Twinny Begint San zo vroeg met werken of moet ze ver rijden elke dag? Ruben is ook erg ongeduldig, alles moet NU en METEEN, de woordjes "geduld" en "even wachten" en "zometeen" snapt hij ineens niet. Laatst trok hij keihard aan Mika die lag te drinken omdat nu meteen de TV aan moest en ik zei dat hij even moest wachten omdat mama nu met Mika bezig was. Hij was echt boos op Mika! Ruben moet 's ochtends ook niet tè dwars doen hoor (Marc trouwens ook niet ) want ik ben ook niet te genieten 's ochtends
hoi Tan San moet een uurtje rijden eer ze op haar werk is. Ze mag beginnen tussen 7 en 9, maar liever dus om 7, want dan is ze ook rond 17 weer thuis. Wil Marc niets in het huishouden doen of kan hij het niet? San werkt ook fultime, maar helpt echt wel. Vind het ergens niet eerlijk voor je hoor! twinny
Tan hij moet gewoon hoor Hij kan toch wel een beetje helpen... hier zijn de taken stilzwijgend toch wel aardig verdeeld. Koek, al vast heel veel succes morgen!!!
Ja, ik vind ook dat hij wel wat meer mag doen. Oké hij heeft een baan en ik niet, maar hij doet nu helemaal niks en ik alles. Vind ik niet helemaal eerlijk. Ja, ik ben veel thuis, maar hij denkt dat ik de hele dag uit mijn neus zit te eten ofzo. Dat het wel meevalt om voor 2 kids te zorgen en alles daarbuitenom. En dat er kabouters rondlopen die alles wassen, strijken en opruimen, schoonmaken en de boodschappen doen en Tygo uitlaten enzo. We hebben hier best vaak ruzie over. Maar ik krijg het er gewoon niet in bij hem dat hij ook meer moet doen. En het allerergste vind ik nog dat hij tegen iedereen loopt te verkondigen dat hij zo goed helpt in het huishouden............ Ja, dan ontplof ik
Hmm, vooral dat laatste. Dat is idd om te ploffen. Vriendlief pakt hier ook wel een aantal zaken op. Net als het afruimen na het avondeten. Ik ga gewoon met Marin bezig en laat alles staan. Dus als hij het niet opruimt staat het er een uur later gewoon nog. Misschien een idee? werkt soms beter als telkens weer de discussie aangaan. Vinden de mama's van meer dan 1 uk het ook dat de tweede veel meer impact op je leven heeft dan de 1e? De 1e had vooral impact op de relatie met vriendlief en de verhoudingen onderling, maar merk nu dat ik dit veel heftiger vind.
Femke Ook al geprobeerd...het blijft dan echt staan! Laatst heeft mijn naaimachien (van een kilootje of 10, is een gietijzeren ding, de allereerste electrische husqvarna van een jaartje of 50 oud nu) 3 weken beneden gestaan. Ik kon dat ding echt niet naar zolder sjouwen. Ik heb het echt geprobeerd hoor, dingen laten staan in de hoop dat hij het opruimt of schoonmaakt. Maar dat hielp gewoon niet. Nu ruim ik het toch maar zelf op of maak ik het toch maar zelf schoon. Omdat ik er niet tegen kan dat het er dan heel lang staat of heel lang vies is. Wekt nog meer irritaties op bij mij. En dat laatste wat je vroeg klopt hier wel. De 2e heeft inderdaad meer impact hier.
Dan kan je maar beter in de alleenstaanden-modus overgaan. net doen alsof je alleen met de jeugd woont en sowieso alles zelf moet dan. En dat Marc er dan leuk bij is voor de aankleding (en zijn salaris en eventuele huwelijkse handelingen )
ik merk niet zo veel verschil met 1 of 2 kindjes. Ben alleen ietsje meer aan huis gebonden, maar dat vind ik ook niet erg. hier ruimt manlief ook altijd na het eten op. Ik kook en blijf daarna nog wat kleuren met sam ofzo. Als we allebei moeten werken, maak ik 's morgens al het brood klaar (en dat is veeeeeeel ) en als ik vrij ben, dan staan er 's morgens 3 afgedekte boterhammen klaar op tafel. Grote poetswerk als de keuken of badkamer, dat doe ik... en opruimen is bij hem meestal alles in de lade van het dressoir leggen... maar ach, ze zijn best lief toch
sorry Tan, maar ik vind dit dus echt stijlloos van Marc! Jij bent zijn vrouw en niet zijn huisslaaf of je nu een baan hebt of niet!! Ik werk ook niet, ja 1 dag 6 uurtjes vrijwillgers werk en San is elke dag van 6 tot 17 de deur uit en toch helpt ze gewoon mee. Jij hebt veelste veel taken voor jou alleen: Ruben, Mika, Tygo, huishouden en dan zegt de psych ook nog dat je rustiger aan moet doen........ wanneer dan!!! LAs ergens in je mail dat MArc om 16u klaar is met werken, is het dan zo moeilijk om iets bij te dragen......... Pppffffff, sorri me hormonen spelen weer op, merk ik........... Ik zou gewoon alleen nog maar me eigen dingen doen en opruimen en strijken en dan zocht ie het zich maar uit........... maar tja, ik ben ook niet de gemakkelijkste........hihi........ sterkte meis twinny
Twin, het scheelt denk ik wel dat San een vrouw is en Marc een prototype man oude stempel. Vrouwen denken nou eenmaal mee en kunnen een heel stuk attenter zijn. En het valt ze eerder op dat er iets ligt wat opgepakt moet worden. Denk je ook niet.
