Juli 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Cynthia, Jan 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Rugweeen vervelend?! Hoe kom je der bij?!:p

Ze zijn idd geen pretje nee :)

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hey mad...
    welnee ik bevallen? hehehe nee duurt nog wel ff..
    maar wat je zegt over met zn tweeen veel tijd thuis doorbrengen dat het dan een troep wordt is echt waar... gelukkig is manlief aan het werk.. en kan ik lekker opruimen...

@jenny: ik ga borstvoeding geven... en die stickertjes waren idd niet duur.. en heel leuk als extratje op je envelope

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    haahaha keejbie.. had je daar last van tijdens de bevalling?... :(

4. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    Ik ga flesvoeding geven.

ja die stickertjes zijn echt ideaal;
    ik kreeg van de week een enveloppe zonder geboorte kaartje erin! :( omdat de enveloppe niet goed dicht zat is hij er zo uit gevallen denk ik! zonde he. is niet de eerste keer dat ik dat mee maak trouwens!

ik ga denk ik ook maar even die stickertjes halen :) ze zijn erg leuk en handig.

5. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Sweetangel, wordt je niet door iedereen tegengewerkt. Ik zelf kan daar nl niet tegen en dat zet me weer aan het twijfelen. Ik heb vervelende seks. ervaring gehad en borstvoeding lijkt me dus heel erg om te geven. Ik weet dat het beter is en dan denk ik weer dat ik mn eiegen gevoelens maar even moet laten. Maar ja een gestresste moeder is ook niet goed voor je kindje. Ook heb ik medicijnen nodig voor mn pols en die kan ik alleen slikken als ik flesvoeding geef. En nu dat gedoe met mn pony doet er ook geen goed aan. Eigenlijk moet ik gewoon een beslissing nemen en me daar echt bij neerleggen.

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja mad...hij kan eruit gevalen zijn, maar bij de post worden kaartjes vaak gestolen... vraag me niet waarom, want wat hebben die mensen eraan...
    maar vooral geboortekaartjes en verjaardagskaarten...(die vaak ook geld bevatten)

en jenny... je moet niets doen, waar jij je niet goed bij voelt, dus als jij gestresst bent met borstvoeding.. moet je gewoon flesvoeding geven..
    is beter voor jou en de baby..!!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@Jenny: nee ik ben door helemaal niemand tegengewerkt! Heb er geen enkele vervelende reactie op gehad!
    Saraah heeft gelijk: als je er niet 100% achterstaat (dus twijfeld) kun je er nog beter niet aan beginnen, want als je je er niet goed bij voelt raak je alleen maar gestressed!

8. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ja jullie hebben gelijk! Maar ik ben dan zo zeikerd en denk dan dat ik het belang van ons kindje voorop moet stellen. Ik kan rond 13.00 naar de dierenkliniek. Ik heb net de veearts aan de lijn gehad. Ze is wat onrustig maar er zit nog geen infectie en dat betekent dat er nog een beetje hoop is. En net gelukkig goed nieuws, een vriendin belde op ze is zwanger!!!!Ze leest hier al een tijdje mee en ik heb gezegd dat ze zich ook maar moet aanmelden. Dus Chantal als je dit leest....

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Zo zeg heb 1 dag geen tijd om even te kijken (lezen) en er gebeurt weer van alles.

Hopelijk kunnen mensi en chrisje dit weekend nog hun kleine vasthouden.

@ Jenny ik hoop dat alles met je paard toch nog goed af gaat lopen, heb je enig idee hoe het in het prikkeldraad terecht is gekomen?

En ook ik ga flesvoeding geven, ze zeggen wel dat borstvoeding het beste is maar dat betekend niet meteen dat dit voor jou en je kind dan ook het beste is.
    Ik bedoel als je b.v. voor noten allergisch bent dan kunnen mensen wel zeggen dat het heel goed voor je is om ook wat noten te eten maar dan doe je het ook niet.
    En ik vind ook dat als jij nare assosiaties hebt bij het geven van borstvoeding (maakt niet uit op welke manier die zijn ontstaan) je dit gewoon niet moet doen.

Goed wij zijn gisteren dus even op kraambezoek geweest bij mijn vriendig. Ach wat een schattig klein mensje, niet dat we er veel van konden zien want ze lag zo lekker te slapen, we konden alleen haar koppie onder het laken zien komen en dat laat je toch lekker liggen.

