* juli 2007-mama's * deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    maar.... we blijven positief, dan kun je wel goed de stad leren kennen en precies ontdekken in welke wijk je graag iets zou willen kopen...

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hallo allemaal!!!

Ik lees hier ook nog af en toe mee als ik de kans krijg en van een aantal kan ik het wel en wee ook volgen op Hyves.

Twinny, ik was ook totaal niet klaar voor de geboorte van de 2e maar toch bleek er nog een plekje in mijn hart te zijn, weet zekers dat er dat bij jou ook is!!

Marloes, Thom aan de wandel, so he!
    En je heb gelijk hoor het gaat zooooooooooooooooooooo hard (Anouk vandaag al weer 8mnd)

Femke, respect voor jou!
    Gewoon in je eentje voor 2 ukkie's zorgen en dan net als nu ook nog jezelf op de been houden, echt knap!

San, dikke knuffel voor jou meid, kan me voorstellen dat je er soms een beetje moedeloos van wordt maar kopje omhoog he, ik ga duimen voor jullie deze maand.

Tan, we zitten vanavond samen op het "waakbankje", hier ligt er ook 1 met een molletje (39gr koorts) op bedje

Karlijn, snap dat het verhuizen nog niet van een leiendakje gaat??
    Balen meid, hoop dat het snel in orde is.
    En volgens mij zit jij ook bij Tan en mij op het bankje??

Hier gaat alles best oke.
    Iedereen heeft denk ik weer een beetje zijn plekkie gevonden in de nieuwe gezinssituatie
    Het is nog steeds met momenten even aanpoten en druk hoor maar het wordt allemaal al steeds makkelijker.
    Gelukkig heeft Anouk ook besloten dat ze best kan en wil slapen van 7 tot 7 en dat is best wel lekker;)

Helaas nu dus beetje ziekenboeg hier, gisteren Mirthe en vandaag Anouk.

Dikke knuffel voor iedereen en ik blijf jullie volgen!!

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hoi, even een teken van leven van mijn kant. Sorry ben lang niet geweest.

Heb via hyves wel e.e.a. meegekregen van de huizen/ziekenhuizen/werkperikelen van Kar. Als je er eenmaal zit ben je vast blij, maar zou er momenteel niet aan moeten denken naar de andere kant van het land te moeten verhuizen. Fijn dat t met Bjarne zo meeviel onder narcose.

Ook via hyves heb ik wel wat meegekregen van de betere en mindere dagen bij Tan. Kids beetje aan het kwakkelen geloof ik, toch?

Twinny, spannend wordt het he? Gaat nu opschieten voor je.

Las ook over moeite met zwanger worden. Dat is een probleem waar ik nooit mee te maken heb gehad en nu ik het meer en meer om me heen zie denk ik dat dat maar goed is ook. Ik zou echt opgegeten worden door de stress, vind het erg knap hoe mensen hier (zij het met pieken en dalen) redelijk stabiel mee kunnen blijven functioneren. Sterkte daarmee.

Verder nog niet echt bijgelezen maar ben van plan weer iets meer online te komen. Heb inmiddels verlof sinds afgelopen donderdag. Voor de laatste weekjes voel ik me nog behoorlijk goed eigenlijk. Hoewel ik wel gesloopt terug kom als ik alleen al dochterlief lopend naar school heb gebracht. Maar ja, ik stel mn eisen van wat ik doe op een dag maar gewoon een beetje bij...!

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hey Pienie, leuk dat je je weer even laat zien! Voor wanneer was je nou ook alweer precies uitgerekend? Fijn dat je je nog zo goed voelt!

Ja, behoorlijk kwakkelen hier. Ruben was vorige week ziek en Mika was gisteren vroeg wakker Hij voelde warm aan, hij bleek een temp te hebben van 38.9. Heb hem een zetpil gegeven, en hij viel na de voeding (die maar een paar minuten duurde) weer vrij sdnel in slaap. Om 10 uur had hij 38.1 en om 12 uur 39.9, dus weer een zetpil gehad. 's Middags ben ik naar de huisarts geweest, want ik vertrouwde het niet. Hij jammerde ook de hele tijd, echt klaaglijk huilen. Ook vond ik hem wat suffig. De huisarts kon niks vinden, keel, neus, oren en longen waren schoon. Waarschijnlijk een virale infectie ergens. Om 17 uur 's middags had hij 40.2, wéér hoger dus. Hij kwam ook heel vaak om te drinken, heeft gisteren 7x aan de borst gehangen. En dan elke keer maar een paar minuten drinken. Volgens mijn huisarts moesten we geen zetpil geven. Maar ik merkte dat Mika zich echt beroerd voelde en de koorts bleef oplopen. Dus had ik de HAP even gebeld. Die zeiden wel een zetpil paracetamol geven. Een uur na die zetpil had hij weer 38.6. Hij heeft wel de hele avond en nacht geslapen (gelukkig ;)). alleen werd hij rond 23 uur even huilend wakker (echt zo'n pijnhuiltje). Vanmorgen moest ik hem om 7.30 wakker maken (Ruben moest naar de PSZ vandaag) en toen had hij weer knalrode wangen en ogen en voelde weer heel warm aan. Hij bleek weer 39.8 te hebben, dus heb ik hem weer een zetpil gegeven. Hij voelt zich al wel beter dan gisteren, maar je ziet nog aan hem dat hij ziek is. Erg bleek, knalrode ogen, dikke ogen ook, en rode wangen. We dachten eerst aan tandjes, maar zijn tandvlees ziet er normaal uit (niet dik en/of rood). Ik hoop dat hij gauw opknapt, want het doet pijn als je hem zo ziek ziet.

