Hoi iedereen! Ben een paar dagen niet op't forum geweest, wat een inhaal werk. Hahaha Dat doet de kleine van ons ook. Dan voel ik'm, maar zodra Marcel'm wil voelen, dan is ie gelijk stil. Hij is'm aan't pesten... Ik merk nu wel dat't wat zwaarder wordt, qua bewegen, etc. Was zaterdag bijna flauwgevallen op de trap tijdens't stofzuigen (en Marcel was natuurlijk niet thuis ). Toen was ik maar de hele dag op bed blijven liggen. Was even schrikken. Gelukkig heb ik dan licht werk doordeweeks, petje af hoor dat jullie't zo goed konden volhouden met jullie werk en kids! Groetjes!
Ik vindt het ook vanaf vorige week ineens een stuk zwaarder. Heb af en toe ook al last van harde buiken. Maar met 3 kinderen kun je niet echt rustiger aandoen. En we hebben over 4 weken nog een verbouwing voor onze neus staan. OK, dat wilde ik zelf maar straks met een baby erbij is het ook niets waard. Krijg ik eindelijk m'n nieuwe vloer met vloerverwarming, plavuizen en een nieuwe keuken. Daar moeten we dan maar wat voor over hebben he?
Hallo dames! Daar ben ik weer! Ik heb meer dan een maand zonder internet gezeten, en heb heeeel wat in te halen! Hier gaat alles redelijk. Heb ontzettend veel last van mijn bekken. Vanmiddag heb ik mijn 1e behandeling bij de fysio. De kleine schopt zo hard, dat ik een beurse plek net onder mijn ribben heb. Met de 20 weken echo bleek de kleine aan de grote kant te zijn, maar dat kon nog bijtrekken. Nou... ik betwijfel het. We hebben de meubeltjes al bijna op de plek staan. Nu nog de kleinere inkopen doen. Gelukkig hadden we alle grote inkopen nog van Nikky. Mijn bloeddruk blijft te hoog, maar acceptabel (onderdruk rond de 90-95) Ik moet mijn medicijnen blijven slikken. Waarschijnlijk tot het einde. Ik heb veel last van mijn buik. Vooral last van harde buiken en pijn in de bovenbuik. Ik ga een poging doen om wat bij te lezen. Groetjes!!
Hoi hoi! Alles gaat op zich goed, merk wel dat ik sneller vermoeid ben en vooral na lang zitten krijg ik pijn in mijn bovenrug en buik. Ik probeer dus maar meer af te wisselen met lopen, zitten en liggen, maar ja, pcwerk op mijn werk staat toch centraal. Deze vrijdag heb ik alweer mijn 5e controle bij de VK, altijd leuk vind ik, vooral het horen van het hartje. En zaterdag gaan lief en ik een week op vakantie; nog even met z'n 2en genieten voordat het kleintje komt en een vakantie er de eerste tijd niet echt van komt (maar genieten doe ik dan heus wel Liefs, Lise
Hoi hoi! Alles gaat op zich goed, merk wel dat ik sneller vermoeid ben en vooral na lang zitten krijg ik pijn in mijn bovenrug en buik. Ik probeer dus maar meer af te wisselen met lopen, zitten en liggen, maar ja, pcwerk op mijn werk staat toch centraal. Deze vrijdag heb ik alweer mijn 5e controle bij de VK, altijd leuk vind ik, vooral het horen van het hartje. En zaterdag gaan lief en ik een week op vakantie; nog even met z'n 2en genieten voordat het kleintje komt en een vakantie er de eerste tijd niet echt van komt (maar genieten doe ik dan heus wel Liefs, Lise
He hallo Juli-mama's, Velen van ons gaan de 3e termijn in! Vanaf 26 weken zit de daar deus in. Nou begint het echte werk. Succes allemaal! Carla
hmmm, de babykamer hebben we en die willen we eerst af hebben voordat we de dingen gaan kopen die daar dan weer in moeten, we hebben een niet zo al te groot huis en ik kan het dus nergens zo even parkeren. De wandelwagen is al wel besteld en kunnen we begin juni ophalen. De maxi cosi hebben we geleend van vrienden. Ik heb al wel wat kleertjes en rompertjes en zo maar dat is allemaal gekregen. Het eerste paar schoenen hebben we ook al (kwam oma mee aanzetten die vond ze zo lief dat ze ze niet kon laten liggen ) En de rest moet dus nog Groetjes
