Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    goeiemorgen allemaal..! #Linda , hey lieverd , ik las dat Iman al de vaccinaties heeft gehad...wel vroeg eigenlijk...ze is nog geen 2 maanden..maar maakt niet uit...Lina krijgt ze maandag..mijn vraag is wat voor paracetamol je voor haar gebruikt..welk nummer? ik wil ze alvast in huis hebben nl. wat ik nog wist van mn zoontje is dat je die plek steeds met een koude washandje moet afkoelen, ook tegen de pijn. Geef Iman een kusje van mij...xxxx
     
  2. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    morgen!

    Hier gaat ie wel! m wang is stijf en nog best pijnlijk... maar t zal wel snel beter gaan hoop ik!

    Sarah how are you??? gaat ie thuis al iets beter? hebben jullie nog kunnen praten?

    aaaah arme Iman... ja die beentjes worden helemaal stijf he van die prikken!
    Ik heb arnica gelei van VSM en smeerde dat er 4 keer op ofzo op een dag en ik had wel t idee dat t goed hielp.... je kunt de tube later ook gebruiken voor als ze gevallen zijn etc. de blauwe plek komt dan niet of nauwlijks op....

    wow Christel 7 tandsartsen in de fam! :confused: dat is dus echt een familie beroep....

    ik ga ff wasje buiten hangen en rustig aan doen met m kies! gelukkig is evi heel zoet vanmorgen.... hopelijk blijft t ff zo :)

    zonnige dag allemaal! :sunny:
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hey meiden...

    Weten jullie wanneer je weer mag sporten..?
    Ik wil dan niet sporten maar wel grondoefeningen doen..benen, buik, billen etc. weten jullie of dit al mag ivm net bevallen en de hechtingen?

    En nadat ik Eslem de borst heb gegeven leg ik haar op mijn buik voor de boertjes etc. en daar valt ze dan ook heerlijk in slaap..als ik haar in bed leg voordat ze slaapt zeg maar..huilt ze of meteen weer of vrij snel weer...denken jullie dat het kwaad kan als ik haar dus bij me op de buik in slaap laat vallen of zal het een gewenning worden en zal ze zo nooit in haar bedje in slaap kunnen vallen?
    maarja..dat doet ze nu dus al niet...ik kan haar toch moeilijk laten huilen?
    Tips??
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hello hello,

    Heb n nieuwe hobby :)
    PSP'en... Dat is foto's bewerken, daarmee zijn onze plaatjes ook gemaakt Mad!!

    Iman ligt lekker te pitten in de box. Ze zit goed in haar hum vandaag... De hele tijd lachen enz. Gelukkig maar!!
    De koorts is ook weg, maar vandaag blijven mama en dochter lekker thuis, we zitten ook allebei in de pyama haha...

    Gulay, Iman valt ook altijd op mijn buik in slaap na de fles, dan leg ik haar in bed. Dat deed ze in het begin nog erger, nu is ze meestal bijna de hele dag wakker, en als ze overdag in slaap valt slaapt ze in de box. Na de laatste fles baker ik haar in en leg ik haar in bed, of ze nu wakker is of niet. Dan valt ze dus in bedje in slaap.

    Volgens mij mag je weer buikspieroefeningen doen na 6 weken.

    O ja, ik had geen zetpillen voor Iman, maar vloeibare paracetamol, is eigenlijk pas voor vanaf 3 maanden, maar ik heb haar geen heel lepeltje gegeven, maar een half. Het heet Sinaspril. Rare naam, want het smaakt naar bananen en is roze :) Iman vond het heel lekker!

    Zo ik ga weer verder knutselen ;)
     
  5. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Gulay je mag na 6 weken weer voorzichtig aan beginnen met buikspieroefeningen etc. ik zou t niet t snel doen als ik jou was want de middelste buikspier heeft een tijd nodig om weer goed te komen zeg maar en als je voor 6 weken die oefeningen gaat doen heb je kans dat die spier gebobbeld wordt.... heel gek maar bij ons op de gym is dus iemand zo eigenwijs geweest om t te doen en die heeft dus nu een bobbel op dr buik die niet meer weggaat! bij ons controleert de gym juf zeg maar je buikspieren of ze er klaar voor zijn.... maar dat is t echt wel hoor na 6 weken...

    en ze zeggen dat je die kleintjes de eerste 3 maanden niet kan verwennen... waarschijnlijk heeft Eslem heel erg het lichamelijke contact met jou nodig en wil graag bij je zijn! geweldig toch! maar ik zou wel een onderscheid maken tussen knuffelen en slapen inderdaad want ze moet ook aan dr bedje wennen... misschien als je dr in het bedje legt heel even je pink aanbieden....

