* juli 2007-mama's * deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

Tan, want super dat Mika zo goed slaapt, jammer dat Ruben niet mee doet!! Hier ook zo'n begripvolle buurvrouw:x, maar ze heeft nog niet geklaagd!
    De huisarts wil me niets voorschrijven, we gaan vrijdag naar peut 2. Mijn peut 1 heeft overigens geopperd of ik niet hulp voor in huis zou aanvragen. Ben alleen bang dat ik dat niet krijg, tenzij hij er zich met de huisarts samen iets meer tegenaan bemoeid. Zou niet eens weten waar je zoiets aan moet vragen. Gaat echt om hulp van praktische zaken, zoals opruimen en poetsen enzo en beetje met Zoë spelen ofzo. In jou geval was het duidelijk, toen je bedrust moest houden, maar dat is bij mij allemaal niet aan de orde..........

Vandaag gaat het wel redelijk. San is ziek, heeft zwaar griep, 40graden koorts.......... Zoë is naar Kdv en net intake kraamzorg gehad. Ben heel eerlijk geweest, dan weten ze ook waar ze op moeten letten!! En dadelijk komt vriendin op bezoek. Ga nu ff naar kruidvat tabletjes en hoestsnoepjes voor San halen.

twinny

2. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny Even snel, want Mika is wakker. Die thuiszorg kan je zelf aanvragen. Moet je een formulier downloaden en invullen. Moet je even googlen op "aanvragen WMO", want het valt onder de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning). Dan kan je alsnog de huisarts inschakelen en je peuts om er spoed van te maken (normaal duurt een aanvraag 6 a 8 weken). Let er wel op dat je een eigen bijdrage moet betalen, deze is inkomensafhankelijk.

De WMO zorgt de gemeente voor, dus misschien even op hun site zoeken?

Mika is echt aan het krijsen nu, later meer!

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Oh, je kan eventueel ook het CB inschakelen!

4. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi Tan

bedankt voor het meedenken. Denk dat voor een aanvraag bij het WMO ons gezamelijk inkomen te hoog ligt. Heb jij zelf aangevraagd of heeft instantie je geholpen? Wat denk je dan dat het cb erbij zou kunnen helpen?

twinny

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny Het CB had die formulieren meegenomen voor ons, toen Mika al geboren was (want toen was het een herindicatie). Maar je kan ze zelf ook downloaden of via de gemeente verkrijgen. Je inkomen heeft niets te maken met of je wel of geen WMO krijgt, alleen de hoogte van je eigen bijdrage heeft daarmee te maken. Ik zou als ik jou was bellen naar het WMO-loket in je gemeente, dan kunnen hun je de formulieren toesturen. Via deze link kan je de eigen bijdrage berekenen:
    Het CAK - Bereken uw eigen bijdrage

Op die vragenlijst moet je ook de behandelende artsen benoemen, en eventuele medicijnen enzo. Na de bevalling van Mika had ik weer thuiszorg nodig ivm mijn bekken. Ik had op dat formulier geschreven dat het CB hier achter stond (en de naam vermeld van de wijkverpleegkundige), en de gemeente heeft toen contact opgenomen met het CB, en mijn huisarts, en de gyn en de psychiater (ik had alle behandelende artsen genoemd). Ik had er ook bij gezet (tijdens de zwangerschap ook), dat het spoed was. De eerste keer had ik binnen een week bericht dat de aanvraag goedgekeurd was en hoeveel uur zorg ik kreeg, de 2e keer duurde ietsjes langer (2 weken ofzo). En een paar dagen later was de thuiszorg begonnen hier.

Als je hulp krijgt zullen ze waarschijnlijk beginnen over het feit dat ze geen lichamelijke zorg mogen verlenen aan kinderen, dus dat betekent dat ze officieel geen luiers mogen verschonen enzo (en wassen en aankleden, dat soort dingen). Mijn hulp deed daar niet moeilijk over, maar sommige hulpen doen daar wel moeilijk over.

Goed dat je het aangegeven hebt bij de kraamzorg, misschien krijg je wel exta uren dan (ik kreeg er 6 extra ofzo ivm psychische dingen).

Beterschap voor San!

Ik ga nu even een peuter terecht wijzen want die zit melk op zijn stoelblad te tuffen............:$;).

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tjee, wat is het hier maar rustig!!

Tan, hoe is het met Rubens schaafwond en Mika's verkoudheid?

