* juli 2007-mama's * deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Femke, hoe gaat het met het eten van Hidde?

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Donderdag weten we meer. maar sinds we gistermiddag met een andere fles zijn gaan voeden lijkt hij het te begrijpen en drinkt hij rond de 160 ml per keer. Kunnen dus wel janken van opluchting.
    Verder heeft hij voor het slapen nu een bakerslaapzak. Helpt ook wel aangezien hij nu na de nachtvoeding zomaar weer slaapt.

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hoe gaat het met sverre?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    We gaan morgen even een afspraak maken, afgelopen week was 't vakantie en is er dus meteen ook geen vervanging, alleen spoed. Dus morgen afspraak maken. Misschien maar even bloed laten prikken.

Het stotteren verontrust me omdat het heel plotseling en heel heftig is. Hij hakkelde wel eens vaker maar nooit zoals dit. Maar we zullen alles navragen.

Hij gaat straks even zwemmen met papa. Zo knap, we zijn aan 't dweilen (of tenminste, Alex ;)) en er zit wat bleek door het sopje. Hij ruikt er aan en zegt: 'Heeee, dit water ruikt naar het water van het zwembad!'.
    Daar komen we helemaal niet zo vaak, dus ik vind dit zo knap!!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh Femke wat een opluchting dat Hidde met de andere fles beter drinkt! En het bakeren hielp hier ook heel goed. En nog. Geeft zoveel rust. Sterkte alvast donderdag!

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Kar: ben benieuwd wat de huisarts zegt. Knap dat ie herkend, wij komen elke week in het zwembad, Zoë vind het heerlijk. Ze is nu bezig met haar Puppy 1.

Femke: wat goed dat Hidde het eindelijk door heeft. Kweet heel goed hoe het is als ze het niet "snappen", Zoë begreep het na de geboorte ook niet en hebben toen lang moeten pushen, met alle gevolgen vandien.......

Hier is de misselijkheid en het zuurbranden weer terug. Verder gaat het op en neer en blijf ik erg moe. Misschien moet ik ijzer eens laten prikken van de week....... vrijdag weer naar de gyn. 9 mrt terug voor de 3d/4d echo, aangezien bambam naar 10 minuten in slaap viel. Ik vond er wel leuke foto's bij, maar echomevrouw was niet te vreden, hihi!! Tuurlijk komen we nog een kijken hoor......... Staan 2 foto's in me album.

Hoe is het verder met Tanya, Amle, Pienie, Monique, Marloes, Evelien etc?

grtjs
    twinny

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Kar, baker jij ze dan nog in? Dat mag toch niet meer vanaf 5 maanden? Of tenminste zodra ze proberen om te rollen?
    Heb hier een bakerzak van Puckababy.
    Knap trouwens van Sverre zeg!

Twin, vraag anders emesafene aan je gyn. Ik slikte alleen de avondpil zodat ik 's ochtends gewoon de dag kon opstarten met Marin. Was dus een hele lage dsering maar hielp echt!
    Verder heb ik die nieuwe rennies gebruikt.

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    *schaam*schaam*

Ik heb me al een tijdje niet echt laten zien hier, sorry!

Ik ga proberen op iedereen te reageren, zonder spuit 11 te zijn. Ik hoop dat het lukt want ik hoor Mika al een beetje pruttelen door de babyfoon...

Koeky Overmorgen heb je HSG-onderzoek, mijn duimen draaien voor je! Ik hoop dat het onderzoek meevalt, dat er niets ernstigs uitkomt en dat daarna je grootste wens uitkomt! *knuffel*

Karlijn Denk niet dat het meningitis is bij Sverre, dan zou hij ook koorts moeten hebben. Misschien kotm die moeheid nog van de waterpokken? En dat stotteren weer van de moeheid? Gelukkig heb je nu een afspraak staan bij de huisarts, ik hoop dat hij woensdag je zorgen een beetje weg kan nemen! Verder herken ik het niet, van die moeheid en stotteren. Ja Ruben is extreem moe als hij op de PSZ is geweest, maar da's logisch. En stotteren doet hij niet omdat hij nog niet zo goed praat als Sverre. Wel doet hij elke keer huilen als we iets over zijn hoofd doen. Niet omdat het pijn doet, maar omdat hij het allemaal zelluf wil doen...
    Grappig van dat chloor en het zwembad! Tijdens onze vakantie had Ruben ook ineens iets dat ons versteld deed staan. We hadden daar ter plekke 2 koffiemokken gekocht omdat de bekers van het huisje zo klein waren (1 slok koffie en op was je koffie). Ik had er 1 met een paarse binnenkant en Marc had dezelfde maar dan met een blauwe binnenkant. 's Ochtends had ik mijn eigen beker en Marc die van hem, en 's middags was het omgedraaid. Ruben ziet dat, kijkt even, en zegt dan zo ineens "nee mama, deze van papa" en ook andersom bij die van Marc. Vond ik best wel grappig.

Femke Oei, balen dat Hidde niet zo goed wilde drinken. Ik hoop dat die andere speen echt definitief de oplossing was. Fijn dat het inbakeren ook meer rust gaf. Hoe was het donderdag? En hoe is het nu met je vader?

