Wel goed dat je even gebeld hebt. Ik ben benieuwd wat er uit komt... want dit schiet ook niet op nee.... Laat je ons weten wat er uit kwam?
Nou het is hier iedereen een raadsel hoor. hb - 6.8 en dat valt onder goed. Bloedsuiker dan maar eens controleren - 4.8 dus ook goed. Huisarts erbij om even mijn pols te voelen, kan geen verhoogde hartslag vinden wat over het algemeen duid op een te lage bloeddruk. Maar ja ondertussen leef ik al bijna drie dagen in een waas van goed voelen en bijna flauwvallen dus het schiet niet echt op. Dus moet ik morgen om 9.00 uur bij de huisarts zijn, inclusief een potje van mijn urine misschien dat ze daar nog iets in kunnen vinden. Ondertussen mag ik niet meer fietsen en me niet te veel inspannen en als ze niets kunnen vinden zal dit waarschijnlijk tot de bevalling zo blijven. Tja wel een beetje balen natuurlijk maar ach het is altijd nog veel en veel beter dan die miskraam van vorig zomer. Groetjes
Bah bah en nog eens bah. Ze kunnen dus ook in de urine niets vinden, resultaat, ik ben doorgestuurd naar de gynacoloog. Ze willen graag dat zij er ook haar mening over geeft omdat ik toch ook ms heb, het kan dus best zijn dat het bij 1 bezoek blijft het kan ook zijn dat zij de zorg over gaat nemen van de verloskundige. Ik baal nu toch wel een beetje want ik wil toch graag thuis bevallen als het kan. Daarbij is het ziekenhuis 3 kwartier rijden (een enkeltje) en moet ik dan dus voor elk bezoek de diensten van mijn man nakijken zodat ik in elk geval vervoer heb. A.s dinsdag kan ik er gelukkig al naar toe dus erg lang hoef ik er nu niet mee te zitten. Tot die tijd moet ik het rustig aan doen, had toch echt het gevoel dat ik dat al deed, dus heb ik me maar ziek gemeld op het werk. Ja er naar toe komen wordt al een probleem omdat ik na 10 minuten fietsen al het gevoel heb voor de vlakte te gaan. groetjes
Ja, dat is dan ff flink balen. Maar misschien is het eenmalig en kun je gewoon thuis bevallen. Mijn gyn zit in Vlaardingen. Da's een half uur heen met de tram en dan nog een kwartier lopen... Maar op de fiets kan ik niet meer, dus zal wel moeten.... Succes dinsdag!!!
Oeh pluk, zullen we samen even balen???? Ik ben nog steeds ziek, en vandaag heeft de huisarts geconstateerd dat er een onsteking in de long zit.... Ook de holte-ontsteking die ik had is niet weg gegaan door het kuurtje, dus nu heb ik weer een andere kuur. Vreselijk! De kleine groeit ondertussen als kool, van al die rust die ik neem, dus da's in elk geval nog 1 lichtpuntje!
