Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Volgens mij komen die steekjes doordat ie gedaald is. Ik heb het ook wel eens, maar bij mij is hij nog niet helemaal ingedaald, een klein stukkie maar. Ik heb altijd het gevoel alsof het me blaas is waar die met ze koppie op steunt, en dat vind ik best wel een irri gevoel :(

2. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik ben de laatste tijd weinig aanwezig.... zitten gaat eigenlijk niet meer (laten we het maar niet over lopen hebben :( ), dus achter de pc wordt steeds minder...

Vandaag was het weer zover; ik moest weer voor controle naar het ziekenhuis.
    Mijn bekken willen helemaal niet meer, en aangezien ik niemand kon vinden om mee te gaan, moest ik toch met de tram.
    Ik heb Nikky naar school gebracht, en ben meteen doorgestrompeld.
    Ik was mooi op tijd. Moest nog even wachten, maar dat is alleen maar gunstig voor mijn bloeddruk. Ik kwam er namelijk achter dat ik mijn medicijn van die ochtend vergeten was, dus mijn bloeddruk zou wel weer behoorlijk hoog zijn. Ik gokte rond de 150/97

Maar dat was dus niet het geval!
    Ik had een prachtige bloeddruk; 126/82!
    Zo laag was hij nog nooit geweest!
    Ik was wel wat meer aangekomen, maar dat was meer vocht. Ik hou namelijk sinds afgelopen weekend behoorlijk vocht vast. En dat tikt aan...
    Normaal moet je na het wegen nog even wachten, maar mijn gyn was op vakantie, en de vervanger kon me al meteen ontvangen.
    Het bleek een gynaecologe te zijn die ik 5 jaar terug ook geregeld aan mijn bed had gehad.
    (Niet bij de bevalling!!)
    Leuk mens! Vriendelijk, maar wel duidelijk.
    En als het goed is, krijg ik haar bij mijn bevalling. Dat was wel een opluchting voor me, want ik weet wat ik aan haar heb.

Ze heeft (samen met een leerling) gevoeld hoe de 'kleine' lag. Netjes ondersteboven.
    Maar ingedaald is hij/zij niet. Maar bij een 2e (of volgende) kind gebeurt dat soms pas bij de bevalling. Zijn mijn ribben niet zo blij mee...
    Verder waren ze tevreden.
    Ik kreeg instructies wat te doen als de vliezen zouden breken of de weeën beginnen.
    En ik moet volgende week al weer terug komen.
    Nu is het echt aftellen...

3. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    O, en ik heb een buikfoto in mijn album gezet.

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    zoooow je hebt een flinke buik he!! Mijn buikie is echt niks tegenover die van jullie allemaal!!! Me buik is nog niet eens groter dan een voetbal :( En toch is me kleintje goed aan het groeien! Ik vraag me nog steeds af waar hij dan toch zit :(

5. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Hoi iedereen!

Ben ook een poos niet geweest. De PC was helemaal kaduuk en mannetje had vandaag eindelijk tijd om alles klaar te maken.

Ben heel blij dat't goed gaat met iedereen (voor zover mogelijk)! Het was wel een heel stuk inhaal-leeswerk. Hier gaat't ook wel goed. Heb alleen sinds 2 weken last van steken/krampen in de onderbuik. Bandenpijn en voorweeën, maar de vk zei dat alles goed was (was dinsdag voor't laatst geweest) en dat ik rust moet nemen. Ben ook al vroegtijdig gestopt met werken. Ik had nog gehoopt dat ik toch tot 6 weken voor de bev. datum door kon gaan, maar helaas.

Ik ben zo moe, maar ik kan niet slapen door de steken en ik weet ook niet meer hoe ik moet liggen... Als ik op m'n rechterzij ga liggen, schopt de kleine steeds tegen m'n buik/matras. Als ik op m'n rug ga liggen krijg ik rugpijn en krijg ik geen adem. Op m'n linkerzij begint m'n rib pijn te doen, die is behoorlijk beurs. En op de buik lukt al helemaal niet. Klaag klaag klaag :D

Kraamzorg was gisteren geweest voor intake-gesprek/controle. Alles was gelukkig in orde. Apart eigenlijk dat zo'n gesprek je zo erg gerust kan stellen. Nu mag de kleine wel komen!

Nou meiden, geniet van't lekkere weer de aankomende dagen!