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Monique Jeetje Anouk alweer 8 maanden (en 1 dag ;) :D)! Fijn dat ze nu ook doorheeft dat ze de hele nacht kan en wil slapen! Hoe is het je zus nu?

6. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier is het nog niet losgelaten, werkt gewoon prima. Gelukkig heb ik een handige vader ;). Heb jij geen handig familielid oid die dat voor je kan doen?

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

zwaaaaai allemaal!!! :D

Ik ga er ook gelijk weer vandoor ik is gaar. Vanochtend om 6 uur begonnen en om 17.00 uur weer naar huis. Morgen weer zo'n zelfde dag. Fijn hoor zieke collega's. Gelukkig kan ik het meeste morgen ochtend vanuit huis doen. Maar zit nu wel een beetje aan m'n tax.

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dat is behoorlijk vervelend Tan, zo'n dag. Vooral als je er geen oorzaak voor kunt vinden. Goed dat ie toch nog bleef drinken. Dat vond ik wel het enige nadeel van de borst: je ziet niet hoeveel ze drinken. Hoe oud is hij nu ook alweer? Hoe lang denk je ongeveer door te gaan met BV (voor zover je het kan plannen natuurlijk)?

Ik ben morgen 37 weken Tan. Dus nog 3 weekjes (andere 2 waren 2 en 3 dagen later, dus verwacht nu ook zoiets).

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Pienie Je bent dus uitgerekend voor 7 mei (als ik goed gerekend heb)? Mika is nu bijna 7,5 maand. Geen idee hoe lang ik blijf doorgaan met de BV. Het gaat nog gewoon goed. Hij wil niet uit een flesje drinken, dus ik vrees dat ik nog wel even door moet gaan. Hij kan nu wel sindskort uit een tuitbeker drinken (gaat wel langzaam), maar om dat nou 4x per dag te doen zie ik ook niet zo zitten.

Koeky Hoe is het met jou?

Twinny Was alles goed vrijdag bij de gyn? Weten jullie DE datum al?

Femke Hoe is het met jou? Morgen weer je eerste werkdag, zie je ertegen op of kijk je er juist naar uit? Ik schrok wel toen ik vorige week las dat er 2 militairen omgekomen waren in Uruzgan, jij ook wel denk ik.

Hoe is het met alle anderen?

10. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Bij de gyn was alles goed. Bambam woog inmiddels al zo'n 2342gr en alles lag keurig op schema, behalve de beentjes waren iets korter, maar dat had Zoë ook.
    De datum is ingepland, maar verklap ik natuurlijk lekker niet..........

Buik wordt steeds groter en alles wat ik voel dat zie ik ook bewegen, soms bijna eng hoor, maar eigenlijk ook wel lachen. Dit weekend gaan we proberen de babykamer helemaal af te krijgen. Althans, mijn nesteldrangerige vriendinnetje wil er met de sop doorheen, hahaha!!

Verder gaat wel redelijk, wel nog vaak chagarijnig en geemotioneerd, maar tis steeds met vlagen........... ben wel ontzettend moe als ik iets gedaan heb.

Zoë is flink aan het puberen en wordt steeds ondeugender. Volgens mij verheugd ze zich wel op Bambam, want ze heeft het er vaak over......... Vandaag hebben we haar een hoofdkussen gekocht, in de hoop dat ze wat minder omhoog kruipt en steeds huilend wakker wordt omdat ze met haar hoofd tegen het hoofdeinde ligt te bonken in haar slaap. Ben benieuwd. Twas mama mazzel dagen bij Prenatal, dus twas in iedergeval afgeprijsd!

twinny

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je 'klikt' een stuk opgewekter Twinny!!! Super dat je een datum hebt... laat Bambam maar komen!

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    tja Marloes het zonnetje helpt ook wel een beetje, hihi.

mooie temperatuurstijging heb jij trouwens in je kaartje deze maand. Tijdig geklust?

twinny

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee, deze maand nog niet... ik houd het vooral bij om te weten waar ik in m'n cyclus zit. *lang leve de onregelmatige cyclus ;)*
    maar als deze cyclus voorbij is....

oooh helemaal vergeten, hier kunnen de luiers de deur uit... maatje 5 dan he

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Sam en ik zijn vandaag naar de musical van de sprookjesboom geweest. had hem voor de zekerheid zo'n luierbroekje aangegeven, maar hij was nog helemaal droog...
    Musical was wel leuk, maar voor mijn mannetje, dat 15 min stil op een stoek zitten wel genoeg vindt, misschien nog net iets te veel van het goede

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    knap hoor, al helemaal droog.
    Hier een meisje die er dan weer wel dan weer niet mee bezig is.