    o ja en die hechtingen.... ze genezen ook sneller als je bijvoorbeeld de douchkop er op laat spuiten zodat je bloed goed kan circuleren in de huid.... en als t gaat trekken kun je er wat vaseline op smeren... ik weet nog bij mij toen t ging genezen zeg maar... oooh t trok zooo erg!

    suc 6

    x
     
  6. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    he Linda...

    dat wou ik dus ook gaan doen dat psp`en... ik me aangemeld bij piens scrapboek maar snap er geen drol van.... waar doe jij het mee dan??? het lijkt me zoooo gaaf namelijk! en moet je ervoor betalen?

    en op alle paracetamol staat vanaf 3 maanden... ook op de zetpillen die ik heb maar dat zijn de allerligtste die er zijn! x
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.247
    113
    Zo zeg Kylian heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen tot 5.30 uur (is ook goed voor moeders :) ), toen een fles en toen weer geslapen tot 9 uur.
    Het was zo erg dat papa ons allebei wakker moest maken.

    Snuggere sjakie hoor die man van mij, vraag ik hem afgelopen week of hij nog iets in de planning heeft voor zaterdagmorgen (hij is heel druk met onze tuin die opnieuw aangelegd gaat worden).
    Nee dus, mooi vind je het dan erg dat ik een afspraak maak bij de kapper?
    Nee hoor ga maar lekker
    Komt meneer vanmorgen thuis met de mededeling dat hij de auto naar de garage had gebracht (wist wel dat hij een afspraak had maar niet waarvoor) en dat hij hem morgen weer op moest halen.
    Tot die tijd had hij een leenauto.
    En nu was hij aan het puzzelen wanneer hij de auto dan wel niet op moest halen omdat ik om 9.30 uur bij de kapper moest zijn.
    Hij was me daar een portie moeilijk aan het doen dus heb ik gevraagd of er in de leenauto geen gordels zaten ofzo.
    Ja natuurlijk zitten daar gordels in
    Nou wat is het probleem dan dan neem je je zoon toch gezellig mee! :D
    Oh daar had hij nog niet aan gedacht :salut:

    En vanmorgen ( ik was aan de afwas) pakte hij hem in 1 keer uit de box en liet Kylian eerst de hele tuin zien en vertellen wat papa nog allemaal in de planning had en daarna gingen ze op de stoel zitten even spelen (dat had manlief dus nog niet eerder gedaan)

    Groetjes Anita

    ps. ik heb foto's van ons drieën in mijn album gezet nu is de vraag op wie lijkt onze zoon :)
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mad,
    Je kan je hier : http://www.pspforum.nl/pspforum/portal.php
    aanmelden en dan stel je je voor.

    Je krijgt dan automatisch een email met een link waar je een proefversie van het programma kan downloaden en de 1e 2 lessen toegestuurd. Dan moet je die 2 lessen maken en op het forum zetten en dan openen alle topics zich voor je!

    Mij herken je wel :) De eerste opdracht heb ik gemaakt met een foto van.... Iman! Verrassend he ;)
     
  9. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hey allemaal!

    Oh Mad, hoop voor je dat je gebitje minder pijn gaat doen. Lijkt me echt erg, een tand of een kies laten trekken, brrr, maar ja, het is niet anders!

    Hier alles goed, Tijmen wordt nu net wakker om te gaan eten, heeft ie er bijna 5 uur over gedaan (vanaf de laatste voeding!).

    @Pluk; ik vind dat Kylian op je man lijkt :)

    Kus!
     
  10. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik ben dus erg bang dat ik straks met een kind zit die niet gewoon in haar bedje wilt slapen..
    Maar als ik haar nu meteen na de borst in haar bedje leg slaapt ze niet echt..ze moet echt een beetje half weg zijn zeg maar.

    Maar het is zooo lief hoe ze op mijn borst ligt...ik smelt elke keer weer :)

    Ok nog 5 weekjes dus dan kan ik langzaamaan weer gaan sporten..

    Ik heb eigenlijk verder geen last meer van mijn hechtingen..soms als ik zit of in bepaalde houdingen en vind het super eng om aan te raken..en naar de toilet gaan is ook nog beetje eng hehe..maar verder gaat alles goed..

    Trouwens..over lijken op..
    Mijn moeder stuurdde mijn fotos van haar van vroeger toen ze pas geboren was...eslem lijkt als twee druppels water op haar het is niet te geloven :)
    Insallah krijgt ze ook blauwe oogjes hihi..

