Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ik ben al een hele tijd mee aan t lezen bij mijn ouders achter de pc, maar had Iman op een arm hangen dus kon niet typen haha...

    Ik heb vanmiddag met mijn mam en de honden en Iman lekker in de zon gezeten, heerlijk weertje nog!!

    Ik heb mijn man de hele dag niet gezien, maar ik had m n briefje geschreven dat we geen ruzie moeten hebben enz en toen belde hij me toen hij op was. En toen hebben we er n beetje over gepraat en hij zei ook dat hij t in een opwelling zei en zo. Ik zei dat hij beter op tijd kan zeggen dan had ik niets afgesproken en dat zijn moeder zich ook kan aanpassen en toen gaf hij me wel gelijk...

    Maar ja, hij gaat zo werken en ik ga naar de verjaardag van mijn nichtje, dus ik zie hem morgen pas weer...

    Morgen krijgt Iman de 1e prikjes :( :(
    Nou ben wel benieuwd hoeveel ze nu weegt en hoelang ze is!

    @ Lise: dan heb je het nog sneller gedaan dan mij, ik heb 13 minuten geperst, 3 persweeen en ze zeiden tegen mij ook dat ik de volgende onderweg verlies :)
    Voor een eerste kindje hebben we het heel goed gedaan he :)

    O ja, het is geen turks wat Gulay zegt, maar Arabisch. Het is iets dat vaak in de Islam gezegd wordt.

    Gulay, ik was 13 kilo aangekomen en nog 2 kilo boven mijn gewicht (8 september op nacontrole bij gyn), ik woog toen 58 en eerst 56. Misschien ben ik ondertussen wel weer helemaal op gewicht.

    Ik ren, Iman heeft honger!!

    Liefs
     
  2. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey..

    gulay.. ik was ook 25 aangekomen en is er nu bijna af ik moet nog 3 kilos... dus gaat besdt wel snel.. bij week 4 ging het er bij snel af.. toen vloog het eraf.. dus heb geduld het gaat vanzelf.. want mama zijn dan verbrand je een hoop calorien

    ooh lise.. das snel 4 min persen.. ja ik had maar 10 min echte weeen en ik was 10 cm.. ik ging in 10 min van 2 naar 10 cm... dus das vrij vlot.. ik moest alleen wachten met persen want de dokter was e rnog niet... en hou dat maar eens vol... als je pers weeen hebt 30 min wachten... pff maarja ik leef nog dus... dus ik weet niet wat mn dokter gaat doen als ik weer zwanger ben... ik denk dat ik wel heel snel naar het ziekenhuis mag...

    nou linda gelukkig is alles weer goed tussen jou en je mannetje... hier ook weer... ik heb al gezegd als ie gen tijd heeft of bijna nooit thuis is.. jammer voor hem dan want ik leg cailynn gewoon op bed... en over dat afhalen dat is ook fgeloopen... ik heb de pasjes.. dus hij kan geen geld spenderen.. was zijn eigen idee duss.. en gelukkig we gaan wel op vak.. mn vader betaalt het het is maar een weekendje maar ja.. gaan lekker naar san francisco..:)

    hoe is het verder ?
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Zo ben ik weer... Nu vanuit thuis...

    Net met Iman gedouched. Ze zit niet goed in haar vel vandaag, veel huilen en onrustig en ook verkouden. Gelukkig geen koorts. Ze heeft in totaal vanaf 6 uur vanmorgen misschien een uurtje geslapen. Ik heb haar net nog een flesje gegeven en nu ligt ze in bed. Weet niet of ze slaapt, maar ik hoor haar niet. Ik denk dat ze kapot moet zijn!!
    We hebben afgesproken dat we vannacht weer lekker doorslapen, dus hopelijk onthoudt ze dat :)

    Was ik alles aan het klaarleggen voor de douche komt mijn man binnen. Gaat hij Iman pakken zegt ie: o wat heb ik haar gemist vandaag...
    Ik zeg tegen hem: Uhm, normaal zie je haar niet vaker dan vandaag... Hij zei ook nog ja weet ik... Dus hij weet hoe weinig aandacht hij aan haar geeft en als hij thuis is pakt hij haar 5 minuten en dan terug naar mij of in de box en gaat hij aan de PC of TV kijken, dus hoe kan hij haar dan missen?? Als hij haar de fles geeft legt hij haar naast zich op het kussen en geeft met 1 hand de fles en zapt met het andere hand :( Iman drinkt dan helemaal niet goed. Als ik haar de fles geef zijn dat 20 minuutjes voor ons samen, ze kijkt me ook de hele tijd aan als ze drinkt.

