Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Tsja Mad, hier schijnt de zon :)
    Je hebt altijd baas boven baas he ;)

Iman ligt weer lekker in bed, ze is toch 2 uurtjes wakker geweest. Het zal wel een hazeslaapje worden want de inbakerdoek zit in de wasmachine!

Trouwens niet elk kindje protesteerd tegen het inbakeren, want Iman heeft nog geen 1 x geprotesteerd, terwijl ik daar wel bang voor was!

Liefs

2. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Welk CB ga jij Saraah?! Ik heb maandag mijn eerste afspraak met Joey ;)

3. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Wauw overkwam mij dat maar! Ik sta voor hier in de omgeving al spotgoedkoop, 200 euro per paard per maand, maar heb er 2... dus kost me 400 euro per maand :(

4. sweetangel100

@ Saona: ik ga maandag kijken naar die stal. Het is een stalling ergens in een weiland. Die stal is van een meisje dat vroeger bij mij op paardrijden zat. Zij heeft 3 paarden en 4 stallen. In de zomer staan ze 24/7 buiten, en dan hoef ik nog minder te betalen dan 75 euro... Ben helemaal happy :D
    En mijn man ook, want die werd er gek van elke maand hihi...

5. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    jeee Noa is ook een maand (en 1 dag vandaag) gefeliciteerd Sarah.

Zo dat scheelt inderdaad een heleboel geld Linda! fijn hoor want een paard is volgens mij al duur genoeg....

Net bij de apotheek geweest om voeding te halen, normaal ga ik altijd naar een andere en krijg ik kleine kassabonnen mee om op te sturen naar m verzekering (8 september krijg ik een brief van het CB dat het vergoed gaat worden) maar nu zei zij bij deze apotheek dat ik grote bonnen van de computer moet hebben met naam etc. erop... :( en ik had het nog wel zo gevraagd bij de andere apotheek of alleen een kassabon goed was.! pffff nou ik ga er maar weer heen om dus grote uitgedraaide computer bonnen te halen! hier wordt ik gek van! kost al zoooo veel geld namelijk 22 euro per pak! en ik moet het zeker voor een week of 10 voorschieten voor ik iets terug krijg....

Ja lastig is dat he Linda als die baker doek in de was zit.... die van Evi moet ook heeel nodig in de was maar ja.... :rolleyes: doe dr liever niet in bed zonder..... 5 september komt een oud vriendinntje op kraam vis. en van haar krijg ik dan zo`n Paco. inbaker doek... ben benieuwd....

ga ff poetsen in huis.....
    gaan jullie al sporten?? ik roep al een week minimaal dat ik weer naar de sportschool wil maar ik heb er amper tijd voor... en s` avonds ben ik blij als hans er eindelijk is en ik ff kan zitten!

Sarah komt je mannetje vandaag alweer thuis?? of morgen?

x madelon.

6. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    oja;

Ik heb Evi opgegeven voor baby van de maand! ze staat er bij! hi hi met die leuke foto dat Hans Evi op z`n arm heeft!

x

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    haai..

nou noa slaapt eindelijk...
    ze slapt echt veel minder nu overdag...
    niet dat ze dan huilt hoor.. ze ligt dan gewoon om zich heen te kijken.. en een beetje te hummen... lief hoor :D maar als ze dan ruikt dat ik de kamer uit ben begint ze te huilen... hehehe (stinkerd)

remy is ondertussen thuis, maar is aan het slapen..
    hij heeft vanacht niet geslapen en de nacht daarvoor ook weinig.. naja.. laat maar lekker..

ik ga denk ik over 2 weken weer aan de slag mad..
    dan mag ik namelijk ook weer buikspieroefeningen doen.. en dat is het meest nodig... en heb echt zin in cardio... heerlijk rennen op die trendmill hahaha !!! maar wat je zegt is zo hoor..
    als remy werkt ( en deze week weer naar school gaat) en hij thuis komt ben ik allang blij dat hij het ff over kan nemen en ik ff normaal kan zitten..
    maja ik MOET gaan sporten...

oh en Saona ik zit bij de molenwiek..in almere buiten... en jij? ohja een tip..
    neem een badcape mee... ik wist van niks.. en moest er 1 van daar lenen... ;)

8. sweetangel100

Zo dames ik ga maar eens verder met de sprongetjes...