Groetjes

10. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo allemaal!
    Wat een verhalen! Ik lees alles als ik een ochtend of middag/avond niet online ben geweest!

@Jenny; ik vind het echt heel erg voor je paard, ik weet maar al te goed hoe diep dierenliefde gaat, want ik ben net zo. En zeker als je beestje pijn heeft, treft dat jou ook. Hoe moeilijk ook, probeer er niet continue aan te denken. Bij de kliniek zullen ze alles doen voor je paardje. En huilen, hoe diep snikkerig ook, kan niet echt kwaad voor je kleintje, maar probeer door aan je kindje te denken ook rustige momenten te krijgen! Veel sterkte meisie!!!

Voor de andere dames; volgens mij zijn er inmiddels al 1 of 2 bevallen (Chrisje en Mensi), ik hoop het voor jullie!!! En ja dames, de klachtjes zullen zich de komende tijd voor ons allemaal wel opstapelen. Gelukkig kunnen we hier lekker klagen: ik heb bijv. nu last van mijn rug; liefje denkt direct dat ik rugween heb, maar ik heb geen flauw idee (hoe voelt dat dan? Met steken of gewoon zeurende rugpijn?). Verder heb ik de laatste dagen vaker harde buiken (tjee, net een voetbal, knoeterhard!!).
    By the way; ik ga borstvoeding geven.

Liefs,
    Lise

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Jeetje wat erg van je paardje Jenny!! Ben vroeger ook paardengek geweest... (later afgelopen door vriendje en uitgaan) Maar heb wel verzorgpaarden gehad en daar zijn dus ook wel eens dingen mee gebeurd, paardje is er een keer met me vandoor gegaan en was toen de volgende dag kreupel... Hij was al op leeftijd dus er kon nooit meer op gereden worden... Ik voelde me erg schuldig maar ik wist ook dat ik er niks aan kon doen. Gelukkig hebben ze hem daar lekker op het land laten staan en van ze ouwe daggie laten genieten.

Ik vraag me ook wel af hoe het nu met Chrisje en Mensi is....

Ik ga borstvoeding proberen te geven, lukt het niet of krijg ik ontstekingen stap ik direct over op fles!

xxx Marijke

12. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Mogge dames ( uhhh middag),

Heb gewoon 12 uren geslapen!! :oops: Maar wel lekker zeg!
    Ik vind het heel erg voor je, Jenny. Hopelijk valt het mee, we zullen het straks wel horen, want nu ben je als het goed is bij de veearts!
    Ik ga zo even een lekker ijsje bij de Italiaan halen ( ja, 25 of 26 kilo groeien... ;) )!
    Btw, ik ga ook borstvoeding geven tot 12 weken en ik wil het daarna combineren met flesvoeding, want ik wil niet kolven. Dan wil ik graag 's ochtends en 's avonds de borst geven en de rest uit fles.
    @Saraah, jeetje dat je al rugweeën hebt, ik zou toch denken dat het een serieus begin is, ik voel me nog net als 10 weken geleden, helaas :)

Iedereen een fijne dag gewenst!

XXX

13. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ik heb (gelukkig) ook geen nare reacties gekregen op het feit dat ik fles voeding ga geven.
    zeg ook tegen mensen wie het vragen dat het mijn eigen keuze is. verder gaat het ze niet aan denk ik maar dus zeg er ook niet te veel over.

m schoonmoeder zei nog wel dat het beter is voor de afweer etc. om borstv. te geven. maar ja dat weten we allemaal wel denk ik! iedereen heeft er een eigen reden voor om t wel/ niet te doen!

oooo jenny ik ga voor je duimen meid! veel suc 6 vanmiddag bij de dierenarts.

wij hebben een lekkere lunch; beschuitje met aardbeien; meloen met ham en een verse aarbeien shake..... ga nu lunchen mmmmmmmmmmmm

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hahaha lekker hoor mad.. eet smakelijk.. :D

nou flappie..
    ik heb vandaag de heledag schoongemaakt, ben nu dan eindelijk klaar...( moet wel zeggen dat je gelijk beter in je vel zit, als je huis netjes is :) )
    en niks te bespeuren van enig weeenactiviteit of harde buiken... ik denk dat het gewoon oefenweeen waren.. ik ga er in iedergeval niet van uit, dat het 1 der deze dagen gaat gebeuren...