hai, morgen weer naar de VK.... horen of de beebie nu wel goed gegroeid is! ben erg benieuwd want ik heb echt wel rustig aan gedaan nu! De baby kamer wordt echt leuk. m vriend heeft inbouw spotjes in het plafond gemaakt en de muren zijn klaar. Nu nog een nieuw vloertje erin en dan kan ik het inrichten. moet alleen nog 4 weken wachten op de comode die besteld is.... `m baby uitzet is zo goed als rond! maxi cosi halen we morgen op. moet alleen nog wat kleine dingetjes zoals navelbandjes. wat doen jullie voor dekentje in de wieg?? ik had een wat dikkere deken in `m handen maar aangezien het een zomer baby wordt weet ik niet wat ik nou het beste kan doen? zijn er ook zomer dekens? Heb het nu wel al een beetje gehad met zwanger zijn..... klinkt heel ondankbaar en weet ook dat het niet voor iedereen is weggelegd maar ik kan gewoon niet wachten tot het zover is! en ik me eindelijk weer wat beter ga voelen. misschien komt het ook wel omdat ik iedere keer wat heb! 'normaal' ben ik nooit ziek oid en nu voel ik me iedere keer beroerd en van het brandend maagzuur kom ik ook maar niet af! pffff. loop ook moeilijk door `m bekken etc. en normaal ben ik actief en sport maar dat kan nu ook even niet! klaag klaag! Ben benieuwd hoe jullie je verder allemaal voelen? hopelijk beter dan dat ik dat doe! x
nou wij hebben de babyhoek in onze slaapkamer helemaal af.. bedje, comode... de beplakte muur hahaha ik vind het helemaal leuk geworden. en overmorgen heb ik mn Pretecho, ik kan niet wachten... weten jullie trouwens al watvoor wagen jullie gaan aanschaffen? wij zitten echt te twijfelen... En ik voel me voor het eerst echt helemaal OP en TOP in deze zwangerschap, ik heb het gevoel dat ik alles aakan !!! geweldig !!! gr. sarah
ooo heerlijk gevoel lijkt me dat! wat is je geheim om je zo goed te voelen sarah? wil je recept wel ff lenen! hi hi wat leuk zeg dat je een meid krijgt! maar hoe weet je dit al als je je pretecho pas overmorgen hebt?? wij hebben gekozen voor de Urban Jungle wandel wagen. (op marktplaats gekocht) en is nog zo goed als nieuw! een donkerblauwe. Het is een driewieler en het is een heel licht model dus met 1 hand te duwen! makkelijk want we hebben ook een hond.....
wat doen jullie voor dekentje in de wieg?? x[/quote] Ik heb twee babydekentjes die ik met klitteband aan elkaar kan maken wanneer het weer wat koeler wordt. Eerst is 1 dekentje voldoende. Wanneer ze iets groter worden gaat de baby in een slaapzak. Ik vond laatst bij een winkel babyslaapzak-maatjes en die heb ik eigenlijk voor de andere 3 nooit gehad. Wanneer het kouder wordt kunnen ze dan ook met de slaapzak onder een dekentje liggen. Ze liggen nog zo lekker stil dan. Mijn jongste van bijna 2 ligt nu het nog koel is 's nachts in twee slaapzakken. Hij kan zich zo nog prima bewegen en ligt nooit "bloot".
och ja dat moeten wij ook nog kopen, beddegoed, bijna vergeten Ik haal gewoon een dekentje en als van het winter blijkt dat dit te weinig is kan ik er altijd nog 1 bij halen, al denk ik dat dit niet nodig is als hij ook al in een slaapzakje ligt. Eigenlijk ga ik er van uit dat het tegen die tijd wel zo warm is dat alleen een laken voldoende is wij hebben als wandelwagen voor de Stokke Xplory gekozen, 1 van de redenen is dat ik minder mobiel ben en ik voor deze wagen niet hoef te bukken om bij mijn kind te komen en dat ik het met 1 hand kan besturen (heb de andere bij tijd en wijlen nodig voor mijn kruk ) Ook kan het kind erin van 0 tot ongeveer 4 jaar,dus hoef ik straks ook nog niet weer op zoek naar een goede buggy. Daarbij is deze wandelwagen hoog en dat is voor mijn man weer makkelijk want die staat bij de rest bijna gebogen achter de wagen. Groetjes
Inderdaad! Ik heb nu vrij veel last van m'n heup en oh ja... kuitkramp de hele dag door :S En uh... de moeheid is terug. Hoe is't met iedereen? Ik hoop dat alles goed en wel is! We hebben de baby kamer al bijna af (zie album)... We bleken dus een beetje Winnie de Pooh-gekken te zijn. Hebben jullie trouwens ook een voedingsstoel in de babykamer? We willen graag een schommelstoel aanschaffen, maar ik weet niet of dit wel handiger is dan een gewone. We hebben gekozen voor katoenen lakens eerst en mocht't dan wat frisser worden, dan alsnog iets dikkers aanschaffen. We hebben de wandel/kinderwagen/maxi cosi besteld van't weekend. Opa en oma zijn zo lief, die hebben't gesponsored. Wat een keus heb je eigenlijk... Ik kon m'n ogen niet geloven dat't er zoveel waren! Het is de Quinny Speedy set in't zwart geworden, met blauwe bakjes/accenten en de maxi cosi cabrio. Dat was de lichtst handelbare voor mij en idd super handig omdat de hoogte verstelbaar is (ik ben 1.60 en m'n vriend 1.85). En alles kan op de onderstel geklikt worden zonder adapter en dat is ook weer een voordeel. Maar we zijn er nog lang niet! We hebben nu echt de shop kriebels! Alles is zo klein en lief!
