* juli 2007-mama's * deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

MArloes: wat knap van Sam zeg. Hij is natuurlijk veel groter dan Zoë, die komt echt nog niet zelf de wc op, hihi!!

Mamamarin: kan me voorstellen dat het zwaar en moeilijk is. Wel fijn dat ie zo voorzichtig is. Een bijoortje, wat is dat?
    En hoezo gissen? Heb ik jou destijds niet gepbt?;)

grtjs
    Twinny

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nou, Sam ook nog niet hoor... maar met een opstapje lukt het wel.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    stemmen jullie ook

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny En helpt het hoofdkussen? En is de babykamer af? Hier ook een strand in de woonkamer, terwijl Ruben dondersgoed weet dat zand niet mee naar binnen mag, zucht.....

Marloes Als ik het goed begrijp gaan jullie volgende maand voor een derde? Spannend! Goed van Sam zeg! Leuk dat hij zo genoten had van de musical. Tijdje terug ben ik met Ruben naar Kabouter Plop geweest hier in het theater, en Ruben heeft meer dan een uur ademloos op mijn schoot toe zitten kijken. En dan moet je nagaan dat hij normaal ook geen 5 minuten stil zit!

Femke Wat grappig, ik hoor juist om me heen dat het verschonen van een jochie meer bewerkelijk is dan een meisje. Ook ik ben nog steeds bang om Mika pijn te doen hoor tijdens het verschonen, en dan met name de balletjes (ben banga ls ik te hard druk dat ze naar binnen schieten ofzo :):):)). Super dat je het, met je goede vangnet, zo goedt redt allemaal!

Zindelijkheidstraining We waren daar aan het begin van de zomer ook mee begonnen. Toen kreeg ik bedrust en hebben we het laten varen. Wel gaat hij binnen regelmatig op het potje. Hij heeft daar tot nu toe alleen op geplast. En als hij roept "poepen" is hij vaak al bezig hihi. Straks als het warm weer is, gaan we er intensief mee aan de slag. Lekker zonder luier laten rondlopen enzo.

Hier Gisteren naar het CB geweest en Mika was helaas afgevallen (ruime maand geleden woog hij 7650 gram en nu 7505 gram). Ze denken dat het komt door het ziek zijn 2 weken geleden. Over 3 weken moeten we terug om hem opnieuw te laten wegen. Qua gewicht zit hij nu op de -1 lijn :(

Tot slot nog een foto van mijn boefjes:

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    op die lijn zit Thom ook Tan!!! Thom z'n lijn gaat al vanaf de geboorte omlaag. Begonnen met 9 pond en 11 maanden later zo'n 8,5 kg.

Foto is leuk!!!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Binnenkort komt Piet Piraat in het Chasse, Tan... niks voor Ruben?

7. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Mamamarin, gaan jullie het bijoortje laten weghalen? Mijn zoon heeft er ook 1 (had ook een nierafwijking gedurende de zwangerschap), maar ik zie het amper. Mn nichtje had er ook 1, ook een hoeheethetookalweer (aardbei-plek, zo'n rode bult). Mijn schoonzus heeft er toen ook naar gekeken omdat haar kind dus 2 uitsteeksels op dr hoofd heeft. Ben benieuwd wat de plastisch chirurg zegt. Of het ingrijpend is om weg te laten halen of niet.

Tantan, goed gerekend hoor, ik ben idd 7 mei uitgerekend! Nog ruim een week dus.
    Is het gekwakkel thuis qua ziek zijn een beetje over?

Kar, hoe gaat het met verhuisbeslommeringen? Je zal t er wel druk mee hebben, je hele gezin naar de andere kant van het land.

Twinny, je klinkt idd wel goed. Zwangerschap gaat dus wel goed?

Ik vind een jongetje verschonen ook veeeeel makkelijker dan een meisje. Die poep komt bij een meisje werkelijk overal tussen en onder. Nooit geweten hoe dat allemaal zat. Bij een jongen gewoon linksom en rechtsom de piel en klaar ben je haha.

Zindelijkheid. Hier een echte jongen. Hij heeft echt geen zin om zindelijk te worden. Dochterlief was met 2,5 dag en nacht zindelijk en daar heb ik echt amper moeite voor gedaan. Zoonlief heeft al best vaak op de wc geplast/gepoept, maar wíl gewoon niet. Nou ja, ik laat het maar even zo. Zal vanzelf wel een moment komen dat hij wel wil (of niet en dan ga ik er dan wel energie in steken).

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Kan nog een vleugje zwangerschapsdementie zijn (flinke windhoos zal je bedoelen) maar kan me het niet meer heugen.