Oh ja, en tips hoe je kan/moet liggen zijn van harte welkom!!!

@twingo: volgens mij heb je ongeveer dezelfde als ik (?). Het enige wat ik kon doen was rust nemen... Veel liggen en slapen (proberen iig).

Groetjes!

6. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    @Marijke; Ja, lekker buikie hè? :)

@Pam; Je kunt het beste op je zij liggen met een kussen tussen je knieën.
    Op je rug is niet goed, omdat de kleine dan jouw en zijn/haar bloedbanen dichtdrukt.
    Ik kan ook op geen enkele manier meer liggen, maar op je zij is de beste manier.

@Twingo; ik heb die steken ook. Maar ik heb geen idee waar het door komt. Ik merk wel dat als ik mijn bekkenbodem aanspan, het wat minder wordt.

7. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    jeeeee eindelijk mooi weer 8) joepie!

Marijke heeeel veeeel suc6 vanmiddag en duimen dat je nu je rijbewijs in handen hebt!

ik heb ook weer een nieuwe pic. in m album van 35 weken en 3 dagen....
    tonnetje rond word ik! hi hi ;)

8. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Mooie buik hoor!!!

9. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Emmer-compascuum
    Thnx Beppie!

Wat een mooie buikies allemaal!

10. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Het begint bij mij te rommelen...
    Ik heb pijnlijke harde buiken, en lichte rugweeën.
    Ook ben ik wat misselijk en zit er wat bloed bij mijn afscheiding.
    Ben benieuwd of het doorzet of dat het loos alarm is.
    Ik voel me nu iig niet echt prettig... pfff

11. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ooooo betsie wat spannend! hou je ons wel op de hoogte??
    en hou je de weeen bij?? heb je de VK al gebeld?
    doe in elk geval rustig aan en ga even lekker onder de douche misschien helpt t??!

suc6 en we denken aan je :D

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ojeeeejj hehe dat ken toch niet!

Straks ook al een Juli mama eerder bevallen dan ik :(:p

Succes Beppie!!

13. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Nou ik ben weer eens gezakt hoor... :(

14. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ooooooooooo jammer zeg Marijke :( :( :(

als je even lekker wil zeuren over die instructeurs etc. kan je hier lekker je ei kwijt hoor meid!

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    nee was vandaag echt me eigen schuld... 2 rotondes achter mekaar pcs dezelfde fout... Zal wel aan de warmte gelegen hebben, en ja de zenuwen al helemaal....

16. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Emmer-compascuum
    Wat spannend Betsie! Heel veel succes!!!

@Marijke: Wat balen zeg! Ik was pas de 4e keer geslaagd... Dus ik weet zo ongeveer hoe je je voelt. Ga je weer voor een her binnenkort?

Ik heb bij 2 rijscholen gezeten. Bij de eerste had ik eerst 2 lessen in de week voor bijna een half jaar en daarna 1 les in de week... 2 keer voor theorie en 3 keer voor praktijk gezakt. Het lulligste was dat ik gewoon super naief was. Ik vond de instructeur wel aardig en het kwam vast wel goed. Theorie moest ik maar zelf thuis leren! De examinator zei zelfs tegen mij de 3e keer: Ik snap niet dat ze jou examen laten afnemen.

Toen ging er eindelijk een lichtje bij me branden (duh). Ik naar een andere rijschool, 2 theorie-lessen gehad (gratis!) en in 1 keer geslaagd. 8 rij-lessen en daarna ook geslaagd voor de praktijk.

:)S Sorry, kan me er nog steeds kwaad over maken)

17. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    ik heb gisteren behoorlijk zitten puffen, maar vandaag is het weer weg :(
    Loos alarm dus... :(
    Heb af en toe nog een pijnlijke harde buik, maar niet zo veel meer...

18. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Spannend Beppie!!! Mischien komt ie wel lekker op tijd! :D

19. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik heb nu sinds een uur of 12 weer weeën. En echt lekker zijn ze niet...

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ben ik weer... :D

was TRES FANTASTIQUE ;)

Bon... het is druk geweest hier zie ik... een boel gebeurd.. hier gaat alles nog gewoon goed.
    beetje last van steken bij de onderkant :)
    maar dat zal wel het verdere indalen zijn.

mooi buikjes allemaal....
    en beppie veel sterkte :D wie weet gebeurt het snel.

Share This Page