Jaaaa, daar ben ik weer. Herrezen uit de dood Hou sinds gisteravond wat eten binnen en jee, dat scheelt echt een hoop, ik voel me gelijk wat sterker. Misselijk nog wel, maar dat went! Lexi, ik was het, die zei dat haar vriend niet mee kan naar de vlos morgen. Hij werkt bij zijn oude werkgever, is daar teruggegaan wegens veel zieken daar, hij is teruggevraagd. Maar dat betekent wel dat hij enorm veel werkt. Iedere maandag is hij vrij, maar van dinsdag tot vrijdag haalt hij dat in. Dan gaat ie rond 6 uur 's morgens de deur uit en is als het even meezit rond 7 uur 's avonds thuis. En dan moet het echt meezitten hoor! Ik ben enorm veel afgevallen, maar toch dikker. Rara, hoe kan dat? Zwanger zijn is een raar iets. Als je zoveel afvalt hoef je niet bang te zijn voor je kindje. Die komt niets te kort, die neemt wel van zijn moeder. Dat moeders er niet uitziet, dat is dan jammer. Heb een vreselijk smal bekkie en dunnere armen, maar verder ben ik nog niet breekbaar. Ik merk dat mijn heupen een stuk breder zijn geworden. Het is nu een maand geleden dat ik foto's heb gemaakt, dus ik zal straks wel weer even achter de camera kruipen. Is wel leuk als ik het in het begin iedere 7e van de maand doe. En buikje... ja.. je ziet een klein bobbeltje, het is wat harder. Maar over het algemeen denk ik dat het komt door de zwangerschap, dat het mijn darmen zijn, en dat het nog niet mijn kindje is. Adine, sterkte vandaag!
Adine...ook van mij heel veel sterkte vandaag. Hoop dat je op een hele mooie manier afscheid kan nemen van je moeder! hier gaat verder alles zijn gangetje, ben moe... af en toe misselijk, maar zie het als een teken van leven. dinsdag de echo..zie er erg tegen op....
Ik ben tot mijn verbazing ook aan het afvallen! Terwijl er toch echt wel een kilootje (of meer) aan m´n borsten is gekomen, hihi. Buikje is heeeeeel ieniemienie. Lijkt de ene dag wel iets meer te zijn als de andere dag. Hebben jullie dat ook=
In principe, volgens alle boeken, kan het nog onmogelijk je kindje zijn. Die is nu pas ongeveer 3 cm en je baarmoeder steekt nog maar net boven je schaambot uit. Maar je darmen worden hierdoor opzij geduwd. Daardoor krijg je ook een minder makkelijke en onregelmatige stoelgang. Kan je veel winden laten en borreltjes hebben in je buik. Dus als je meer zwaar voedsel heb gegeten dan kan het inderdaad erger zijn. Wat ik laatst las is ook wel grappig. Als je kleine eruit is, dan krimpt je baarmoeder. Dan gaan ook je darmen langzaam aan weer hun eigen plek innemen. Dat schijnt aan te voelen als plopjes, net of je kindje opeens weer in je buik zit en aan het schoppen is. Veel mensen wisten dit niet en schrokken erg van dat gevoel van binnen.
Hee evelieveling, goed dat je er weer bent! Geen idee of ik afval. Ik heb me nog geen enkele keer gewogen sinds ik zwanger ben... Vermijd de weegschaal altijd een beetje en nu helemaal. Voel me opgezet. De verloskundige heeft me ook niet gewogen, ze wil ook dat ik dat zelf blijf doen! Beetje raar... Zij kunnen dat toch gewoon doen? Betrouwbaarder dan mijn eigen weegschaal lijkt mij.
Ik heb inderdaad ook veel meer lucht! En dat gerommel in mijn buik! En dan lees je hier (helaas) wéér over een MK en dan schaam ik me diep dat ik af en toe klaag over de krampen in mijn darmen. Besef ik weer hoe graag sommige anderen die krampen zouden willen voelen.
Dat is het moeilijke beebie. Iedereen heeft het op zijn/haar manier zwaar. Als je geen klachten hebt dan is het zwaar want dan zoek je bevestiging. Als je zo ziek bent als Kim of als ik, dan wil je weer minder ziek zijn. En laten we wel wezen... we zijn allemaal nog niet bij de eindstreep en zullen echt nog wel wat te verduren krijgen. We weten helaas dat er nog steeds veel onverklaarbare miskramen zijn, maar zo kunnen er straks ook bij de bevallingen/geboortes nog dingen aan het licht komen. Het is helaas onmogelijk dat het ons allemaal goed en makkelijk afgaat. Hoe zwaar dat ook is. Maar we bieden elkaar een luisterend oor (ehm, lezend oog) en geven elkaar steun. En dat vind ik al heel fijn en heel hartverwarmend!