Twinny Oef, weer misselijk en zuurbranden :(. Jammer dat het verder ook niet zo lekker gaat. Succes bij de gyn vrijdag en alvast veel plezier volgende week dinsdag! Net wat Femke zegt, vraag om Emesafene. Hielp bij mij op het begin ook heel goed. Later niet meer zo, maar ik was ook extreem misselijk natuurlijk. Verder heb ik ook enorm veel rennies geslikt.

Zanoni Ik vind dat je zulke leuke taarten maakt! Hoe ben je ineens op die hobby gekomen? (vind het trouwens ook knap hoor, op dieet zijn en dan steeds zulke lekkere taarten maken hihi)

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nu even over mezelf. Ben vorige week nog terug geweest naar de tandarts. Ik zag woensdagochtend ineens een zwart plekje op die kies die al 3 weken zo zeer doet. Dus ik was bang dat de nieuwe vulling gescheurd was of zoiets. Kies aanraken met bijvoorbeeld een nagel deed ook al ontzettend pijn. Donderdagochtend kon ik terecht. Tandarts heeft er een laklaagje overheen gedaan wat zou moeten helpen. Ik heb nu nog steeds wat pijn, maar dat voorspelde hij al. Zenuw was supergeprikkeld en moet nu tot rust komen. Zwarte plekje was geen gaatje, maar verkleuring zei hij. Mocht de pijn niet wegtrekken, dan wordt het een wortelkanaalbehandeling......:$
    Met Mika en Ruben alles goed. Mika rolt als een idioot heel de box door en wil ook al gaan staan (wat ook lukt met alleen zijdelingse ondersteuning). Mika is helaas nog stééds snotverkouden.
    Met mij gaat het ook wel redelijk. Ik ben alleen zo ontzettend moe. Volgens de psych moest ik meer tijd voor mezelf nemen. Maar ja, dat gaat nu eenmaal niet altijd. En vroeg naar bed ook niet omdat ik met de laatste voeding zit. Maar ik denk dat die laatste voeding er snel af kan, zodat ik tenminste ook weer eens vroeg in kan duiken. Verder erg druk met het huishouden, aangezien ik van Marc 0,0 hulp hoef te verwachten... Hij doet echt werkelijk niets in het huishouden, ja alleen maar meer zooi maken.
    Verder ben ik zo onzeker als het maar zijn kan. Onzeker als moeder, als vrouw, als vriendin, als alles. Mijn koppie draait steeds vaker overuren, en daar wordt ik ook heel erg moe van. Ach, gaat ook wel weer over!

Mika is nu echt wakker, dus ga ik hem maar even voeden.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Femke, ja wij bakeren nog. Mag idd niet meer en zeker niet nu ze kunnen rollen. Maar ja. Zonder is soms nog een groot drama. Vreemd genoeg 's nachts niet, ze hebben 's nachts nog nooit ingebakerd gelegen. Maar Mette pakt haar speen dus uit haar mond en kan 'm (nog) niet terugduwen dus dan is het huilen. Grrrr ik haaaaaat die speen! Gelukkig heeft ze hem steeds minder nodig.

En Bjarne.. dat is gewoon altijd een drama tegenwoordig met inslapen. Behalve na de laatste voeding want dan slaapt hij nog half. Hij lijkt wel in een sprong te zitten. Misschien de 20-wk sprong met vertraging, omdat hij toen net uit het ziekenhuis was ofzo?? Hij kan nu wel rollen, en als hij op zijn buik ligt wil hij ook al vooruit komen en het lukt hem beter dan Mette. :D

Maar goed. Ik probeer wel van het bakeren af te komen hoor. We oefenen er hard op. Als we Mette iets in handen geven kan ze d'r speen niet pakken en gaat 't ook beter. Ze worden alleen eerder en vaker tussendoor wakker merk ik.

Sverre: Woensdag dus een afspraak. We zullen zien. Ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken. Die moeheid had hij ook al voor de waterpokken. Echt al een paar maanden inmiddels. En dat stotteren is zo plotseling gekomen afgelopen week dat zelfs mijn ouders er van schrokken afgelopen zaterdag. Mijn vader vroeg meteen op heel beschuldigende toon 'Wat is er afgelopen week gebeurd?!'. Net of wij hem expres hebben getraumatiseerd ofzo. Pfff..

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    oh das dan ook lekker kar. Ach vaak zijn de opmerkingen onbeholpen en lomp puur uit betrokkenheid.

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ff spammen

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
  14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    broer en zus

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oooohh Femke!!! Wat een prachtig stel!! En zo duidelijk broer en zus! :) :) Wat een prachtige bos haar heeft Marin trouwens zeg, wauw! En Hidde... Lief!

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Femke: wat een heerlijk stel kids heb je, mooie foto's hoor!!

Kar: ppfff, domme opmerking van je ouders, maar ach.......... jullie weten wel beter. Jammer dat Bjarne zo moeilijk doet met inslapen, maar leuk om te horen dat ze zich zo lekker ontwikkelen!