    Hoe gaat het met jullie allemaal?
    En de 'problemen' met de mannen? Is alles weer stil? Ik hoop het maar..
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hey Gulay,
    Daar hoef je niet bang voor te zijn, Iman sliep de eerste weken altijd in op mijn borst en pas dan legde ik haar in bed. De eerste 2 weken wilde ze alleen maar bij mij slapen, als ik haar in bed legde schreeuwde ze moord en brand. Hoe ouder ze werd hoe beter het ging. Hoeveel weken was je zwanger toen Eslem geboren werd??
    Als ze voor de 40 weken is gekomen is het nl nog erger met dat 'kleven' aan mama... Iman was soms net een koala zo hing ze aan me.

    Hier is het weer rustig, voor hoelang het duurt.
    Heb zo juist een hele mooie buggy van mijn man gekregen, een x-adventure!! Lief he?
    Ben er echt blij mee!

    O ja, Saraah en Gulay... Ramadan Mabrouk!!!

    Xxx

    Mad, wat vind je van mijn 1e creatie? ;)
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.247
    113
    Kylian had eerst donker grijs/blauwe ogen en die beginnen nu lichter te worden.

    Ik had nog een hele stillen hoop dat ze toch groen/bruin zouden gaan worden, niet dat blauw/grijs niet mooi is ( ik verzuip regelmatig in die van mijn man) maar gewoon om nog iets in ons kind te zien dat van mij is :)

    Kylian begint steeds gerichter met zijn gym te spelen (heb helaas geen mobiel gekregen als kraamcadeau ondanks mijn hints ;) )
    Zo leuk om te zien dat hij nu gericht tegen de dingen mept .

    Gisteren waren mijn ouders er nog even, die vonden het niet zo heel leuk dat ik de kleine vent om 20 uur naar zijn bedje deed.
    Normaal laten we hem wel in de box liggen tot 22 uur maar het was nu gewoon even te druk voor hem, dat kon je gewoon aan hem zien.

    Ben wel boos op mijn moeder om het volgende (jullie mening hierover is welkom)

    Toen ik ongeveer 5 maanden zwanger was vertelde ze ons dat mijn oude buurjongen ook een kleine verwachte en dat ze ongeveer gelijk met ons uitgeteld waren.
    Erg leuk voor ze dus maar omdat ik nooit veel contact met hem heb gehad (hij is een stuk ouder dan mij) bleef het daar bij.

    Eergisteren was ik een mailtje naar mijn zus aan het sturen en in 1 keer schoot het me weer door de gedachten dus heb ik haar gevraagd of zij wist of ze al wat hadden en wat het geworden was.
    Maar mijn zus had er ook nog niets van weer gehoort.
    Dus toen mijn zus mijn moeder aan de telefoon had vroeg ze ernaar.
    Mijn moeder begon toen te stotteren en wat blijkt.

    De vriendin (van de buurjongen dus) heeft het HELPsyndroom gekregen en daardoor is de kleine gestorven (dood geboren) en haar hebben ze ook nog net op het nippertje kunnen redden.

    Mijn zus (ook een beetje boos) vroeg dus waarom ze ons dat nooit had verteld.
    Nou dat had ze dus niet omdat ik ook zwanger was en als ze het zou vertellen zou ons kindje ook dood gaan :confused:

    Goed ik begrijp dat ze ons wil beschermen maar ik ben toch een heel klein beetje veel boos.
    Mede dus omdat ze vorige week mij vroeg of ik met Kylian even mee wou lopen naar de buren, die waren niet thuis bleek toen.
    Ze zouden maar thuis zijn geweest en ik zou gevraagd hebben of ze al opa en oma waren ofzo, dat zou dan toch heel erg pijnlijk zijn geweest.
    Daarbij heeft ze ons de kans ontnomen om ons medeleven via een kaartje te betuigen (ok we hebben elkaar al in geen 10 jaar meer gezien maar in zo'n geval maakt dat toch niet uit)
    Ondertussen is het 3 maand geleden, kan nu geen kaartje meer sturen zou niet eens weten wat ik erop zou moeten zetten.

    Ja sorry we hoorden het nu pas omdat mijn moeder het achter heeft gehouden?

    Typisch weer mijn moeder hoor alles wat "mis" gaat in het leven moet je verzwijgen want dan is het er ook niet. Gewoon je kop in het zand steken.
    Zo mocht ik ook niet aan iedereen vertellen dat ik MS heb, nee ik kan mensen beter laten denken dat ik straal bezopen ben door mijn manier van lopen en ook de miskraam van vorig jaar moesten we niet zo aan de grote klok hangen. Waarom ik heb om geen van tweeën gevraagd ik heb ze zomaar gekregen.

