Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Mijn bloeddruk is nog steeds te hoog.
    Voordat je naar de gyn kunt, wordt door een verpleegster je bloeddruk gemeten en je wordt gewogen.
    Mijn bloeddruk was 156/96
    Ik schrok behoorlijk! Nog 4 waardes hooger en ik moest blijven!
    Toen ik naar de gyn kon, gaf hij al aan dat hij dat (ivm mijn bloeddruk verlagers) een beetje vreemd vond.
    Dus heeft hij het zelf ook nog eens opgemeten. Hij kwam uit op 90. Dat is toch een heel stuk beter!
    Ik moet nog steeds rustig aan doen en de volle dosis medicijnen blijven nemen.
    Over 4 weken moet ik weer tyerug komen...
     
  2. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    hoe kan dat toch met die hoge bloeddruk? Heb je geen speciaal dieet gekregen of zo?
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Nee, alleen medicijnen.
    Ik gebruik al weinig zout, dus daar ligt het niet aan.
    Bij mijn dochter had ik alleen aan het einde een hoge bloeddruk, nu vanaf het begin.
    Gelukkig groeit de kleine goed, maar toch...
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Soms krijg je toch wat vreemde reacties, vind ik.

    Zo liep ik gisteren met mijn vriendin in de stad alwaar ik voor het eerst baby kleertjes kocht voor mijn eigen kind :) i.p.v. voor die van iemand anders.
    Kom ik een collega tegen die ook parttime werkt en ik dus niet zo vaak zie.
    Ze feliciteerde mij en vroeg hoe ver ik was, nou 17 weken dus. Nou zegt ze dan ben je al dik :cry: . En dat terwijl ik zo trots was op mijn buik. Oke ik ben van mijzelf al dik dus mijn buik zou nu ook wel wat dikker zijn maar op 1 of andere manier kwam de reactie toch hard aan. OOk mijn vriending had zo iets van nou dat zei ze wel een beetje raar.

    Vandaag, op het werk, werd ik door een collega gefeliciteerd.
    Ze zei (ik citeer) : "Gefeliciteerd met je toestand!"
    Ik heb haar bedankt voor de felicitatie maar vond het toch wel een beetje raar gezegd :)

    Groetjes
     
  5. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo!

    Maf zeg, zo'n reactie. Maar misschien wisten ze even niet hoe ze een mama-to-be moeten feliciteren ;)
    Ik zit me te verheugen op volgende week zaterdag; dan krijgen wij onze pretecho! Ben zoo benieuwd! En de week erna ga ik alweer voor een controle naar de VK. Voor mij zijn dit soort afspraken echt iets om naar uit te kijken; een nog echtere kennismaking met je kleintje :)

    Liefs,
    Lise
     
  6. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hoi hoi,

    Jeee ik ben over de helft van mijn zwangerschap!
    Ben ook volop bezig allerlei spulletjes te kopen, Heerlijk is dat he! :D

    afgelopen maandag was ik bij de VK. ik heb al een paar weken last van m`n heupen (dacht ik) maar het zijn `m bekken! mmmm minder dus. ik moet nu fysio gaan volgen en ik hoop dat het minder gaat worden want het is geen pretje!
    Toen ze naar het hartje ging luisteren sloeg het een keer of 2 over, was heel raar. ze vertelde me dat het hart nu momenteel in ontwikkeling is en dat dit vaker kan gebeuren maar ik vond het niet zo leuk natuurlijk! heb liever dat ze zeggen; ja hoor alles is prima met jou en de baby! nu moet ik over 3 weken terug komen en gaan ze weer uitgebreid luisteren. vrijdag heb ik `m 20 weken echo (ben dan al bijna 22 wkn maar er was niet eerder plek! grrr) en dan gaan ze ook het hartje helemaal nakijken! dus hopen en duimen dat alles goed is verder.
    Ben nu ook iedere keer chagerijnig en heb continu stemmingswisselingen terwijl ik eigenlijk altijd wel een vrolijk iemand ben! ik word van winkelen (voor de baby) in elk geval weer vrolijk, dus dat blijf ik voorlopig lekker doen!

    x

    3 maart --> 20 wkn echo
    13 maart --> pret echo :D 3D
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Wij krijgen de 20 weken echo op 13 maart precies op de dag dat ik dus ook 20 weken ben.

    Wel lekker hoor zo'n verloskundige praktijk waar ze dit dus gewoon zelf kunnen doen, hoef je niet ook nog eens naar een ziekenhuis ofzo en de afspraken zijn heel makkelijk gemaakt.

    Groetjes
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja, ik moet daar wel voor naar het ziekenhuis... heb m pas 16 maart... vind het nog zo lang duren.. nog bijna 3 weken :( hhaha !

    maar dan kan ik wel mn kleintje weer zien.. :D
     
  9. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ja, ik moet ook naar het ziekehuis. Ze kunnen alleen hartje luisteren bij de vk. Gelukkig is't ziekenhuis maar 5 minuten van mijn werk. Volgende week (8 maart) dus ook voor de 20 weken echo. We gaan pas over 2 weken inkopen doen, als we weten of't een meisje of jongen wordt.

    @pluk: wel een beetje vreemde reacties, is inderdaad wel een beetje raar om dat zo te verwoorden. Misschien wel goed bedoeld, maar dan nog...
     
  10. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Hihi, dan hoop ik dat hij/zij niet de billen dichtgeknepen houdt, en je niet kunt zien wat het wordt.
    Als dat het geval is, ga je dan voor een pret-echo, of neem je dan een neutrale kleur??
     
