Marijke, Devon ook al een kilo gegroeid! wat gaat t toch ook snel he met die kleintjes. het echte baby baby zeg maar is er zoooo snel af ik krijg zo visite! m vriendin met dr baby die nu 4 weken ouder is als Evi! leuk ben benieuwd hoeveel ze schelen samen om te zien zeg maar! zal wel ff een foto maken! groetjes Madelon.
nou lekker Marijke, dat ie is bijgekomen, ben benieuwd naar de mijne! @ Linda... een nichtje van mij was in mei bevallen van haar dochtertje.. en haar dochtertje huilde ook maar ...iedereen zei van..wat een huilbaby Dat was echt dagen zo... totdat ze op een dag zat was en naar de huisarts ging met haar... de dokter onderzocht de kleine overal.. hij raakte toen haar ene oor...en huilen dat ze deed! daarna raakte hij haar andere oor..niks aan de hand.....weer raakte hij haar doie ene oor..en weer huilde ze hard. Ze had duidelijk oorpijn dus! De dokter schreef haar wat druppels voor...en vanaf die dag ging het perfect! Ga langs de huisarts als het zo blijft...want een baby huilt niet zomaar heel de dag. xx
bij mijn eerste zoontje zei ook iedereen dat het een huilbaby was dus gelijk een rotkind :x .... maar wat bleek nou... in het begin dacht ik dat ie melk dronk uit mn borst , maar er kwam weinig of niets uit. toen ik ging overstappen naar flesvoeding..deed ik strikt aan wat de CB zei...om de 3 uur voeden!! Mijn zoontje had eerder honger , maar dat kreeg ie niet van mij...tot die 3 uur voorbij gingen.. .en hij had meer nodig...ik stapte over naar nutrilon voor hongerige babys..en gaf hem wanneer hij wou. toen sliep ie eindelijk eens door(na 6maanden) Ja het was een drama voor mij..en helemaal omdat ik er al1 voor stond.
o bijna hetzelfde dus Mad.. ik weet nog niet hoeveel Lina weegt..maar als ik voor haar 4 schepjes maak (125cc), vraagt ze om de 4 uurtjes weer om voeding overdags...en snachts 6uurtjes. Lijkt net alsof ze een klokje in der hoofd heeft.. Maar vind het wel netjes zo..en 2 (soms 3) poepluiers per dag(inc nacht).
hey.. vannacht echt lekker geslapen ze is wel een 30min op geweest mar dat was te doen... verder was het gewoon voeden en weer slapen heerlijk... nu is ze wel weer wakker en heeft de hik maarja.. ze huilt niet ofzo dus dat scheelt... ooh mad ja groen wat is dat..lol nee dat hebben ze niet echt je moet echt de auto pakken naar een park.. wat we dus vandaag ook doen.. en waar wij wonen is het nu niet echt lekker om buiten rond te lopen.. niet dat het een ghetto is maar echt een normale buurt is het ook niet... en de smog is wel ok.. we wonen dicht bij het strand (long beach) dus dat waait meestal wel over hier nog steeds babys met krampjes?? cailynn heeft daar gelukkig (nog) geen last van... ik ga zo maar eens ontbijten.. we hebben gister eindelijk een bezoekje aan de super gebracht!!