Het sprongetje bij 4/5 weken is genomen!
    Er breekt weer een makkelijke periode aan. Je baby is vrolijker, wakkerder, meer bezig met kijken en luisteren. De oogjes staan helderder vinden veel moeders. En je baby laat goed merken wat hij wil en wat niet. Kortom, alles is duidelijker geworden!
    (dit herken ik echt helemaal in Iman)

LIEF EN LEEF RONDOM 7/8/9 WEKEN

Het volgende sprongetje kondigt zich aan. Op deze leeftijd krijgt je baby een nieuw vermogen. Daarmee kan hij nieuwe dingen leren. Vaardigheden die hij voor deze leeftijd nooit had kunnen leren, hoe vaak het ook geoefend zou worden. Je baby is nu in staat simpele patronen te herkennen, zowel in de buitenwereld als in zijn eigen lichaam. Dit geldt voor alle zintuigen. Je baby ontdekt bv zijn handen en voeten enkan er tijden mee bezig zijn om zijn arm of beeneen bepaalde houding te laten aannemen. Hij is eindeloos gefascineerd door licht dat schaduw werpt op de muur in zijn slaapkamertje en hij gaat helemaal op in het maken van geluidjes.
    Het neiuwe vermogen brengt niet alleen fijne dingen. Het zet de vertrouwde belevingswereld van je baby totaal op z'n kop. Hij ziet, hoort, ruikt, proeft en voelt dingen die totaal nieuw voor hem zijn. Zijn wereld is niet meer zoals ie voorheen was. Je baby is verward, verbaasd, perplex. Hij moet alles rustig tot zich laten doordringen. Hij moet alles verwerken en dat doet hij het liefst vanuit een vertrouwde, veilige plek. Hij wil weer terug naar mama. Deze hangerige periode duurt een paar dagen tot 2 weken.

Alle baby's huilen meer. Met dit huilen laat een baby de spanning horen die hij voelt als zijn ontwikkeling de sprong neemt. En huilen is voorlopig nog de duidelijkste manier waarop hij dat kan. Sommige babys zijn ontroostbaar, zelfs al worden ze dag en nacht rondgedragen door moeder. Alle babys worden rustiger als ze lichaamscontact hebben. Ook willen ze dat moeder al haar aandacht op hen richt. En ze verzetten zich als aan die aandacht en lichaamscontact een eind komt.

Hoe merk je dat je baby bij mama wil blijven?

* Hij wil (vaker) bezig gehouden worden: Hij wil samen met moeder iets doen. Hij wil haar volledige aandacht. Hij wil niet in de box liggen, als moeder bij hem blijft wil hij wel in de wipstoel. Hij wil het liefst dat moeder naar hem kijkt, tegen hem praat en speelt.

* Hij is eenkennig: Hij glimlacht niet meer zo vaak tegen mensen die hij niet de hele dag ziet. Of het duurt wat langer voordat hij loskomt. Soms huilt hij als ze dichterbij komen als hij bij moeder zit.

* Hij eet slechter: Hij wil het liefst de hele dag aan de borst. Als hij eraan ligt, drinkt hij amper. Het is goed zolang hij de tepel maar in of tegen zijn mond voelt. Als hij eraf gehaald wordt protesteert hij onmiddelijk totdat hij de tepel terugkrijgt. Natuurlijk kun je dit gedrag alleen zien bij babys die zelf mogen bepalen wanneer ze aan de borst willen.

* Hij klampt zich aan je vast: Vooral als hij merkt dat een 'rondsjouwperiode' ten einde is. Hij is dan moeilijker weg te leggen.

* Hij slaapt slechter: sommige babys huilen in deze periode al als ze in de slaapkamer komen. babys die slechter slapen doen dat op hun eigen manier. Sommige hebben meer moeite met inslapen, anderen worden sneller en vaker wakker.