    Ik heb vandaag voor jullie allemaal zo'n leuke bloem gekocht! ... Is jammer dat het nog 3 maanden duurt voordat ik jullie zie, nu zouden ze er al zo leuk op reageren!
    Ik heb er 1 voor Mad, 1 voor Saraah, 1 voor Cristel en 1 voor Marijke. Als er nog meer mama's willen komen, zeg t dan even dan haal ik er nog meer :)
    Ze zijn zo leuk (vind ik dan he hihi), ik heb zelfs een blauwe voor Devon (als enig kereltje :) )

    Hey Cristel, is het niet ook zo dat je sneller afvalt als je BV geeft? (over het algemeen dan)
    O ja, en in 10 minuten zoveel ontsluiting... Noem jij dat VRIJ VLOT??? Dat is SUPERSUPER VLOT :)

    Zo ik duik ook het bed in, ben doodmoe, heb ook al vanaf half 6 niet meer geslapen.
    Morgen om 8 uur naar de HA voor controle van mijn medicatie en voor uitslag in Iman's gezicht en om 9:30 uur krijgt ze de prikjes... Denken jullie aan me? :( (hahaha denk dat k t erger vindt dan Iman)

    Saraaaaaah where are you??? :( Hoop dat alles goed is!!

    Slaap lekker allemaal!!
    xxx
     
  4. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja linda is supervlot.. als ik gelijk had mogen persen had het ook maar 30 min geduurt.. maar ja nu dus langer vanwege de dokter :(
    en ja ze zeggen dat je sneller afvalt met bv.. is denk ik ook welzo.....
     
  5. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Linda suc 6 vandaag met de prikken... nou eigenlijk; Iman heeeel veel suc6!

    Christel inderdaad 10 minuten is heeeel snel! dat had ik ook nog nooit eerder gehoord! heerlijk hoor!

    Ik ga zo op intake bij het kinderdagverblijf waar evi heen gaat :cry: heb er helemaal geen zin in! dat begrijpen jullie denk ik wel.... het werken komt nu zo afschuwlijk dicht bij! bleeeee :puker: :thumbdown:

    x
     
  6. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hey meiden..

    Ik heb Eslem nu in de zijligger liggen..de ene keer de ene kant op en de andere keer de andere kant op...
    De dokter had ook tegen mij gezegd dat ik haar oz moet leggen..maar nu hameren ze er hier op dta ze op haar ruggentje moet liggen.maar ik durf dat niet..omdat ze haar hoofd hardstikke goed draait..dus volgens legt ze dan gewoon weer na een tijdje haar hoofdje recht..en dan ben ik bang dat ze stikt ofzo..

    Hoe hebben jullie dat gedaan??
     
  7. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemorgen!
    @Linda; sorry, maar ik ga niet naar de meeting. Ik heb wel een auto, maar een oudje en vertrouw zo'n eind rijden niet. Ik hoop dat je/jullie het niet erg vinden dat ik niet kom...en Linda, succes met de prikjes! Komt vast goed. Tijmen heeft zijn eerste een paar weken geleden al gehad, want hier heerst kinkhoest...
    @Mad; kan me helemaal voorstellen dat je opziet tegen het brengen van je meissie naar het kinderdagverblijf! Ik denk dat elke moeder dat heeft, dus je bent niet de enige. Het komt inderdaad dan akelig dichtbij dat je weer aan het werk moet, maar je moet maar zo denken, het zal een keer wennen! Maar dat heeft gewoon tijd nodig!

    Nou, gisteren hebben mijn vriend en ik de afspraak gemaakt dat we om de dag er 's nachts uitgaan om Tijmen te voeden en verschonen. Vannacht was ik aan de beurt; Tijmen kwam om 4 uur en om 5.15 uur lag ik weer, uitgeput, in mijn bedje. Toch val ik dan niet gelijk in slaap, zit dan altijd te denken of hij misschien niet gespuugd heeft o.i.d. en dat terwijl ik dat daarvoor al gecontroleerd heb ;) Om 8 uur vanochtend heeft ie weer gehad, dus er zitten 4 uurtjes tussen. Aankomende nacht mag ik dus 'uitslapen' haha!

