Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hans zat gister evi te plagen met een knuffelbeestje op dr hoofd! maar ze vond het toch leuk! helemaal lachen en kraaien! hi hi
    heb er ff een foto van gemaakt!
    x :flower:

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier even een snel berichtje van mij.
    Leuke foto's Mad!
    Ik ben bij mijn ouders. Tot nu toe heeft Iman nog niet gepoept, maar we zijn gaan wandelen en ze slaapt al de hele middag. Nu staat ze in de tuin met de wagen en slaapt nog steeds.

Even wat anders: ik heb waterpokken volgens mijn moeder grrrrr.
    Vroeger heb ik ze maar 1 x een heel klein beetje gehad en gister had ik opeens rode bultjes. Ik dacht eerst dat het muggenbulten waren, maar ik kreeg er steeds meer. Mijn man zei al dat kunnen geen muggenbulten zijn. Mijn moeder is verpleegster en volgens haar zijn het dus waterpokken :( Ik word gek van de jeuk, smeer er de hele tijd mintzalf op tegen de jeuk, maar dat helpt maar even...

Saraah wat verschrikkelijk rot... Ik weet hoe het is om een kindje met krampjes te hebben ... :(

Mad: dus als een kindje koorts heeft, niet inbakeren... Wel als ze de prikjes gehad heeft en geen koorts ervan heeft? Iman krijgt de prikjes 21 september...

Tot straks ladys

xxxxx

(dit is trouwens het 3900e bericht, we gaan snel :) )

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...
    goede morgen

nou hier cailynn weer van slag vanacht.. mn man had zn oom cailynn evenlaten vast houden... dus ik heb m maar eens streng aangesproken... nu moesten cailynn en ik dus naar een afspraak wat erg belangrijk was.. neemt mn man de auto sleutels mee naar zn werk en ik kan m dus niet bereiken.. nou dat is dus ook lekker... plus ik wilde gelijk langs de supermarkt gaan om eten te kopen.. ja dus kan nu ook niet... dus ik kan niks eten vandaag.. ja een soepje dat is alles... want ik zou dus vandaag booschappen doen...

verder is alles wel goed.. cailynn ligt nu even in ons bed... maar begint al te jengelen nu dus ik ga er weer vandoor.. want moet bij mevrouwtje gaan liggen...

jullie plannen deze week?

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Oh nee Sweetangel, daar wordt je niet vrolijk van! Daar ben ik nou altijd bang voor aangezien ik ze als kind niet gehad heb...

5. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Ik vind het nog een beetje moeilijk om regelmaat te krijgen anne was eerder de hele dag bij me en wakker.
    Ik heb haar vandaag steeds na een uur wakker te zijn in bed gelegt dit ging goed maar nu is ze niet moe meer en ben bang als ik haar in bed leg en haar laat slapen tot vanavond een uur of 10 dat ze dan vanacht niet meer slaapt.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ook hier steeds weer problemen met een vaste ontlasting.

Vandaag zijn we dus maar eens langs de dokter gegaan en daar het advies gekregen om door elke fles een theelepeltje lijnzaadolie te doen en hiermee niet te stoppen (een soort onderhouds dosis zeg maar).

Ook had Kylian een hele grote knobbel onder zijn linker tepel zitten, die ontdekten wij gisterenavond tijdens het badderen.
    Je haalt je meteen het meest erge in gedachten dus vannacht hebben we slecht geslapen.
    Gelukkig was er weinig aan de hand, het blijkt een vergrote melkklier te zijn (dankzij mijn hormonen) waar dus ook wat melk uit komt.
    Tja sorry hoor ik zie een knobbel en er komt vocht uit en dan gaan alle alarmbellen bij mij rinkelen.

Kylian zit nu eindelijk in een ritme met zijn drinken, alleen komt hij nu om de 4 uur terwijl hij vorige week nog om de 5 uur kwam met de zelfde hoeveelheid voedsel.
    Om 24.00 uur krijgt hij zijn laatste voeding (moeten we hem wel even wakker voor maken) en dan slaapt hij weer door tot 6 uur de volgende morgen.

Groetjes

7. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    waar kun je dat kopen Pluk, zijnzaadolie?? nog nooit van gehoord! en wat sneu zeg van die bobbel.

Hier geen verstopte baby! evi heeft eerder spuit luiers waardoor ik vaak een schone outfit voor dr moet aan doen :rolleyes:
    maar ik kan me voorstellen dat die kleintjes daar erg last van hebben!

