HAHAHAHAHAHA !!! nee wij eten gelukkig europees in marokko... maar soms gaan we bij mensen langs.. en dan zit ik alweer te kokhalsen als ik grote stukken vlees zie met meer VET dan vlees..!!! en dat gedoe met gescheiden vind ik zo dom.. ik ga dat niet doen met mijn sadaka( ookal overtreed ik hiermee een regel... ik wil gewoon mijn vader/man/broer etc erbij hebben... met verjaardagen zijn ze er ook ) en onze sadaka gaat ook gewoon bij mijn vader thuis gebeuren hehehe !!! en met de ramadan eet ik ook alleen harira(soep) en dan neem ik altijd iets anders... want zij eten dan weer iets vies ) HAHAHAHA !!!!
hahah jij bent dus ook zo kieskeurig met eten.. ja ik ook m,ensen worden gek van mij.. maar ja ik wil graag weten wat ik eet.. en niet al die vieze zooi
nou chrisje... ik weet eigenlijk niet over echt iets traditioneels is bij de bevalling... over het algemeen willen de vrouwen het liefst door vrouwen geholpen worden... in arabische landen wordt dit uitsluitend door vrouwen gedaan, maar hier in NL is dat natuurlijk anders.... maar er staat in de koran nergens dat een man je niet mag helpen bij de bevalling.. want hij is enkel uit op het op de wereld zetten van je kindje... maja er zijn altijd weer van die mensen.. die dat niet vinden, en dus koste wat kost de man wegsturen.. met alle gevaren van dien !!! als het kindje geboren is.. hoort de vader iets in het rechter oor kan je kindje te fluisteren... een tekst uit de koran.. dat zal je beschermen voor de rest van je leven. en zorgt ervoor dat de engelen die je bij je schouders hebt alles goed zullen noteren.
wat een culturele dingen hier zeg ik weet eigenlijk niet ik denk niet dat ze in mexico wat hebben.. ik weet wel dat mn man erg nerveus is... lol meer dan ik
Dat is heel mooi dat van die tekst fluisteren. Oeeehhh ik heb een menstruatiekramp achtig pijntje in mijn buik.....
jeeeeeeh... mn ijsjes zijn in aantocht..!!!! ik heb trouwens zo'n knuffeltje gekocht.. en daar slaap ik nu mee, zodat het mijn geur krijgt.. als die kleine dan geboren is... leg ik het bij haar.. en is mama altijd bij dr ( had ergens gelezen, dat kindjes daar heel kalm van worden ) Ooooh chrisje wat spannend... wie weet.. wie weet !! dan had je papa en schoonmama misschien toch die 6th sense
Hier ben ik alweer... Chrisje: eigenlijk is het niet normaal dat de man bij de bevalling is. Nou: ik ga niet bevallen zonder mijn man ... dus dat gaat voor ons niet op. Verder moet als de baby geboren wordt door de vader de oproep tot gebed en de Shadaha (verklaring dat er maar 1 god is, Allah) in de oren van de baby gezegd worden, zodat dat de eerste woorden zijn die de baby hoort. Eigenlijk moet op de 7e dag het hoofdje kaal geschoren worden en het gewicht van die haren moet in geld aan de arme geschonken worden, maar ook dat doen we niet. (nog een hoop stress omgeweest met mijn man ) Saraah: doen jullie dat?
Chrisje: SPANNEND!!!!! Saraah: Ik ben ook ijsverslaafd... Heb mijn man gister nog gestuurd om een doos raketten te halen Dat van dat knuffeltje heb ik trouwens ook ergens gelezen. Kan ook bijvoorbeeld een tshirt waar je een nacht ingeslapen hebt (maar n knuffeltje is natuurlijk veel leuker hihi) Christel: ik ben heel kieskeurig met eten.... TE kieskeurig haha
hopelijk beval je snel chrisje..... ik ga er vandoor kleding zieken voor te zwemmen heb namelijk nik som te zwemmen ... ja bikini van voor mijn zwangerschap maar ja dat is geen gezicht.... nou zie jullie morgen dnek ik wel weeer jullie izjn ook altijd online lol.... nog fijne avond!!! en sarah hoop dat je ijsjes snel komen!!!
Ik zal wel heel stom zijn hoor maar dat haar weegt toch bijna niks? Dus wat moet je dan geven? 10 cent? Het is maar een ietsie bietsie mini wini klein pijntje wat zich erg op de achtergrond houdt....
uhm.. HELL no..!! sorry... ik ga echt geen dingen doen waar ik niet achter sta... maar ook remy staat daar niet achter.!! en hoeveel gram is dat haar?... ik geef wel gewoon een bedrag... van mn kindjes haar blijven ze AF ! en mijn man niet bij de bevalling?... grappenmakers.... ik ben sowieso niet heel traditioneel opgevoed hoor... mn ma is gewoon nederlands, en mn pa is wel moslim/marokkaan... maar veel hebben we van hem ook niet meegekregen... ik doe aan de ramadan... en ik probeer goed te leven... maar ik ga niet allemaal rare dingetjes doen enzo.... zo ben ik ook gewoon echt niet !
Ja dat vind ik dus ook onzin. Alsof mijn kind geboren wordt met haren tot op de kont haha... En ik wil geen kale baby, hoop net dat ze veel haar heeft... Nee alles wordt gedaan, sadaka, oproep tot gebed, shahada, maar niet mijn kind kaal geschoren en ook ga ik niet bevallen zonder mijn man erbij!
Nee precies... Mijn man is ook gewoon in NL geboren... Zijn moeder leeft wel echt volgens de regels, maar ook pas nadat ze op bedevaart geweest is (2 jaar terug). De dingen waar ik niet achter sta doe ik ook echt niet!!
Ik ga er weer vandoor, ga maar voor mijn grote vriend de ventilator zitten met een boek. Krijg vierkante ogen. Weltrusten voor straks lady's!
ja precies.... mensen veranderen altijd na zo'n bedevaart... opeens helemaal religieus hahaha !! is niks mis mee maar mij moeten ze niets opdringen !... ik ben nederlands ben hier geboren en getogen.. ook voornamelijk door mijn nederlandse moeder... en ik probeer de islam daarin te verwerken. maar op nr. 1 ben ik gewoon nederlandse.
nou weltruste chris ... wie weet vanacht... en lees Ze.. ik ga er ook vandoor.. mn ijsjes zijn binnen... dus Nu ga ik lekker smikkelen... jaha chrisje !! weltruste ook aan de rest.!!
En zo hoop ik dat mijn kinderen het ook gaan doen (zoals jou) Ze krijgen toch ook een NL moeder en een Marokkaanse vader...
Chrisje: succes vannacht, weet zeker dat het gaat beginnen Tot morgen dames! Smikkel ze Saraah, ik ga ook dalijk weer een raketje zoeken!
mannen ik wordt soms gek van de meine zoals nu... ja sorry moest ik even kwijt.. hoop dat bij iedereen de ijsjes gesmaakt hebben!
Hoi dames! Tjeetje, ben een middagje niet online, moet ineens 6 pagina's inhalen Vandaag hadden wij een gezellig dagje; lekker luieren en toen mijn ouders kwamen hebben we gebarbequed, jammie! Was erg gezellig. Het wordt nu echt spannend zeg, wie als eerste gaat bevallen! Misschien morgen wel iemand, aaahhh!! Ik ga zo lekker naar bed; tv kijken en NIET onder de dekens liggen, pfff! Liefs, Lise