grrr iedere keer als ik achter de computer ff ga bijlezen is devón het er niet mee eens en gaat dus huilen Ik moet nu dus weer naar beneden
hij wil volop aandacht! Ik zit weleens Lina te voeden (op mn schoot) achter de pc...Ik moet altijd wat doen als ik haar de flesje geef..Eten en voeden, koffie drinken en voeden..tv kijken en voeden , bellen en voeden etc
zo ruzie in de tent hier.... mn man is soms zo stront eigenwijs en denkt soms ook echt alleen maar aan zichzelf... kan ik zoo pissig om worden.. alleen omdat ik zei dat ie ook best engels tegen ons dochtertje kan praten en dat we dat hadden afgesproken en niet alleen spaans... whatever.. hij is boos en ik ook... dus da schiet lekker op.. nouja hij is terug naar zn werk kan ie effe afkoelen.. hebben jullie dat nooit dat je man/vriend je dus echt zoo pissig kan maken
Hier even snel: ze heeft nu 2 flessen gehad van de nieuwe voeding, ze slaapt er een half uurtje op en dan huilen en schreeuwen... Maar ja ze moet natuurlijk ook aan die voeding wennen... @Mad: ze vonden het niet als een allergie klinken, zei die vrouw... Liefs
Hallo dames! Long time no see! Ik ben niet elke dag meer op het forum...ben best wel druk met Tijmen en dat terwijl mijn mannetje ook nog thuis is (vakantie tm eind deze week). Gisteren zaten we echt met de handen in het haar, want Tijmen heeft zowat de hele dag niet geslapen en veel gehuild. Wat er was, was niet duidelijk. Vannacht was alles weer goed, hij heeft tot 2 keer wel 4 tot 5 uur achter elkaar geslapen. We hebben toch voor de zekerheid het CB gebeld; zij denken dat hij teveel prikkels krijgt; hij is ook al zo helder, al vanaf de geboorte, hij kijkt al zo om zich heen, dus hij moet na het voeden niet te lang op blijven. Morgen mogen we voor de zekerheid langskomen bij het CB, naar de arts. Misschien dat ie nog een verklaring heeft voor het huilen van gisteren. Daarnaast geven we Tijmen nu ook Cinababy, want hij heeft toch wel af en toe darmkrampjes. Verder gaat het wel goed; vandaag zagen we het heertje zowaar lachen. Dat hadden we al eerder gezien, maar vandaag, na een voeding, maakten we gekke bekken en een grote glimlach en hij glimlachte terug! Echt prachtig om te zien! Is er al wat bekend over Pluk? Ik heb nog niets gezien, ben heel benieuwd! Hier trouwens ook wat 'achteraf' zwangerschapsklachtjes; zware borsten, vooral als 1 borst 'in de wacht staat'; dan heeft Tijmen bijv. lang geslapen en eindelijk kan dan mijn andere borst voeding geven X Lise
pff... net een heel stuk getypt... alles weg naja.. dan maar snel in het kort.. sinds mn laatste bericht had ik een verhoging van 39.9 graden koorts...ik kon helemaal niks meer.. niet meer lopen zelf liggen viel me zwaar... de dokter is de volgende ochtend thuis bij mn moeder langs geweest en heeft idd een fikse borstontsteking geconstateerd.. en zit nu dus aan de antibiotica... Noa heeft spruw... en ook die zit aan de medicijnen...maar zorgen voor extreme krampen echt heel zielig.. gelukkig heeft mn moeder voor Noa gezorgd toen ik ziek in bed lag... met mij gaat het ondertussen beter... heb nog wel een verhoging van 38.5 graden, maar ik voel me stukke beter... en ben nu dus ook gewoon weer thuis... maja arme Noa weet niet waar ze het zoeken moet... naja tis voor een paar dagen...
Goeiemorgen ladys... Saraah wat rot!! Dat komt natuurlijk door die ontsteking dat je koort had he... En wat zielig voor Noa, hopelijk gaat het snel beter!! Ik durf eindelijk weer een beetje positief te zijn.. Van de voeding van 19 uur tot de voeding van 22 uur heeft ze aan 1 stuk gehuild en geschreeuwd van de krampjes, maar na de voeding van 22 uur viel ze zowaar in slaap... Ik ben op de bank gaan liggen en heb haar in de kinderwagen naast me gelegd, maar durfde zelf niet in slaap te vallen omdat ik dacht dat ze toch weer na een half uur zou gaan huilen en als je een half uur geslapen hebt ben je meer moe dan dat je wakker blijft... Maar ze bleef slapen, dus uiteindelijk ben ik ook in slaap gevallen en toen heeft ze van half 11 doorgeslapen tot half 4 vannacht en na die voeding heeft ze doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen en nu ligt ze weer in bed, geloof dat ze niet slaapt maar ze huilt in elk geval niet!! Nou dames, ik durf nog niet te vroeg te juichen, maar hopelijk is deze voedingsswitch goed geweest! Die voeding maken is wel een heel gedoe. De poeder moet opgelost met water van minimaal 70 graden, dus net van de kook af, anders lossen de vezels niet goed op... Dus water koken en dan doe ik de helft van de voeding met heet water, daarin de poeder oplossen en dan aanvullen met koud water, anders duurt het veel te lang voordat je het kan geven. De voeding is ook heel dik, heel anders dan die eerdere voeding! om 10 uur komt er bezoek van mijn werk, mijn baas en teamleidster, dus dat is wel leuk. Als vannacht weer zo slecht was gegaan had ik afgebeld, maar nu vind ik het wel leuk. Vanmiddag ga ik lekker naar mijn ouders met Iman, het zou goed weer worden, dus ik wil met haar even langs mijn paard gaan. O ja, Mad: ik merk trouwens echt dat Iman het fijn vindt om ingebakerd te worden. Ze laat het zich allemaal goed geweren en ze is er heel ontspannen onder, echt fijn om te zien! Liefs
Hallo allemaal, Hier ben ik ook weer een keer.Hier gaat alles goed,we moeten zo nh bureau met Steven, dus ik hou jullie op de hoogte. Ik heb nutrilon voeding, daar staat boven aan op de verpakking, verbeterde receptuur, maar nu had ik pas een nieuwe gekocht, en daar stond dat verbeterde receptuur niet op, dit is dus ook plakkeriger. Maar nu ineens komt Steven s'nachts weer.... Ik denk niet dat het aan de voeding ligt, maar het volgende blik koop ik maar weer met die rode tekst erop van verbeterde receptuur. @Christel, wat vervelend dat je onenigheid hebt met elkaar, ik had al eens eerder een mail gelezen over je mannetje, en toen dacht ik, straks leest die dat, maar hij kan dus geen nederlands Vervelend als je iets afspreekt dat hij het niet nakomt, kan ik ook niet tegen. @Sarah ik heb ook wel eens gehad dat als je een hele tekst hebt getypt alles verdwijnt echt irritant is dat, word ik chaggie van. Hoe gaat het met je tietjes???ik heb toen zelf last van stuwing gehad, nou toen lag ik al krom vd pijn, laat staan borstontsteking, wij vrouwen moeten ook altijd wat te lijden hebben he? Hopelijk slaat die antibioticum goed aan!!! Nou ga zo maar eens even met de kinderwagen en met het hondje lopen,het zonnetje schijnt hier, om 11.10 op bureau zijn.. Hij moet tegen 11.30 weer een flesje, hopelijk gaat hij daar niet huilen. Heb gister ook 2 broeken gekocht, die zwangerschapskleren ken ik nu zo langzamerhand wel een keer. Het zijn wel leuke broeken, niet zo duur, want straks zijn ze weer te wijd. Maar de oude broeken van mij passen niet meer over m'n heupen is ook niet zo gek, als daar een hele baby door heen is gegaan. Tot straks xxx Mensi.
Goede morgen! Linda ik duim echt voor je dat deze voeding t is + inbakeren! Heb echt nog wel ff aan je gedacht gister avond en geduimd dat alles goed zou gaan! maar gelukkig gaat ie al weer wat beter. Sarah echt rot dat je zo ziek ervan bent geweest! vindt t zo knap van je dat je zo doorzet met de borstvoeding en je wilt t zo lang mogelijk geven en dan heb je dit Hopelijk knappen jij en noa met dr spruw heel snel weer op! veel beterschap meiden! mmmm ja Christel das balen! zal t er gewoon nog een keer rustig over hebben en vragen waarom hij alleen spaans tegen dr praat?? want waarom wil hij geen engels spreken tegen Cailynn dan>? Pluk where are you??? hopelijk is ze al uit t ziekenhuis etc....... en is alles oke met dr beeb! Deze nacht heeft Evi voor het eerst doorgeslapen ben super trots op dr! ze kreeg de laatste voeding om 19:30 en om 22:30 heb ik haar geprobeerd nog te voeden maar ze bleef slapen en dronk maar 30cc en toen kwam ze weer om 05:30! JOEPIE!!! Onze achterdeur gaat niet meer open maar dat is het enige wat ik open kan zetten om te luchten in mijn huis want voor heb ik geen ramen die open kunnen en achter in mijn keuken ook niet (tja oud huis he!) maar any way ik voel me opgesloten en t ruikt muf in m huis en kan er niets aan doen! grrrrrrrrr
jeetje wat fijn zeg voor Pluk! En wat jammer dat het uiteindelijk toch een keizersnede heeft moeten worden...
