Ahhhh wat gaan jullie snel *even een half uur bijlezen* Pfff ben net wakker... Vanmiddag even naar buiten geweest, maar binnen is het toch beter uit te houden... @Saraah: hier nog 2 moslims... Ook blij dat ik geen jongetje krijg... Maar ja, wat moet dat moet... Ben al blij dat we maar 1 schaap hoeven te kopen (meisje) ipv 2 @Chrisje: de hele dag heb ik gehoopt, maar heeft nog niks uitgehaald zie ik
hhahaha... ohja schapen !!! nou ik ga geen schaap kopen.... maar we geven wel een feestje als ik wat ben opgeknapt.. en dan zullen we wel schapenvlees opdienen !...
Mijn man gaat zelf naar het slachthuis, zoekt een schaap uit en dan wordt ie geslacht waar hij bij is... Doet ie met slachtfeest ook... Als ie thuiskomt moet ie van mij kleren uit en in de was, douchen en schoenen poetsen, alles ruikt naar bloed *gedver* En ik wil het schaap nooit zien, maar mijn schoonmoeder was me vergeten te waarschuwen vorig slachtfeest... Liep ik de schuur in en daar hing ie
Trouwens Saraah: geven jullie gewoon feestje of echt Sadaka? @Christel: zijn er in USA geen spaaractie's? hihi
Een schaap kopen? Kijk dat is wat anders dan beschuit met muisjes. Ik ben zo melig vandaag. Sorry hoor. Ik wil dat het zometeen begint!!!!!
IEEEEEEEEEEH !!!! neee AH BAH BAH schapenvlees vind ik sowieso ook niet lekker.. maja voor de arabische familie moeten we toch wat schapenvlees opdienen!
Hahahaha als je een meisje krijgt moet je een rose schaap kopen Chrisje... Is nog een hele zoektocht Ik hoop echt voor je dat het begint vandaag! Hoop toch niet dat ik zo lang nog moet lopen...
Ik lust ook geen schapenvlees. Eet het ook nooit. Ik hou ook niet van die eeuwige gele saus die ze overal opdoen en ook niet van karnemelk bij couscous. Al met al: goed aangepast he
ik denk dat we sowieso gewoon een sadaka doen voor de arabische kant.;.. de nederlandse kant snapt daar niks van, en zijn daar veel te nuchter voor...( ik eigenlijk ook hahaha ) en voor de nederlanders die komen gewoon hier thuis... zoveel hebben we er daar niet van en geven we beschuit met muisjes... dat snappen ze beter HAHAHA
spaaracties.. niet echt zover ik weet... ja hebben ze wel maar moet je nog zoveel bij betalen..... en schaap ik vind het ook niet lekker bahabh
gele saus?...!!! en nee karnemelk BLEEEEGGGG .. couscous vind ik ook niet lekker ik hou over het algemeen marokkaans eten nniet lekker... alleen van die msemen ( pannekoek...) meer hoef ik niet te hebben !.... mensen vinden mij ook altijd een zeurpiet in marokko... en ik ben dan ook echt: EEn Nederlander ! pffff
Zo doen wij het ook! Gewoon kraamvisite voor de NL kant met beschuit met muisjes en sadaka voor de Arabische kant. En de sadaka fijn bij mijn schoonmoeder thuis, spaart rommel
hahahah ja ik ook.. met vlees ik geeft de vetjes en het afval altijd aan mn man.. die eet alles... ik zelf hou het goede vlees voor me zelf enzo
@ chrisje: even een lesje cultuur Sadaka is dat mensen komen eten bij jou thuis, mannen en vrouwen apart. T gekke vind ik dan is dat ze dat voor alles doen. Of er nou een baby geboren is of iemand overleden is... Toen we getrouwd zijn hield mijn schoonmoeder het bijvoorbeeld ook haha. Ik hou ook niet van Marokkaans eten. Alleen van die rode soep en brood met gehakt in. Daar leef ik de hele Ramadan op In Marokko is er altijd een probleem, want die eten elke dag couscous met brood haha
wij hebben een varken en schaap die ze bbq en als de baby er is.. maar ik bedoel het hele beest he.. doen ze in een soort box dat heeft kolen onder en boven... echt om misselijk van te worden
Als er vet aan t vlees zit hoe f ik t al niet meer... Dat is echt een tik van me... Vroeger moest mijn moeder daarom mijn vlees nog snijden totdat ik volgens mij 17 was. Als ik vetrandje gezien had was het einde verhaal
Weer wat geleerd. Ik vind dat wel leerzaam eigenlijk. Zijn er verder nog speciale gebruiken omtrent de bevalling zelf?