Juli 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cynthia, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    tis weer lekker warm hier in almere... pffff
    we zijn net ff de laatste spulletjes gaan halen...alweer... elke keer stuit ik weer op dingetjes die ik nog nodig heb... dus die heb ik ook net ff gehaald.. alleen nog steeds geen klossen gehaald. :oops:

ben wel moe vandaag...
    maar we gaan vandaag bij mn schoonmoeder eten, ze is eenzaam, want haar man is 2 weken op vakantie, en haar andere zoon is ook nooit thuis, dus gaan wij nu wat vaker bij haar langs... wat best wel energie vergt, omdat je toch niet in je eigen huis bent.. en je niet helemaal 100% lekker op je gemak bent...

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bohh ik ben blij dat ik niks met het UWV te maken heb... Zij hebben het met mijn werkgever zo geregeld dat de werkgever mij gewoon uitbetaald en het UWV betaald het aan mijn werkgever...

Het zijn ook klunzen hoor, want eerst kreeg ik een brief waar instond dit is je dagloon enz en de dag erna kreeg ik een brief waarin stond dat mijn aanvraag tot zwangerschapsuitkering in behandeling was genomen :( :( :(
    Ik gebeld vorige week, t had zich toevallig gekruisd en ik kon de brief over in behandeling genomen weggooien... Tsja, ze hebben geld zat om 5 brieven in de week te sturen bij het UWV!

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hahaha ja maar daar zijn ze het uwv voor... ik heb nog nooit 1 persoon gehoord waar alles op rolletjes verliep het is altijd gezeik daar.. heb jij wee mooi geluk sweet angel....

ik heb honger en er is niks in huis.... voor te ontbijten dan.... schiet weer lekker op!

4. sweetangel100

Oei Cristel en nu dan?
    Honger lijden? ;)

Saraah: t wordt toch langzaam tijd voor de klossen of niet :) Je bent wel lekker op tijd ermee hahaha...
    Ik heb dat ook toen mijn schoonmoeder niet naar Marokko was... Wij gingen er 2 of 3 x per week eten, ondanks dat ik me er wel helemaal op mijn gemak voel en ik t fijn vindt als ik zelf niet hoef te koken is het daar altijd zo druk, iedereen loopt daar in en uit en na 2 uurtjes ben ik uitgeteld...

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou ja honger lijden ben nog steeds in elk kastje aan het kijken.... er is wel muesli maar geen melk.... er is wel wit brood maar geen bruin.... probleem met wit brood is dat ik dan zeg maar verstopt raak en dat wil ik voorkomen ;) dus ja... plus het is al vrij oud en ga geen oud brood eten laat ik aan mn man over....
    ik pak gewoon en glaasje druivensap zit ook energie in :)

mijn schoonmoeder is er nu dus als ik geen zin heb om te koken doet zij het... en de was enzo ook... gelukkig geeft ze ons ook onze privacy plus ze slaapt niet bij ons in het app maar bij zn tante in huis...

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hey Cristel misschien moet je je meusli op je witte boterham doen, heft de werkingen elkaar misschien wel op :) :)

Toen wij op vakantie waren in california had mijn man ook musli gehaald maar dat viel niet zo in de smaak bij ons. De kluns had oakmeal meegenomen :)
    Of dan zaten we in een motel en kon je 's morgens ontbijten en dat bestond dan uit een donut :) .

Groetjes

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Heb net een telefoontje gekregen van de vk, ze zei de vorige keer al dat ze de gegevens van de groei echo wel heel sumier vond.
    Eigenlijk stond er alleen op het papiertje da ik gezien was en dat er geen commentaar was.
    Ook tegen ons is er toen niet gezegd hoe groot alles was. (de vorige keer vertelden ze ons dat het hoofdje een doorsnede had van 8 cm enz.)
    Dit alles ontbrak deze keer.
    Nu hadden ze een gesprek gehad met de gyneacologie en dit dus aangekaart omdat ze zo niet de info kregen die ze nodig hadden.
    Dus nu moet ik nog een keer naar het ziekenhuis voor weer een groeiecho en dan wel nog deze week. Dus morgen hoor ik of ik vrijdag in het ziekenhuis moet zijn of dat dit toch iets later wordt, al waren ze er wel allemaal over eens dat het vrijdag moet gebeuren en niet later.
    Het enige probleem is dus dat ik alleen voor de ochtend vervoer heb en ze dus nu moeten proberen mij ertussen te plannen.
    Ze willen dus weten hoe groot de baby nu is en of hij wel door mijn bekken zal passen ofzo.
    Lekker zeg net nu ik dacht dat alles goed ging (het gaat nog wel goed hoor maar dit had ik gewoon even niet verwacht)
    Nu hoop ik maar dat ze de afspraak kunnen maken voor de vrijdag morgen want anders zou ik niet weten hoe ik er moet komen.