Dat is natuurlijk helemaal waar. We kunnen alleen maar hopen dat we in juli elkaar mogen en kunnen feliciteren met onze gezonde wondertjes.
Zucht, mijn vriend is geen enkele dag van de week vrij, hij werkt elke dag vrij lang en sommige dagen zie ik hem pas tegen achten, terwijl ik dan voor tienen alweer in bed lig Maar het ergste is dat hij maandag voor zijn werk naar Wenen moet, en daar meer dan een week blijft... Dus moet ik alleen naar de gyn a.s. woensdag, en alleen een kerstboom kopen volgend weekend en gewoon de hele week alleen zijn. Heb er al flink om gehuild. Maakt het niet makkelijker en verandert er niks aan, maar ik was toch erg gefrustreerd dus janken is dan logisch? Een teleurgestelde en (bijna) eenzame Lexi.
Ik moet inderdaad NIKS hebben van pasta op het moment. Eigenlijk lust ik gewoon helemaal niks meer en dat is erg frustrerend. Ik hou normaal erg van eten maar nu staat alles me tegen. Gelukkig dus dat we tussen de soep en de lasagna het nieuws maar even op tafel gegooid hebben en schoonmama de rest van de soep aan mij gaf met een stukkie toast. Begreep ze wel dat ik dat niet lustte. En mijn vriend at lekker voor twee hahahah!
Hè Lexi, wat ongezellig inderdaad! Is het trouwens tijdelijk dat hij zulke lange dagen maakt, of ziet hij de kleine straks ook alleen 's avonds laat en in de weekenden?
[quote="Lexi73 Zucht, mijn vriend is geen enkele dag van de week vrij, hij werkt elke dag vrij lang en sommige dagen zie ik hem pas tegen achten, terwijl ik dan voor tienen alweer in bed lig [/quote] Wel knap dat je zwanger geworden bent dan! ***Chan probeert een grap te maken.... wellicht een slechte....***
Lexi... dat zijn zeker moeilijke dingen, zo lang zonder je liefde. Belt of sms't hij je wel regelmatig? Mijn liefde stuurt echt vreselijk lieve sms'jes en dat sleurt me dan weer door zo'n dag heen. Kreeg er net nog eentje... dat ik een soort van tovenares ben, want iedere keer als ie aan me denkt krijgt hij een glimlach op zijn gezicht en vlinders in zijn buik. Heerlijk om zulke berichtjes te krijgen!
Gelukkig is mijn man lekker vaak bij me. Maar wat ik minder leuk vind is dat we morgen naar Duitsland toe moeten en zondag weer terug vanwege de verjaardag van z'n baas. (die viert het daar namelijk) dus twee dagen in de auto met een dag ertussen en dan vrolijk weer maandag aan het werk.... pffffft en ik ben al zooooo moe!
Jeee, krijg net een minder leuk bericht van mijn ouders, m'n nichtje had het hartje horen kloppen maar toch een buitenbaarmoedelrijke zwangerschap! Ik heb het hartje ook horen kloppen, dus ik schrok er even van (omdat ik immers nog geen echo heb gehad) Maar bij mij is alles vast helemaal ok!
Hallo dames, Ik heb eigenlijk niks bijzonders te melden... Ik vind die 8 weken wel heel stoer staan onderaan mijn banner! Verder voel ik me nog prima, en lust alles nog! Vanavond weer lekker sporten, nu het nog kan! Tuurlijk kan het straks ook nog, maar dan moet ik maar gaan zwemmen, dat is toch wat anders...
Hè bah, dat is minder mesaana, je betrekt dat dan meteen zo op jezelf hè? dat gevoel kennen we allemal wel denk ik!? Ik heb ook steeds zoiets van, nou gaan we het met kerst vertellen en pas derde kerst heb ik een echo...hmmm. Ik weet dus met kerst nog steeds niet zeker of het goed is, en aangezien ik verder ook helemaal geen klachten heb. Dus toen zei m'n vriend, dan vertellen we het toch een andere keer. Maar nee,ik heb me er al helemaal op verheugd om het dan te zeggen. We moeten er maar van uit gaan dat alles goed is!
@vissie: ja precies! als je er een kansberekening op los laat dan is het waarschijnlijk allemaal helemaal veilig, maar ja... Leuk, om het met kerst te vertellen! weet je al hoe je het gaat zeggen?