Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Goeienacht everybody...

Net Iman de fles gegeven, ff snel kijken hier haha... Echt verslaafd ;)

@ Cristel: volgende sprongetje is met 7/8 weken... Zal het deze week overtypen ok!
    Heb je geaccepteerd als hyves-vriendje :D

@Gerdien: volgens mij kan dat alleen de eerste dagen na de geboorte. Erna zijn jou hormonen uit haar lichaampje. Iman heeft geen bloed gehad, maar wel wit draderig slijm op de 3e dag ongeveer. Bel anders voor de zekerheid even het CB of de HA op.
    Als Anne niet meer op krijgt dan kun je haar niet dwingen... Vooral niet als ze toch voldoende aankomt. Iman drinkt ook om de 3 uur, alleen snachts zit er vaker een uurtje langer tussen, maar er zijn nog genoeg nachten dat ze om de 3 uur komt om te drinken. Nu heeft ze toevallig geslapen van ongeveer 9 uur tot half 2. Iman drinkt wel 120 cc met 4 schepjes, is dus 140 cc. Ze drinkt dit meestal helemaal op. Je ziet dus wel dat het echt verschillend is per baby, want Anne is ouder dan Iman, maar drinkt minder en komt toch voldoende aan! Als je je zorgen maakt om haar drinkgedrag vraag het dan even bij het CB!

@Mad: hele leuke foto's!! Wij hebben kipshoarma met stokbrood gegeten, lekker makkelijk :)
    Heb je die man van het buurthuis al gesproken? We moeten er wel voor zorgen dat de meeting doorgaat he! Heb er echt zin in! Mijn man verklaarde me voor gek, dat ik er 2 uur voor ga rijden... Hij zei: gaat Iman mee? ... Ja hehe natuurlijk gaat Iman mee :)

Goeienacht dames, slaap lekker en tot morgen!
    Hopelijk hebben jullie allemaal een rustige nacht en slaap Cailynn ook ondertussen!

xxxx

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey linda... effe online komen... jij bent echt verslaafd..lol cailynn slaapt idd nu even... maar het is pas 17.30 hiero... dus moet nog de hele avond.. manlief ise tot 22 uur naar school :(.... ik ben n u maar tv aan het kijken... cailynn was een beetje hangerig vanmiddag... wilde niks als eten en liggen bij me.. nu ligt ze eindelijk bij haar zelf.. maar ja...

3. sweetangel100

Hey Cristel! Misschien heeft Cailynn ook een sprongetje? Hoeveel te laat is zij ook weer geboren?
    Gelukkig dat ze nu even slaapt dan!
    Vreemd, met dat tijdsverschil haha... Daar moet ik nog steeds aan wennen!
    Wel leuk dat je trouwens voor iets langere tijd naar NL komt!!

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    mmm 1 week en 3 dagen te laat...

ik denk wel dat ze het spronegtje heeft... grijpt iman ook al vanalles??

of andere de andere babys?? cailynn wel grijpt telkens mn haar of bh bandje als ik ze neer wil leggen.. of klemt haar amrpjes helemaal om me heen.. ook greep ze gisteren haar knuffeltje :) von dik helemaal geweldig

5. sweetangel100

Iman grijpt wel vanalles, maar niet bewust. Ze laat wel niet los als ze iets vast heeft, dat is vooral heel fijn als ze mijn haren vast heeft haha.
    Iman weet echt nog niet dat die handjes die af en toe voorbij komen van haar zijn, dus het is echt onbewust.

Iman kwam om half 5 vannacht nog voor een flesje, maar daarna heeft ze lekker geslapen tot 8 uur.
    Ik wil niet te vroeg juichen, maar sinds gisteravond heb ik het idee dat haar sprongetje voorbij is :D :D
    Ze is weer een tevreden babytje!
    Na de fles valt ze weer in slaap en slaapt lekker haar uurtjes vol. En nu ligt ze in de box geluidjes te maken, maar ze huilt niet... Ik had 2 dagen geleden niet moeten proberen om haar in de box te leggen, dan was het huilen!

De zon schijnt warempel buiten... Morgen zou het de hele dag droog zijn met 23-24 graden... Tenminste in Limburg!