Groetjes van mij die toch wel iets geschrokken is.

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    pffff.;.. wat een sukkels daar zeg in het ZH...
    is toch logisch dat ze die gegeven noteren als ze een GROEI-echo maken?...

naja,... ga uit van het beste, en dat het allemaal goed gaat tijdens de bevalling... en denk maar zo.. nog een extra echo :D kan je weer ff je kleine bekijken :D

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Die late echo's zijn lang niet zo leuk hoor, de kleine is dat eigenlijk te groot om goed in het beeld te passen en dus zie je of alleen het hoofdje, of alleen een beentje. De 20 weken echo is veeel en veel leuker.
    En om heel eerlijk te zijn, ik heb er nu al zoveel gehad dat ik er een beetje zat van begin te worden (klinkt dat verwend of niet).
    1 voordeel ik kan 3 kwartier heen en 3 kwartier terug heerlijk in de auto zitten met airco :)

Groetjes

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    haahaaha... ja verwend nest ;) ...ik zou graag nog een echo willen :D

naja voordeel .. een rit in een auto met airco :p
    kmoet morgen weer naar de VK.. heb alleen geen goede hoop, dat ze nu wel is ingedaald...

net twee uur met mn moeder aan de phone gezeten... die had een ingeving... en denkt dat de kleine de 17e wordt geboren... :)( heeft vast niks te maken met het feit dat ik en mn broer alletwee op de 17e zijn geboren :) )

11. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Zoooo, hier ist ik weer..... ja weer geen internet he??? UPC maar weer gebeld, want ze zouden nu het netwerk in de wijk gaan checken.... nu word ik morgen teruggebeld over hoe en wat. Kwam waarschijnlijk door de warmte dat het netwerk het niet deed ( nou gelukkig maar dat jullie geen netwerk in Spanje hoeven aan te leggen, wat een reden :( )
    In ieder geval, word ik pas maandag gestript. Mijn bloeddruk was laag en de baby deed het goed dus dan deden ze het liever zo laat mogelijk, ook omdat je dan meer kans van slagen hebt. Naja, als de beeb het goed doet.....Maar idd mad, overtijd lopen is ^%$&. Ik durf bijna geen vriendinnen of familie meer te bellen, de teleurstelling is bijna te groot voor ze als je alleen maar belt om gewoon ff te kletsen :D Wisten jullie dat ze je gewoon tot 43 weken laten lopen als je beeb het goed doet, je staat dan wel onder controle van een gyn natuurlijk, nou dat geeft hoop, he :rolleyes: Bij jullie dus ook nog niets begonnen?
    XXX

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zou wel lekker zijn dat betekend dat je dus nog maar 5 dagen hoeft, ben benieuwd. Mijn zus is trouwens ook van een 17de.
    Ben nu wel nieuwsgierig hoe groot alles nu is. De vorige echo (1ste groei) was in week 29, dus ik verwacht wel dat zijn koppie nu wat groter is geworden.

Groetjes

13. sweetangel100

Bah Pluk wat vervelend dat je nog een keer naar het ZH moet.
    Ik krijg volgende week vrijdag een groeiecho, omdat de gyn haar erg klein vindt. Ben ns benieuwd...

Mad, nog even volhouden! Het is in elk geval goed nieuws dat de baby het goed doet!!

