nou koeky mij vergeten ze niet hoor! ja dan ben ik al 12 weken geweest maar toch... ben zo bang dat het niet verlengd wordt (bibber)
O ja, ik heb de echo verzet naar 23 nov bij de gyn. Spannend. @kar76 sommige mensen zijn gewoon vreselijk onaardig. De assistente van mijn huisarts feliciteerde mij ook niet. Vorige wel (miskraam) maar bij mijn dochter ook niet. Uit pure irritatie heb ik toen geen geboortekaartje gestuurd, maar een hele zakelijke brief waarin de de gegevens en de geboortedatum van mijn dochter stonden. Pff, als je zakelijk doet, kan ik het ook!
Kan ik me voorstellen, maar als je ze het op het moment van je beoordelingsgesprek verteld hebben zij toch al gezegt of het verlengd wordt. Kunnen ze het ook niet ineens omdraaien, dan is het discriminatie.
Nee, helaas niet, alle verloskundigen (6) zitten bij elkaar in een maatschap in dat gezondheidscentrum. Heeft als voordeel dat ik misschien nog kan switchen als ik er eentje heb die ik niet leuk vind. En wellicht is de VK zelf aardiger dan de secretaresse? Hopen van wel.
@kim, dat mag niet... Als ze van plan zijn je contract niet te verlengen moeten ze dat volgens mij zelfs eerder aangeven, maar dat weet ik niet zeker. Anders vraag je toch voor die tijd naar de verlening van je contract en bespreek je de inhoud van je functioneren tijdens die bespreking. Je mag toch wel vragen naar je toekomstperspectief?
JA DAT IS WAAR (woeps capslock) maar het staat niet netjes als je op je beoordeling niet zegt dat je zwnager bent om alleen zo je contract te verlengen en dan 1/2 weken later te zeggen van ow ja ik ben zwanger... tja en als ik ontslagen wordt dan pech hoor! ik weet het ook niet. moet me daar niet druk om maken maar het komt gewoon ff slecht uit hahaha. hey pienie wat goed van je dat je dat weet van die thee. zal ik dan eens op gaan letten! waar had je die positiebroek gekocht?
Dat trouwens waar dat moeten ze een maand van te voren zeggen of 3 maanden. hmmm een van die 2 in iedergeval.
Mmm toch maar aan de rooibos/kruidenthee dan... Anders krijg ik misschien een hyperactieve baby door mijn caffeïne gebruik! Tot straks, moet weer even werken voor m'n geld...
Bij prenatal. Op alle (ook afgeprijsde) artikelen 20% korting. Het is een zomerse broek, maar dat is straks wel lekker... Weet trouwens niet of het komt doordat mijn prenatal in december weggaat of dat alle prenatals deze korting hebben. Enneh, van die thee: sinds de miskraam ben ik iets voorzichtiger geworden, hoewel ik ook regelmatig teveel gewone thee drink, een dagje fruit oversla of weinig water drink. Ik zal niks nemen dat schadelijk kan zijn, maar wil verder niet te gestresst doen. Ik merkte dat tijdens mijn eerste zwangerschap ik zelden of nooit die lijstjes van dagelijkse producten haalde. Ik dacht: het is beter als ik lekker leef dan dat ik tegen mijn zin in kaas ga zitten eten!
Wat is er nou precies schadelijk aan teveel thee of koffie? Want nu maak ik me natuurlijk weer erge zorgen......
Teveel theine en cafeine zijn voor iedereen ongezond, is toch een verslavend middel. Maar je mag er wel iets van nemen hoor, stress is ook ongezond voor de baby! Anders even googelen, Kar76, als je precies wilt weten wat er ongezond aan is...
Haha, koeky, je bent favoriet bij mijn dochter: ,,mag even koekiemonster kijken?" Dus, of je regelmatig wat schrijft, anders blijf ik bij je oude berichtjes hangen!
Yep, gegoogled! Ik vond dit: Het Voedingscentrum adviseert om tijdens de periode van zwangerschap en borstvoeding niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Eén kopje thee bevat ongeveer 30 mg cafeïne. Met dit advies in je achterhoofd, kun je onbezorgd genieten van je favoriete thee. PHEW! Wellicht zit ik nog in de veilige zone... Hihihi. Ga straks meteen rooibos en fruit-thee kopen. Koffie begint me toch tegen te staan merk ik.
Oeps, nog even verder gekeken, het vergroot idd de kans op een miskraam of te laag geboortegewicht: Voorbeelden van 300 mg cafeïne 3 koppen koffie, 1 kop thee 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola 2 koppen koffie, 3 koppen thee
@ Kar76, ik drink tijdens mijn zwangerschap nooit koffie. Vind ik persoonlijk altijd wat erger dan thee, maar dat zit echt tussen mijn oren denk ik!
Berichtje van mijn dochter: hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,,vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv Ik ga denk ik ook nog maar iets aan thee minderen, als ik dat zo lees Kar76...
ik lust geen koffie meer, al zo'n 2 weken. komt mooi uit! maar thee drink ik best veel als ik op me werk zit... ach ja heb maar weer een glas water gepakt. smaakt ook lekker als je er een smaakje bij denkt... hahaha
Ik heb hier een paar keer chocoldemelk genomen ipv koffie nou na een kwartier zat ik te stuiteren van de suiker. haha iedereen werd gek van me.
ik heb cafeine vrije koffiepads gekocht voor mijn senseo... enne biologische rooibasthee met cranberry en cafiene vrije cola light... Maar van alles maar 1 kopje/glaasje per dag, hihi.... De rest drink ik zuiveldrank, appelsap en water met of zonder bubbels..... Twinny
Tja, dat moet ik ook iets meer gaan doen! Meer water en frisdrank nemen... En wat je zegt, Kim, er gewoon een smaakje bijdenken!