Liefs

6. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    @ Evi had de eerste 2 dagen een beetje van die pseudo menstruatie en wat slijm. daarna niet meer! ik zou als ik jou was even het CB bellen!

@ wat voor voeding geef je? en hoeveel weegt Anne>? dat kan ook veel schelen.
    Evi is al 5000 gram en drinkt 150 cc met 5 schepjes voeding en krijgt 5 voedingen per dag. misschien dat Anne dan wel t zelfde drinkt alleen dan meerdere flesjes met minder cc?? ja 8 flesjes van 90= 720 cc en Evi krijgt 5x150 = 750 cc dus het scheelt niet heel veel......

@ Christel; Evi grijpt ook graag alles vast ;) vaak geef ik haar een doekje in haar handjes, dat vindt ze fijn.

Echt leuk want nu gaat ze echt een beetje kijken en naar dr muziekmobieltje kijken! en ik kan haar daardoor wat vaker in de box doen en in t wipstoeltje leggen!

# nee heb die man nog niet gezien die over t clubhuis gaat! ga ff kijken of ik er wat foto`s van kan vinden op internet...

wow Christel ik hoop dat die wakkere uurtjes er snel uit gaan van 4 tot 6! poe he! misschien gaat ze snel wel langer slapen ..... hoop t voor je!

@ linda schijnt bij jou nog steeds de zon? jullie Limburgers hebben ook altijd geluk met t weer :) :) hier de hele ochtend REGEN! voor de verandering....

m werkbegeleider belde net.... of ik 5 oktober bij een vergadering wil zijn.... heel belangrijk.... maar ik hoef pas 18 oktober weer aan de slag! was geen verplichting trouwens maar ik ga maar! ook wel weer leuk en t is maar van 9-12. wel fijn om te weten dat ik gemist wordt.. ;) maar aan de andere kant is alleen Evi nog belangrijk en de rest eigenlijk niet zo meer! hebben jullie dat ook?

ga ff eten!
    o ja; m spijkerbroek krijg ik bijna aan :D op 3 cm na kan m knoop dicht alleen zit hij zo ongelooflijk strak dat t bijna zeer doet! :rolleyes:
    maar goed; een paar weken geleden kon hij nog niet eens over m heupen!~

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Nou Kylian is hier lekker bezig hoor na een fles slaapt hij (overdag ) nog zo'n twee uurtjes en daarna wordt hij wakker en is het huilen geblazen. Ik krijg hem dan ook bijna niet meer rustig :cry:
    Ben nu bijna een uur met hem bezig geweest en nu ligt hij eindelijk in de box op zijn speen te sabbelen. Hopelijk houdt hij dat nog een uur vol want dan is het tijd voor de volgende voeding.
    Het moet vandaag ook wel zo wezen want elke keer als ik hem rustig heb en hij net in de box ligt dan gaat de telefoon weer en kan ik van voren af aan beginnen. ](*,)

Het cb is geweest en wij hadden het dus gelukkig goed gedaan een kindje van Kylian's gewicht mag dus 5 voedingen van 150 cc per dag. (dat is dus zo gemiddeld om de 5 uur).

Gisterenavond heeft hij om 21 uur zijn laatste flesje gehad en meneer melde zich om 4 uur pas weer en om 7.45 uur was hij weer wakker.

Groetjes

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Goede middag dames...

Gister had me vriend een dagje vrij genomen dus waren we ff met z'n tweeën naar Amsterdam gegaan naar z'n moeder en daarna na een vriend van hem die ook een kindje heeft die precies een maand ouder is dan Devón. Wat een verschil zie je dan zeg, over een maand zijn ze dan echt al een stuk groter!