goede middag... nou die antibiotica doet zn werk.. want ik voel me alweer helemaal goed Noa heeft volgens mij al last van spruw sinds week 1... want ik merk nu al dat ze veel beter drinkt.. ze deed eerst altijd heel moeilijk met drinken.. en een flesje leegdrinken ging heel moeizaam.. maar nu gaat het veel sneller.. dus ik hoop dat wanneer die spruw helemaal weg is,... dat ze dan lekker goed drinkt Ja vervelend christel... maja de eerste paar weken zijn alltijd een beetje stesvol.. dat was hier ook hoor.. komt allemaal wel goed... gewoon rustig over praten... en ja als ze twee talen spreekt is ook mooi, maar ik neem aan dat jij geen spaans( of niet goed) spreekt.. en das niet zo leuk... Nou Linda... gelukkig dat de voeding (hopleijk) goed werkt voor Iman.. echt zielig zijn die krampjes... dan weetje afentoe gewoon niet wat je moet doen... zo zielig...!!! nou mensi... ben benieuwd of Steven een boel gegroeid is.. hey mad...wat goed van evi ... van 22-30 tot 5.30 ... dat doet noa nog niet hoor... zij slaapt hooguit van 0.00 tot 6.30 ook lekker natuurlijk .. maar tis vaker van 0.30 tot 5.30 Nou pluk is bevallen jippie... Eindelijk... we zijn EINDELIJK allemaal bevallen...!! 't werd ook echt wel tijd hoor... wel jammer van die keizersnede... Nou wij gaan zo maar ff boodschappen doen... geen reet meer in huis...en dan ff het huis opruimen... tis hier een puinzooi ...zucht.. !!!
hallo allemaal! @christel mijn man praat Marokkaans tegen ons kids..en ik Nederlands... Ach..ze moeten het toch allebij leren.. Mn zoontje praat beiden talen. Probleem wat ik met mijn man heb..is de opvoeding..hij helpt mij nooit met de kleine... geeft haar nooit de fles(hij zegt, dat ie dat niet kan), hij verschoont nooit haar luier(hij zegt, dat ie dan gaat kotsen ) Snachts als ze wakker word om een flesje, ben IK degene die naar beneden gaat op haar flesje op te warmen...en hij hoort haar niet eens huilen(al speelt er een hele fanfare bij zn oor, hoort ie toch niet). Als ik aan het koken ben ofzo of afwassen...niet dat ie tegen me gaat zeggen..schat geef Lina maar even, dan kan jij dit en dat doen...of laat mij die dingen doen..Nee hoor, soms zit ik haar voeding klaar te maken met 1 hand..de andere hou ik Lina vast. Het komt erop neer bij hem dat ik eenmaal een vrouwtje/moeder ben en dat hoor te doen. (en hij is maar voor de sier ofzo )@sarah wat erg die hoge koorts meid, gelukkig kan je moeder ff bij springen Beterschap meid.@Mad wat goed van Evi..heerlijk he..
hey Youdia.. je klinkt echt als mijn moeder.. Miskiena.. ik voel voor je.. echte marokkaanse mannen zijn dat.. die voelen zich echt niet verantwoordelijk voor hun kind... die denken dat de opvoeding bij de moeder ligt... en dat zij niks hoeven te doen... kan ik zo boos om worden... zo's mijn pa ook !!! pas als ze wat ouder worden vinden ze het opeens leuk.. en gaan ze ermee naar de kinderboerdrij ofzo.. maar zolang ze nog alleen maar poepen, drinken en slapen.. doen ze net of ze geen verantwoordelijk voor hun kind hebben... en jij moet ook nog alle andere dingen doen.. ik voel met je mee... komt echt door hun opvoeding..!!!! inschallah kun jij je zoontje het anders aanleren !!!!.... sterkte in iedergeval !