Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    De meeste kwaaltjes zijn bij mij wel over, maar ik ben wel veel moe (kan ook door mijn medicijnen komen) en mijn bekken willen niet meer... maar dat is sinds mijn vorige zwangerschap niet over geweest.
     
  2. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Hier alles prima! Ik ben nu 17 weken en 2 dagen, en voel de kleine al met regelmaat. Ik voelde hem/haar al heel vroeg, dus hij/zij zal wel steeds precies op de goede plek zitten/liggen :) .
    Vorige week controle gehad bij de VK, en de trotste papa heeft nu een fel kloppend hartje op zijn GSM staan!
    28 februari hebben wij een pretecho. We willen niet weten wat het wordt, maar wel graag een DVD van ons kleintje (ook om mee te nemen naar de schoonfamilie, waar we de week daarna een weekje op vakantie gaan-> Turkije).
    Ikzelf heb nog ontzettend veel last van hoofdpijn. Vorige week een ware migraine aanval gehad, en daar werd ik echt niet blij van. Tot op heden nog een pijnstillers gelsikt, maar als het weer eens zo erg is, als ik nog moet werken, dan heb ik waarschijnlijk geen andere keuze...
    Vanavond begint mijn vader met schilderen van de baby-kamer. Troste opa (1e kleinkind) is erg enthousiast, en wij zijn naturlijk blij met de hulp!), verder wordt ons huis gerenoveerd op het moment (badkamer en toilet), dus het is hier 1 grote puinzooi!

    Leuk om te horen hoe het met idereen gaat!
     
  3. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik zal me ook weer eens laten horen...
    Alles gaat hier z'n gangetje, maar die roze wolk heb ik nog niet gevonden. Ben nog steeds misselijk als ik me 's morgens te veel moet haasten of als ik te vroeg wakker word. Daarbij is mijn buik aan een megagroeispurt begonnen en heb ik het idee dat hij iedere dag wat groter is. Met de bijbehorende pijntjes natuurlijk. Kijk maar.
    En daarbij ook nog moe, hoofdpijn en bleh..

    Verder ben ik wel onwijs gelukkig hoor, laat ik dat niet vergeten!
    Wij hebben 26 januari het hartje kunnen horen bij de vk en ook mijn vriend heeft het opgenomen met zijn gsm. In opdracht van mij dan, want hij schaamde zich er nogal voor, hahaha! De vk vond het anders een heel normale vraag, toen hij vroeg of hij het op mocht nemen.
    8 Maart hebben we de screeningsecho en ik hoop dat we dan kunnen zien wat het is. We gaan het overigens niet vertellen, maar laten het een verrassing zijn voor de omgeving. Ik hoop dat ik mijn mond kan houden, want ik ben nogal een flapuit... :oops:

    Verder hebben we eigenlijk nog helemaal niks gekocht, nog geen speentje. We krijgen wel cadeautjes, maar de behoeft om zelf iets aan te schaffen is er eigenlijk nog niet. Raar he? Ik sta dan wel bij de babykleertjes te kijken, maar loop ook rustig weer weg. Alsof ik me nog niet echt realiseer dat het over ONS kindje gaat. Echt heel vreemd.

    De tijd gaat wel ineens hard he?
     
  4. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Zo vreemd is dat niet hoor, Cynthia.
    Ik heb dat vooral bij de 1e zwangerschap ook gehad.
    Ik heb ook deze keer nog niets gekocht, maar heb vorige week op mijn verjaardag al wel vanalles voor de kleine gekregen.

    Ik ga binnenkort wel eens mijn uitzet lijst onder handen nemen. Wil natuurlijk wel alles klaar hebben mocht deze kleine net als mijn dochter te vroeg komen ;)
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    behalve de babykamer (via internet) hebben wij ook nog niets zelf gekocht, al wel spulletjes gekregen.
    Volgende week willen we eens achter een wandelwagen aan, ben zondag jarig en had me bedacht dat ik het geld wat ik dan krijg zo meteen in de wandelwagen kan steken.