    Groetjes Anita (helpt wel hoor van je afschrijven)
     
  13. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hoi hoi,

    m mannetje is darten dus kan lekker achter de pc :) Evi ligt in de box te kijken/ slapen etc. ze weet allemaal niet wat ze wil geloof ik... zo laatste flesje en dan lekker naar bed!

    Jeetje Anita... kan me heel goed voorstellen dat je moeder niets heeft verteld toen je zelf nog zwanger was maar daarna had ze t toch moeten zeggen.! heel apart! misschien denkt ze zelf dat nare berichten ongeluk brent ofzo voor jullie en zichzelf... is ze zo bijgelovig?? wat dacht ze; dat jullie het nooit te weten zouden komen? heel vreemd! ja wat moet je hier nou mee.... ik zou wel zeggen dat ze dat soort dingen voortaan wel moet melden!
    ja en de buren zelf zullen heust niet denken; mmm we hebben geen kaartje van Anita gehad... aangezien jullie elkaar al zo lang niet hebben gezien! mocht je ze een keer tegen komen zou ik wel spijt voor ze betuigen!
    O en Kylian; sprekend papa... kan er niets anders van maken! leuk hoor.

    wanneer begint de Ramadan dames??

    Linda ik ga me ook aanmelden!
    je eerst scrap (heet dat zo?) van Iman is heeel mooi geworden! knap hoor!~ :D

    x
     
  14. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hey Linda,

    Ze is met 38 weken geboren..plus 3 daagjes geloof ik kan het me niet zo goed herinneren hehe..
    Nou ze is dus vorige week deze nacht geboren om 2 uur...dus ze is vannacht precies een week oud..en ik zou nu nog 4 dagen te gaan hebben..dus reken maar uit :p

    Als ik jullie ook hoor over jullie kindjes in de box..nou ik zou haar nu echt niet in de box kunnen leggen hehe..ze vindt op haar ruggentje liggen sowiezo niet fijn..op de commode en in het badje op haar ruggetje (behalve als je haar zo vast houdt dat ze met haar ruggetje naar jou wijst..en dan water over haar heen doet..dan vindt ze het heerlijk) vindt ze het niet fijn..ze schreeuwt moord en brand.maar goed het schijnt normaal te zijn toch tijdens het verschonen enzo dat ze zo huilen..

    Overigens slaapt ze nu in de box..ik heb de box nu als bedje..het is trouwens geen box zoals in nl hoor..het lijkt een beetje op zo'n campingbedje..maar dan met een box laagje zeg maar kan het niet uitleggen...die staat namelijk naast ons bed nu..ze slaapt nog niet in haar kamertje..dus ik heb sowiezo geen box nu eigenlijk...en ze zal toch voorlopig bij ons slapen..want ik zie het niet zitten om steeds heen en weer te lopen..

    Hoe vaak doen jullie je kindje in bad?
    Elke dag?
    Ik doe het nu steeds om de dag...
    Ik heb eigenlijk een beetje een badje dilemma...
    Mijn schoonmoeder heeft het de eerste keer gedaan..de tweede keer wou ik het zelf doen..maar kwam de hele bende erbij staan en ze maakt me gek..'oh ze wordt ziek' 'schiet op schiet op schiet op'...'ze vat kou'..

    OOOOOFFFFFF

    ze maakt me stapelgek dus ik wil haar eigenlijk gewoon niet meer in bad doen zo erg is het..iedereen moet me gewoon met rust laten ze gaat echt niet dood ofzo...het is in huis 25 graden..en ik moet toch al haar cremetjes opdoen etc. ik kan niet heksen..en ik ben niet zo snel nee met haar wassen maar alles went pff..

    Maar goed hehe..

    Ik ga even bij haar kijken..volgens mij huilt ze..
     
  15. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    heb net gelezen dat de Ramadan vannacht dus al begint!

    Heb me aangemeld hoor lin! wacht nu op m eerste instructies! hi hi
    kan niet wachten om te beginnen!

    leuk leuk
     
  16. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ohja Sarah en linda jullie ook fijne ramadan..
    hehe maar voor mij geen ramadan :)
    Wellicht een paar daagjes..ik moet eerst mijn 40 dagen afmaken hihi..
    *zucht* alles inhalen dus..maar ik weet het niet..ik durf het nietgoed aan omdat ik borstvoeding geef..misschien later inhalen ofzo kijk wel even..
     