Tan: ff knuffie voor jou, herken je onzekerheid en vermoeidheid. Fijn dat verder goed gaat met Ruben en Mika. Balen van je tanden, hopelijk komt er snel een einde aan.

Verder.... heb die dingen voor de misselijkheid, maar dat zijn zetpillen. Ben ff niet zo'n voorstander van zetpillen, want kan al zo moeilijk naar het toillet:(. Misschien vrijdag aan gyn vragen of die dingen ook in tablet vorm zijn! En ik gebruik Galviscon, is zoiets als Rennie en helpt ook wel een beetje, gelukkig!

twinny

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Twinny Jazeker, Emesafene heb je ook in tabletvorm! TNX voor je knuffel, is altijd fijn! Voor je obstipatie kan/mag je ook lactulose gebruiken, kan je zo halen bij de apotheek. Is een (mierzoet) drankje.

Karlijn Jeetje wat een rare uitspraak! Alsof jullie iets gedaan zouden hebben:(. Sterkte morgen, hoe laat moet je? Hier is Mika gelukkig niet meer zo van de speen, maar meer van zijn duim (ben ik ook niet echt blij mee, maar goed). Kan me wel voorstellen dat het frustrerend is als Mette wel d'r speen uit haar mond kan halen, maar hem er niet meer terug induwt:(. Hihi, Bjarne tijgeren! Leuk dat hij al vooruit komt:D! Mika gaat alleen nog maar achteruit hihi.

Ga even Tygo uitlaten, heb ik niet echt zin in maar goed. Mika wil niet echt slapen en ik ben net terug van de fysio (voor mijn nek) en ik zit nog met mijn jas aan. Ga maar lopen, ben ik er meteen vanaf. En goede kans dat Mika alsnog in de wagen in slaap valt.

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    dan was jouw dag ook alweer vroeg begonnen Tan.

Eemsafene heb je idd in tabletvorm. Dat gepruts met de zetpillen is niks als je niet veel hoeft over te geven.
    lactulose had ik ook in het ziekenhuis. Mijn "borrel" noemden we het.

Heb gisteren veel foto's van het stel gemaakt. Hidde blijft de hele tijd zo ernstig kijken. Heel soms kan er een "mona lisa smile" vanaf.

19. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Femke Yup, mijn dag was vroeg begonnen. Om half 7 opgestaan, samen met Marc. Marc gaat dan Tygo uitlaten, uitgebreid naar de WC en douchen en vertrekt dan om 7.15 naar zijn werk (hij werkt van 7.30 tot 16 uur). Ik heb 's ochtends altijd even tijd (en koffie ;)) nodig om wakker te worden. Om 7 uur ga ik me dan wassen en aankleden, Ruben uit bed halen en zijn brood smeren en tas klaarmaken voor PSZ. Om half 8 maak ik Mika wakker en voed hem dan. Rond 8 uur klaarmaken voor vertrek en rond 8.15 ben ik dan meestal pas vertrokken (wegens een dwarse peuter). Ruben zijn school begint om half 9. Dus zodoende was mijn dag vroeg begonnen. Leuke spam had je gisteren trouwens geplaatst! Helemaal vergeten te zeggen in mijn eerdere bericht :)

Zoals verwacht ging Mika dus niet slapen. Zijn lekker een half uur wezen wandelen. Heb hem net wat fruit gegeven en hijs hem dalijk in de draagzak (face forward hihi) en gaan dan zijn grote broer ophalen. En dan was de ochtend al zowat weer voorbij...

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Ook weer terug van de fysio, het helpt wel moet ik zeggen. Wat ook helpt is dat ik Zoë de laatste anderhalve week stuk minder hoef te tillen nu ze in peuterbed slaapt en niet meer op de commode hoeft. Ook heeft ze eindelijk de kunst van het in de auto en in de autostoel klimmen door, scheelt een hoop!! Mijn bekken en rug varen er in iedergeval wel bij!!

Zal vragen voor de tabletten en lactulose heb ik al een tijdje, maar werkt niet altijd. Neem het ook niet elke dag, want dan zou je luie darmen krijgen ofzoiets, dus alleen als ik al 2 dgn niet meer geweest ben. Zorgt alleen voor enorme gasvorming van te voren, hihi:)

Tjee Tan, tis een heel georganiseer hè met 2 kids. Zoë is de laatste tijd altijd al om 630u ofzo wakker, dus echt tijd voor mezelf heb ik 's morgen niet. San gaat om 6u de deur uit. Hier is het Zoë's licht aan maken als ze roept, dan wil ze plassen en gaat nog wat klooien op haar kamer. Ik probeer me dan te wassen en aankleden, daarna zij en dan gaan we naar beneden. Vaak hebben we dan al heel wat strijd achter de rug, vanwege dwarse peuter en een moeder met een enorm ochtend humeur:x:)!!
    Kunnen jullie kids ook zo weinig geduld op brengen? Zoë is een echte commandeur en kan ontzettend brutaal uit de hoek komen. Dat vind ik wel moeilijk hoor!!!

twinny

Deel Deze Pagina