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

Haha Marloes, kan me voorstellen dat een voorstelling dan wel erg lang duurt! Wel gezellig en wat goed dat ie helemaal droog gebleven was.

Hier een meissie wat het de ene keer wel en de andere keer niet aangeeft. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet echt concequent mee bezig ben en er achteraan zit. 's morgens en 's avonds plast ze meestal wel op de wc, maar gedurende de dag soms maar. Vergeet haar ook altijd te vragen. Doen jullie dat op gezette tijden?

Verder drukke baby in de buik en slecht geslapen. Zoë vanmorgen ff naar het kdv, kan ik beetje poetsen enzo. Woonkamer lijkt wel het strand, want mooi weer gaat gepaard met veel buitenspelen en de zandbak is momenteel in de tuin de favoriet!!

twinny

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    nee twin, ik doe nog niet aan gezette tijden. Wel voor en na het slapen gaat ze even plassen. Doet de oppas ook zo. En dat gaat goed. Verder vraag ik het haar of ze ook naar de wc moet.
    De poepdrang voelt ze wel, maar ze vertikt het momenteel om dan naar de wc te gaan. Wil lekker in haar luier poepen. Als ik er te veel aandacht aan schenk dan houdt ze het "gewoon" 3 dagen op. Ben je dus ook lekker klaar mee.
    heb er in het najaar weinig aan gedaan. Vond dat fysiek wel pittig en ze hebben met de geboorte van een broertje/zusje toch vaak weer een terugval. Vond dat dus wat zodne van de moeite.
    En nu vind ik het eigenlijk zo al zwaar zat. Daar hoeft wat mij betreft niet een intensieve zindelijkheidstraining aan vast te zitten. Laat het dus lekker van haar uit komen en zie verder komende zomer wel.

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ha mamamarin, zo gaat het bij ons dus ook en denk volgens mij hetzelfde als jou. Te vaak vragen is ophouden, poepen in luier is veel minder eng en van de zomer zien we wel, hihi.

Hoe is het me de kleine man? Is een jongetje nu heel anders dan een meissie?

grtjs
    twinny

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Thuis gaat Sam gewoon uit zichzelf naar de wc en gaat dan of op het potje of op de wc.
    Op het kdv heb ik gezegd, dat ze hem gewoon regeld op het potje moeten zetten. Hij praat daar nl niet zo veel, en kan zelf niet naar de ruimte met de wc'tjes lopen.

's avonds haal ik hem nog even uit bed om een plasje te doen en dan weer snel terug in bed.

en met het mooie weer... potje mee naar buiten, lekker zonder luier rondlopen... zo zijn we begonnen. Hij wilde zelf steeds meer op het potje en nu is een luier vieeeeees ;)

maar het komt als het komt hoor, daar ben ik het mee eens.... maar ik vind het wel heel erg fijn.

35 weken nog Twinny... nog 3 weekjes te gaan, gok ik.
    Babykamertje helemaal gepoetst en klaar?

Femke, hoe is het met de kleine Hidde? en met je man?

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ja een manneke is echt wel anders (ben je aan het vissen? hihihi). Moet zeggen dat Hidde veel bewerkelijker is als Marin. En ook het huilen gaat je door merg en been. Had de knul van mij n zus ook. En de eerste week maakte hij er een sport van om me constant onder te piesen en te poepe. Maar dat ding wat er aan een jongetje zit went wel. was er eerst supervoorzichtig mee. Veel te bang dat ik hem zeer zou doen. Qua verschonen, het zijn heel wat minder plooitjes.
    Met Hidde gaat het best goed. de kinderarts wil hem na afgelopen week ook in juli nog een keer zien. En we moeten een afspraak maken met de kinder-plastisch chirurg voor zijn bijoortje.
    Manlief vermaakt zich goed. Komt het kamp niet af ook al heeft hij daar de kans wel voor gehad (al meerdere keren). Nu het onrustiger wordt daar heeft hij beslist geen trek om onnodig risico te lopen. Vind dat wel een hele rustgevende gedachte.
    Hier zal ik beslist niet zeggen dat het me meevalt. het is verrekte zwaar aangezien de zorg voor de kleintjes constant is en je er 's nachts ook als enige uit moet voor een gilbui van die halve meter. Laten we het er op houden dat (mede dankzij hulp van een zeer goed vangnet) het niet tegen valt. En je moet vooral ook leren om de boel uit handen te geven. Afgelopen weekend is mijn schoonmoeder hier 2x geweest en met het spul gaan wandelen. Zo kon ik de tuin aan kant maken.

Deel Deze Pagina