Hoi hoi! Hier alles goed, op dezelfde buik-en rugpijn bij eenzelfde houding na. Op zich voel ik me best goed; nog nooit (tot nu toe) misselijk geweest, goede eetlust (en snoeplust ) en de kleine voel ik elke dag. Vandaag hebben we onze commode besteld; white-wash. Moet tussen de 3 en 7 weken geduld hebben, dan kunnen we 'm halen en zelf nog in elkaar zetten. Onze babykamer was eigenlijk al klaar; we hebben niets hoeven verven, want vorig jaar hebben we dit huis gekocht en geverfd. Het is nu een kwestie van inrichten. Qua kleine spulletjes moet ik nog wat inslaan, maar de echt grote dingen zijn in de bestelling; wij krijgen eind deze maand of begin mei onze Quinny Speedy SX; heeft een rode 'mand' en rode voetenzak en na ombouwing hebben we voor zwart gekozen. De maxi-cosi hebben we een maand geleden al gekocht. Ik moet binnenkort maar eens kijken wat ik nog moet kopen, in ieder geval nog een badje en standaard en luiers en flesjes e.d. Pff...het begint alweer te kriebelen... Liefs, Lise
he lise, heb je toevallig ook een commode bij de prenetal besteld?? wij hebben namelijk ook een white wash besteld en moesten ook zo lang wachten..... de mix & mach 4 lades..... in Aalsmeer komt hij in week 18 binnen! suc6 x
Hoi Mad, De commode hebben we bij Blankhouten Meubelhuis in Groningen besteld; alles is daar van hout en er is keuze genoeg in commodes, maar ook in kinderkastjes, bedjes, speelgoed enne...voor schappelijke prijzen. En tja, daar kennen ze dus ook levertijden. Maar daar raak ik aan gewend. Zelfs het matrasje, wat ik op maat moet laten maken voor het wiegje (wiegje is nl. 30 jaar oud en heeft oude maten) heeft een levertijd van 4 a 5 weken (eigenlijk te gek voor woorden, maar ja). Vandaag zijn we maar weer naar de Prenatal gegaan, dit keer hebben we een wit badje en standaar gekocht en de benodigde (Zwitsal) badproducten. Kan ik weer wat dingetjes van mijn uitzetlijstje schrappen Succes allemaal! Liefs, Lise
Nou vandaag bij de gyneacologe geweest en ook zij denkt dat dit gewoon bij mijn zwangerschap hoort. Het enige wat ze voor de zekerheid wilde doen was een hartfilmpje laten maken en dat moet ik dus morgen vroeg laten doen. Ondanks dat ik nou niet echt denk dat er wat met mijn hart aan de hand is (anders had ik hier voor de zwangerschap ook last van moeten hebben en dat is niet het geval) schrik je toch wel even. Als daar ook niets uit komt dan zal ik tot het eind rust in acht moeten nemen ik mag niet meer fiesten, autorijden (nee ik krijg het soms gewoon als ik stil zit aan tafel moet er niet aan denken als ik het tijdens het autorijden last van krijg), wandelen/winkelen alleen als er iemand bij is, niet meer douchen als je alleen in huis bent (gewoon voor het geval je toch flauwvalt), zoveel mogelijk je huishouden zittend doen of overlaten aan andere mensen. Tja daar baal ik toch wel even van maar ach er zijn ergere dingen. De positieve kant van de zaak is dus dat ik vandaag geheel onverwacht nog een echo heb gehad (helaas geen foto's) en we dus nog even van de kleine hebben kunnen genieten. Nog een keer het hartje goed bekeken (niets mee aan de hand) en toevallig nog een keer kunnen bevestigen dat het dus echt een jongen wordt. Groetjes
Ik kan nu weinig meer. Iedere stap die ik zet springen me de tranen in de ogen. Ik moet van de fysio elke dag een paar keer mijn oefeningen doen. Verder mag ik maar maximaal 2uur vertikaal (staan/zitten) en moet dan minimaal een kwartier volledig plat. Ook als ik iets wil gaan doen moet ik vóór die tijd eerst een poos plat. Schiet niet echt op dus. Heb het intussen ook wel een beetje gehad. Ik wil zoveel, maar mag niets... Er moeten nog een paar dingen gekocht worden, maar dat kan ik ook niet. Bah... Sorry hoor... moest het even kwijt...