    Liefs!
     
  8. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hallo allemaal,

    Nou, het is nu ineens weer een paar nachten achter elkeer dat Sarah om een uur of 4 wil eten... hoop dat dat snel weer over gaat.

    Ze heeft weer spruw... echt balen. Ze drinkt ook heel slecht, misschien dat dat door de spruw komt? Wordt zo terug gebeld door de dokter. Ze weegt nu ongeveer 5 kilo maar ik krijg er per voeding amper 120 cc in. Dus ben ik om de drie uur nog aan het voeden, maar het gaat echt lastig. Ze heeft net maar 60 cc gedronken en toen wilde ze niet meer!

    Wat een gezeur he, met al die mannen :( Ik merk dat ook wel hoor. Maar dat komt ook denk ik omdat wij gelijk al echt dat moedergevoel hebben en mannen er vaak nog aan moeten wennen (en helaas gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is lijkt het wel). Heb twee of drie weken geleden een goed gesprek met de mijne gehad en toen kwam eruit dat hij eigenlijk nog niet echt veel voor Sarah voelde, en daar voelde hij zich superschuldig over en ik vond het heeeel moeilijk om te horen. Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo gek, en ik heb ook tegen hem gezegd dat ik het wel moeilijk vind, en me soms super alleen voel, maar dat hij er niks aan kan doen dat ie dat voelt.

    Sindsdien gaat het veel beter, hij voelt zich begrepen, ik ook, en nu is ie helemaal gek met z'n dochter. Dus probeer jullie mannen ook een beetje de tijd te gunnen (ook al zijn ze soms heeeeel irritant ;) ) want zij hebben gewoon niet dat aangeboren moedergevoel.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Kylian heeft de eerste weken ook in een zijslaper geslapen hoor, vooral wanneer ik er niet bij was ('s nachts dus) had ik ook de angst dat hij misschien zijn hoofdje niet gedraaid zou krijgen wanner hij zou moeten spugen.

    Ook vond ik het makkerlijk met de wisselligging, die had ik zo beter onder controle omdat hij zijn hoofd dan toch niet kon draaien.

    Sindskort zijn we ermee gestopt omdat meneertje het presteerde om zich op de rug te draaien in de zijslaper, dus toen had het nog weinig zin.

    Helaas werd er vannacht dus niet doorgeslapen en stond ik om 4 uur alweer naast mijn bedje, daarna om 6.30 uur weer (krampjes) en tegen half 8 viel meneertje eindelijk weer in slaap en toen hebben we met zijn tweeën tot 9 uur geslapen.

    Eigenlijk was de planning dat ik vanmiddag nog even zou gaan slapen maar vanmorgen kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat
    vanmiddag de nieuwe wasmachine geleverd zou worden. :cheers:

    Groetjes Anita
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hello lady's

    Nou, wat is dat verschrikkelijk zeg, die spuitjes :(
    Iman schreeuwde moord en brand, maar gelukkig deden ze wel de beentjes gelijk na elkaar, want zoals bij Evi toen was toch nog zieliger he Mad.
    Erna was ze helemaal overstuur, en ze trok ook de hele tijd met haar beentjes erna, dus ze had wel pijn. Ik heb de beentjes gemasseerd en ermee gefietst, dat raadde ze me aan op het CB. Toen een flesje gegeven en nu ligt ze al heel lang te slapen in de box. De vloeistof zelf begint pas na 4 uur te werken (dus dat is nu ongeveer) dus dalijk haar even tempen voor de zekerheid.
    Trouwens Mad, ik mag haar wel inbakeren van het CB als ze geen verhoging krijgt! Het is sowieso alleen vannacht, overdag baker ik haar niet meer in en meestal slaapt ze dan in de box, een enkele keer in bed.

    @ Lise: jawel ik ben nu wel heel boos dat je niet naar de meeting komt :) Natuurlijk is dat niet erg meid! Het staat vrij om te komen en er zijn misschien ook mensen die liever anoniem blijven of gewoon geen behoefte hebben aan contact in 'real-life', alle begrip hoor overal voor!

