Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi meiden, alles goed nog met jullie en de kids? ;) Met Lina gaat het alleen maar beter..(heb een foto erbij gezet bij mn album), Ze kreeg gisteren om 22.00u haar laatste flesje en sliep de hele nacht, tot 06.30u werd ze wakker. Enne..afgelopen zondag ben ik naar Den bosch geweest(daar wonen mn ouders en mn oom) Mn oom heeft kanker..een hersentumor, botkanker, en bij zn longen. Het is er er helemaal uitgezaait..hij ligt nu gewoon thuis..omdat de dokters niets meer voor hem kunnen doen...hij heeft niet lang meer te leven, ze denken nog een maandje ofzo. Hij krijgt nu morfine toegedient steeds, want de pijn die hij heeft is niet te beschrijven..hij laat 4 kids achter.. :cry: Maar goed..het was er druk..en Lina had weinig geslapen toen..Toen we eenmaal thuis waren(Rotterdam) kreeg ze om rond 19.00u haar laatste flesje en sliep als een roosje....Ikke maar wachten totdat ze weer wakker word voor weer een flesje..maar nee hoor, ze was kapot..tot 04.30u maakte ik haar wakker en gaf haar de fles..want meer dan 9 uur slapen is niet goed . .Groetjes!

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

T wordt nog wat om pasfoto's te maken met al die nieuwe regels...
    Ik heb vanmiddag het gemeentehuis gebeld om te vragen welke fotograaf volgens hun wel foto's maakt die goed zijn... Nou, die vrouw mij een telefoonnummer gegeven. Ik daarheen gebeld, ja ze doen idd baby's. Och zegt die fotograaf: bij babys zijn ze niet zo streng, ze kunnen toch niet van een baby verwachten dat hij rechtop zit?
    Maar die vrouw bij de gemeente zei dus dat dat nu echt moet. Zij vond het ook belachelijk, omdat dat bij babys dus bijna niet te doen is...
    De baby moet met het hoofd rechtop, met de ogen open, zonder te lachen, van voren op de foto.
    En daarbij mag de baby niet vastgehouden worden (tenminste niet zo dat je het ziet op de foto :( )
    Nou, ik ga er morgen eens naar toe of overmorgen en dan ga ik dat wel even vertellen tegen die fotograaf.

De reden dat die andere fotograaf de foto niet wilde maken was omdat ze die dag al verschillende babys op de pasfoto gehad had en die foto's waren op het gemeentehuis allemaal afgekeurd... Tsja dan zou ik t liever ook niet meer doen... Is wel eerlijk van haar, ze had me ook de fotos kunnen maken en me laten betalen en dan had ik er niks aan! :)

O ja, er wordt ook een gezichtsscan van de foto gemaakt of zoiets zeiden ze op het gemeentehuis, daarom zijn de regels nu zo streng... :(

ad ik het maar vorige week laten doen, toen golden de oude regels nog.....

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    goedendag allemaal,

Nou met Kylian gaat het een stuk beter, volgens mij is hij nu poepluier nr 2 aan het produceren voor vandaag en deze is lekker voor papa, ik heb er al 1 gedaan vandaag.

Zijn jullie kleintjes ook zo aan het vervellen geweest bij Kylian hangen de vellen er bij wijze van spreken gewoon bij. Het is niet droog ofzo maar hij vervelt gewoon.

Vanmorgen heeft hij nog wel een gulp terug gegeven maar heel anders dan met de vorige voeding en zijn ontlasting is nu niet meer zo hard als voorheen als hebben baby's die flesvoeding krijgen altijd een wat hardere ontlasting dan baby's die borstvoeding krijgen.

Vanmorgen zijn we bij de overgrootvader van Kylian op bezoek geweest, die had de kleine nog niet gezien en dat werd dus hoog tijd.
    Nou daar kreeg hij toch een mooi sprekend stuur van (een soort van dashboard met allerlei geluidjes en een stuur dat soort dingen) en dat ding is ook nog twee talig Nederlands en Frans dus papa is er nu druk mee bezig en is nu tot 10 aan het leren tellen in het frans. :tongue:

Tegen de tijd dat Kylian groot genoeg is om ermee te spelen (vanaf 1 jaar) zal het al wel versleten zijn :)

Groetjes

4. sweetangel100

Hahaha wat leuk Pluk!
    Leuk voor Kylian EN voor papa :)

Iman heeft ook heel erg verveld, volgens mij is dat normaal! Zij had het erg op haar voorhoofdje, handjes en voetjes. Nu is het ver weg!