heey mijn recept hahaha, uhm ik zou het niet weten, ik heb die 24 weken mij niet optimaal gevoeld,maar nu eindelijk voel ik me lekker... misschien komt het door het weer.. het zonnetje geeft me nieuwe kracht en ik had op de 9 maandenbeurs een geslachtsbepaling gedaan... dus vandaar.. maar ik heb overmorgen mn pretecho... daar kijk ik echt naar uit ooh fijn, jullie hebben al een wagen, wij komen er echt niet uit... hahahah sarah
Ik zal ook weer eens een stukje schrijven! Ben ook erg jaloers op degegen(n?) die zich erg goed voelen! Ik zit zelf al weken in de lappenmand... Eerst een buikgriep die 3 keer terug kwam, en daarna een gewone griep (dacht ik), wat een holte-ontsteking bleek te zijn. Ik heb nu een kuur, maar die is bijna afgelopen en ik voel me nog niet echt optimaal... Donderdag toch maar weer aan het werk na 2 weken ziektewet. Ik zie wel hoe ver ik kom... Verder is met de kleine gelukkig wel alles prima. Beweegt goed, en morgen gaan we weer even checken bij de VK. Volgende week hebben we een 3D echo, dus ik ben erg benieuwd!!
Ik voel me ook niet optimaal hoor, heb steeds last van mijn darmen en dan in de vorm van winderigheid. Tja thuis kun je ze laten vliegen maar als je ergens anders bent hou je ze toch tegen, resultaat verschrikkelijke buikpijn en als ik dan 1 keer thuis ben constant in beweging blijven totdat de wind los komt. Helaas volgends de zwangerschapsgymjuf (leuk woord voor galgje) weinig aan te doen, het komt doordat de darmen steeds minder ruimte krijgen, ik heb dus helemaal geen plaats voor windjes Vanmorgen weer duizelig, zware ledematen en dus maar even de bloeddruk gemeten 83/41 geen wonder dus. Op zoek naar het reserve zakje met drop en die maar opgegeten, daarna nog een paar zwartopwit ballen en daarna maar eens weer meten. 91/55 wel iets hoger maar nog steeds te laag. Dus manlief ge smst, of hij meteen naar het werk drop voor mij wil halen, krijg smsje terug, ga wat vlees eten met maggie gek!!!! Hmmm inderdaad hebben we nog een restje vlees van gisteren maar de combi met maggie staat me niet zo heel erg aan, aan de andere kant hij heeft zijn ehbo en het is zout en ik heb het in huis dus zo gek nog niet. Oke zo gezegd zo gedaan en het rare is het smaakt me verrukkelijk Daarna nog een stokbroodje met kruidenboter in de oven (zit ook zout in) en nog maar weer eens meten, maar eigenlijk weet ik al dat het wel goed zit want ik voel me al stukken beter. 121/73 ha heb het weer bezworen. En nu ben ik eigenlijk alleen maar moe. Groetjes
Wat is het soms ook oneerlijk verdeeld hè? Ik probeer mijn bloeddruk omlaag te krijgen, en jij juist andersom... Een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap fluitend doorstaan... nergens last van. Niet moe, niet misselijk, geen rugpijn, niets. Alleen zwanger. En als je dan kijkt hoe ik doorstompel met mijn hoge bloeddruk en behoorlijke bekkeninstabiliteit... pffff Ach... verschil moet er wezen...
Vandaag weer voor controle geweest en de baby was wat aan de kleine kant. Wel 2.5 kg aangekomen in 4 weken. Bloeddruk prima en over 4 weken weer terugkomen.
Gatver de gatver ik begin nu echt te balen hoor. Vanmorgen niets aan de hand totdat ik op de fiets (is mijn enige vervoersmiddel) naar mijn werk was gegaan en ja hoor, ledematen werden weer zwaar, ik begon te zweten kreeg watten in mijn kop dus ik wist al genoeg, nog steeds de bloeddruk te laag. Paar dropjes opgediept uit mijn tas en naar de keuken gegaan voor bouillion (toch een voordeel werken in een verzorgingshuis iedereen weet wat te doen en je krijgt het gevraagde zonder mopperen). Na twee bekers bouillion ging het al weer wat beter maar op aandringen van een collega toch de huisarts opgebeld om te vragen of mijn hb geprikt kon worden. Vraagt de assistente waarom de verloskundige dat niet deed, nou heel simpel ik had met mijn warrige kop er niet eens aan gedacht om de verloskundige te bellen en heb dus meteen de huisarts gebeld. Niet dat het een probleem was en dus kan ik om 14.15 uur even langs komen om te prikken. Dezelfde collega vind het niet verantwoord dat ik hier ook nog eens heen fiets en dus komt ze me om 14.00 halen (lief he, maar aan de andere kant als zij het als verzorgende al niet vertrouwd misschien is het dan nog wel iets erger dan als ik dacht ). Goed we zullen wel zien wat eruit komt, de hele tijd het gevoel hebben dat je flauw kunt vallen is ook niet zo heel erg lekker. Groetjes