Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...

nou we weten zeker dat ze op het moment du s niet bij andere mensen wil zijn.. gisteren visite gehad.. en ze wild ehar vast houden en gelijk weer janken... en natuurlijk eten tot dat de visite weg was.. dus dat is duidelijk.... dus we houden haar voor lopig maar bij ons... en laten har maar niet meer door andere vast houden..want ze raakt er gestresst door... verder is ze nu wle kalm als ik bij dr ben dus dta scheelt...

moet dadelijk wat cradit cards gaan betalen maar zit nog in mn pyama.... en cailynn trouwens ook... wilde eigenlijk nar de ikea om een kast te kopen maar dat is te ver.. aangezien ik nog geen rijbewijs heb rij ik nog maar niet op d esnelweg..(lees: ik rij wel auto) ja zou het eigenlijk niet moeten doen.. maar LA zonder auto dat is mission impossible...

jullie nog plannen??

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    O Cristel zonder rijbewijs rijen! [-X

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ach je wordt hier eigenlijk vrijwel nooit van de weg gehaald of je moet te hard rijden ofzo... en hier doen heel veel mensen dat dus ben niet bang dr voor...

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou Linda...
    Noa heeft ook weer heel erg last van krampjes...
    ook harde ontlasting... ze had vanmiddag gepoept (zaosl je weet) en het was echt hard...
    en ze laat de heledag scheetjes.. en dan huilen..
    ze wilt alleen maar op onze arm hangen..
    tijdens het drinken heeft ze ook de heletijd krampjes... en dan kan ze ook neit drinken...
    ik zit eraan te denken om omneo te gaan gebruiken van nutrilon... ik denk dat ik morgen ff naar het CB ga bellen... om te vragen hoe of wat...

vanavond komt de herhaling van HNTM dus daar ga ik ff naar kijken... ff zien hoe arogant sylvia is...

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ah Saraah heb ik je voor niks gesms't haha... Je wist al dat de herhaling kwam vanavond :)

Nou hier is het ook kl*te... Iman heeft geslapen tot 5 uur en erna niet meer... Ze heeft ook de hele tijd scheetjes en dus echt last van lucht in de darmen... Ik las in de bijsluiter van de Sab simplex dat die daar ook tegen helpt, dus heb ik die net maar weer eens in de fles gedaan... Ook de hele tijd krampjes, en de ontlasting die eruit komt, is keihard :(

Kijk je uit Saraah met Nutrilon? Veel baby's kunnen het nieuwe receptuur niet verdragen... Misschien Noa wel, maar dan weet je het in elk geval wel :)

Iman ligt nu in de box (ZONDER TE HUILEN TOT NU TOE :D ), hopelijk valt ze zo in slaap! Ze wil ook alleen maar op de arm hangen en dat ik met haar ronddraag...

Ik heb de hele avond een vriendin op bezoek gehad tot net, echt gezellig aangezien mijn man werken is!

Liefs

6. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    sarah-
    ik las dat je omneo wou gan gebruiken maar ik waarschuw je even anne gebruikte dit ook maar kon hier ook niet tegen kreeg fel groene stinkende ontlasting en veel last van de buik
    Ik gebruik nu frisio comfort diet is ook tegen krampjes en werkt bij anne veel beter is ook nog goedkoper.
    Misschien dat het bij jou wel goed gaat hoor.
    maar ik dacht ik waarschuw maar even
    groetjes gerdien

7. sweetangel100

Gerdien,
    waarschijnlijk komt die door Nutrilon op zich.
    Iman kreeg Nutrilon Hypoallergeen en had dezelfde reactie als Anne op Omneo.
    Volgens het CB kunnen veel kinderen niet tegen het 'vernieuwe receptuur' van de Nutrilon voedingen, al wordt dit door Nutrilon (natuurlijk) ontkent...

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik kan me bij de rij aansluiten, hier wordt vandaag ook voor geen meter geslapen.... pfff. Sarah heeft trouwens op een of andere manier 's avonds superveel honger altijd. En ze drinkt ook niet op regelmatige tijden, de ene keer 3 uur ertussen, de andere keer 4. Ik probeer er regelmaat in te krijgen maar t valt niet mee. Ze heeft nog maar 2 weken flesvoeding, misschien moet dat nog komen? Hoe doen jullie dat?

Gisteren trouwens bij het CB geweest bij de arts en ze is goed gegroeid. Bij haar geboorte woog ze 3255 gram en nu al 4355 gram...

9. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    de bakerzak werkt perfect gisteren anne om 10 uur op bed gelegd en na een kwartier was het stil toen kwam ze om 3 uur weer na een flesje geslapen tot 7 uur.
    nu is ze vrolijk zit zelfs in de box zonder te huilen ik ben helemaal weer gelukkig.

10. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    haai,

Joepie voor Gerdien!!! en nu vol houden meid met bakeren ;) echt goed he dat Anne er zo goed op reageerd! maar houd er rekening mee he dat ze nog een dip dag kan krijgen.... veel moeders schijnen dan t bijltje erbij neer te gooien maar dan juist ..... moet je doorzetten!
    was t leuk met je collega`s gisteren? heb je nog iets leuks gehad?