Fijn dat het goed gaat met die nieuwe voeding! Iman doet t er ook goed op :)

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey goede morgen ;)

lina: wat erg zeg van je oom.. hopelijk hoeft hij niet veel pijn te leiden .. en wat erg voor die kinderen ook ik zou er niet aan moeten denken sterkte met dat...

en ja die fotos erg vervelend ik heb gelukkig in mrt mn paspoort vernieuwd jaja dta kan hier allemaal lol... alleen ik weet niet of ze hier ook moeilijk doen bij de ambassade over de baby foto nou ja we zullen zien...

verder wel goed geslapen.. natuurlijk was mevrouwtje wakker van 4 tot half 6 maar dat is geloof ik normaal de laatste dagenl.. nou ja ik hou het wel vol.. kijk dan maar een beetje tv... vannacht saved by teh bell gekeken totdat ze in slaap viel..

ooh ja weet iemand hier trouwens of er speciaal onderwijs of studies zijn om nederlands te leren in nederland.. of een soort school... mn man wil namelijk een paar maand naar nederland met ons en hij wil dat gaan doen....

oohja en saraah ik vind wel lullig dat ie daar nu pas mee komt dat wist je vriend dan toch al lang of niet.....

6. sweetangel100

Mad en Saraah: hoe was de kraamvisite? Nog wat leuks gekregen? ;)

Saraah, dan moet je maar veel op het forum komen, houden we je gezelschap :)

Cristel, denk dat bij de NL ambassade dezelfde regels gelden helaas...
    Misschien kan je man avondschool gaan doen of een thuisstudie?
    Wanneer komen jullie voor langere tijd? Of nu gelijk al in December?
    Je komt toch wel naar de meeting dan he? :D

Sorry Youdia, ik lees het nu pas :oops:
    Verschrikkelijk zeg! Ik wens jou en je familie heel veel sterkte! :(

liefs

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hee Cristel, ik zie wel eens op die reclames van de LOI of de NTI ( een van de 2) stukjes langs komen over Nederlands voor buitenlanders. Dit wordt altijd in een postpakket opgestuurd, dus mischien kan hij er binnenkort dan al mee beginnen! Als ze het ook naar jou toe sturen dan.

Ja Linda, wat een vreselijke ziekte is dat toch he. de moeder van een ex-vriendje is aan die ziekte overleden, hij heeft het er nog moeilijk mee. Ik draag trouwens ook iedere maand een bijdrage aan het kankerfonds. Ik wil jou en je familie hier heel veel sterkte mee wensen!

Zo Devón slaapt nu eindelijk! net sinds 9 uur. Hij wil echt ieder uur eten, nou zo snel produceren me borsten nou ook weer niet :(

Hee saraah, ik ben ook veel alleen met devon, me vriend werkt de hele week en hij is nu ook s'avonds in het huis bezig. Ik probeer maar zoveel mogelijk te doen, morgen ga ik naar een paar oude collega's van me in Amsterdam. een daar van die woont nog bij z'n pa en die woont in een penthouse. Ik heb het een jaar geleden alleen nog maar leeg gezien en ik wist toen al niet wat ik zag. Nu is helemaal ingericht ik ben benieuwd. Kan ik me ff inbeelden hoe het is om Super-rijk te zijn. Echt dat huis is NIET normaal.

zo ik ga maar weer naar beneden tv kijken.

xxx Marijke

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo hallo...

ja we komen dan waarschijnlijk gelijk in dec voor langere tijd vandaar dat ik dat nu aan het uizoeken ben voor mn man aangezien hij nog geen nederlands kan lol... en hij wil ook wel wat meer zien van europa dus gaan ew in het voorjaar wat rond trekken denk ik.. dus gewon hoteltje in griekenland of spanje lol...

en ja tuurlijk kom ik naar de meeting als het na de 15e van dec is.... anders moet ik maar een andere datum afspreken kom ik jullie 1 voor 1 opzoeken.. ik heb toch niks beters te doen ;)

ooh marijke dat heeft cailynn soms ook dan heb ik net gevoed en een uur later wil ze weer... maar meestal heb ik wel melk over... dan heeft ze gewoon niet genoeg gegeten maar is ze in slaap gevallen ofzo....

ooh en saraah ik ben bijna altijd alleen met cailynn jorge(mn man) is of werken of op school.. of hij studdeert(ja dan issie wel thuis maarja) verder heeft hij ook niet heel veel tijd.. maar het is vrij makkelijk hoor.. en je kunt van je meisje genieten in ieder geval heb je haar bij je dus ben je niet helemaal alleen.. hoe is het trouwens met de ontsteking??