  17. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    oooh Gulay wat zullen ze hier wel niet zeggen dan van de kou in Nederland ;) onze kindjes worden toch ook niet ziek als ze uit t badje komen! hi hi
    zie ze al staan met zn allen rond t badje... schiet op schiet op.... ja sneller dan snel kan toch niet! ha ha
    weet niet of jij t doet maar als Evi uit bad komt leg ik een handoek onder haar en boven op haar zodat ze de warmte niet verliest en ik droog haar af met een hydrofiele luier en wrijf dr altijd een beetje droog, dat vindt ze lekker en dan blijft ze warm.

    gebruik jij trouwens weggooi luiers of hydrofiele?? weet niet meer of jij t nou was of iemand anders die dat wou gaan doen maar was benieuwd hoe dat bevalt.

    ik doe Evi om de dag in bad! is genoeg. doe haar in een olie badje omdat t lekker voor dr huidje is...

    en als ik jou was zou ik haar dan gewoon lekker s`avonds in bad doen als je alleen bent ;)

    x
     
  18. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ja t zou inderdaad heel zonde zijn als je borstvoeding daardoor terug loopt! wel fijn dat je t dan in kan halen! wist niet dat dat ook kon!

    x
     
  19. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja precies mijn moeder zegt het zelfde..
    Ik zelf was een couveuse kindje van 1880 gram en ook ik ging gewoon in het badje rustig aan en werd daarna relaxed afgedroogd en ingesmeerd..

    Ik heb zo'n wikkeldhanddoek..en daar wrijven we haar mee droog eigenlijk..ik heb de kans niet gekregen om mijn middelen te gebruiken want ze strest de boel bij elkaar...
    Helaas zitten ze bij ons in huis..dus ik ben NOOIT alleen..en zodra ze zien dat ik het badje ga doen komen ze erbij..

    Ik gebruik sinds gister hydrofiele luiers..en het bevalt me..omdat ze nog klein is is de luier wel een super dikke prop..en met slapen ligt ze daardoor een beetje raar..haar beentje hangen beetje in de lucht haah ben bang dat het kwaad kan maar goed ik en mijn zusjes hebben ook altijd van die luiers gedragen en nergens last van..
    Maar het is een makkie kakkie joh..ik zit alleen te kloten nog met het omdoen omdat ze zo klein is en de luier toch vrij groot/dik..maar na het verschonen was ik het even in de wasbak..daarna in de emmer...en dan wanneer de emmer vol is wasje draaien..zo simpel als wat joh..en als ik weg ga ofzo dan gebruik ik gewon normale luiers..

    Baby olie heb ik niet voor in badje..doe gewoon water erin..en dan insmeren met van die vloeibare zeep..en dan de haartjes wassen..en dan met schoon water over haar heen en klaar..ze vindt het ook niet zo leuk het wassen..
    En trouwens..ik heb zelf dus nog niet de kans gekregen haar relaxed in het badje te doen..
     
  20. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Goeiemorgen dames...

    De Ramadan begint voor mij al goed, ik ben ongesteld geworden vannacht. Mag dus niet vasten en bidden nu, dus even wachten totdat het gestopt is. Heb de nuvaring weer ingedaan voor de eerste keer en vanmorgen was het bloeden al veel minder, dus misschien dat het deze keer wel heel vroeg stopt doordat ik die ring de 1e keer inheb gedaan... Het zou welkom zijn, anders moet ik zoveel inhalen...

    Mijn man is naar het ochtendgebed in de Moskee, ben wel trots op hem hoor, dat deed hij vorig jaar allemaal niet.

    Mad, heb je je lessen al ontvangen?
    Het is echt leuk om te doen!!
    Enne... De link die je krijgt is een probeerversie voor 30 dagen. Ik PB je mijn msn, dan voeg je me toe, dan leg ik je uit hoe je die probeerversie kunt omzetten in een 'echte' versie zonder 100 euro te betalen, beetje illegaal daarom doe ik het niet hier, ok? :)
    Handig zo'n computergek als vader ;)

    Iman heeft geslapen van 22 uur tot kwart op 5, ik was toch al op ivm met de ramadan. Nu ligt ze weer in bedje, hopelijk tot een uur of half 9.

    Iman was gister echt lief. De hele dag lachen en in de box liggen zonder te huilen. Ze huilde gister echt alleen als ze een natte luier had of honger, zo lief!!

    Saraaaaah where are you? :(

    Anita, SPREKEND PAPA!! Sorry kan er niets anders van maken hihi... Och het kan best zijn dat hij met de tijd meer van jou krijgt hoor!

    Xxxx
     

Deel Deze Pagina