Huilerig en hangerig zijn tijdens het sprongetje is de normaalste zaak van de wereld. Het betekend dat de baby goed vooruit gaat. Dat zijn ontwikkeling een sprongetje maakt. Dat hij van slag is, omdat zijn wereld er nu zovreemd uitziet. Daarom wil hij moeder als een vertrouwde en veilige basis gebruiken, dan ontspant hij beter. Hij kan van haar uit zijn nieuwe wereld ontdekken.
    Stel je voor dat je van slag bent en niet getroost wordt. Je blijft langer en erger onder spanning staan. Al je energie gaat zitten in die spanning.
    Zo is het ook voor je baby. Als zijn ontwikkeling een sprongetje maakt ontwaakt hij als het ware in een nieuwe wereld. Hij voelt zich zwaarder belast dan hij aankan. Hij huilt en zal blijven huilen totdat zijn probleem opgelost is.

De sprong.

De baby beleeft de wereld en zichzelf niet langer als 1 geheel. Hij begint vaste patronen te onderscheiden. BV hij ontdekt zijn handen. Hij bekijkt ze verbaasd en draait ze rond. En nu hij weet dat hij ze heeft kan hij ze ook gaan gebruiken. Hij zal proberen ze te gebruiken om iets te pakken.
    Hij neemt patronen waar met al zijn zintuigen. Hij neemt ze waar binnen zijn lichaam en erbuiten. BV: hij kan voelen dat zijn arm anders aanvoelt omhoog dan wanneer die omlaag hangt. Tegelijkertijd kan de baby nu ook patronen binnenin zijn lichaam gaan beheersen. Hij kan nu lichaamshoudingen 'vasthouden'. niet alleen zijn hoofd, armen of benen maar ook in kleinere lichaamsonderdelen. hij heeft beheersing over zijn gezichtsspieren. hij kan zijn stembanden in n bepaalde stand houden en hij kan zijn ogen even ergens op scherpstellen. veel reflexen die de baby bij zijn geboorte had raakt hij nu kwijt. ze worden vervangen door iets wat doet denken aan n bewuste beweging. de baby kan nu leren om 'bewust' zijn handjes om n speeltje te sluiten. hij is niet langer volledig afhankelijk van zijn reflexen. alleen als de baby hongerig of van streek is valt hij terug in zijn oude manier van bewegen. Die eerste bewuste bewegingen zien er nog houterig uit. dat blijft zo totdat het volgende sprongetje zich aankondigt.

Zo tot zover weer een samenvatting :)

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    :D... fijn Linda...
    is eht interessant om te lezen..
    en goed ook om te weten..

stel je voor je weet niet dat het sprongetjes zijn..
    en je baby is de heletijd aan het huilen... dan vind je het alleen maar vervelend.. nu weet je dat er ergens aan ligt...!!!

goed he.. dat ze het eerste sprongetje hebben gehad.. ik merk ook heel goed aan Noa dat ze nu veel oplettender is.. ze is echt geen pasgeboren baby meer...

10. sweetangel100

Ja ze zijn echt al 'oud' he... Zo wijs al :)

Het klopt wel wat je zegt, Iman was heel onrustig de laatste tijd toen ze haar sprongetje had en anders had ik me alleen erop geergerd, maar nu verplaatste ik me in haar en kon ik begrijpen dat ze overstuur was!

11. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik was wel geinformeerd dat ik een badcape of omslagdoek mee moet nemen gelukkig ;)
    Ik ga naar CB in Parkwijk, in Stad ;)

12. sweetangel100

O ja Mad: ik heb natuurlijk op Evi gestemd... Je gaat aan kop :D

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    oh ok Saona.. das dan alvast een een pluspunt dat je geinformeerd was...

en hopleijk zijn ze bij jou ook wat vriendelijker..
    overigens denk ik dat ze zo "onaardig" was omdat ze nodig naar het toilet moest.. hehehe

oh en mad ik heb ook gestemd op Evi :D

14. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai,

thnx allemaal voor jullie stem voor Evi... maar t is natuurlijk ook gewoon de leukste liefste en mooiste baby van het hele rijtje... hi hi nee hoor grapje er staan heel veel schatjes weer tussen! :sunny:

ja ik had dat inderdaad ook bij het CB, ik had ook geen badcape mee.... kreeg ik zo`n vieze oude doek! bah. tegen mij hadden ze ook niets gezegd :(

Ja Linda echt fijn dat je de sprongetjes typt! echt heeeel herkenbaar! ga het nog even een keer goed door lezen!

ik heb vandaag ook wel trek in kip shoarma maar maak jij dat zelf linda of koop je die kant en klaar?

Heb nog geen hol gedaan in huis.... als Evi op bed ligt vind ik het zoooo lekker om ff tijd voor mezelf te hebben :( en achter de pc te kruipen.... ga zo ff naar intratuin... ff een bloemetje halen voor m buuf die morgen jarig is en een nieuwe honderiem want die is niet zo goed meer.....

x

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...

nou linda.. volgens mij is cailynn al in dat sprongetje.. want serieus.. sinds gisteren wil ze niks als bv.. gisteren in 3 uur wilde ze 6 keer eten en a de 3e keer at ze idd amper. ook als ik haar vast hou en tegen dr prat of naar haar kijk is het goed.. besteed ik aandacht naar e tv dan weet ze mn aandacht wel weer te trekken.... soms wel vermoeiend.. zo als vanmorgen ik wilde nog efe en uurtje slapen.. ze is al snog in slaap gevallen maar dat duurde ok erg lang...

ik ben al sinds een week bezig met wat buikspier oefeningen en vel mn benen... ik weet dathet eigenlijk nog te vroeg is maar ja ik kan het niet laten hoor.... en zolang ik geen pijn heb zal het wel goed zijn...

hebben jullie weekend plannen..

ohja mad.. bedankt nu ben ik ook hyves verslaafd ;)

16. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Vind ik nergens op slaan, ze kan dan beter zeggen dat ze even naar toilet moet, dan wacht je wel even een paar minuutjes toch?! Stom zeg :(

17. sweetangel100

Hello dames...

Zoals jullie aan de tijd van mijn bericht zien heeft Iman deze nacht besloten om toch maar niet door te slapen :)
    Gisteravond was mevrouw de hele tijd wakker, en dan ook echt klaarwakker!
    Om 18 uur had ze een flesje gehad, die had ze leeg, dus 140 cc ongeveer. Ze had nog honger, dus had ik 60 cc bijgemaakt, die dronk ze ook op. Toen merkte ik al dat ze nog honger had, maar ja ik denk dat kan toch niet? Dus ben ik met haar gaan douchen en toen was daarmee klaar waren was het 20 uur en toen heb ik haar maar weer een flesje gemaakt... Ik dacht ik maak maar 90 cc, anders moet ik zoveel weggooien. Die 90 cc heeft ze helemaal opgedronken :( ... Toen vroeg ze om 22 uur weer en heb ik de gewone 140 cc gegeven en jawel hoor, weer helemaal op... Daarna viel ze EINDELIJK in slaap en toen is mam ook het bed ingekropen ;) ... Ongeloofelijk hoeveel honger ze opeens had haha... Nu kwam ze net om half 4 voor een flesje, die heeft ze ook opgedronken en nu ligt ze weer in bedje... Ik heb toch geslapen van 11 uur tot half 4, dus is toch wel lekker en ik kruip er zo weer in :) ... Ff op mijn mannetje wachten, die komt zo thuis van de nachtdienst!

@ Mad: die kipshoarma koopt mijn man bij de islamitische slager, die is dan kant en klaar, gesneden en ook kruiden er al op!