    O ja, Iman weegt nu 4425 gram en is 55 cm, goed he!
    Ze is een inhaalslag aan het maken ;)

    @Lilith: hier is het net anders. Mijn man is stapelgek met Iman, maar niet meer zo met mij :)
    Hij heeft die vadergevoelens echt al vanaf het begin.

    Xxxx

    O ja, ik zie net dat ze augustus-forum hier al op slot gedaan hebben... Ben eens benieuwd wanneer we iets horen van Lotte?
     
  11. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Linda; dank je! Het klopt wel, ik blijf toch liever een beetje anoniem...al is Tijmen dat natuurlijk niet meer, haha!

    Hier ligt Tijmen te slapen, dacht net dat ie eten wilde, maar had me vergist. Als ie straks wel wil eten, ga ik hem eerst in badje doen, zodat ik vanavond wat tijd voor mezelf heb. Plus dat ik het sowieso alleen moet doen vandaag, omdat lievie gaat sporten. Wanneer badderen jullie de kleintjes? En alleen of samen? Wij badderen meestal om de dag en meestal samen. Samen is handiger vind ik en ach, hij wordt natuurlijk niet zo vies. Dus daarom om de dag ;)

    Trouwens, ik ben zo straks gebeld door een gemeente waar ik had gesolliciteerd voor de functie van communicatieadviseur (tijdelijk, want het is vervanging voor 5 maanden van een vrouw die met zwangerschapsverlof gaat ;) ) en ik mag op 3 oktober voor een oriënterend gesprek komen! Spannend. Wil niet zeggen dat ik het word, want ik moet natuurlijk concurreren met andere sollicitanten, maar ben blij dat ik uitgenodigd ben. Heb dan toch het idee dat ik heus wel weer ergens werk ga vinden...!

    Oh Linda, dus dan moeten we straks allemaal gaan babbelen bij de mama's van juli? Of blijft ons topic bestaan?

    Kus!
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hey Lise, ik heb Lotte een PB gestuurd, omdat er bij het mei-juni-juli-topic een groep hechte juni-mama's zit en wij een groep hechte juli-mama's zijn.
    Ik heb gevraagd of ons topic verplaatst kan worden of dat het topic mei-juni-juli-mama's gesplitst kan worden.
    Ze begreep ons 'probleem' en zou het met de moderators bespreken en dan zou ik van haar horen!
    dus als ik iets hoor dan horen jullie het!!

    Iman gaat om de dag in bad, maar het is allang geleden dat ze in het kleine badje geweest is. Vaak doe ik haar bij mijn ouders in bad, lekker drijven op het matrasje (zie foto in mijn album) en heel vaak pak ik haar mee in de douche met mij op de arm.
     
  13. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ok Linda! Dan horen we het nog wel!

    Tijmen is nog maar 2 keer mee onder de douche geweest, en dan bij mijn vriend. Misschien doen we dat dit weekend eens weer, want hij vond het errug leuk. Ik gebruiken steeds het kleine badje (wij hebben geen 'grote mensen bad' ;) en Tijmen duwt dan soms met zijn beentjes tegen de onderkant van het badje aan, heel lief. Want zo heeft ie volgens mij het idee dat hij aan het zwemmen is.
    Trouwens, hij had ook een beetje last van berg (ergens gelezen wat berg is, anders dacht ik dat het wat opgedroogde melk was of iets dergelijks, hahah). Zat tussen de wenkbrauwtjes. Heb er wat bodymilk op gedaan en het er voorzichtig afgehaald. Nu is ie weer spik en span :)

    Hebben jullie ook een mobile boven de box hangen? Wij wel, is echt onmisbaar. Ik heb de mijne bij Prenatal gekocht, van Nijntje; er hangen vier nijntjes boven Tijmen en soms vindt ie ze nog leuker van zijn mama ;)
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja Lise, dat doet Iman ook bij mijn ouders in bad als ze niet op het matras ligt :)
    Leuk is dat he!
    Maandag begin ik ook met babyzwemmen, denk dat Iman dat ook geweldig gaat vinden!

    Ik heb ook een mobile boven de box hangen,Iman is er helemaal verzot op haha.
    Mijn komt van babywalz.
    Boven het bedje hangt er ook 1, die heb ik cadeau gekregen, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
    Als mijn ouders een box gekocht hebben dan verhuis ik die daar naar toe!
     