Bijoortje ziet er uit zoals in onderstaande link. Ook verdere info is hier te vinden.
    http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_RC96JZyDb5c/SKLmjEILfZI/AAAAAAAAAek/IwfGSRYNCRs/s320/CIMG1328.JPG&imgrefurl=http://tigokallenbach.blogspot.com/2008/05/ff-opereren.html&usg=__oahHZhLJkUuwMHEkhSmBq49hatk=&h=179&w=320&sz=15&hl=nl&start=7&um=1&itbs=1&tbnid=zD1PxFi-rsF0hM:&tbnh=66&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Dbijoortje%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4SUNA_enNL228NL229%26tbs%3Disch:1

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ja, wij laten het wel weghalen. Neefje van vier noemde het laatst al een piemeloor dus wil niet weten wat ze op school allemaal zullen bedenken voor hem.
    We laten het weghalen voordat hij 1,5 jaar is. Vanaf die tijd ben ik veel te bang dat hij zich wat kan herinneren van narcose en dergelijke. Het is op zich een simpele ingreep maar het moet wel onder narcose aangezien ze beslist niet mogen bewegen. De gezichtszenuwen lopen ook door dat gebied en soms gaat het bij-oortje dieper naar binnen zodat ze wat langer bezig zijn met weghalen.
    Bij Hidde is er volgens mij geen sprake van een nierprobleem. Een echo van de nieren is niet standaard. Wel heeft hij na de geboorte een echo gehad van de bijnieren omdat ze bang waren voor bloedingen vanwege de stortbevalling.
    Hidde heeft wel wat een terugstaande onderkaak. Dit kan wel weer met het bij-oortje te maken hebben. de kinderplastisch chirurg zal daar ook naar gaan kijken.
    Hier zit het oortje ook in de familie. Opa en overgrootvader van Hidde hadden 'm op exact dezelfde plek.

10. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hé!! dat heb ik ook! Nooit geweten dat dat een bijoor is.

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

wat betreft zindelijkheid. Alleen als ze zin heeft. haha Of als we geen tijd hebben.

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hihi, zo leer je nog eens wat hier Koek!

13. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Gek dat ze dat hier niet wisten dan. Mijn overgroot oma had 't ook. Iedereen dacht dus ook dat ik dat van haar ge-erft had. Moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb gehad. Ja later dat mensen vroegen wat het was. Maar voor mij was het gewoon een stukje wild vlees ofzo :)

Nog over narcose. Ik was een jaar of jong ;) hihi ik denk 3 of 4 en toen ben ik onder narcose geweest. Ik kan het me nog levendig herinneren en ben nu best bang om dat ooit nog een keer te moeten. Dus een paar goede begeleiders en een duidelijke uitleg is wel heel belangrijk, hoe jong ze ook zijn. Ik denk dat ik daar best veel aan gehad had.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Sam was 10 maanden toen hij onder narcose ging en weet er dus idd niks meer van.

jij geen last van je nieren, Koek?

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ja, uitleggen moet je het ze toch. Was zelf 4,5 en vond het erg beangstigend. Vandaar dat we het wel rond het jaar willen laten doen. Maar eerst maar eens bellen voor de intake. Heb ik nog niet gedaan.

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik heb geen last van m'n nieren althans niet dat ik weet. Ben wel al regelmatig gecontroleerd voor andere dingen op me nieren maar dat was altijd goed.

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zie het echt amper, heb er echt nog nooit vragen over gahd bij mn ventje en als het me eens opvalt doet het me op de 1 of andere manier even terugdenken aan zn mindere start (nierafwijking tijdens de echo, na 10 dagen ziek naar het ziekenhuis waar ze toen ook altijd dat bijoortje benoemden etc).
    us voor mij is het meer gewoon fijn dat ie niks heeft behalve dat kleine dingetje. Naarmate hij/zijn hoofd groter wordt valt het me steeds minder op.
    Ikzelf zou nevernooit mn kind voor een schoonheidsding onder narcose brengen (los van de risico's vind ik het plaatsvervangend altijd vreselijk als een kind voor oogjes, buisjes plaatsen, amandelen of iets dergelijks onder het mes moet en kan me dus niet voorstellen dat ik daarvoor zou kíezen). Maar goed, iedereen kiest op basis van zijn eigen ervaringen en zoals ik het hoor doe je het juist om je kind te behoeden voor wat naars op school ofzo. Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan.
    Ikzelf vind, zoals iedere moeder, mijn kids gewoon de mooiste en alle andere kids zijn veeeeel lelijker dan mijn kind mét bijoor hahahaha.

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen Pienie.
    maar ja, het valt gewoon erg op. Zag het na zijn geboorte meteen en had meteen het gevoel dat hij daar van af moest. Andere kinderen vragen wat er aan zijn oor hangt. Marin doet er tingelingeling tegenaan en een ander heeft het al een piemel-oor genoemd. Wil inderdaad met voorkomen dat hij er een complex aan overhoudt met alle psychologische gevolgen die daar bij kunnen horen. Het valt mijzelf tegenwoordig ook amper op hoor, maar je hebt gelijk. Het wordt in het ziekenhuis altijd benoemd. Nu hebben we misschien dat gedoe met zijn kaak er ook bij. Dus ben ook erg benieuwd wat de chirurg daar van gaat zeggen.

19. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja kan me voorstellen met zulke ervaringen dat je daarvoor kiest. Ik hoor er echt nooit iets over. Nu heeft hij ook een wat langer kapsel en zie je het zelden. Ben benieuwd hoe het jullie is bevallen als jullie het gedaan hebben. Of de ingreep mee of tegen viel etc. Wie weet ga ik me dan ook nog eens bedenken haha!

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Pienie: hoe is het verder met jou? Je bent nu toch bijna uitgeteld...... Al voor tekenen?

Hier nog niks ingedaald ofzo, zwemt nog hard rond, tjee wat een druktemaker, tis gewoon pijnlijk en er steekt steeds vanalles uit!

twinny

Deel Deze Pagina