15. sweetangel100

Hello ladyz...

Mijn ouders zijn de hele middag hier geweest, ze zijn net weg... Mijn moeder heeft het keukenraam van de buitenkant gewassen ("kind dat is echt nodig") :)

Je zit inderdaad direct beter in je vel als je huis schoon is Saraah, dat had ik gister ook nadat ik alles opgeruimd en gepoetst had :)

@ Flappie: lekker toch, zo lang slapen... Geniet er maar van, binnenkort is het gedaan met de rust ;)

@ Mad: BV zal inderdaad beter zijn, maar de FV is ook een heel stuk verbeterd tegenover vroeger (tijd van onze moeders/schoonmoeders), dat weet ik zeker! Vroeger werd FV echt heel erg afgeraden en dat is nu toch minder!

Jenny ben je in de kliniek geweest???

16. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ooo heerlijk is dat he als je huisje schoon is!

ik moet zo nog een witte was uithangen..... maar het dreigt zo te regenen iedere keer.

ben de hele middag al lui! komt ook door dit gekke weer denk ik.

jenny; duim voor je dat alles oke is met je paardje.....

oooo ik word echt moe van mijn haar. tot vorig jaar had ik heeel lang haar tot halverwege m rug, met slagen erin. ik was t zat en wou t stijl hebben en heb toen zo`n stylingscreme gebruikt waarbij je haar voor maanden stijl blijft! NOOIT DOEN! had bijna geen haar meer over en moest tot m schouders worden afgeknipt :cry: en nu begint t eindelijk weer wat beter te gaan, alleen is t iedere keer heeel pluizig en moet ik er van alles in doen om t een beetje normaal te krijgen (olie en serum etc) had ook hele dure shampoo etc. omdat daar toch meer vitamines etc. in zitten. t afgelopen jaar is t best vaak geknipt omdat iedere keer die dode gedeeltes er nog uit moesten. nu heb ik besloten voorlopig niets meer af te knippen en t weer te laten groeien. (sorry wou ff m ei kwijt)
    vind t ook nog steeds zooooo erg. m mooie lange lokken :cry: maar ik ga er weer voor! hebben jullie ook weleens zo`n haar drama mee gemaakt??

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ouuuuuh.... nee straighten echt NOOIT doen...
    mn nichtje heeft haar haar verpest met die onzin, terwijl ze niet eens kroes haar had.. je moet die onzin echt pas gebruiken als je ECHT kroeshaar hebt... !!!!
    erg hoor mad... :( ik hoop dat het uiteindelijk goed komt..

ik heb zelf ook slag in mn haar, maar ik gebruik gewoon zon' chi tang om mn haar te stijlen..

ik heb zelf mn haar 2 jaar eleden gepermanend...
    ZO zonde.. tis niet meer goed gekomen met mn haar.. mn moeder heeft laatst weer een hele hap van mn haar afgeknipt... omdat het nog steeds helemaal dood was van dat permanentje..
    maar ik denk dat nu alles er wel uit is...
    dus nu laat ik 't weer lekker groeien...
    wel zonde, want ik hou ook van lang haar...

18. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    jaaa zooo stom! soms krijg ik wel eens een opwelling en dan doe ik iets waar ik zooooo veeeel spijt van krijg! nou ik heb m haar lesje nu wel geleerd! poe! stom ook dat ik t er nu nog steeds zooo moeilijk mee heb! hoop echt dat t nu weer gaat groeien. doe m best in elk geval. als ik nu iemand zie met lang blond haar word ik er gewoon jaloers van :oops:

gaan jullie nog wat lekkers eten vanavond?? (wij gyros) maar heb nog niet zoveel trek eigenlijk.

morgen ochtend 11:00 naar de vk.

19. sweetangel100

Ben eens benieuwd wat de VK zegt Mad!

Wij hebben frites gegeten, samen met mijn ouders, niets speciaals, gewoon gehaald bij de friture; lekker makkelijk!

20. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    oooo heerlijk een lekker patatje!
    daar heb ik ook wel trek in eigenlijk! hi hi

ja ben ook benieuwd wat morgen weer brengt! vrijdag was m bloeddruk 120-100, maar heb heeeel rustig aan gedaan van t weekend dus ik hoop/ denk wel dat ie gezakt is. maar ja wil gewoon bevallen eigenlijk! vind wel dat t tijd is geworden nu!

Share This Page