Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ja, ik had ook gehoopt dit met 12 weken te mogen horen, maar toen kreeg ik een echo.
    Ik weet nog precies dat ik het hartje van mijn dochter voor het eerst hoorde... helemaal super.
    Maar ik ga het volgende week gewoon vragen als hij er niet zelf mee komt ;)
     
  2. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahaha,,,ja zou ik ook gewoon doen..!!.....
    :)

    in eidergeval veel succes....
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ha Josje en alle anderen

    Inderdaad we lopen helemaal gelijk op, leuk he :p

    Nou vandaag begon goed hoor, was niet misselijk dus ging vol goede moed van start.
    Ja hoor manlief heeft de ontbijtkoek opgegeten, na een late dienst wil hij nog wel eens wat zin hebben, je snapt natuurlijk dat ik daar niet zo heel gelukkig mee was want ik ontbijt daarmee omdat brood me heel erg tegenstaat.
    Maar goed dan maar een musli reep en dat smaakte toch ook niet zo slecht.
    We moesten boodschappen doen en voor die tijd wilde ik nog even snel naar de wc, helaas pindakaas, daar was manlief eerder geweest en had een paar luchtjes achter gelaten :rolleyes: .
    Het resultaat was dat ik voor het eerst in deze zwangerschap eens gigantisch over mijn nek ging. Eerder had ik het weten te bedwingen tot kokhalzen (mijn man vroeg zich dan ook regelmatig af of ik mij niet een klein beetje aanstelde :evil: ) en nu stond die ***** achter mij te lachen. Ohhh wat had ik een zin om hem even met zijn kop in de plee te drukken, maar ja daarna verteld hij je dat jij zijn allerliefste hormonenbommetje bent :) :) .

    Groetjes
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ook geen bakluchten voor mij hoor.

    Ga je boodschappen halen staan ze daar met zo'n proef stalletje voor die nieuwe - je doet er wat melk bij even schudden en pannekoeken bakken- spul.
    En dan gaan ze ook nog pannekoeken bakken terwijl ik daar aan het winkelen ben :rolleyes: .
    Nou ik sjees er al kokhalzend langs, de hele winkel is vergeven met die geur.
    Manlief loopt helemaal in een deuk achter mij en geeft ook nog even een handige tip.

    Als je moet doe het dan in de diepvries dat ruimt makkelijker op voor het personeel :rolleyes: :oops:

    Groetjes
     
  5. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi allemaal,

    Ik ben 5 juli uitgerekend en het lijkt me heerlijk in de zomer. Lekker buiten bijkomen en wandelen....zucht

    XXX
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Hahahaha!
    Zit wel wat in ;)
    Maar het is natuurlijk wel erg vervelend. Ik heb daar gelukkig geen last van.
     
  7. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    honingbij: 4 juli, independence day!
     
  8. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Wat gezellig allemaal juli-mama's!
    Na mijn eerste echo deze week, heb ik natuurlijk vreselijk lopen showen, en ondertussen ook iedereen op mijn werk op de hoogte gebracht. Ik werk in de kinderopvang, en de collega's waren wel al ingelicht, maar de kids en ouders nog niet.
    Ik had de echo-foto's opgehangen, en de vraag gesteld van wie zij dachten dat deze waren. De meesten schatten wel in dat ze van mij waren (1 collega is ruim boven de 40, de andere heeft 2 kids, en de laatste woont net samen :) ). De reacties waren erg leuk en leverden ook het nodige op ( ' Heb je nog een box nodig?' (een zelfgemaakte, ronde), 'zal ik kleertjes voor je bewaren?' (de moeder die dit vroeg koopt altijd merk-kleding, en haar dochter en zoon hebben elke dag wat anders aan!)). Het komt dus helemaal goed hier!