Ik had gister van m kraamviste een leuk gekleurd vestje gekregen en een knuf. poppje voor in de box. en ik mag haar Paco bakerzak lenen! wel een onhandig ding vergeleken met de swaddle me hoor! en hij is ook veel warmer! niet echt fijn dus jammer genoeg maar ik gebruik m alleen als die ander in de was zit

Lillith ik denk dat je vanzelf ritme gaat krijgen hoor! misschien komt t inderdaad omdat je een poos BV hebt gegeven, dan komen ze natuurlijk ook wat onregelmatiger!

pffff gister lag ik pas laat op bed en Evi kwam al om 04:00 en toen weer om 08:15.... valt opzich heel erg mee maar ik ben zoooo moe! ik slaap nooit overdag maar ik heb nu besloten dat ik haar zo in bad ga doen, mezelf ook, de hond uitlaat en dan weer lekker terug kruip!

m huis kan ff blijven zoals t is! jammer dan......

x

11. sweetangel100

Goeiemorgen dames!

Gerdien ik ben zoooo blij voor je!! Ik weet nog hoe blij ik toen was! En nu even volhouden he, want morgen of overmorgen kan het zijn dat er een dipdagje komt! Gewoon laten huilen en blijven inbakeren!

Lilith: Iman krijgt al vanaf het begin FV en ze komt ook verschillend. Soms 3 uurtjes, soms 4 uurtjes ertussen, heel af en toe zelfs maar 2,5. Hoe ik dat doe? Dit zal wel voor ruzie op het CB zorgen :) maar ik voed haar op verzoek. Als ik merk dat Iman honger heeft dan krijgt ze te eten. Ik voel me een idioot als ik weet waarom ze huilt en haar gewoon nog een uurtje laat huilen omdat het 'nog geen tijd is' . Ik let wel op dat ze niet meer krijgt dan wat ze dagelijks mag, want dat is niet goed voor de niertjes, maardat trekt zichzelf recht omdat ze de ene keer de fles leeg drinkt en de andere keer niet. Ik geef haar trouwens niet alweer te eten binnen 2 uur na de vorige fles, maar dat komt ook nooit voor dat ze dan vraagt, want dan heeft ze geen honger. Je moet wel met zoiets uitkijken dat je niet bv elke 2 uur kleine beetjes geeft, want dan komt je in een cirkeltje terecht waar je moeilijk weer uitkomt. Alle babys vinden het namelijk heel gezellig om elk uur een beetje te eten haha... Iman drinkt ook bijna altijd de hele fles leeg als ze vraagt. Af en toe rek ik de tijd wel eens een beetje door haar bijvoorbeeld in bad te doen. Als we weg zijn en ze slaapt in de wagen/maxicosy dan zit er soms wel 4/5 uur tussen en vraagt ze ook niet en afgelopen nacht zat er zelfs 6 uur tussen de flessen.
    Zo, een heel verhaal :) hoop dat het een beetje duidelijk is.

Vannacht was heerlijk... Iman is om 22 uur naar bed gegaan en kwam pas weer om 4:30 uur :D Flesje drinken, weer naar bed en toen sliep ze van 5 uur tot half 8, toen huilde ze even, maar ik ging er niet naar toe en toen viel ze weer in slaap tot half 9 :D :D
    Ik heb haar wel een theelepeltje olie in de fles gedaan weer, want ze kon echt niet poepen en nu ligt ze te duwen in de box, dus hopelijk helpt het :)

Ik ga dalijk even pasfoto's maken voor op het paspoort van Iman. Gelukkig zijn de eisen versoepeld als je je baby gewoon bij jezelf laat bijschrijven! Dat was ik toch al van plan, dus dat scheelt!

Het is hier stralend weer, het zou ook 27 graden worden. De zon schijnt volop en ik heb de deur al opengezet! Lekkere nazomer! Morgen zou het zelfs 29 worden hier, erna even rond de 23 en zondag weer 26 graden! Lekker lekker...

Iedereen een fijne dag! Liefs

12. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    het was gisteren gezellig met mijn collega,s heb mooie kleertjes gekregen.
    Anne krijgt ook de fles als ze er om vraagt ze geeft zelf heel goed aan wanneer ze honger heeftdit is ook rond de 3 a 4 uur.
    ga nu even lekker een boek pakken en lekker lezen genieten van de stilte.
    goetejes gerdien

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    zo heb ff heerlijk gedouchd en ga toch maar niet slapen.... voel me nu wel weer fit.

ga zo lekker in de tuin zitten, lekker in de zon want m huid ziet er echt vreselijk uit in m gezicht! zit onder de pukkels! denk dat m maandelijkse probleem er aan zit te komen...... :(

Nou Gerdien, hoe voelt dat nou?? zo ff lekker stilte om je heen??? heerlijk zeker!

o ff wat anders; als je kind ziek is of t heeft koorts na een vaccinatie dan mag je ze NIET inbakeren...... Evi moet vrijdag haar prik :( en zat daar opeens aan te denken dat ik dat had gelezen....

fijne dag allemaal!

doeiiiiiiiiiiiii

14. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    gggrrrrr om de dag komt bij ons de srv man voor rijden met zn leuke kar en belt dan wel 3 minuten ofzo met die irritante bel van m :evil: :evil: :evil: iedere keer wordt Evi daar wakker van want haar kamertje is precies aan de weg kant.......