  11. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Jullie krijgen tenminste een 20 weken echo vergoedt. Het ziekenhuis in Zwolle kan de vraag niet aan dus krijg je hem gewoon niet.
    Maar ik moet met 24 weken og een keer een echo laten maken om te kijken of de cyste verkleind is en dan kijken ze me dan maar even na. Tenminste dat zal ik wel vragen, ik bedoel: dan ben ik er toch?!
    Wij willen ook graag weten wat het wordt en mijn voorgevoel zegt een jongen en ook mijn voorgevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik kijk gewoon naar mijn buik en ik heb weer een puntbuik voor mijn gevoel en dat zijn bij mij jongens.
    Mijn oudste van 6 is een jongen, mijn middelste een meisje van 5 en mijn jongste is ook een jongen van 20 mnd.
    Ergens lijkt het me wel leuk dat mijn voorgevoel me in de steek laat en dat het een meisje wordt want dan hebben we twee om twee. Een mooi evenwicht dus en ook voor mijn dochter zal het leuk zijn. Maar ik ben ook gek op jongens dus dat maakt ook niet uit. Ze zijn alleen wat drukker.
     
  12. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zou het ook vragen hoor, met 24 weken.
    Als ze dan toch bezig zijn, is het een kleine moeite om even iets verder te kijken.
    Dus gewoon vragen!!
     
  13. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben nu 19 weken en 4 dagen zwanger. Afgelopen dinsdag hebben we een pretecho gehad (we wilden graag een dvd en foto's om mee te nemen naar de schoonfamilie in Turkije, volgende week gaan we daarheen). Mijn Vk heeft (helaas) niet over een 20-weken echo gepraat, en ik heb er (met mijn domme kop, en de pretecho in het voorruitzicht) niet om gevraagd.
    Anyway: het was leuk-leuk-leuk!! Wij willen niet weten wat het is, dus daarover kan ik geen info kwijt, maar 'hij' zwaaide en knipoogde naar ons! Alles was keurig: buikje en lipje gesloten, buikwand aanwezig, hartje in orde, maagje en blaasje gevuld, erg veel beweging, en ruim 4 dagen voor op de groei! Ik weet nu ook eindelijk wat ik voel, als ik 'hem' voel!
    Echt een aanrader voor alle aanstaande mama's! Over 7 weken doen we ook nog een 3d echo!
     
  14. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi iedereen!

    8 maart moet ik voor de derde echo (20 weken en 6 dagen), we willen graag weten of't een jongen of meisje wordt. Het maakt ons niet uit wat't wordt, als hij/zij maar gezond is! (Maar we hopen toch heel heel stiekem op een jongen).

    Weten jullie al wat het wordt? En hebben jullie't ook verteld aan anderen?

    Groetjes,
    Pamela
     
  15. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Nee, we weten het nog niet. hopenlijk over een week of 4 wanneer ik een echo moet laten maken om te kijken of de cyste verkleind of zelfs weg is. Ik neem aan dat ze dan wel even willen kijken voor me.
    Ik heb continu geroepen dat het weer een jongen wordt maar toen ik gisteren naar bed ging kreeg ik een gevoel dat m'n buik er anders uit ziet ineens en dat het misschien toch dan een meisje is.
     
  16. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hi,

    morgen heb ik eindelijk m`n 20 weken echo....... ben dan al 21 wkn en een paar dagen... ze hadden niet eerder plek! Heb er zoooo naar uitgekeken want ik ben heel nieuwschierig hoe het erbij ligt en hoe groot het is etc.
    Ik heb al die tijd gezegd dat ik niet wil weten wat het gaat worden... maar nu het zoooo dicht bij komt is de verleiding wel heel groot.
    morgen laat ik weten hoe het was..

    x
     
  17. Niet meer actief

    Ik zit eigenlijk in het zelfde schuitje, ik heb 13/03/06 afspraak voor m'n 20 wkn echo. Ik ben dan al 22 wkn en ik moet zeggen dat ik echt de dagen aan het aftellen ben. Ik wil nl graag weten of het jongen of meisje is en een bevestiging van de arts dat alles goed is. :D

    Ben benieuwd laat ons weten hoe het was :)
     
  18. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahaha ik ook hoor

    ik heb mijn echo de 16/03/06 dan ben ik ruim 21 weken... en ik ben ook al aan het aftellen.... het gaat er mij voornamelijk om , da tik weet dat alles goed is met mn kindje... en daarna wil ik weten wat het is.... hihih


    gr. sarah
     
  19. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    ik heb ook de 13de de 20 weken echo alleen hebben ze het hier op de verloskundige praktijk (waar de echo plaatsvind) alles zo op een rijtje dat ik dan ook inderdaad 20 weken ben :)

    Ben heel erg benieuwd hoe er dan alles uitziet, hoeveel het gegroeid is, of alles klopt qua hartkamers, hersenhelften enz. en wij zijn ook heel nieuwschierig wat we gaan krijgen maar meteen schiet het door mijn hoofd: "zul je zien dat ze het niet kunnen zien omdat meneer of madam het niet wil laten zien" (net zo'n eigenwijs potret als de vader in dat geval :) )

    Groetjes
     
  20. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Mijn moeder zegt dat ze op de Filipijnen (ze is Filipijnse) geloven dat als je je baby steeds aan de linkerkant voelt, dat het een meid wordt en rechts een jongen. Ik geloof er niet in, maar ik voel'm wel steeds aan de rechterkant en had ook gedroomd dat't een jongen wordt. Maar ja, iedereen denkt dus anders dan ik :)

    Nou, heel veel sterkte met aftellen allemaal. Ik moet nog 5 daagjes wachten... en dan inderdaad hopen dat ie niet zo eigenwijs is dat ie't verbergt!

    En heel veel sterkte CVB, ik hoop dat alles goed is.
     

Deel Deze Pagina