Neeee Linda; waterpokken! ik weet nog dat ik ze vroeger had! vreslijk vond ik het! en t jeukte zoooo erg! talkpoeder helpt volgens mij ook wel!

Gerdien; hoe vastberadener en zekerder jij bent over het inbakeren, des te meer kans van slagen ga je krijgen! ik dacht t eerst ook; o nee nou slaapt ze straks niet meer, t kan toch niet dat ze de hele dag en nacht slaapt! maar het schijnt niet meer dan normaal te zijn bij die kleintjes! heb je de druppels al binnen???

ik heb dinsdag trouwens een afspraak bij een osteopaat. deze man heeft super veel ervaring met kleine babies en hij zit bij ons in de VK praktijk. het schijnt zo te kunnen zijn dat babies last kunnen hebben van hun nek/ rug en of andere delen van t lichaam door de bevalling en als babies huilen KAN het daar door komen. ik ga Evi eens ff laten onderzoeken..... ben benieuwd. heb al veel goede verhalen erover gehoord.
    de rede dat ik er heen ga is dat Evi echt altijd huilt als ik haar een t- shirt of maakt niet uit wat over haar hoofd/ armen doe. nooit met sokjes/ broek etc.

ik ga naar bed! ben zooooo moe!

trusten allemaal! en hopelijk slapen ze allemaal door :D

8. sweetangel100

Hello ladyzzz

Jeuk jeuk jeuk... Getsie rotte waterpokken :(
    Morgen ga ik even langs de HA, ook even vragen wat de gevolgen kunnen zijn voor Iman. Het is tenslotte besmettelijk, maar ik kan slechts mijn kind niet meer verzorgen...

Lijnzaadolie kun je bij de drogist kopen geloof ik.
    Goeie tip Pluk, dan ga ik dat morgen ook kopen en in elke fles doen... Want zo zielig die harde ontlasting... Mijn moeder heeft de ontlasting vanmiddag weer opgewekt bij Iman met de thermometer, het was echt hard en het deed haar echt pijn om eruit te duwen...
    @ Pluk: bij mij zouden de alarmbellen dan ook rinkelen hoor! Goed gedaan dat je even naar de HA bent gegaan, dan ben je tenminste gerustgesteld!

Gerdien: je zeker voelen is sowieso belangrijk. Een baby voelt het als jij onzeker bent. Tenminste dat zei de kraamhulp. Gewoon doorgaan in je ritme, en dan huilt ze maar even. Gewoon zeggen: zo jongedame en nu gaan we slapen. Hup en dan het bed in. Ik had er ook veel moeite mee, maar merk dat hoe zekerder ik me over iets voel hoe sneller het werkt bij Iman.

@ Mad: Iman heeft dat ook als ik iets over haar hoofd aantrek! Laat me eens weten hoe en wat, misschien dat als er bij Evi iets vastzit, dat dat bij Iman ook daardoor komt!
    Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht!

Wauw Iman ligt 10 minuten in de box en is al naar dromeland vertrokken! Even wachten tot ze diep slaapt en dan hevel ik haar over naar bed :)

Saraah waar ben je de hele dag?? :(
    Wat van je van HNTM? Ben je nog gaan shoppen voor kleren? Ik hoop zo dat het beter gaat met Noa's krampjes...

Slaap lekker dames en tot morgen!

xxx

9. sweetangel100

Goodmorning...

Hier ben ik en ik ben fit!
    Iman heeft gister van 22 uur tot half 6 vanmorgen geslapen :D :D :D
    Erna nog van 6 uur tot kwart voor 8.
    Ik was natuurlijk om half 5 wakker en aan het wachten tot ik wat hoorde, ben zelfs gaan kijken of alles ok was met haar hihi...

Om 10:40 uur moet ik naar de HA met mijn waterpokken... Pfff... Wat een jeuk..

Erna ga ik maar even wat boodschapjes doen en ik ga even druppeltjes voor Saraah kopen en opsturen :)
    Vanavond ga ik met Iman langs op mijn werk! Heel leuk!

Iemand anders nog plannen vandaag?

Volgende week zondag, maandag en dinsdag wordt het hier trouwens bijna 30 graden :confused: Mooie nazomer hoor!