Morgen gaan we naar mijn schoonmoeder op bezoek. Dat zijn tot nu toe de weekendplannen hihi... O ja en wat boodschapjes doen, 1 x in de zoveel tijd gaat mijn man mee voor de zware dingen, maar vaker mag hij niet mee, want dan ben ik altijd veel duurder uit, hij gooit altijd een heleboel overbodige dingen in de kar die helemaal niet op mijn lijstje staan :)

Zo, ik kruip er zo weer in... Tot morgen

Liefs

18. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai,

Wow wat een honger lapje die Iman zeg :) ze wil snel heel groot worden denk ik..... :rolleyes: en wij willen t liefst dat ze zo klein blijven hi hi.

Ik ben gisteren met 3 vriendinnen naar de kroeg geweest nadat Evi haar laatste flesje ophad om 20:30! ben maar tot 00:30 weggeweest en t was heerlijk! ik kon niet drinken want ik was BOB ;) maar heb wel heerlijk staan dansen!

vanmorgen weer vroeg uit de veren want zo ben ik dan ook wel weer! maar nu heb ik grote wallen onder m ogen :confused:
    Hans zn voetbal start ook vandaag weer, bij jou man toch ook Linda geloof ik dat je zei?? dus ben weeer de hele dag alleen met Evi en kan ook niet lekker weg ofzo want de schilder is de voordeur aan t schilderen en die moet de hele dag open blijven! pfffff

wij hebben hier ook een Isl. slager. ga eens kijken of ze t daar ook hebben. we halen daar wel vaak van die turkse pizza`s. die zijn ook super lekker!

nou ik ga wasjes draaien want t is za. en bij ons is dat was dag......

GELUKKIG schijnt de zon :sunny: :sunny: :sunny: eindelijk een keer!

fijne dag allemaal!

19. sweetangel100

Allo Allo,

De competitie van mijn man begint morgen, het trainen en oefenwedstrijden zijn wel al 3 weken bezig!
    Maar heb al gezegd dat k hem morgen afzet bij de voetbalclub, zodat ik de auto heb, dan kan ik naar de manege met Iman!

Mijn man is net op, hij is nu broodjes halen en dan gaan we boodschappen doen en naar zijn moeder, dus ik ga me maar eens aankleden enz...
    Als ik straks thuiskom moet ik trouwens nog de afwas van gister doen, doordat mevrouw de hele avond wakker was ben ik daar niet aan toegekomen...

Tot straks en fijne dag!!

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hallo iedereen...

ik ben nu bij mn vader..( helemaal trotse opa)
    het eerste treinreisje zit er op :D
    was wel ff spannend hoor... en dan loop ik altijd vanaf het station naar mn vaders huis is zon 30 min lopen.. zal je net zien dat de hele weg is afgezet door de jaarlijkse braderie..
    super druk en ik moest daar met mn wagen doorheen... PFFFF lekkere dag uitgekozen..
    al met al ben ik heelhuids aangekomen maar duurde het nu bijna een uur om bij mn vader te komen...

noa natuurlijk honger.. heeft ze 80cc gedronken en is ze gewoon weer in slaap gevallen..
    ik w8 nu tot ze weer wakker wordt.. want ze heeft nu in 4 uur maar 80cc gedronken.. en normaal komt ze toch wel om de 3 uur...( behalve 's nachts)

zo linda jij hebt zin om 's nachts nog ff online te komen.. zou ik echt niet kunnen.
    noa heeft gelukkig vrij goed geslapen gister..
    van 19.00 tot 0.30 en van 1.00 tot 6.30 :D
    misschien kan ze nu wat langer teren op haar 140 cc...

oh en ik denk dat ik te vroeg gejuigd heb over het sprongetje... want ze wilt echt nog steeds alleen maar bij mij zijn...zelfs remy wilt ze liever niet....
    en als ik maar ff in de keuken sta om iets pakken
    RUIKT ze gewoon dat ik weg ben en dan zit ze te schreeuwen... haar in dr bedje leggen hoef ik echt niet te proberen... dan heb ik echt ruzie met haar...
    zucht...vind nou toch wel dat dat sprongetje lang genoeg geduurd heeft... en zolang duur het niet meer voor het nieuwe sprongetje eraan komt...

Share This Page