Klaasje; mijn VK voelde aan mijn buik en drukte wat hier en daar en aan de hand daarvan maakte ze een schatting. Een buik op afstand gezien zegt inderdaad weinig, maar een VK lijkt mij redelijk deskundig door op de tast een schatting te maken Misschien kan je het ook aan je VK vragen! Is leuk om te weten!
Mijn VK heeft gezegd dat ze vanaf ca 37 weken kunnen schatten hoe groot het kindje wordt Dus KLaasje: nog even geduld
0hh okeej, bedankt voor jullie reacties, ik moet toevallig met 37 weken weer naar de vk! dusz dan zal ik wel es vragen, of zegt ze het misschien wel!! groetjes..
Bij mij voelde de gyn ook aan mijn buik toen hij de schatting maakte... De laatste controle heeft hij het geschat, toen was ik 36 weken. Zo wij zijn weer terug... Pfff wat een gedoe daar op die rechtbank... Was ook nog een gesloten zitting, zat ik daar met mijn spandoek Je weet inderdaad niet wat je voor mensen in je taxi krijgt! Houdt iedereen het nog een beetje uit met deze warmte? Gelukkig dat alles goed was bij de VK Marijke! Cristel, ik hoop dat het snel gaat doorzetten voor je, want dit is ook niks... Saraah hoe was het bij de VK? Alles goed? Lise, hopelijk gaat er nog wat gebeuren op de uitgerekende datum, de dag is nog niet om Kiz, wat leuk om wat van je te horen! Wat rot dat je meisje nog in het ZH is, maar inderdaad voor je kindje heb je dat allemaal over! Ik ga eens op je site kijken!
Ja ze maken idd een schatting door aan je buik te voelen... Ik vind het echt te warm hoor... En binnen wordt het ook steeds warmer... En boven op me slaapkamer is het helemaaaal niet te harden, echt een sauna daarzo Ja Saraah hoe was het bij jou bij de VK? xxx Marijke
Bohh ja Marijke, je sliep op zolder he? Dat lijkt me inderdaad een sauna... Heb met je te doen! Tot nu toe kon ik de warmte goed buiten houden, maar vandaag is het ook binnen warm Alleen nog niet zo warm als buiten, maar met die paar dagen warmte in het vooruitzicht zal dat wel niet meer lang duren helaas....
haaaai... nou, puf puf hitte hitte hitte... niet te houden hoor... ben net terug van het ZH... was bij de VK, en die vond het hartje niet zo heel goed, en ze voelde erg weinig vruchtwater... ze heeft me dus gelijk naar het ZH gestuurd, voor een CTG en echo... nou alles was helemaal perfect... de kleine was extreem druk... en het vruchtwater was ook mooi.. ook was er NIKS te zien qua weeen-activiteit ( had ik ook wel kunnen melden ) en volgens de gyn, kon de kleine nog wel ff blijven zitten, want ze had het fijn .... maar was toch wel ff spannend... je gaat naar de VK en opeens lig je aan de een machine.. nou KIZ, fijn om wat van je te horen... wat een lief dochtertje heb je... en hopleijk kan ze gauw naar huis toe.. in iedergeval nog heel erg gefeliciteerd.. nou gelukkig ben je weer thuis sweetangel.. hebben jullie snel gedaan en fijn marijke dat alles goed was met je kindje bij de VK... en 6 pond is mooi... en je kleine heeft nog genoeg tijd om te groein
Is toch even schrikken he Saraah, als ze je doorsturen naar het ZH? Gelukkig dat alles goed is! Is toch een geruststelling, tenminste ik ben elke keer weer nerveus als ik een CTG krijg.... Ja snel he Om 14 uur moest hij getuigen en in 20 minuten was het klaar... En daarvoor moesten we een dik half uur rijden naar Duitsland pffff... We hebben wel 43 euro gekregen, vergoeding, dus dat is wel netjes
fijn dat alles goed is met iedereen.. dus saraah het kon nog wel effe duren?? je weet natuurlijk nooit he.... wie weet floept ze er zomaar uit... en hoe is het met de andere??? wel fijn sweetangel dat alles goed is met je man... is toch niet zo fijn brengt toch een beetje stress mee of niet?? ik wordt hier langzamerhand gek.... nou als ze vandaag niet komt moet ik morgen toch naar de dokter en dan doet ie maar iets want dit is echt geen doen.. is nu al 48 uur.. weeen krampen en steken en het zet maar niet door(nogmaals wat ben ik toch een zeur )
Leuk Saraah een extra echo... ben wel een beetje jaloers, wil ook nog wel een keertje naar me kleintje kijken... Maar in ieder geval wel fijn dat het nog goed gaat me je kleintje Wel netjes dat jullie nog geld terug kregen Sweetangel... Dat was toch laatst ook nog op tv dat als je getuigd, je daar geld voor kan krijgen?