Liefs

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hallo allemaal,
    Steven heeft geslapen van 19.00-05.30 maar heeft om 22.00 nog wel een flesje gehad.
    Vanavond even naar prenatal, er is een autostoel in de aanbieding, en die krijgen we van m'n oom en tante.
    Verder vandaag niet zoveel doen, ramen lappen, en strijken en wassen.
    Volgende week krijgen we een nieuwe commode, deze nerven zijn helemaal bruin geworden.
    doei doei.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben mazzel met de lijnzaadolie want hier in het dorp is een molen die de olie perst dus daar hebben wij het gehaald (€ 7,- voor een halve liter) maar volgens mij moet je het ook kunnen kopen bij kookwinkels (misschien heeft ah het ook wel) maar je zult wel moeten kijken naar de kleinere (duurdere) flesjes.

Kylian's ontlasting begint wel iets zachter te worden maar hij kan er al makkelijker af komen (tot 2 keer toe net de luier af en meneer begint te poepen gelukkig kun je die konijnenkeutels heel makkelijk opruimen :) )

Weten jullie trouwens of je je kindje (in de box dus er zit iemand naast) op zijn buik mag laten slapen?
    Wij leggen hem elke dag even op zijn buik zodat hij zijn nekspieren kan trainen, maar nu valt hij in slaap (netjes hoofdje opzij)

Groetjes

12. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Goeiemorrugu,

Suc6 bij de dokter Sweetangel! Sarah heeft vannacht van half 1 tot 7 uur geslapen... heerlijk. Het wordt steeds vroeger voor ze gaat slapen. Tot vorige week ging ze gerust pas om half 3 of half 4 (!) pas slapen. Echt niet normaal hoeveel energie zij 's avonds heeft!

Sarah huilt trouwens ook altijd als ik haar een shirtje aantrek... misschien hoort dat erbij? Ben benieuwd wat die osteopaat zegt.

@ Pluk: Ik laat Sarah geregeld op haar buik slapen in de box en in de kinderwagen ook, dan ben ik er toch bij. Ze vindt het heerlijk en slaapt veel langer door. Ik leg haar trouwens in bed soms op haar zij met een handdoek opgerold voor haar beentjes zodat ze niet om kan rollen.

Vandaag is het weer hier minder lekker dan gisteren. Heb helaas nog geen zon gezien. Blijf vandaag rustig thuis denk ik.

X

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hebben trouwens net met zijn tweëen op de weegschaal gestaan en volgens onze berekeningen is meneertje nu zo'n 5800 gram.
    Dat zou dus betekenen dat hij zo'n 800 gram is aangekomen sinds de kv vertrokken is.

Groetjes

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    goede morgen..

arme noa heeft heel erg last van krampjes .. :(
    ze had van 18.00 tot 2.00 geslapen... toen werd ze wakker voor de fles... DRAMA
    huilen huilen en nog eens huilen... ze kon niet drinken.. ze wilde alleen maar op onze arm hangen.. en als je dan weer probeerde het flesje te geven ( want ze zat echt te hele tijd te happen) ging ze weer heel hard huilen... naja uiteindelijk is ze weer is slaap gevallen zonder te drinken... en heeft toen weer van 3 tot 7 geslapen...

ze is nu aan het poepen gelukkig... hopelijk zal ze dan iets minder last hebben van haar krampjes...

ze ging net wel heel lief lachen.. met geluidjes
    dat had ze nooit eerder gedaan :D echt zo lief...
    dan zie je ze echt groot worden :D

straks maar ff boodschappen doen.. en het huis een beetje doen...

linda wat K*t van die watterpokken...
    wat erg... ik had ze gehad toen ik 4 was.. daar kan ik me gelukkig niets meer van herineren... maar wat vreemd als je ze al hebt gehad zeg.. dat je ze nog een keer krijgt...maar waterpokken moet je toch uitlopen?.. daar heb je toch geen antibiotica voor?...

@ mad; noa heeft precies etzelfde hoor.. als ik een het rompertje en shirtje over haar hoofdje en armen trek is het drama... met de broek enzo is het allemala koek en ei... mn moeder zei dat ik wij ( mn broer en ik) precies hetzelfde hadden.. dat hebben vrijwel bijna alle babies... vinden ze niet leuk dat er aan ze gezeuld wordt...

15. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hallo,

Het klinkt misschien stom, maar ik ben blij te horen dat alle babies dat hebben dat ze huilen als je ze iets over t hoofd aan doet :oops: ik ging al twijfelen of ze niets zou hebben!
    maar ga alsnog naar de osteopaat :) wil haar gewoon ff na laten kijken. en t schijnt ook goed te zijn als ze allergie hebben etc.