Jeetje meiden, dat klinkt allemaal niet zo leuk Ik leef echt met jullie mee. Ik heb nu ook sinds afgelopen weekend behoorlijk pijn aan m'n heup en onderrug. M'n rechterheup is ook helemaal dik. Ik ben nu dus ook doorverwezen naar de fysio. Helaas ben ik op de wachtlijst gezet, dus het is even afwachten wanneer ik erheen mag. Mocht het erger worden, dan moest ik nog een keer contact opnemen, maar ja, dan krijg ik weer zo'n gevoel dat ik me aanstel als ik er weer heen bel aangezien er meer mensen zijn die meer pijn hebben dan ik. Heel veel sterkte en beterschap aan iedereen die het nodig heeft! Ik vind't echt heel erg... @Lise: Hoe lang was jullie wachttijd op de Speedy SX? We hadden hetzelfde gekocht (in Zwinderen), maar het duurde sowieso 9 weken voordat ie geleverd werd. Schrokken we wel erg van, hij komt nl. net 3/4 weekjes voor m'n uitgerekende datum...
Pam, Onze Speedy SX heeft een levertijd tussen de 6 en 8 weken. Wij hebben hem begin maart besteld, dus in het 'ergste' geval hebben we de kinderwagen begin mei in huis; ruim op tijd voor de bevalling Het is overal dus weer anders met die levertijd! Liefs, Lise
Hoi hoi! Updateje: Vanmiddag naar de VK geweest voor controle. Mijn baarmoeder ligt ver boven mijn navel en ze kon eindelijk de ligging van het kleintje voelen; hoofdje linksonder en kontje boven mijn navel. Ze heeft me ook zelf laten voelen; tjee, ik voelde echt het hoofdje, mooi rond, heel leuk! En het hartje bonsde goed, ukkie was daarnaast ook lekker druk bezig Over 3 weken moet ik nu weer komen; naast een controle moet ik daarvoor bloed laten prikken, want ik ben O negatief; dus krijg ik tijdens de controle ook een prik (in bil of been, mag ik kiezen Rond de 30e week hoort zo'n prik ivm mijn bloedtype. Als ik zo bezie, gaat de tijd wel erg snel! Liefs, Lise
Ik mag maandag weer op controle, moet dan ook een potje met P*** nee laten we het netjes houden een potje met urine meenemen. Ach vorige week is dat nog (door de huisarts) gecontroleerd dus ik verwacht dat dit nog steeds goed is. De kleine voel ik nu dagelijks (tis net alsof hij in 1 keer door heeft hoe het moet) tot groot plezier van mijn man is het ook duidelijk te zien aan de buitenkant. Maandag gaan mijn ouders mee, voor mijn vader wordt dit de allereerste keer bij de verloskundige (mijn moeder is nog begeleid door de huisarts en die heeft mij ook gehaald). Groetjes p.s heb nog steeds geen uitslag van het ECG ik hoop dus maar op geen bericht goed bericht.
Gisteren middag mocht ik weer bij de gynaecoloog langskomen voor mijn check-up. Het was heerlijk weer, en ik baalde enorm dat ik niet lekker op de fiets kon gaan, maar met het openbaar vervoer moest. Ik was een beetje aan de vroege kant, maar heb me wel vast gemeld. Al snel werd ik door de verpleging geroepen om mijn bloeddruk te meten en me te wegen. Ik was bijna niets aangekomen (paar ons maar) en mijn bloeddruk was ook stabiel gebleven. De bovendruk ben ik vergeten, maar de onderdruk was weer 89. Dat was de vorige keer ook zo. Daarna moest ik nog heel even in de wachtkamer wachten en werd ik geroepen door de gynaecoloog. Hij vroeg meteen hoe het met mijn bekken ging. Toen ik hem mijn wel en wee vertelde, zei hij dat het misschien raadzaam was om eventueel stokken aan te laten meten (soort krukken) Maar volgens mij is dat juist het slechtste wat je kunt doen. Je gaat je bekken en spieren dan helemaal verkeerd gebruiken. Dan lig ik liever om de 2 uur een poos plat. Daarna vertelde ik hem dat ik gek word van al die mensen die denken dat ik een tweeling krijg. Hoe vaak me dat al niet is gevraagd...?! Hij vond het ook onzin, aangezien mijn buik juist de goede maat heeft. Hij heeft het nog even voor de zekerheid opgemeten, maar mijn buik is niet te groot en niet te klein. Ook heeft hij weer naar het hartje geluisterd; 138 slagen per minuut. Perfect dus. Toen ik mijn kleren weer recht trok, vertelde hij dat ik over een week een echo zou krijgen. Dit om te kijken of Frummeltje ook echt goed groeit, aangezien Nikky te klein was. Nou, daar heb ik helemaal geen probleem mee hoor, een echo! Hahaha. Dus aanstaande vrijdag kan ik dat drukke wezentje weer bekijken. En over 3 weken moet ik weer voor controle komen. De reis naar huis verliep helaas niet zo vlekkeloos... Ik verging van de pijn en heb de rest van de avond plat gelegen. Dus vandaag veel rusten.