Nee hoor Cristel ik vind je helemaal geen zeur! Lijkt mij nou ook niet echt fijn om zolang met voorweeën te zitten. Ik heb tot nu toe 3 keer voorweeën gehad en die duurden niet langer dan 2 uur...
ooh nou die vergoeding is altijd mooi meegenomen... die dingen duren altijd heel kort.. getuigen spelen altijd maar een kleine rol ( tenzij je kroongetuige ben, bij een moord ofzo ) ik had er eigenlijk nooit over nagedacht.. maar heerlen ligt helemaal in het zuiden van nederland... heb je ook een zachte G ? ach ja.. alles was helemaal goed idd.. en die CTG vond ik wel spannend hahaha... dat ding stond wel keihard.. en het hartje ging echt tekeer...hahaha !! maar vandaag heeft me wel opgebroken, dit weer... en dan van huis naar VK, van VK naar huis, van huis naar ZH.. ZH weer naar huis... zucht.. ik ga niet koken vandaag ook... echt geen puf in... oh en marijke.. die echo duurde maar 2 min. het ging heel snel, kon het amper zien, want ik zat in een vage stoel... ze ging alleen ff kijken of er genoeg vruchtwater was... en of het hoofdje beneden lag ( dat was het geval) en 't was klaar..
Kan me voorstellen dat je er gek van wordt Cristel!! Hopelijk zet het snel door! Saraah, was er trouwens iets duidelijks te zien op de echo of is de kleine daar toch echt te groot voor? Dan weet ik wat ik kan verwachten vrijdag hihi... Nou, nu bracht het niet zoveel stress met zich mee, maar toen die grenscontrole was wel. Ze hadden mijn man namelijk ook opgepakt en een hele dag ondervraagt en ik wist in het begin helemaal niet waar hij was en hij pakte de telefoon niet op en niks... Dat was echt stress!! Weet niet of het op tv is geweest Marijke, maar ik vond het inderdaad ook netjes! Je bent verplicht om te gaan getuigen behalve als je een heel goede reden hebt, dus ze hoeven je er geen geld voor te geven, maar heel netjes dat ze het toch doen!
Jahh Saraah, zo'n vage stoel met beugels? hahaha... Met een gat in de stoel ofzo? Dat vind ik ook een wazige stoel Kan me voorstellen dat je kapot bent, ik was ook kapot toen ik telkens op en neer moest... Dat gehang in het ZH, die ziekenhuislucht en alles, daar word je doodmoe van!! Heerlen ligt inderdaad helemaal in het zuiden hahaha... En ik zal inderdaad wel een zachte G hebben haha.. Ik praat ook dialect, in elk geval met mijn ouders, niet met mijn man... En t fijne is: hier is het altijd nog een paar graden warmer dan bij jou GRRRRRR
nou... zoals ik al zei... ik heb niet veel gezien, want ik zat in een hele vage stoel... maar ik zag alleen het hoofdje van de bovenkant... daarna ging ze ff naar het vruchtwater kijken... en omdat de baby natuurlijk alle ruimte innam..was het meer baby dan vruchtwater.. en zag ik een grote hoop.. de baby was ook echt gewoon te groot..dat zei de gyn ook, dat ze niks kon laten zien... omdat het kindje nu gewoon echt te groot was...
dus saraah jij eet niks of je laat iemand koken of wat halen??? ik heb dus ook niet echt honger nu.. eet maar heel weinig meetal fruit.... ananas bij het leven trouwens gaat iemand nog wat doen vanavond.... of gewoon lekker niksen...
Niet leuk... Ik had gedacht om mijn kleintje nog eens te zien vrijdag hihi Wij gaan ook eten halen Cristel, echt te warm om te koken pfff.... Ik heb geen plannen voor vanavond... Hoop op een harde regenbui en dan ga ik wandelen (ja ik leef in een droomwereld )
hihhih... sweetangel..die accenten vind ik altijd zo leuk ( nou heb ik zelf ook een amsterdams accent hoor )... maar je hebt toch een bepaald beeld van mensen waarmee je hier typt.. en ja dat geeft dan weer een extra dementie maja jij krijgt wel een groeiecho.. dus ze gaan alles opmeten enzo.. dus jouw echo duurt langer.. en ze zullen meer hun best doen, je dingen te laten zien, ik was echt na 2 min. alweer van die enge stoel af.... nou christel... we gaan een broodje eten, en manlief maakt ff een kipfileetje ( dat kan ie wel ) en daar houden we het vandaag bij... ik heb btw, geen planner verder voor vanavond... en die regenbui zie ik ook wel zitten ( ik deel je droom sweetangel)
Ja eigenlijk raar he... Je deelt best veel samen, nu zo over de zwangerschappen enz... En eigenlijk ken je elkaar helemaal niet... Het idee van mijn limburgse accent MET zacht G geeft je weer een beetje meer een beeld van mij hahaha (en WAT voor beeld... Ik schaam me altijd als ik Limburgers op de TV zie, dan hoor je pas echt hoe het klinkt hahaha)
Jammer Saraah, dat je weinig kon zien op de echo, maar ja, het zal voor die mensen blijkbaar iets standaards zijn en voor ons zwangeren is het juist een extra mooi iets! Hier ook warm! Ik maak Chicken tonight, niet eens veel zin in, maar had het vlees al ontdooid. Overdag eet ik tussen de middag 2 broodjes en fruit, 's ochtends pers ik altijd netjes wat sinaasappeltjes uit voor de vitamines en verder veel water drinken. Een koekje tussendoor gaat nog, maar verder met dit weer, niet veel eten. Oh ja, af en toe een Magnum gaat er ook goed in. Zal liefje straks vragen wat op te halen bij de snackbar, zodat we vanavond lekker een half pakje roomboter kunnen wegsmikkelen (ze zeggen tenminste dat een Magnum daaraan gelijk staat, maar dat interesseert me nu weinig Mijn puf is wat op; ik wil mijn kleintje!!! Erg hoor, het wachten....