Femke: is je mannetje al weg?

Kar: wat een goed nieuws over Bjarne en wat zijn jullie schandalig behandeld!! Hoe is het met het huis?

Pienie: hoe is het met de laatste loodjes?

Amle: hoe gaat het met jou zwangerschap?

Koeky, Monique, Marloes, Zanoni......... hoe is het bij jullie allemaal?

grjts
    twinny

7. Amle

Amle Niet meer actief

Twinny: wat lief dat je ff aan mij dacht.

Zoals ik ook wel eerder heb aangegeven probeer ik hier af en toe nog wel ff bij te lezen, maar laat ik het reageren wat achterwege.

Hier gaat het redelijk. Ben nog wel de hele dag misselijk, maar het overgeven lijkt iets minder te worden (afkloppen!). Ben er nu wel klaar mee eigenlijk, duurt nu al 2 maanden... en we zijn er nog niet! Heb de 12-weken echo gehad, die was super! Over 6 weken de 20-weken echo en dan weten we hopenlijk of alles echt goed zit...en wat het is!! Ben erg nieuwsgierig.

Femke: succes straks met het vertrek van je mannetje. Weet hoe moeilijk het kan zijn, zeker nu jij er 2 hebt, waarvan nog 1 baby!

Twinny: hou je het allemaal nog wat vol? Al 30 weken.
    Als ik zover ben, kan ik al met 'verlof'.... want dan begint de zomervakantie!!

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    dank je. Donderdagochtend vroeg is het vertrek. Vandaar ook mijn geringe aanwezigheid. Iets in me zegt dat dat binnenkort weer gaat bijtrekken hahahaha

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Femke: tjee meis, dan geniet nog meer ff en veel sterkte met afscheid nemen. Lijkt me zo moeilijk.............. hoelang werd hij ook alweer uitgezonden?

Amle: jammer dat je zo misselijk bent, hopelijk gaat het vlug beter. Gaaf dat de echo super was en al bijna de 20wkn echo, gaat snel he. Dus jullie weten wat het wordt, spannend hoor. Heb je voorkeur? En hoe vind de grote broer het, of hebben jullie nog niet verteld? Wij hebben het Zoë pas ergens na de 20wkn echo verteld, het duurt ook zo lang allemaal!!
    Hier inderdaad alweer 30wkn. Zwangerschap valt me erg tegen deze keer, maar verheug me ook wel op de baby hoor. Donderdag weer gyn. keuring.

grjts
    twinny

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny, hoe is het nu met je? Hopelijk iets beter?

Femke he bah.. donderdag al weg? :( Geniet morgen maar lekker van het mooie weer met zijn viertjes dan!

Morgen ben ik jarig...! :D En heb zowaar mooi weer! :D

Ik zal hier donderdag ook even foto's van Mette en Bjarne plaatsen maar mocht je niet willen wachten, kijk dan hier: (blz 173).
    http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/176378-tweeling-mamas-173.html

Iedereen die het nodig heeft, veel sterkte!

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny Hoe is het nu met je? Heeft peut nummer 2 vrijdag nog wat voor je kunnen betekenen? Met Rubens schaafwond gaat het al stukken beter (voor diegene die niet weet waar het over gaat: hij was donderdag gevallen op het schoolplein, vol op zijn kin). Alleen zag ik vrijdag dat er 2 stukjes van zijn voortanden af waren. Volgens de tandarts was hier niets aan te doen. Hij lijkt er zelf ook geen last van te hebben.

Femke Ik neem echt mijn petje voor je af. Ik hoop dat jullie een mooie laatste avond hebben. Heel heel heel veel succes morgenochtend! *knuffel*

Amle Leuk je weer even te zien! Ik hoop voor je dat de misselijkheid gauw afneemt, en dat je er niet 9 maanden lang last van hebt (hoe was dat met Brennan toen).

Karlijn Alvast gefeliciteerd! Nog even lekker genieten van je laatste 33 jarige avond hihi :D. En inderdaad lekker weer morgen! Ben je vrij of heb je besloten door te werken (om de afgelopen "schade" een beetje in te halen)? Ik had je foto's al gezien op hyves, super foto's. Lekker bolle koppies :D

Hier niet veel te melden. Ben een beetje herstellend van 2 dagen goed ziek zijn. Ik had weer heftige diarree en spugen, begon zomaar in de nacht van zondag op maandag. Gisteren kon ik Marc nog overhalen om thuis te blijven (kon letterlijk amper op mijn benen staan), vandaag lukte dat niet meer. Vandaag gelukkig niet meer gespuugd maar nog wel die ernstige diarree. Heb maar kleine beetjes gegeten vandaag want elke keer als ik at deed mijn maag zo'n pijn. In die 1e nacht is er tijdens het spugen ook iets in mijn rug geschoten, waardoor ik gisteren amper overeind kon komen. Vandaag ging dat iets beter gelukkig.