    Voor de rest, nou het is dat ik de echo foto's heb want anders zou ik het niet eens geloven dat ik zwanger ben het lijkt er meer op dat ik al 15 weken met een behoorlijk zware griep aan het lopen ben :rolleyes:

    Groetjes
     
  6. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    We hebben ook nog helemaal niks, zelfs nog niet aan de babykamer begonnen. Wel idd veel gekregen van familie, vrienden en collega's, echt super lief! We willen toch eerst liever weten of't een meid of jongen wordt.

    Volgende week weer naar de vk. Hij/zij is behoorlijk actief, vooral 's avonds voordat we gaan slapen, dus ik neem aan dat alles 100% ok is! Marcel had trouwens ook de echo's op film gezet met de digitale camera. Jammer dat ze't niet meer op film zetten hier in Emmen per 1 jan. Vroeger kon je een DVD of bandje meenemen en de echoscopist neemt't voor je op.

    Mijn buikje schiet alleen nog niet zo erg op... Dat is dan wel weer jammer...

    Groetjes,
    Pamela
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Vanmorgen maar eens met de vk gebeld of ik paracetamol mocht hebben.
    Had gisteren zo'n hoofdpijn ik kon wel janken, lag om 20.30 uur ook al in bed .Zolang ik stil lig is er niets aan de hand maar als ik me maar iets beweeg dan knapt het door mijn hoofd (zou ik dan toch hersens hebben? :) )
    Gelukkig mocht ik paracetamol maar niet meer dan 4 op een dag, ook vroeg ze of ik enig idee had wat mijn bloeddruk was. Nou hebben wij zo'n polsding in huis en hou ik het al een paar dagen in de gaten. Laag dus, eergisteren zelfs 90/59. Maar de dropjes liggen op tafel en als ik er een paar eet dan zit het zo weer op 116/79.
    Moet het dus in de gaten blijven houden, heb maandag toch al een afspraak bij hun dus dan zullen we het wel verder zien.
    Maar ik begin nu toch wel een beetje te balen ben potjandozie 16 weken zwanger en heb nog geen roze wolk gezien.

    Groetjes
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Kun je wel een beetje genieten?
    Bij mij is het ook nog niet soepel verlopen (Eerst misselijk, vanaf week 6 BI, hoge bloeddruk/pillen, daardoor moe en duizelig, harde buiken, enz)
    Maar ik probeer wel positief te blijven. Anders mis je zoveel.
     
  9. twingo

    twingo Lid

    12 nov 2005
    83
    0
    0
    hoi,
    ik ben 29juli uitgerekend,
    volgende week gaan we mijn zoontje's kamer behangen ,de aanstaande baby gaat in zijn kamertje het is neutraal behang dus das gemakkelijk,
    zo besparen we wat centjes uit.
    Maar daartegen zie ik er tegen op hoe mijn zoontje gaat reageren op zijn GROTE bed?
    25 april word hij 2 jaar en we willen zo rond zijn verjaardag hem verhuizen zeg maar.
    Ben nu ruim 16 weken en voel nog steeds niks, ben nog steeds met vlagen misselijk en zeker van koffie.
    6maart krijgen we onze eerste pretecho en we zijn zo benieuwd wat het word.
    We hebben al een zoontje , een dochterje zou ons heel leuk lijken maarja je hebt het niet voor het zeggen he.
    Omdat we nu nog niks weten hoop ik op een meisje maar , het is heel stom/gemeen om het te zeggen zou ik net zo blij kunnen zijn als het een jongetje word?
    Nu zeg ik het maakt niet uit wat het is, maar waarom denk ik dat van mezelf?
    Tuurlijk moet ik blij zijn , sommige willen maar kunnen er geen een krijgen.
    Herkent iemand dit?
    Zo mijn verhaal staat er nu ook bij.
    groetjes twingo.
     
  10. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zou als ik jou was je zoontje er van begin af aan bij betrekken, bij het bed kopen, het inrichten van zijn kamertje, enz.
    Leg er een leuk dekbedovertrek op (als hij een dekbed heeft ;) ) en leg zijn favo knuffels aan het voeteneinde.
    Dan komt het vast goed.

    Ik heb nu een dochter, en zou het erg leuk vinden als er een knul bij zou komen.
    Maar wordt het een meid, is het net zo leuk en welkom.
    Ik denk dat als het weer een knul wordt, je zodra je de kleine in je armen hebt al je twijfels vergeten bent ;)
     
  11. Niet meer actief

    hallo

    Hier nog een juli mama!!!