O fijn Linda dat jij ook een flesje naar Sarah op gaat sturen! hopelijk is Noa ook snel van dr krampjes af! echt zoooo zielig! en je kunt dan ook zo weinig doen he! Evi hielden we altijd omgekeerd op onze arm en dan liepen we zo door t huis met dr, misschien vindt noa dat ook wel fijn??

ik heb gelukkig heerlijk geslapen! ben nu tenminste weer wat fitter!

ik krijg zo visite! fijne dag allemaal!

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja lief he van linda :D
    vond het zo lief van dr dat ze het voorstelde .. :D

en ja mad... we dragen noa altijd op onze arm als ze last heeft van krampjes.. zoals ik al zei.. dat is de enige manier om haar stil te krijgen...

ohjee ze begint weer...
    gga snel heen...

17. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik heb de druppels nog niet gekregen zal morgen wel komen denk ik .
    wel heb ik die andere flas gekregen en dit werkt goed. Anne heeft echt mindr last van lucht.
    gisteren avond heeft vanne ook de hele avond in haar bedje geslapen tot 2 yuur toen de fles gehad en heeft toen erg onrustig geslapen tot 6 uur steeds wakker en een beetje huilen. maar lang niet zo erg als ze eerder deed.
    wat een tijd heb ik zo overdag zeg echt wennen ois dat.
    Anne is ook veel vrolijker het lijkt echt een heel ander meisje.
    groetjes gerdien

18. sweetangel100

Hallo...

Ik ben bij de dokter geweest. Ze twijfelen of het de waterpokken zijn, maar er komen er wel steeds meer bij. Als je de waterpokken mild gehad hebt vroeger kun je ze nog eens krijgen, dan heeft je lichaam geen antistoffen er tegen aangemaakt... En geen antibiotica nee, maar wel iets tegen de jeuk!! Daar ging ik ook voor :)
    Moet goed in de gaten houden of Iman geen plekjes krijgt, voor haar is het ernstig als ze het krijgt, omdat ze nog geen afweer heeft...

Saraah, mijn man is nu Iman de fles aan het geven en dan gaan we naar Duitsland en naar het postkantoor! Hopelijk heb je ze dan morgen!

Gerdien, fijn is dat, een heel ander meisje!
    Heerlijk dat je nu weer tijd hebt voor jezelf!

Ik ga trouwens smorgens ook niet gelijk als Iman begint te jengelen. Vaak valt ze na 5 minuten weer in slaap en slaapt ze soms nog een uur!

Zo ik ga mijn waterpokken eens insmeren voordat ik ze openkrab!

Tot straks! liefs

19. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Goede middag dames...

Hier gaat alles nog steeds ze gangetje.. Devón wil alleen wel wat vaker eten, overdag zo om de 2 uur en snachts zo om de 4 uur. Hij wil snel groot worden denk ik.

Hee Linda wat vervelend van die waterpokken. Ik had ze vroeger ook heel weinig gehad zij me moeder en ik kan ze dus ook mischien nog ooit krijgen. Ik hoop het niet eigenlijk.

Ik lees dat sommige van jullie kleintjes wat harde ontlasting hebben. Van vsm hebben ze ook zo'n middeltje die de ontlasting helpt zachter te maken. Ik heb die ook in huis omdat Devón zo nu en dan ook bijvoeding krijgt.

xxx Marijke

20. sweetangel100

Oei Marijke, dat is vaak he om de 2 uur... Vooral omdat je BV geeft, dan zit je dus echt om de 2 uur te voeden... Maar ja, dat zal ook wel over gaan!

Die druppels van VSM heb ik toevallig vanmorgen gekocht! Kindicol heet het. Ik ga dit nu proberen, baadt het niet dan ga ik lijnzaadolie kopen, want dit is gewoon zielig!

Saraah, de druppels zijn onderweg!
    Hopelijk krijg je ze morgen, dan kun je er gelijk mee beginnen!
    Maximaal 6 x per dag 15 druppels in de fles, als het helpt kun je afbouwen bijvoorbeeld 3 x per dag 10 druppels of zo. Ik hoop zo dat het helpt!
    Mad: moest jij ook zoveel verzendkosten betalen?
    Het pakje kan NET niet door de brievenbus...

Wanneer ga je trouwens verhuizen Marijke?

Liefs

Deel Deze Pagina