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Net is Kylian's navelstreng afgevallen , weer een mijlpaal dus.
    Nog een uurtje dan mag hij weer een fles, volgens de kraamverpleegster mocht hij 100 cc maar volgens de verpakking mag hij veel meer (160 cc) maar goed eerst 100 cc geprobeerd maar dan heeft meneer 2 uur later alweer honger, dus geven we nu maar meer, we bieden hem 150 cc aan maar dat hoeft dan dus niet helemaal op. Meestal gaat het wel helemaal op en dan kan meneer er ook weer een uur of 4 tegen aan.

Vannacht heeft hij van 21 tot 2 uur geslapen, toen een fles gehad en daarna heeft hij doorgeslapen tit 7.30 uur. Wel lekker hoor aangezien ik gisteren helemaal munt was lag ik er om 21 uur ook al in!

Nu heeft hij net nog weer van 8 uur tot 10.30 uur geslapen, daarna even lekker aan het drukken geweest dus dat werd een luier verschonen en nu ligt hij lekker even in de box te wachten tot de volgende voeding (12 uur).

Groetjes

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik weet niet hoeland dat sprongetje duurt
    maar ze is zo moeilijk... ze drinkt heel weinig..
    ik weet niet of dat ligt aan de spruw.. want haar medicijn is op.. en haar mondje is nog steeds wit...
    bij elke voeding is het strijd.. want ze heeft dan wel honger... maar huilt dan heel veel en zit maar wild te trappen... drinkt dan iets van 60 cc met moeite dat duurt dan zeker 45 min... dan ff een boertje.. en dan is het weer strijd.. en wilt ze haar flesje niet meer.. maar ze heeft dan wel nog steeds honger... snap er niks van...

vanacht heeft ze wel goed geslapen.. van 0.30 tot 7.30 .. maar wel op een voeding van 60 cc weer....
    gelukkig ga ik morgen naar het CB want ik vind het heel vervelend dat ze al een paar dagen zo slecht drinkt...
    ze slaapt nu weer gelukkig.. want ze is zo huilerig ook deze paar dagen.. arm kind..

remy zit nu in Turkije..
    en ja christel hij had een last-minute geboekt..
    inprincipe is het niet zo heel erg die paar dagen..
    maar vind het gewoon wat minder dat het zo snel was geregeld zonder mijn weten af...

nou ik ga maar gauw ff douchen voor noa weer wakker wordt...

11. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

aaah balen Sarah! maar gelukkig heb je Noa bij je en komt je mannetje al snel weer thuis! maar ik snap dat je baalt......
    Ben benieuwd wat ze van Noa zeggen op t CB, misschien kun je ff googlen naar spruw en hoe lang t duurt voordat t eindelijk weg is.....

Ik heb gister een leuk gebloemd jurkje gekregen van ..... de H&M.... hi hi bijna alles wat ik krijg is van H&M en heb nog niets dubbel :confused: echt grappig hoeveel ze daar wel niet hebben hangen....

Leuk Christel dat je voor langere tijd naar NL komt. Ik zou echt niet weten waar je man een cursus kan doen. misschien ook ff Googelen :) want t zou vast wel bestaan denk ik.

Oh Youdia, echt vreselijk he die ziekte! veel sterkte gewenst voor jullie allemaal.

ik ga ff m huis doorwerken! hard nodig....

trouwens, zitten jullie ook op Hyves?? ik zit er sinds gisteren maar vindt t helemaal geweldig! hi hi.

doeiiiiiiii

12. sweetangel100

Hello ladyzzz

Saraah, een sprongetje duurt bij elke baby verschillend...Maar misschien dat Noa wel pijn heeft van de spruw nog!
    Iman drinkt wel goed, maar onrustiger. Ze is somns zo onrustig dat ze haar mond niet dicht om de speen doet, dan is ze maar wat aan het rommelen en als ik de fles dan wegtrek huilt ze. Miemeltante...
    Iman is trouwens ook huilerig, was eerst nooit!

Nou, vanmorgen weer een poging gedaan om pasfoto's te maken :S
    Iman was de hele tijd wakker, maar bij de fotograaf sliep ze en ik kreeg haar niet wakker grrrrrr. Morgen weer een poging.
    Het is echt verschrikkelijk hoor...

Mad: http://sweet-angel100.hyves.nl
    Ik doe er alleen nooit wat mee hihi... Eerst wel, maar is al een tijdje niet meer bijgewerkt.
    Voeg je me toe?