  15. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    haaai,

    Linda hoe is het nu met Iman? heeft ze nog verhoging of koorts gekregen? hopelijk is alles oke!

    Spannend Lise van je baan! hou ons maar op de hoogte.

    Ik heb vanmiddag m verstandskies laten trekken.... auwww :cry: hij had de verdoving gezet en wou gaan trekken maar m benen schoten de lucht in omdat de verdoving bijna niet werkte! ik janken daar in die stoel en begon helemaal te shaken! (een bevalling is 10x erger maar ja daar denk je dan ook niet aan he?!) toen heeft hij me ff laten liggen, nog een spuit erbij en hop hij kon eruit! mijn god wat een hel was dat zeg....
    nu voel ik me beroerd en m kaak is stijf en pijnlijk... hans heeft vandaag verder Evi verzorgd gelukkig....
    hopelijk is t morgen een stuk beter.... en vergeet ik snel m nare ervaring...
    2 oktober krijg ik m brug... zie er nu al tegen op


    nou meides ik hoop dat jullie een fijnere dag hebben gehad
    ;) ik ga m bedje opzoeken met een paracetamolletje of 2!

    x
     
  16. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    o ha ha nee hoor Linda t is een songtekst op m hyves van india Arie! zo`n heerlijke zangeres met zulke mooie nummers! je kunt op mijn hyves een clip van dr bekijken...

    x
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hello hello,

    Iman net nog een flesje gegeven, ze ligt nu in bed. Ze werd wakker en ze is zo zielig dat t me niet uitmaakt dat ze snachts nog even aandacht wil...
    Ze heeft inderdaad nog verhoging gekregen, 37,8... Ik heb haar net een beetje vloeibare paracetamol gegeven voor kinderen... Zodat ze en goed slaapt en de verhoging wat zakt.
    Het was echt zielig, ze heeft de hele dag geslapen en als ze wakker werd trok ze de hele tijd met haar beentjes, dus ze had echt wel pijn eraan :(

    Zo rot van die kies Mad... Vlak voordat ik zwanger werd was op rontgenfoto's te zien dat mijn verstandskies schuin onder een andere kies groeit. Dat betekend dus dat die eruit gesneden moet :confused: ... Maar toen werd ik zwanger en kon hij GELUKKIG niets doen haha... Maar in maart moet ik weer op controle en dan zal hij er toch wel iets over gaan zeggen, ben ik bang... De broer van mijn man heeft dat ook gehad, hij heeft er 4 (!) weg moeten laten snijden. Het gebeurd in het ZH onder plaatselijke verdoving... Hij heeft HEEEEL veel pijn gehad erna en een heel dik gezicht :( ... Maar ja wat moet dat moet!!

    Zo ik duik weer mijn bedje in, tot morgen!

    Xxx
     
  18. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hello.. ja beter laat dan nooit maar ben er vandaag natuurlijk ook weer.. voo rjulie is het nu al vrijdag maar voor mij nog steeds donderdag hoor ;)

    de opa van mn man heeft een herseninfarct gehad dus was bij het ziekenhuis vandaag de heletijd.. hopelijk gaat het daar snel beter.. ze wonen hier niet zijn grootoouders zijn hier op vakantie maarja

    over die verstandskies mad... mijn man studeert voor tandarts 7 familieleden zijn tandarts.. echt soms niet leuk.. maar ja ook wel weer handig hoor.. hopelijk gaat dat snel over.. maar wees maar blij dat je m niet weg hoefde te laten snijden...want dat is horrible..

    ik ga even wat eten eindelijk.. tot morgen :)

    linda hoe is het met iman???
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Goeiemorgen!!

    Iman kwam vanmorgen om half 6 alweer voor een flesje... Toen om 6 uur weer naar bed, ben ik op de bank verder gaan slapen... Om half 8 begon ze wat te miemelen, maar ik heb haar laten liggen, en nu slaapt ze weer...
    Ik heb haar nog niet getempt, ga dat dalijk doen als ze wakker wordt.

    Vandaag blijf ik in elk geval lekker thuis met haar!
    Maandag moet ze opgeknapt zijn, dan gaan we BABYZWEMMEN!!! :D :D Echt zin in!!

    Liefs
     

Deel Deze Pagina