Devón kwam vanacht wel 3 keer voor een voeding, wel vaak zeg. Vanmorgen dat ie weer kwam was ik echt helemaal kapot, maar ja dan slaap ik vanmiddag wel weer een uurtje..

xxx Marijke

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    nou ben bij het CB geweest...
    ze is al bijna een kilo aangekomen zeg... ze woog 4260 gram en is 55 cm :D wat ben ik een trotse mama ;) hehe

maar ben voor de rest wel afgescheept zeg...
    kwam dar binnen en ze ging ff kijken of noa alles deed je weet wel de onderzoekjes...
    dus ik had het over dat ze zo raar eet enzo..
    kreeg ik als reactie dat dat nou eenmaal zo is afentoe.. en dat ze goed groeit.
    dus ik opper nog ff over de spruw.. zegt ze dat als ze medicijnen eeft gehad het wel over is...
    en toen mocht ik weg wezen...

toen ik noa daarna ging aankleden...
    rende ze gauw naar het toilet... dat was dus de reden voor het snelle gesprek... ben wel een beetje pissed... ik had heus wel aangedrongen als noa niet zo aan het gillen was... ze had namelijk honger... ( grrrr ) naja... al met al... als ze zo blijft eten.. dan bel ik gewoon !!!

10. sweetangel100

Ja de apgarscore doen ze nog een keer he op het CB...
    Laat je maar niet afschepen Saraah... Anders gewoon aan de bel trekken!

Ik ben bij mijn ouders, mijn broertje is me opkomen halen... Als mijn man klaar is met werken komt hij ook en dan eten we hier. Erna gaan we naar Thermea 2000 of naar de film, maar hij weet dat nog niet! Iman blijft dan bij mijn ouders, de eerste keer zonder haar weg, zal wel vreemd zijn!

Liefs

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...

saraah: hoelang was noa bij de geboorte??? cailynn was 49.5 cm en zaterdag was ze al 54 cm.. dat gaat zo snel.. en ben benieuwd wat ze weegt zeg...

mad: ze kunnen je idd niet missen wel vervelend maar ja

pluk: ja dat ie om de 2 uur komt is denk ik wel normaal dat had cailynn ook in het begin.. nu is het al om de 3 uur nouja meestal... vannacht was het ook om de 2 uur...

verder alles goed heb haar weer in dr bedje gelegd... en ga zelf ook nog een uurtje liggen...

ooh en vnnacht was z eniet van 4 tot 6 wakker maar van 4 tot 5 dus et wordt al beter ;)

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hey chrsitel..
    noa was 51 cm...
    dus al 4 cm gegroeid... vind ik mooi..
    want papa en mama zijn niet zo lang :)

ach ja... de eerste 3 maanden zijn meestal het zwaaarst.. qua doorslapen en wakker worden etc...
    komt allemaal wel goed... :D

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh saraag gefeli.. ze is nu 1 maand:)... nou cailynn is dus al 4.5 cm gegroeit.... gaat snel he???

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja gefeliciteerd Saraah! En saraah als je echt ongerust bent erover kan je natuurlijk ook naar je eigen HA gaan, dan wordt je vast en zeker goed geholpen.

Morgen ga ik voor het eerst Devón achterlaten... Me schoonzus gaat voor me oppassen en die werkt ook met baby's in een kinderdagverblijf dus dat voelt ook meteen heel veilig. Ik ga morgen namelijk samen met me moeder schoonmaken in me nieuwe huisje. Over 2 weken zal ik er ong. wel wonen denk ik. snik ik ga jullie wel missen hoor :cry: :cry: :cry:

xxx Marijke

15. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    Ja Marijke wij zullen jou ook missen straks :( maar je komt toch nog wel af en toe ff langs?????

Christel Evi was bij de geboorte net als Noa ook 51 cm en nu ook 54 cm..... waarschijnlijk is ze nu al weer wat langer want dit was 2 weken geleden....

Ja Sarah als ik jou was als zou ik ook naar de HA gaan als je ongerust bent...

Ik moet Evi in bed gaan leggen,

doeiiiiiiiiiiiiii

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh marijke nieuw huisje dat had ik even gemist... vind je dat niet leuk dan??

zo manlief en cailynn liggen te slapen... ik ben de was (alweer) aan het doen.. en aan het koken.. ik zelf heb gen honger maar man mannetje wel...

ja klinkt raar hoor maar cailynn begint steeds harder te zuigen.. deed net gewoon pijn weer met voeden.. kijken hoe het met de volgende voeding gaat... ik pomp welles melk eruit en geef het met een flesje maar die wil ze dus niet als we thuis zijn.. erg vervelend maar ja...