Gisteren is Mika ook weer naar het CB geweest voor zijn 6 maanden APK. Ze zeiden dat hij motorisch voor loopt. Dus ik vrees dat hij ook een snelle loper gaat worden (daar gáát mijn rust ;))

Zondag ben ik met Ruben naar een Kabouter Plop voorstelling geweest hier in het theater. Hij vond het super, en heeft tijdens de gehele voorstelling (bijna 5 kwartier) ademloos en stil op mijn schoot gezeten (stoelverhogers waren op en op mijn schoot kon hij net meer zien, plus dat hij klapstoelen erg leuk vond om mee te spelen :D). Ik genoot er zo van dat hij zo genoot!

Net 4 wassen (!) zitten opvouwen en sorteren. Tja, dat krijg je als een man een dag het huishouden overneemt, dan loopt alles meteen vast ;)

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

KAr, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk word je schandelijk verwend met kadootjes en inderdaad heel mooi weer!!

Tan: hopelijk ben je weer goed opgeknapt. Fijn dat zo goed gaat met Mika en dat Ruben zo genoten heeft in het theater.

We zijn vrijdag niet naar peut 2 geweest, aangezien sAndra nog altijd niet beter was van haar zware keelontsteking. Twas de insteek om samen te gaan, dus veviel het ook voor mij.
    Echt veel beter gaat het nog niet, maar het moet maar.

3d/4d was deze keer iets beter, zal straks nog foto plaatsen. Moet nu naar dokter, 3e keer deze week vanwege een ontstoken vingen, bah!!

grtjs
    twinny

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij sliep ik gisteren al half, want dit berichtje klopt niet. Jullie hebben vandaag nog de hele dag samen. Sorry! Geniet van deze voorlopig laatste dag als compleet gezinnetje! Sterkte morgen!

14. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hè bah Twinny een ontstoken vinger. Jammer dat peut nummer 2 niet doorging vrijdag, hebben jullie al een nieuwe afspraak gemaakt? Hoe is het nu met San?

15. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Karlijn

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!!

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hoera!!!!!! Gefeliciteerd Kar!!! :D Ben vandaag druk met de voorbereidingen voor m'n eigen birthday :S. Heb de laatste dagen hoofdpijn draaierig, bah. Er moet nog van alles gebeuren hier in huis. Wordt er lichtelijk gestoord van :S

Twin, balen van je vinger zeg. Hoop dat je er snel vanaf raakt.

Fem, knap hoor straks zo lang alleen. Heel veel plezier vandaag.

Tan, hoop dat je je snel weer beter voelt.

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Femke Hoe viel het afscheid?

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Koeky
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!!

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Koeky!! GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

Je hebt er een mooie dag bij (hier tenminste nog volop zon!)!!

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Femke, heel erg veel sterkte vandaag, zal geen makkelijke dag zijn/worden.. :( En natuurlijk de komende periode sterkte. Kom maar gerust hier uithuilen hoor.

Marloes, ik heb eindelijk de avatar die je voor me gemaakt hebt weer gevonden!! :D Dus ik heb hem meteen gebruikt! Nogmaals bedankt! :D

Zijn jullie peuters ook zo ontzettend lichtgeraakt en snel uit hun humeur?! Mijn hemel, Sverre had gisteren voor 8:00 al twee keer voor straf op de gang gestaan! :$ Hij begint nu ook te 'schelden'. Zegt hij 'stommerd!' enzo. Dat mag natuurlijk niet. Maar vanochtend zei hij tegen me toen ik zei dat hij dat niet mocht zeggen tegen papa en mama 'Ja maar mama, als jij stomme dingen doet ben je toch een stommerd??'. Euhh.. ;)

Al met al is het even aanpoten met ons ventje. Het stotteren is ook weer heel erg deze week, terwijl het vorige week helemaal weg was. Waar het aan ligt.. ??

Deel Deze Pagina