    Ik ben op 15 juli 2006 uitgerekend :D
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Tja genieten is op dit moment even een groot woord. Maar dat komt denk ik vooral omdat ik me dus al weken heel grieperig voel.
    Snot verkouden, hoofdpijn en duizelig, maandag heb ik weer een afspraak met de verloskundige het vermoeden is toch dat mijn bloeddruk (altijd al aan de lage kant) nu soms geheel kelderd en daar kun je dus ook hoofdpijn en duizeligheid van krijgen.
    1 voordeel ik mag zoveel dropjes eten als ik wil :)
    Daarnaast ben ik ms patiënten dus zal het wel wat zwaarder voor mijn lichaam zijn als bij 'gezonde' mensen.
    Maar ach als die hoofdpijn eerst maar eens weg is en het gevoel dat de inhoud van mijn hoofd uit watten bestaat dan zal het wel beter gaan.


    Groetjes
     
  13. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi!

    Ik ben 22 juli uitgerekend. Ben helaas nog steeds misselijk, maar sinds de tabletjes die ik kreeg van de VK hoef ik gelukkig bijna nooit meer over te geven. En ik heb het idee dat de misselijkheid wel wat minder wordt nu.

    Heb trouwens ook al 3 weken hoofdpijn, ik sta er 's morgens zelfs mee op dus dat is erg irritant. De VK zei vanmorgen dat ik eerst maar eens moet proberen meer te drinken. Zit de hele dag achter de computer op mijn werk dus ja, dan is hoofpijn niet fijn... Maar als ik bedenk wat we er voor terugkrijgen wil ik gerust nog misselijker zijn hoor, haha (afkloppen)!

    Mijn buikie wordt steeds groter, ga straks weer lekker shoppen.

    Groetjes, Lilith :D
     
  14. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou hier ook ff mijn verhaaltje tot nu toe :D

    ik ben 25 juli uitgerekend, en krijg pas over 4 weken mn 20 weken echo, dus ik zit nog even in spanning.

    Met mij gaat het gelukkig goed, heb eigenlijk weinig last van dingetjes op dit moment, af en toe nog misselijk, maar niet erg en soms wat moe, maar ik denk dat ik nu toch wel op die roze wolk begin te zitten, mn buik is niet meer te verbergen hahaha, en vanacht voelde ik mn babietje Heeel erg, ben er helemaal gelukkig van :D

    gr. sarah
     
  15. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo,

    Ik heb echt het idee dat ik het kleintje meer en meer ga voelen; heerlijk, al die plopjes. En ik ben ook maar wat blij en trots op mijn buik. Mensen die mij kennen begroeten tegenwoordig ook eerst mijn buik voordat ze mij echt in het gezicht kijken, zo erg valt het al op, hahah :) Toch leuk, die aandacht.

    Liefs,
    Lise
     
  16. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb vandaag dus mijn 20 weken echo gehad (uitgebreide uitleg staat in andere topic)
    Gelukkig is alles goed en de kleine is zelfs groot! :confused:
    Mag ik een keertje 'echt' bevallen, want met Nikky stelde het weinig voor... was maar <40cm en 4 pond
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Vandaag weer naar de verloskundige geweest.

    Eindelijk hebben we het hartje gehoord, heel even maar want de kleine wilde nu niet bepaald op 1 plaats blijven. :)

    Mijn baarmoeder kwam nu ongeveer tot 2 vingers onder de navel en was dus goed gegroeid.

    Groetjes
     
  18. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Hier nog een juli mama. Ik ben uitgerekend op 12 juli. Heb met de 13 weken een echo gehad en vorige week de pretecho laten maken. We Weten dat het jongetje wordt en dat maakt het allemaal nog echter.
    Liefs jenny
     
  19. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik mag vanmiddag weer bij de gyn langs (16:10)
    Duimen jullie dat mijn bloeddruk omlaag is gegaan?!
     
  20. Niet meer actief

    hier nog een juli mama... 8) Ik ben 15 juli uitgerekend...!
     

Deel Deze Pagina