Iman is vannacht wakker geweest van half 4 tot 5 uur, alleen maar huilen en miemelen, en als ik haar pakte viel ze in slaap. Terug in bed, weer huilen... Echt zoals in het boek staat... Ik was kapot en om kwart voor 5 heb ik haar in bed gelegd en de deur dicht gedaan en maar even laten huilen. om 5 uur sliep ze...

Maar ik ga nu, want ik heb bezoek gekregen!

Tot straks xxxx

13. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ook heb ik nog wat te 'melden' ;) over cursussen nederlands voor anderstaligen. Via NTI,LOI ed zijn die cursussen namelijk hartstikke duur (eigenlijk onbetaalbaar), maar er zijn wel andere boeken en CD-roms in de handel, die wel een leuke prijs hebben.

14. sweetangel100

@ Kiz: ja ze zeiden op het gemeentehuis dat ze voor 25 augustus niet zo streng waren, maar nu moest het wel. Er waren vandaag al 4 volwasssenen terug naar de fotograaf gekomen omdat hun pasfoto afgekeurd werd... Pfff laat staan met een baby.
    Morgen gaan we weer n nieuwe poging doen, als ik eind oktober het paspoort maar heb haha...

15. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Klopt! Maar ze deden bij ons al wel streng! Ik heb echt zowat op mijn knieeen moeten smeken of ze toch ajb die foto wilden goed keuren. Stom gedoe, over een half jaar herkent niemand haar meer van deze foto.... :evil:

16. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai,

Heb je toegevoegd op Hyves Linda Leuk!

en Kiz.... ja daar heb je helemaal gelijk in; nu zitten ze te piepen om een foto terwijl een baby er over 1 maand al heeel anders uit ziet!
    ha ha ha ze zijn wel een beetje dom daar!

heb vanmiddag visite gehad en hans is laat thuis want hij heeft een cursus.... dus ga maar vast eten koken....

doeiiiiiiiiiiii

17. sweetangel100

Ik heb je geaccepteerd als vriendje Mad :)
    Lief he ;)
    Als ik deze week tijd heb zal ik t eens bijwerken allemaal :D
    liefs

18. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hi hi, leuk! echt een geweldig leuke uitvinding dat Hyves!

Vanmiddag is m vader langs geweest, hij is fotograaf en wil natuurlijk dolgraag iedere keer foto`s maken van mij en Evi. hij is al jaren fotograaf en vroeger werd ik ook heeeel vaak op de foto gezet en hij drukte het zelf af vroeger! na ja any way; heb weer super coole foto`s! van mij en evi ook samen! zal er ff wat in m album plaatsen!

wat eten jullie? of hebben jullie gegeten?? wij prei met gehakt uit de oven met aardappelschijfjes.... maar ja ik wacht al een uur op Hans die nog steeds niet thuis is uit zn cursus!

sarah wat zei t CB?? of moet je morgen?? drinkt ze al iets beter vandaag?

:fish: :fish: :fish:

19. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ha iedereen ik zag dat jullie al jullie babys ongeveer even oud waren als onze anne (6weken) leu om al jullie belevenissen te lezen.
    Ik had even een vraagje onze kraam hulp vertelde dat een meisje een beetje ongesteld kon worden (van de hormonenvan mij) zeg maar
    nu zag ik vandaag een beetje bloed en vroeg me af of dit nu ook nog kon of alleen de eerste dagen na de geboorte.
    OOk las ik dat jullie babys al aardig veel voeding kregen Anne drinkt nog maar 80 a 90cc pr keer en komt om de drie uur ook snachts.
    Ik vraag me af of ze dit zelf aanpast of dat ik haar er een beetje mee moet helpen ze drinkt echt niet meer. Ook heb ik aleens geprobeert om er 4 uur tussen te laten maar dan is het een uur huilen en drinkt ze niet meer dan 80cc ook een groetere speen helpt niet ze komt wel genoeg aan.
    groetjes gerdien

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo ben ik effe snel.. cailynn op mn arm dus typ nou niet zon lang verhaal duurt te lang met 1 hand lol...

nou zoals gewoonlijk was ze weer wakker van 4 tot 6.. dat krijg ik er gewoon niet ui.. ookal is ze savonds de hele tijd wakker ze blijft die uren gewoon wakker maarja ben er nu aan gewend..

hoe is het met e beebs hier??? en lin wat is de volgende mijlpaal???

Deel Deze Pagina