Ja precies! Ik neem even het voorbeeld van de wasmand. Als wij vrouwen een volle wasmand zien staan voor de trap nemen wij hem mee naar beneden of boven. Mannen zien dat niet, die breken hun nek erover. En als je dan vraagt waarom ze die wasmand niet mee konden nemen vragen ze nog welke? Nou, diegene waar je net je nek over brak! Ach, Marc kan ook wel lief zijn hoor, ben niet voor niets al bijna 19 jaar bij hem. Maar soms..........:x
ooooh, herkenbaar... ze lopen gewoon overal langs.. nog een... ik moet ook niet vragen of hij en iets uit de besteklade wil pakken en tegelijkertijd iets uit de lade eronder... dan zie je hem al kijken... laat staan 3 dingen vragen in 1 zin
pfff Tan... hebben wij weer... 3 mannen in huis komt dat ooit nog goed? Of gaan wij dat die kleine mannen gewoon leren?
hahaha, vrees dat ik dan hier de man in huis ben!!!! Maar jullie zullen inderdaad wel gelijk hebben en tuurlijk is marc ook lief, hihi, daar twijfel ik niet aan hoor! twinny
Hier ook 3 mannen.. Maar ook een meid erbij gelukkig. Al zal die waarschijnlijk het meeste 'werk' worden. Voor Sverre hebben we een verwijzing voor de KNO arts. Er zit vocht achter zijn trommelvliezen en zijn neusamandel(en) is vergroot. Daar zou zijn moeheid van kunnen komen, zijn slechte eetlust, etc. Het stotteren is waarschijnlijk -hopelijk!- gewoon een fase. Niet teveel op reageren en gewoon rustig zijn verhaal laten doen. Mijn eigen klachten komen grotendeels omdat ik weer aan 't hyperventileren ben. En mijn HB is precies op de grens, 7.5. Dus meer ijzerhoudende voeding tot mij nemen. Of Roosvicee Ferro. Ik ben zooooo moe vandaag. Ik was al om half 5 wakker en vanaf 6 uur stond Sverre te stuiteren. Ik ga hem zo 't bed in bonjouren, de tweeling slaapt ook dus dan kan ik ook even plat. Morgen hebben we de gehoorscreening met Bjarne. Gelukkig al om 9:00!
hoi meiden Kar: hopelijk komt de moeheid inderdaad daar vandaan bij Sverre en wordt er een oplossing voor zijn klachten gevonden. Niet fijn voor de kleine vent! Hopelijk heb jij tussen de middag nog ff lekker de ogen dicht gedaan. Spannend morgen met Bjarne, wat denk je zelf? Lastig dat je weer aan het hyperventileren bent, weet je ook wat de oorzaak is? Probeer rustig aan te doen........... twinny
Hoi meiden hier ben ik ook weer! Even ego het verhaal van vandaag. Het deed heel erg zeer. Gelukkig verder geen napijnen. Beetje zeurderig rot gevoel. Wat ze dus blijkbaar doen wat ik niet wist is je baarmoeder vacuüm zuigen en 'm dan opblazen met die contrastvloeistof. Maar zelfs de gyn vond me een bikkel. Het wilde namelijk niet lukken ze kregen 1 eileider niet goed op de foto. Dus ik moest ook nog draaien, met dat cupje op me baarmoeder met al die zooi onderdruk erin. Was geen pretje. Ik heb al met al een minuut of 20 25 op de tafel gelegen. Terwijl je normaal met 10 minuten ofzo weer buiten staat, de foto's zijn normaal zo gemaakt alleen het voorbereiden duurt even. Ben nu vooral heel erg moe. Ik bloed flink, ze hebben me van binnen behoorlijk beschadigd. Gelukkig geneest het snel maar toch. De uitslag was verder goed. Al konden ze die ene dan niet op de foto krijgen. Ze denken dat ie toch vrij is maar dat ie achter mijn baarmoeder zit. Nu moeten we weer een paar maanden zelf aan de slag en lukt het dan nog niet dan mogen we weer terug. En gaan ze dan een plan op zetten. Maar ze denken dat dit wel geholpen heeft. Ze zei je bent nu helemaal schoon van binnen dus doe er je voordeel mee... Als ik zwanger raak mag ik naar ze toe voor een vroege echo dat vond ik wel heel lief en verder is het afwachten. Aan de ene kant balen aan de andere kant ben ik dol blij.