hallo mensen Ik eb vandaag een brief gehad, over de zwangerschapscursus... hmmm nu begin ik 15 mei, en eindig ik op 17 juli ( ben 25 juli uitgerekend) dus ik zit in de verkeerde groep, mijn groep heeft al 2 lessen gehad, en ze waren vergeten MIJ een brief te sturen, dus nu zit ik in de volgende groep... ik vond het wel een beetje lullig... en mijn NA gym is pas oktober... dus dat ga ik wel ff regelen !! verder gaat het gelukkig goed, voel de kleine lekker hupsen in mn buik... mn mannetje vindt het allemaal niet eens meer zo bijzonder... tis nu al de 100ste keer dat hij mijn buik heeft zien bewegen of een harde shop tegen zn oor heeft gehad als hij lag te luisteren, maar ik daarentegen ben elke keer weer helemaal blij met deze bewegingen hahaha... tis voor hem toch anders denk ik ... hij hecht ook veel meer waarde aan de 3D echo's die wij hebben.... ik ben de laatste tijd een beetje te druk geweest denk ik, want ik super last van mn onderrug, alsof ik de heletijd heb staan bukken, of iets loodzwaars heb lopen tillen... ik hoop dat bij de volgende verloskundige afspraak( 3 mei) de kleine in een andere positie is gaan liggen, want als ze nu weer in een stuit ligt, ben ik bang dat ze dit over een paar weken nog ligt.... gr. sarah
hoi allemaal, hier alles nog steeds rustig aan! ha ha ha kan niet veel anders doen. m buik groeit nou wel enorm opeens nu ik rustiger aan doe.... IK moet ook net als Lise volgende week bloed laten prikken en krijg een prik... ben ook O neg. ben benieuwd..... ik maakte me daar ook wel een beetje druk om.... vooral toen ze zeiden dat de beeb wat aan de kleine kant was dacht ik meteen; o jee als het maar niet met m bloed te maken heeft! tot snel! en .......... doe rustig aan he meiden!
Hoi iedereen, Klinkt misschien heel stom, maar wat voor impact heeft't als je O negatief bloedgroep hebt? (Sorry ) Heb nl. zelf A positief en de vk zei er verder niks over. Ben trouwens vorige week doorverwezen naar de fysio en ben afgelopen donderdag voor't eerst geweest. Wat ik vreesde bleek dus zo te zijn... instabiele bekken, gelukkig alleen aan de rechterkant. Helaas trekt de pijn tot m'n hele onderrug omdat ik m'n houding heb veranderd. Dus nu elke week naar de fysio. Over 2 weekjes naar de vk. Hopelijk is alles goed. Groetjes en geniet nog van de rest van't weekend! Pam
hoi hoi iedereen ff een update.. hoe goed het ging... gaat het nu wat minder... heb geen energie meer over, 10 minuten buiten, en moet alweer ff zitten, heb ontzettende last van mn rug... en slapen doe ik al helemaal niet meer... maar wat daar de oorzaak van is weetik niet.. ik voel me echt een ouwe sok hahaha andere meiden heel veel succes met de prikken... en de rest van de afentoe zware dagen gr. sarah