Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    haaai everybody...

ik zie dat er meer juli mama's bij zijn gekomen :D
    meer zielen meer vreugde :D

nou mn wagen is binnen, alleen is de maxi cosi niet bijgeleverd ... ikwas PISSED... hij komt maandag....
    ik kan het niet uitstaan, ik wacht al zo lang, en elke keer werd het uitgesteld. belde ze weer op... nee vandaag kan er toch niet geleverd worden..blablalla... en nu dit weer...
    naja als hij er maandag niet is, bel ik woedend op !
    maar de wagen is in iedergeval prachtig .. ben er helemaal blij mee :)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.279
    4.509
    113
    Jullie buiken zijn echt gezakt hoor (als ik het zo mag zeggen tenminste) :)

Vandaag had ik de herkeuring voor de wao, blijkt dus dat dit dus helemaal niet gedaan hoeft te worden als je zwanger bent (maakt niet uit hoe lang je zwanger bent) omdat het toch je ziektebeeld wat kan veranderen (positief of negatief).
    Maar goed ik heb de beste man (was een leuke en liefe dokter dit keer) uitgelegd dat ik ook al had gebeld om de afspraak te verzetten i.v.m. geen vervoer hebben en dat ik ook had aangegeven dan 35 weken zwanger te zijn. En dat het antwoord was dat ik maar had te komen omdat anders mijn wao uitkering stop gezet zou worden.
    Maar goed hij heeft mij toch gekeurd en zei dat het wel in mijn voordeel was dat ik zwanger langs was gekomen omdat dit laat zien dat ik welwillend ben.
    Nu maar wachten op de uitslag en of die 80 tot 100 % afgekeurd blijft.

Daarna zijn we naar prenatal gereden om een flessewarmer te halen en een sterrilisator.
    Eenmaal thuis natuurlijk meteen de beschrijving doorgelezen en we stonden beiden een beetje raar te kijken want er moest 10 ml ! water in om een flesje warm te maken (zou dan wel binnen 3-4 minuten warm zijn).
    Vreemd dus wij op de doos kijken enzo en ja hoor wat blijkt het schijnt weer iets nieuws te zijn, die 10 ml water is alles wat het apparaat nodig heeft, dit wordt omgezet in stoom en dat is wat de fles opwarmt.
    Het heet trouwens ook voedselverwarmer omdat je er ook potjes in op kunt warmen maar dan heb je wel 20 ml water nodig. :)

Vandaag ook maar eens het bedje opgemaakt, nu alleen nog luiers, billendoekjes, thermometer en wat extra maandverband aanschaffen en dan hebben we alles.

Vrijdag gaan we de wandelwagen dan eindelijk ophalen, was de bedoeling dat het veel eerder zouden doen maar helaas had de administratie van het werk van mijn man een foutje gemaakt waardoor wij pas gisteren het vakantiegeld (in dit geval wandelwagengeld) binnen hebben gekregen.

Groetjes

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    heee vervelend he saraah dat ze niet alles in 1 keer kunnen leveren! Ik had dus ook met de kinderwagen een maxi-cosi erbij alleen werden bij mij dus de adapters weer niet gelevert! Volgende week krijg ik ze binnen als het goed is. Ik zie trouwens ook wel een klein beetje verschil aan je buik hoor, hij is iets gezakt lijkt wel. ;) Ik ben trouwens wel benieuwd naar je wagen zet es foto's neer! ;)

Hee pluk die Sterrilisator had ik gister ook nog gehaald bij prenatal in de aanbieding he :)

4. CVB

CVB Actief lid

11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg

5. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    jeeeee

ik ga zometeen weer even bij jessy kijken! (baby van m vriendin) nu is ze alweer 4 daagjes oud! ben benieuwd of ze erg veranderd is.....
    ze is gestopt met de borstvoeding. tepels waren tot bloedens toe open en het kwam maar niet op gang!
    gaan jullie eigenlijk allemaal bv geven?? ik niet..... heb lang getwijfeld maar ben er echt over uit nu dat ik t niet ga doen.
    en gaan jullie allemaal in t ziekenhuis of thuis bevallen>?? ik wil thuis proberen (toch maar wel) en als t niet gaat dan naar t ziekenhuis.

balen sarah van je maxi cosi! gelukkig heb je nu al wel de wagen.....

wij eten sla met een hamburger en aardappels..... en daarna snel naar m vriendin!

adios.

6. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Jullie moeten gewoon alles hier in Leeuwarden bestellen, echt perfect!!! Compleet en gewoon goed! ;) Bij de VK was alles toppie. bloeddruk 120/75, genoeg vruchtwater en ze denken een goeie 7-ponder.... afwachten maar weer, ik moet volgende week donderdag weer, ben dan precies 40 weken, maar ik hoop dat ze dan bij mij op visitie kunnen komen :)

XXX

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey...

nou als ik de maxi cosi heb, maak ik foto's..

en leuk mad, weer ff naar je vriendin,
    ik ga zelf wel bv geven.. tenzij er natuurlijk complicaties zijn..zoals bij je vriendin

lekker, ik denk dat ik ook sla ga maken met aardappels en nog iets.. misschien kip ofzo.. :)
    al hebben we ook hamburgers... mag manlief kiezen ;)

8. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Mad; ik ga wel borstvoeding geven en hopelijk gaat dat ook lukken. Daarnaast beval ik in het ziekenhuis; mijn lief en ik hebben, toen ik 32 weken was, al kunnen kijken in het ziekenhuis; daar zijn 3 kamers, en in 1 van die 3 kan ik bevallen. Zag er erg gemoedelijk uit!

Wij eten een schnitzel, krieltjes en bloemkool. Nu al zin in, alleen het bereiden ervan, dat is een tweede ;)

Ik moet vrijdag weer naar de VK (nu elke week, joepie!). Misschien is de kleine wel weer wat verder ingedaald!

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik ga ook proberen BV te geven, het is toch het beste he ;) Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, het geeft me een iets veiliger gevoel :rolleyes:
    Dinsdag mag ik pas weer naar de VK, ben ook wel benieuwd of de kleine al wat verder is ingedaald, laatste keer nog steeds maar een klein stukkie :(

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik ga morgen weer naar de vk... ik ben benieuwd of die kleine wat verder is ingedaald, we gaan het hebben over de bevalling enzo... best spannend nu..
    nog alleen maar wachten op de maxi cosi, plankje bevestigen, paar boxers aanschaffen nog een paar hoeslakentjes voor het ledikantje en ik ben helemaal ready... :D

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    heee ik ga het dinsdag bij de VK ook over de bevalling hebben. Best wel spannend, het komt zo wel lekker dichtbij :)

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.279
    4.509
    113
    Ik ga flesvoeding geven omdat dit voor ons het beste is.

Volgende week dinsdag krijg ik een groeiecho en volgende week donderdag mag ik weer naar de verloskundige.
    De vorige keer was het wel al wat ingedaald dus ik ben benieuwd wat het deze keer zal zijn, al heb ik niet het gevoel dat het verder gedaald is.

Net is er wel het nestje jonge lijstertjes uitgevlogen wat in onze bosjes zat, heel schattig 4 van die kleintjes te hippen door de tuin met van die onhandige grote poten. En pa en ma er maar achteraan met de snavel vol wormen.
    Dan hebben wij het straks toch makkelijker met 1 (of 2) kind.

De sterrilisator was inderdaad die uit de aanbieding, wij hebben een blauwe genomen.

Groetjes

13. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    heee grappig ik had ook voor de blauwe gekozen :)
    Leuk zeg die vogeltjes in je tuin, let je wel op voor gemene katten :rolleyes: ?

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.279
    4.509
    113
    Ben bang dat ik onze gemene hond meer in de gaten moet houden dus die mag voorlopig alleen onder begeleiding naar buiten. :) :)

Groetjes

15. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    oooo het is zo raar om een kleine pasgeboren baby van iemand anders vast te houden! zo raar te beseffen dat onze uk (bijna) of net zo groot nu in mijn buik zit en er ook bijna uit komt! kan het op zo`n moment echt niet beseffen gewoon.
    heb heerlijk even geknuffeld en dr bewonderd. echt gek dat die kleintjes al zo snel binnen een paar dagen veranderen! het was alleen niet heel erg prettig om met zo`n dikke buik een kleine beeb vast te houden, ze lag helemaal ingekrompen dus heb ik dr snel maar aan mams gegeven waar ze lekkerder kon liggen.

heb een beetje een beurze plek precies rechts naast m navel. heb t idee dat de beeb daar een knie heeft liggen die iedere keer uitgestrekt wordt ofzo en dan weer ingetrokken!
    merk echt dat de kleine bijna geen ruimte meer heeft, alles voelt zooo strak aan.

morgen 14:30 naar de VK.
    sarah ook veel suc 6 morgen bij de VK.

16. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Is een flessensteralisator echt nodig? Of mogen flesjes ook ouderwets worden uitgekookt in een pan? Leuk, Saraah, dat ze morgen gaan uitleggen wanneer je moet bellen. Ik dacht toen pas: ok, nu wordt het echt! En Pluk, ik heb je verhaal wel gevolgd, maar krijg je een groeiecho om te checken of de beeb niet te groot wordt??

XXX

17. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik word vast ook een juli mama. :)

Je mag de flesjes ook gewoon uitkoken in een pan hoor flappie. Dat is geen probleem.

Wij moeten ook nog een flessenwarmer kopen. Bij de Prenatal hadden ze er een die ook in de auto kon, dat lijkt me wel handig voor als we op vakantie gaan ofzo.
    Ik ga wel gewoon de borst geven maar ik wil af en toe kolven zodat mijn man eens het flesje kan geven. :)

18. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Spannend Chrisje! Vandaag is de dag... ik wil ook bv gaan geven, maar als ik weer ga werken wil ik zijn overgestapt op de fles. En ja het geeft weer wat rust, he als ik weet dat ik (in principe) alles nu in huis heb ;)

XXX

19. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    goedemorgen!

flappie; zo`n starelisator voor de flesjes is wel veel makkelijker en sneller dan een pan volgens mij! binnen een paar minuutjes zijn je flesjes allemaal schoon uit de magnetron. ik heb er ook 1 van prenetal en die koste volgens mij ook maar 10 euro.

een vriendin van me is 6 dagen later uitgerekend als ik maar omdat de baby in een stuit ligt (en t tot 2 keer toe niet wou draaien) is er nu een keizersnee gepland...... nu willen ze de datum geheim houden! (zou ik misschien ook wel doen) maar ik wil t zo graag weten! ben denk ik te nieuwschierig! en heb ook t idee dat iedereen die later dan mij is uitgerekend, eerder gaat bevallen. hier in de straat ook al iemand! boe hoe hoe.
    en dan wordt het ook weer zo warm; zucht! zucht! ga maar lekker aan de groene thee en komkommer voordat ik weer een nijlpaard wordt!

het ziet er trouwens naar uit dat de juni mama`s ook juli mama`s worden (3 dan) morgen is de laatste dag van de juni maand!

20. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ook goedemorgen vanuit Groningen!

Is een flessensterilisator ook nodig als je BV geeft? Waarschijnlijk wel; tenminste als je afkolft en manlief dan een flesje geeft? En een flessenwarmer, is die ook nodig? Een flesje kan je toch ook in de magnetron opwarmen?

Zo, ben vanochtend naar de kapper geweest! Had niet veel zin, maar ik dacht, dit is de laatste keer voor ik beval en straks heb ik misschien geen tijd/zin meer. Ben heel happy met mijn nieuwe coupe; net op schouderhoogte en makkelijk in model te brengen :)

Ja dames, het wordt weer tropisch warm vanaf vrijdag. Gisteravond had ik nog ijsklompjes in bed en dan is het moeilijk voor te stellen dat je een paar dagen daarna nog net onder een laagje dekbed zit te puffen ;) Maar goed, een beetje zon is ook wel weer lekker, wordt er toch weer vrolijk van! Heb zonet ook maar weer wat fruit bij de supermarkt gekocht; ben een echte fruiteter en maak voor lief en mezelf regelmatig een fruitsalade; banaan, appel, grapefruit, aardbei, allemaal even lekker en gezond! Hoop dat de kleine straks ook van fruit gaat houden!
    Verder alles goed, maar heb de laatste paar dagen wel een strakke buik, het voelt best trekkerig aan en af en toe heb ik een wat zeurderige buikpijn (banden denk ik). En steken beneden (indalen, jippie!!). Met alles is wel te leven, baal alleen af en toe van rugpijn; in bed lig ik afwisselend op beide zijden, maar mijn rug protesteert wel! Hebben jullie ook dat de kleine af en toe protesteert als je op een bepaalde zij gaat liggen? Het kan toch geen kwaad?

Liefs,
    Lise

Deel Deze Pagina