    Ik lees trouwens wel met regelmaat over misselijkheid, waar ik godzijdank geen last van heb, maar ik hoor zelden wat over hoofdpijn. Ikzelf heb er toch zo'n last van... Ga van de week de VK eens bellen op te pijlen wat ik er aan moet doen, want er valt gewoon bijna niet mee te werken. Ik drink genoeg(naast al het andere wat ik drink, drink ik 2,5 liter water op een dag, altijd al gedaan, dus nu ook), eet als ik honger heb(kleinere beetjes verdeelt over de dag), ik slaap veel.....
    Wordt er een beetje moedeloos van. De hoofdpijn schijnt vooral op te komen op de dagen dat ik vroeg op moet om te gaan werken, en op mijn werk kan ik niet zo maar even gaan liggen.
    Iemand toevallig nog tips???
    Ik heb trouwens nog geen enkele keer een paracetamol gepakt, want als ik er zowat dagelijks last van heb, zou ik aan het slikken kunnen blijven, en dat lijkt me niet echt bevorderlijk...

    Help???!!
     
  9. weeltje

    weeltje Actief lid

    21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Hallo.... :D

    Ik ben rond 7 juli uitgerekend, dus zet mij er ook maar bij. :) :)
    Alles gaat heel erg goed hier en bartje kan niet wachten tot z'n "baby" er is.... :rolleyes: lief he!!
    Maar ben in deze zwangerschap ook weer niet ziek of zo dus mag niet klagen he, hahaha.

    Veel suc6 allemaal in de hitte :confused: :confused: :confused:
     
  10. Duc

    Duc Nieuw lid

    14 jan 2006
    2
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo !!

    Ik ben 4 juli uitgerekend.
    Lekker in de zomer :D

    Ben in de 1e paar weken echt vreselijk misselijk geweest.
    Het gaat nu gelukkig weer wat beter, kan iedergeval weer wat eten !
     
  11. stella

    stella Lid

    4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    Ïk ben 7 juli uitgerekend van mijn tweedfe kindje en ik vind het heeeel spannend. Kruigen jullie al een buikje?
    :rolleyes: groetjes stella
     
  12. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb nog niet echt een buikje (als je dat spek van mij niet meerekend :) )
    Maar dat zal zeer binnenkort wel komen ;)
     
  13. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik merkte bij 7 weken al dat ik wat problemen met mijn broeken begon te krijgen. Nu krijg ik er echt geeneen meer dicht en de positiebroeken zijn eigenlijk nog een beetje te groot. Dan krijg je dus situaties als deze:

    [​IMG]

    Ik ben ook niet meer zo misselijk als in het begin, maar soms nog wel. Het moment van de dag maakt niet zoveel uit. En hoofdpijn is echt verschrikkelijk. Ik drink genoeg en slaap genoeg, maar het heeft wel direct met stress te maken bij mij. Helaas is dat niet altijd te vermijden bij mijn baan. Ik hoop wel dat het wat rustiger gaat worden, maar daar is deze week overleg over. Ik merk het ook goed aan mijn banden als ik het druk heb gehad.
    Zwanger zijn is echt heel gaaf, maar niet altijd even leuk; laten we wel realistisch blijven, hahaha! ;)
     
  14. zoethartje

    19 dec 2005
    66
    0
    0
    Zaanstad
    Hoi josje neeeeeeeeeeej geen fam. kwaaltje haha was het maar zo!! dus volkome suprise ach jah wel leuk!
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik zag afgelopen week een nieuwe reclame op de tv over strips die je voor migrane kunt gebruiken, die moet je dan op je voorhoofd plakken en die schijnen dan een verkoelende werking te hebben. Ze schijnen ook zo'n 6 uur lang te werken. Misschien kun je die eens proberen tegen de hoofdpijn, of je nek masseren wil ook nog wel eens helpen.

    Weet je wat ik zo leuk vind van in de zomer bevallen, de kleine heeft vanaf dan altijd een zomerse verjaardag, grote kansen dat je het buiten kunt vieren met b.v een bbq.
    Tja dat krijg je als je ouders in november en februari jarig zijn :)

    Een buikje heb ik nog niet echt (wel meer dan genoeg vet ;) ) toch ga ik donderdag nieuwe kleding shoppen. Ik zal wel moeten want mijn schoonmoeder gaat die week erop hertrouwen.
    Ik denk toch dat ik voor de zwangerschapskleding ga (misschien werkt dat vet nu eens in mijn voordeel). Tja als ik dan toch geld moet uitgeven aan kleding dan liever iets waar ik de komende maanden ook wat aan heb.