Gerdien, hou je nu ook een strak ritme en regelmaat aan? hoe lang laat jij Anne nu wakker voordat je haar weer naar bedje doet??

Ik merk aan Evi dat ze nu wat langer wakker wil/ kan blijven soms wel 1,5 uur!

15. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @ Mad: Irritant zeg, zo'n srv wagen...je zou 'm wat!

@ Sweetangel: En, heeft de olie geholpen?

Ik voed dus ook maar op verzoek, maar het is niet normaal hoeveel honger ze 's avonds heeft, dan komt ze dus gerust na anderhalf uur weer. Ga vanavond proberen wat meer in haar laatste fles te doen, hopelijk drinkt ze dat in 1 keer op. Vannacht heeft ze van 1 tot half 6 geslapen gelukkig. Nu hopen dat ze steeds wat vroeger gaat slapen want ze is de hele avond niet in slaap te krijgen.

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    arme noa heeft echt super erge kramp... ze kan er niet van slapen... noa drink nu denk ik 3 weken FV.. en heeft eigenlijk nooit lasr gehad van de voeding... dit is echt nieuw..

echter heeft mij lactatiekundige mij verteld dat babies vaak met week 1/2 ... 5/6 en 10/11/12 last van krampjes kunnen hebben...en daarna eigenlijk niet meer... en noa zit nu in haar 5e week... dus misschien is het over een week vanzelf weer weg..

17. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Goede middag dames...

Ik was gister dus ook op het CB en die zeiden tegen mij dus ook dat ik op vaste tijden moet gaan voeden. Nou dat doe ik dus mooi niet als hij honger heeft dan geef ik hem gewoon en als hij ligt te slapen dan laat ik hem lekker liggen. De kraamverzorgster vertelde mij pcs hetzelfde dat ik hem gewoon op verzoek moet voeden.

Ja lekker weertje he vandaag! Alleen zie ik nu wel dat het wat bewolkter begint te worden.. Het is in elk geval lekker warm. Ik had van het weekend mee gekunt met me broer en schoonzus naar de efteling, alleen zit midden in die verhuizing dus ga toch maar liever niet. En ik wil er zo snel mogelijk in.

Devón is net naast me op z'n aankleedkussen in slaap gevallen... Nu kan ik niet eens meer weg achter de computer.

xxx Marijke

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Even inbreken bij de juli-mama's hoor :rolleyes:

Hier precies hetzelfde gehad, ik moest van het CB ook op vaste tijden gaan voeden. Vanwege zijn gewicht kon hij 'makkelijk om de 4 uur' gevoed worden... nou dat werd dus een drama. Als hij huilde om voeding en het was zijn tijd nog niet dan zat ik te wachten tot het wel tijd was, en dat is gewoon zielig. Hij helemaal over de rooie, ik helemaal in de stress.. en als hij sliep, maar hij moest volgens het 'schema' eten, dan maakte ik hem wakker... ook drama, want dat vond hij helemaal niet leuk, en dat werkte dus ook voor geen meter.

Mijn vriendin heeft een dochtertje dat 2 weken ouder is dan Joey, die zei dat ik van dat schema af moest, dat ik hem zelf moest laten aangeven wanneer hij honger had, en dat hij dan vanzelf in een ritme zou komen, was bij haar ook zo gegaan. Dat heb ik gedaan... en prompt, het was geweldig. Hij geeft zelf aan wanneer hij wil eten en inmiddels weet ik precies op welke tijden hij gaat komen. Hij slaapt nu van 23:00 tot 05:00 a 05:30 elke nacht, en het geeft zowel hem als mij veel meer rust op deze manier! Was maandag voor het eerst op het CB, Joey is in 4 weken tijd van geboorte gewicht 4200 gram naar 5585 gram gegaan :confused: , dus hij doet het goed :) !

Wat vervelend dat ik lees dat er zoveel kindjes last van de Nutrilon hebben! Joey krijgt 6 voedingen per dag, 4 borstvoedingen en 2 flesvoedingen, gewoon nutrilon 1... en hij heeft nergens last van. Hij heeft nooit krampen oid, ik heb geluk dus. Wat zielig voor jullie kleintjes zeg, ik hoop dat het gauw beter zal gaan!

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ja precies, tegen mij zeiden ze ook dat ik om de 4 uur moest gaan proberen, maar als zij ligt te krijsen van de honger ga ik echt niet nog een uur wachten omdat dat 'moet' van het CB.

20. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    nee inderdaad! en het regelt zich allemaal vanzelf wel denk ik dan maar.... ze komen vanzelf wel op vaste tijden.....

aaah arme Noa! hoop dat t snel overgaat Sarah.

Deel Deze Pagina