De 17e is bijna Saraah :)

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahaha.. ja de 17e is maandag al
    maar ik geloof er niet in ;)

mar goed ik ga naar schoonmama toe..
    iedereen een fijne avond gewenst en eet smakelijk voor de mensen die nog moeten eten.. :D

15. sweetangel100

Jij smakelijk eten bij je schoonmoeder!

16. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Vervelend Pluk, dat je nog een keer moet, maar aan de andere kant.... ik blijf het zo mooi vinden een echo, al is het 'maar' een been, want je ziet natuurlijk alleen nog maar gedeeltes natuurlijk. En Sweetangel, jij moet dus ook voor een groeiecho. Dat had een vrouw bij mij op zwemmen ook, haar kleintje lag een beetje achter in groei, dus ze moest vanaf week 30 elke twee weken een echo laten maken. Ze vond het wel leuk, want de beeb was wel klein, maar deed het goed. Uiteindelijk is ze met 38 weken ingeleid, omdat de placenta eigenlijk niet meer voldoende werkte, het meisje was 5 pond en ongeveer 45 cm. Hoefde ook niet in de couveuse ofzo!!

XXX

17. sweetangel100

Tsja we wachten maar af...
    Met de 3D-echo bij 28 weken lag de kleine nog voor met groeien en nu vond de gyn haar opeens erg klein.
    Ik dacht ook al aan n niet zo goed werkende placenta, vooral omdat ze het eerst wel goed deed...
    Nou, als de kleine het goed doet, en er niks aan 'overhoudt' is het natuurlijk alleen maar fijn, een klein meisje... T moet er toch uit he :)

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goh Pluk, kan me voorstellen dat je een beetje baalt! Hopelijk plannen ze je voor vrijdagochtend, zodat je niet hoeft te hannessen met vervoer!
    Flappie; dan gaan ze je dus strippen met 41 w en 5 dagen. Misschien beval je dan wel op precies 42 weken, ik hoop echt voor je dat het nu snel zal gaan! Maar klopt dat echt, dat ze je tot 43 weken laten lopen als alles goed is? Heb ik nog nooit van gehoord...misschien is het bij elke VK weer anders?

Ik ga vanavond maar (weer eens) relaxen. Vriendjelief is ook moe van het werk, dus zullen we beiden wel weinig gaan doen. Hij zei zostraks nog, dat we eigenlijk nu allebei aan het wachten zijn, tot de kleine er is! Hij verheugt zich er ook enorm ook en noemt de kleine al zijn kleine mannetje, lief he!

19. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Tsja had vanmiddag ook maar weer ff naar het UWV gebeld om te vragen waar me centjes nu toch bleven... Ja is in behandelijng mevrouw... Nou vraag ik wanneer wordt het dan een keer gestort? Ja weet ik niet, maar als het er dinsdag nog niet op staat moet u alsnog even bellen om te vragen waar het blijft.. Dus ik vraag; waarom weet u het dinsdag dan wel en nu niet???!! Had ze geen antwoord op... Bedankt voor niets!

Hee Pluk betekent het nou dat als je bekken te smal zijn dat je straks een keizersnede moet? Dat zou niet zo leuk zijn zeg! Ik hoop maar dat alles goed is...

Hee grappig Saraah ik ben ook op de 17e jarig en me oudste broer ook... Mischien zijn we allebei wel bezig op de 17e... Zou wel fijn zijn dan duurt het tenminste niet zo lang meer...

Irritant he Flappie die stomme mensen van UPC, die hebben zo ongeveer net zo'n werkwijze als dat ze bij het UWV hebben; zooitje ongeregeld!! Ik weet nog wel dat me moeder een aantal jaar geleden internet hier wou aanleggen en dat dat haar uiteindelijk 4! vrije dagen gekost heeft. Gelukkig is me moeder goed in dreigen dus heb ze die allemaal weer vergoed gekregen.

Zeg dames, jullie hebben maar mazzel met jullie echo's! Ik wil ook wel :rolleyes:

xxx Marijke

20. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Pffff ik ga écht niet wachten tot de 43 weken, dan ga ik ze gewoon lastig vallen daar in het ziekenhuis, en blijf er gewoon :)

Deel Deze Pagina