    Groetjes
     
  16. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ja, dat zijn de leuke kanten van juli, maar er zitten ook mindere kanten aan hoor.
    Mijn dochter is ook in juli jarig (17e), maar kan haar verjaardag nooit eens echt leuk vieren; het is dan zomervakantie, en de meesten zijn dan ook op vakantie.
    En op je verjaardag op school trakteren kan ook nooit. Dat moet altijd voor de vakantie.
    Maar verder is het natuurlijk heerlijk!
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Vandaag weer een echo gehad en alles was goed.

    We zijn dus nu ontzettend opgelucht en ook heel speciaal om dit bericht precies een half jaar na je miskraam te krijgen.

    Huilende oma's aan de telefoon gehad, ook al wisten ze al sinds de kerstdagen dat er een kleinkind aan zat te komen. We zijn dus nu door de eerte risico volle maanden heen.
    De kleine bewoog goed, hartslag was goed te zien (zelfs in de navelstreng) placenta ligt netjes boven aan de baarmoeder en hij/zij hield zich netjes aan de groeicurve.

    Wel moet ik oppassen met suiker, niet dat er al wat aan de hand is met mijn suiker maar het schijnt dat er bij dikke mensen het 'opgeslagen' vet in suiker wordt omgezet, als je dan zelf ook nog eens suiker eet dan loop je dus het risico om een te groot kind te krijgen. Dit kreeg ik te horen toen ik vertelde dat het laatste kind van mijn oma (mijn oom dus) 14 pond was bij de geboorte.
    en 14 pond vind ik toch wel een beetje te veel van het goede.

    Groejtes
     
  18. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Spannend hoor!

    Ik ben gisteren bij bij de gyn geweest.
    Mijn bloeddruk is en blijft te hoog, en heb nu bloeddruk verlagers.
    Ik word er erg duizelig en moe van.
    Ook heb ik nu weer kans op een te klein kindje...
    Moet donderdag weer voor controle komen.
     
  19. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Dank je, maar het is voor een goed doel, hou ik maar in mijn achterhoofd ;)
    Al moet ik zeggen dat ik echt geen roze wolk heb :(
    Ben op dit moment zó moe, dat ik mijn bedje in duik.

    Trusten all.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Nou gisteren wezen shoppen voor positie kleding (we hebben volgende week vrijdag bruiloft).

    Eerst maar eens naar promiss want op hun website stond dat ze positiekleding hebben voor grote maten. Met veel pijn en moeite een broek kunnen vinden in mijn maat (viel dus erg tegen) en die stond ook nog eens voor geen meter (leek net pipo de clown).

    Dan maar eens door naar miss etam maar helaas pindakaas die werd verbouwd.

    C&A dan maar, gingen ze niet verder dan maat 46 pas ik dus never nooit niet in.

    Ondertussen zaten mij de tranen al echt hoog want tja je wil er toch leuk uitzien op een bruiloft en ik wilde ook wel eens lekker winkelen.

    Toen schoot mij te binnen dat in een achteraf straatje (enschede) ook nog een winkel zat met positie mode, dus daar maar eens heen gelopen.

    Nou het was alsof ik in walhalla terecht was gekomen, nee hoor wij hebben tot maat 52.

    Wat zoek je, nou iets voor de bruiloft.

    Een persoonlijke verkoopster bij je die de kleding aanleverde en nog even op de kop het magazijn indook voor meer dingen in grote maten,

    die ook nog eens erg kritisch was, nee je hebt gelijk deze zit net iets te strak om je bovenbenen die andere was mooier.

    Wil de aanstaande oma misschien een kopje koffie, ga toch lekker even zitten oma :)

    Uiteindelijk heb ik een zwarte broek en witte blouse voor de bruiloft.
    Ik heb zelf nog jasjes (zwart en aubergine) dus ik kan nog combineren.

    Ook nog een grijze broek met wit krijtstreepje gehaald en een zwart t-shirt (lange mouw) met daarop in het zilver de tekst.

    There is a star unther my hart.

    Nog even een zwangerschaps-bh gepast die zo lekker zat dat de kaartjes eraf geknipt werden zodat ik het meteen aan kon houden.

    Nee ik geloof dat ik mijn winkeltje heb gevonden en over de grijze broek en t-shirt kreeg ik ook nog eens 60% korting omdat het nog van de wintermode was.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina