Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    zo yamahafreak, dat is niet zo heel erg leuk wat je daar aan het uithalen bent :) :rolleyes:
    Maar goed hopelijk blijft je kleine netjes zitten tot in iedergeval week 36.
    Ondertussen wel een tasje klaarzetten en vergeet je fototoestel niet want je zult zeker een paar foto's willen trekken!

Gisteren weer gym gehad en dit keer ging het over je kraamdagen, ships kom ik er daar dus achter dat het wel de bedoeling is dat je zelf ook kraamverband (of van dat goedkope dikke maandverband) bij haalt omdat je aan de twee pakken die in je kraampakket zitten niet genoeg hebt.
    Nee zo werd er verteld je had er meestal zo'n 3 tegelijk nodig (2 voor en 1 achter) om het vloeien op te vangen. :confused:
    Tjee dat blijft bij mij nooit zitten (zitten ook geen plakstrips aan), ik ben daar veel te woelerig voor (kan echt niet netjes stil zitten of liggen) dat blijft dus nooit zitten!
    Ja en in de eerste paar dagen kon je stolsels verliezen die de grote hadden van een sinasappel.
    Ik geloof dat ik de eerste paar dagen maar gewoon op de wc blijf zitten :)

Vanmorgen wezen bloedprikken, ik had dus mooi gedacht vandaag nuchter te laten prikken en morgen 2 uur na het eten. Dat mocht dus niet het moest in 1 dag gebeuren.
    Dus ze begon al meteen " en waarom ben je niet meteen om 9 uur gekomen dan hadden we het gered !"(bloedprikken is bij ons van 9 tot 11 uur). En dan ook nog op zo'n beschuldigend toontje alsof ik niet goed wijs ben en dat iedere idioot dat toch weet.
    Nou mw ten eerste heeft niemand mij verteld dat dit op dezelfde dag kon en ten tweede ik was hier om 9 uur maar er waren 15 mensen voor mij vandaar het nu 9.30 is.
    Nou ik mocht bloed laten prikken (of is het nu trekken) meteen wat eten (2 muslirepen bij me maar dat was volgens mw niet voldoende eten) en om 11 uur mocht ik nog een keer (moest dan wel zelf aan de vk zeggen dat er 1,5 uur ipv 2 uur tussen zat).
    Jeetje zeg wat een rompslomp en dat alleen voor je bloedsuikers, als ik ze nog een keer moet prikken dan mogen ze me mooi een bloedsuikerapparaat lenen, prik ik zelf wel 3 dagen achter elkaar een dagcurve dan hebben ze hetzelfde.

Groetjes

2. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hallo!

He Pluk misschien is zo`n duo deken wel een goede oplossing voor jou probleem! m vriendin heeft er ook 1 voor de baby, het is een dekentje/ dekbedje speciaal voor baby`s en je kunt er een hoeslakentje overheen doen..... en het schijnt veilig te zijn.

Jeetje Raissa nu al weeen gehad! poe doe nu maar rustig aan! gelukkig hebben ze je die long rijpers gegeven dus als het nu geboren zou worden zou t in iedergeval goede longetjes hebben! maar hopen voor jou dat de beeb nog een tijdje blijft zitten....

Ik heb echt een hele rare nacht achter de rug.... iedere keer steken in m buik en heeel veeel wakker geweest! ben gewoon moe uit m bedje gekomen! m darmen zijn ook al een beetje van slag! dacht echt vanacht dat ik een wee had maar dan had het wel doorgezet als dat zo was.... hopenlijk blijft het bij mij nu ook rustig want ik ben ook nog maar 34 weken! wou de VK gaan bellen maar nu voelt m buik weer rustiger... wacht het maar weer af....

;)

3. CVB

CVB Actief lid

11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ja meiden, de beroemde laatste loodjes beginnen bij sommigen wat eerder. Zelf heb ik net de laatste dozen van een verbouwing uitgepakt en krijg het nu ook voor mijn kiezen. Toch teveel gedaan he, aard van het beestje. en op zich slaap ik 's nachts wel goed maar heb dan wanneer ik wakker wordt zo'n last van doorliggende heupen en pijn in het bovenbeen wat bovenop heeft gelegen. Ook eigenlijk de hele dag een soort spierpijn in mijn benen en het gevoel of ik de afgelopen nacht kramp heb gehad.
    Afgelopen maandag weer voor controle geweest en alles was weer prima. Nu zo'n kleine 8 kg aangekomen dus dat is prima.
    Eindelijk hebben we ook een jongensnaam vastgelegd en kunnen we een proefdruk laten maken voor de geboortekaartjes. We hebben twee verschillende uitgezocht, 1 voor een jongen en 1 voor een meisje dit keer.
    Van mij mogen de komende 7 weken snel voorbij zijn!

4. twingo

twingo Lid

12 nov 2005
    83
    0
    0
    De babykamer is zo goed als klaar niet dat we zoveel moesten doen aangezien we al een kleine hebben maar toch .
    Hen nu echt heel veel last van mijn handen en vingers en het begint nu ook in mijn linkerhand(carpale tunnel syndroom).
    Drink me wezenloos aan brandnetelthee(verloskundige zei dat het misschien zou helpen).
    Lig s'nachts met skeeler pols beschermers dus je moet er wat voor over hebben :(
    Iedere keer als ik weer moet spugen van mijn brandend maagzuur (heb dan boterham met kaas gegeten) neem ik me voor ik eet geen kaas meer en toch blijven doen hoezo eigenwijs bleehhhhh.
    En ik moet nog zo lang!
    Zo even lekker geklaagd...... jullie ook wat?

groetjes twingo

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Eindelijk is er wat rust gekomen in mijn beddegoedcrisis, gisteren heb ik namelijk ontdekt dat ze bij de wehkamp dus wel dekentjes verkopen die 100x135 zijn en dus in een overtrek passen (de rest is allemaal 100x150).
    Wil van de week nog wel even bij de babyzaak hier in het dorp kijken wat ze daar nog hebben (is wel een dure zaak dus waarschijnlijk wordt het gewoon bestellen).
    Vandaag nog wat dingen ingeslagen bij de kruidvat (slabbers,pyama,overtrek voor het aankleedkussen en een boxkleed)

Mijn buik begint nu toch wel wat in de weg te zitten, ben ook veel en veel sneller buiten adem en de kleine voel ik bijna de hele dag friemelen (wat ik overigens niet onprettig vind).
    Af en toe krijg ik een pijnscheut door mijn rechter band en dan zit de kleine daar weer op te drukken (ik druk hem tegenwoordig gewoon terug!)
    Alleen de nachtrust wordt minder, zere heupen en moeilijk kunnen omdraaien, vooral op het punt waarop ik op mijn rug lig vind ik erg onaangenaam (bijna bij het pijnlijke af).

Bel ik net naar de praktijk zit die dicht dus kan ik niet eerder dan morgen vroeg bellen voor de uitslag van mijn bloedsuikers :rolleyes:

Groetjes

6. yamahafreak

13 mei 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Hallo juli mama's,
    Zoals ik zie heeft iedereen wel last van iets é?? :(
    Ik zal blij zijn als alles voorbij is en ik m'n kleintje in m'n armen zal kunnen sluiten,maar toch wil ik zeker nog lopen tot halverwege juni,dan is het eigenlijk maar een grote twee weken te vroeg!!
    Met die pillen die ik nu neem ga alles redelijk goed, maar als ik durf een beetje rond te lopen voel ik iets in m'n achterste die duwt!! Dus moet ik maar weer gaan liggen dan,ik voel me als een luizak!! Ik kan bijna niks en mag niks en ik vind dit zooo vervelend!!!
    Zondag doet onze dochter haar eerste communie en ik kan niet meehelpen aan de voorbereidingen,alles valt op m'n lieve man zijn schouders en al is het dat hij zegt dat hij wel voor alles zal zorgen en dat ik me geen zorgen hoef te maken toch weet ik dat ook hij het liever anders had gezien!! ook m'n liefste dochter aanvaard dit zoals het niets is,ipv dat ik voor haar zorg,zort zij nu voor mij!!! :confused:
    Als ik mijn avondeten aan het klaarmaken ben zet zij de tafel zonder dat wij dat vragen en eenmaal gedaan met eten moet ik me terug gaan leggen van haar en vader en dochter doen de afwas samen,dat vind ze natuurlijk leuk hé!!! :) Ze is zooo lief voor haar mama en soms zie ik dingen in m'n dochter die ik nog nooit heb gezien en als ik daar aan denk of er met m'n man over praat vloeien er traantjes omdat ik zo blij ben dat ik zoo'n lieve en behulpzame dochter heb!!!!!!!!!
    Maar ze is nog een kind é en ik wil niet dat ze op een of ander manier een verantwoordlijkheidsgevoel krijgt tegenover mij!!
    Dit moest effe van mijn hart!!

Allé, nog een paar weekjes en alles is dan weer normaal!! Hopelijk!!

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Bij mij begint het nu ook allemaal wel wat zwaarder te worden... Het lijkt (of het is zo) dwel dat ik minder lucht binnenkrijg. Waardoor ik weer duizelig wordt en hoofdpijn krijg... Niet erg fijn dus... Voor de rest gaat alles nog steeds ze gangetje, merk wel aan mezelf dat ik vaak echt SUPER strontchagerijnig ben :rolleyes: Maar jaik erger me er niet aan, alleen anderen :)

Het moet ook gewoon een keer weer mooi weer worden!

xxx Marijke

8. Niet meer actief

bij mij is het de hele zwangerschap wel lekker gegaan...nu begint het pas eigenlijk wel wat moeilijker te worden.. vooral snachts met die verschrikkelijke branderige maagzuur. Wat gebruiken jullie hiervoor? zodat je wel een hele nacht door blijft slapen.. want dat slapen , komt er niet van bij mij... :( En dan nog 3 keer per nacht naar het toilet plassen...Zo ben ik overdags dus helemaal uitgeput..Maar goed..hoort er bij he.. :)

9. Niet meer actief

Sorry meiden ff inbreken hihi..

Pluk: ik heb een dekbedje gekocht maat 100 x 135 bij prenatal..is een dubbel dekbedje voor zomer en winter..dacht dat ie iets van 49,95 kostte..
    Misschien heb je er wat aan ;)

Succes meiden..voor jullie schiet het ook al aardig op he :D

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    he bah gatver de gatver, bel ik net de vk praktijk op om te vragen wat de labuitslagen waren zijn ze dus nog niet binnen :cry:

Waarom zegt die labmuts dan dat ze (afgelopen) woensdag de uitslagen zouden faxen ???

Maar goed de assistente gaf al aan dat als de uitslagen niet goed waren we dit allang geweten hadden want dan werden ze inderdaad gefaxed, het feit dat ze nog niet binnen zijn betekend dat het niet dringend is en ze dus gewoon op de post zijn gegaan.
    Zodra ze binnen waren (zou dan volgens haar vanmorgen zijn) en ze waren niet goed dan zou ze terug bellen.
    Aangezien de praktijk tot 12 uur open is en ik nu nog niets gehoord heb ga ik er maar vanuit dat er dus niets aan de hand is, dat er van zwangerschapssuiker dus geen sprake is en dat wij gewoon een groot kind gaan krijgen :rolleyes: ;)

Vannacht vreemd gedroomd, het stormde buiten en dus ging ik de ramen dicht doen, alleen zat er in het slaapkamerraam geen glas meer, dat stond ernaast.
    Dus voordat ik het raam dicht kon doen moest ik eerst weer het glas in het kozijn zien te krijgen wat dus niet lukte.
    Ondertussen stormde het echt heel hard, ik stond in de slaapkamer en alles was nat, overal lag er blad en takken uit bomen.
    De rest van de familie zat heerlijk beneden aan de chocomel met gebak en toen ik vroeg of iemand mij even wilde helpen werd ik uitgelachen.
    Toen manlief mij om 9 uur wakker maakte vroeg ik dan ook of het niet meer stormde en of het raam alweer heel was, Ja die lag dus helemaal in een deuk.

Groetjes

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahahahahah... pluk... !!! wat een droom, nou opelijk het je idd geen suiker :D

vandaag bij de VK geweest... en de vk was helemaal tevreden over mij, alles was mooi en goed, kindje lag mooi het hoofdje naar beneden... en was ietjes naar beneden gegaan al... verklaarde ook de steken die voelde...

verder vertelde ik dat ik heel erg last had van mn ribben ... dat kwam doordat ik zo klein was, en dus mn baarmoeder minder ruimte heeft, als bij langere mensen... maar toen ze ging voelen bleek dat mn baarmoeder nog meer kon groeien... :( lekker is dat... ik hou het nu al niet meer vol ...

maja alles gaat goed met de kleine, en dat is het belangrijkste... maar zelfs de verloskundige vond dat ik een hele grote buik had... en zij heeft er neem ik al aan een heleboel gezien... ze wenste me veel sterkte toe... hahahah ( arme ik )

12. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi dames!

Ben blij dat het met de meesten goed gaat!
    Ik heb de afgelopen dagen een dipje gehad, niet wat betreft het kleintje, maar omdat lief en ik onze lieve kat moesten laten inslapen. Tranen met tuiten heb ik gehuild, want ik ben een echt kattenmens en het gemis is groot; het huis is zo leeg en ongezellig. Daarnaast was gisteren mijn laatste werkdag en heb ik nu verlof, dus jullie kunnen je voorstellen dat het gevoel redelijk dubbel was; afscheid nemen van mijn collega's en groot verdriet om mijn kat....
    Lief en ik gaan zeker weer een beestje uit het asiel halen, want zonder kat kunnen we niet plus dat we zo'n beestje weer blij maken met een liefdevol thuis!
    Ons kleintje heeft er gelukkig niet veel van gemerkt en drukt nog lekker tegen mijn buik aan, gelukkig maar.

Liefs,
    Lise

13. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ahhh zielig voor je kat.... Nou ja hij heeft in ieder geval geen pijn meer moet je maar denken he ;)

14. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

aaaaah Lise wat rot zeg. gecondoleerd met je beestje! dat is altijd moeilijk he met een huisdier, je leeft er zo lang mee en bent er zooo aan gehecht.

lekker pinkster weekend gewenst alle juli mama`s (to be)!!
    wij gaan lekker in huis rommelen.....ja de nesteldrang is enorm toegeslagen! alle kleine (rot) klusjes MOETEN gedaan worden! onder het bed schoonmaken en alle verdere klusjes in en om het huis maar.... we gaan ook lekker relaxen en lekker eten etc.

Sarah ga je al bijna naar Parijs??

en pluk heb je vandaag dan eindelijk je bloeduitslag gehad?? of moet je wachten tot na pinksteren??

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Helaas zal ik moeten wachten tot na pinksteren want vandaag hadden ze geen spreekuur dus het zal niet eerder dan dinsdag worden en aangezien ik woensdag naar de vk moet denk ik dat ik dat dan maar gewoon afwacht.

Heb net een cake gebakken, bij de liddl hadden ze pakken met citroencake (ook 1 met noten), inclusief glazuur en die heb ik dus even uitgeprobeerd.
    Ja jippiiieee het is goed gelukt, het is zelfs zo luchtig geworden dan het wel een beetje heel erg kruimeld :) .
    Maar dat is wel weer makkelijk want dat scheeld mij weer werk (gewone cakemix kopen, zelf citroensap en schil door doen en dan later ook nog zelf een glazuurtje maken).
    Manlief zal het straks ook wel op prijs stellen, die heeft late dienst en die had vanmiddag eigenlijk al geen zin. Heeft hij in iedergeval iets lekkers als hij thuis komt.

De hond heeft gisteren voor het eerst de baby gevoeld (meestal houdt de kleine zich erg rustig als de hond bij mijn buik komt), nou die ging dus meteen maar even aan het graven in mijn buik om te kijken of hij het er ook uit kon krijgen. :rolleyes:

Groetjes

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    oh lees net mij berichtje na en haal er zelf al 2 fouten uit

Kruimelt en scheelt moet dus met een t en niet met een d (of zal dit toch bij de zwangerschapskwaaltjes horen?)

Groetjes

17. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Maakt niet uit pluk, we weten wat je bedoelt! ;)

18. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ha ha ben zelf ook zo lekker vergeetachtig!! het was mij niet eens opgevallen! dddd ttttt

ik ga zo ff de stad in.... ff een mooie pyjama kopen voor the big bang.... of voor daarna.... lig ik er tenminste nog een beetje leuk bij...... het zal ook wel een joggings broek worden met een vest erboven..

en een pak met voeding voor de beeb, ga geen borstvoeding geven dus t wordt tijd dat ik een pak voeding in huis ga halen@!

doeiiiiii

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    heeey.... :D

nou mad.... wat leuk dat je dat nog weet :D

mijn mannetje heeft na het weekend vrij, dus we wilde dan 3 dagen weggaan, alleen heeft de auto het begeven... dus moet hij voor die tijd nog een auto regelen( lukt wel, heb er vertrouwen in ;) )

maar ik heb er wel zin in, 't zou dan van woensdag tot vrijdag zijn... hoop dat het een beetje weer wordt, en ik heb nu al zin om weer even langs die winkel straten te struinen..

't komt voor jou toch ookal in de buurt.... :D bijna 35 weken ;) wel spannend he... ik ben wel beneiuwd wat je eigenlijk aan moet tijdens de bevalling... is daar een speciale regelgeving voor? ( :) ja ik weet het niet )

wat btreft die nesteldrang, die begint bij mij ook al te komen, ALLES moet af.. ben gister tegen mn man tekeer gegaan( arme lieverd) omdat de badkamer NOG steeds niet af was... terwijl hij keihard werkt.. die schat heeft het gelijk gedaan...
    daarna natuurlijk wel mn excuses aangeboden met een "boerencake"

caken zijn hier populair zie ik ... he pluk ;)
    weetje al wat de bloeduitslag is?

en gecondeleerd met je kat lise !! wat vervelend lijkt me echt erg om je beestje te verliezen...
    maar gelukkig gaan jullie een nieuwe halen..( niet dat je oude te vervangen is, maar dan is de leegte weg)

ik heb trouwens SUPER last van opgezetten handen... doet zo'n pijn, kon er niet van slapen.

20. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heee goed dat ik het ff lees, ik moet ook nog een pyjama hebben, want eigenlijk slaap ik nooit in zo'n ding, maar in het ziekenhuis toch wel makkelijk ;)

Deel Deze Pagina