17. sweetangel100

Ik ben lekker met mijn man in Thermea 2000 geweest... Lekker in het bubbelbad :D

En nog een meevallertje: ik heb een goedkope stalling voor mijn paard aangeboden gekregen! Nu betaal ik 220 euro en dan maar 75 euro per maand :D :D

Marijke: hoe moeten we je nu op de hoogte houden? :( Want je moet wel naar de meeting komen hoor!!

Liefs

18. sweetangel100

Goeiemorgen dames!

Hier spreekt een hele trotse mama :D
    Iman heeft vannacht doorgeslapen van 12 uur tot kwart voor 6 vanmorgen en erna van 6 uur tot kwart over 9 :D :D
    Om 2:15 uur begon ze te huilen, dus ik stond op en ging de waterkoker aanzetten voor het flesje te maken en toen wilde ik haar gaan pakken en toen sliep ze alweer :D
    Ze heeft wel gisteravond toen mijn man en ik weg waren bij mijn ouders bijna niks geslapen, dus het betekend niet dat het vanaf nu elke nacht zo gaat hihi... Maar ik ben in elk geval goed uitgeslapen nu, heerlijk!!

Het sprongetje is trouwens echt voorbij. Ze is nu veel wakkerder en veel oplettender. Ze kijkt echt heel bewust en volgt ook dingen met haar ogen, dat deed ze eerst niet. Heel leuk!

Ik zal zo meteen even het volgende sprongetje overtypen!

xxx

19. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    mad- anne is inderdaad wat lichter ze woog 3900 de laatste keer dat is anderhalve week geleden.
    Jk zal wel blij zijn als anne door ging slapen begin echt een beetje moe aan het worden.
    zoiezo heeft ze weinig slaap nodig overdagdoet ze alleen van die haze slaapjes van een kwartiertje ze wil dan niet op bed gaat dan hel hard huilen ook als ik haar even een half uurtje laat huilen.
    hoe doen jullie dat eigenlijk de hele dag of willen jullie babys wel slapen in bed en in de box.
    Iki moet haast de hele dag met haar op de arm lopen ze wil niet in de box of in het wippertje.ik wil er niet een verwent meisje van maken maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen haar gewoon de hele tijd laten huilen of haar toch maar de aandacht geven waar ze om vraagt.

20. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai,

Ooooooh Linda wat lekker zeg dat jullie naar Therme 2000 zijn geweest. Heerlijk. kan me voorstellen dat je daar echt van opknapt! en dan nog zoooo lekker uren achter elkaar kunnen slapen! dat doet een mens goed!
    wij houden Evi meestal ook zeker 2 uurtjes wakker voordat ze de nacht in gaat! anders slaapt ze ook niet door ;) vannacht was t 04:30! pffff dat was we ff wennen maar ze had ook een poepbroek dus vandaar misschien.

Ja Gerdien ik heb eigenlijk maar 1 tip; Inbakeren! dat werkt t beste tegen die hazeslaapjes! sinds ik t bij Evi doe werkt t super en slaapt ze zooooo veel beter! het begin is ff lastig omdat ze protesteren maar als ze zijn gewend wil je niets anders meer! eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken Evi de hele dag beneden te hebben in box of wipper! veel te onrustig. maar dat scheelt ook per kind..... en als ze nu wakker wordt is het een vast patroon; ontwaken, aankleden schone luier, de fles, in box of wipper en ff knuffelen met mama en dan na een uurtje (alles bij elkaar dus ook fles etc) weer naar bed tot bijna de volgende voeding. en ja tuurlijk moet ze weleens huilen als ze naar bed gaat maar ik weet nu dat het tien minuten huilen is en dan een paar uur slapen! en als ik haar op hou blijft ze ook jengelen en huilen.

Evi wordt wakker!
    ga m patroontje weer af... hi hi.

groetjes Madelon.

ps; ze voorspelden vandaag mooi weer.... waarom regent het hier dan?? grrrrrrr

:flower: :flower: :flower:

Share This Page