Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje: ik heb zojuist de vk gebeld om me aan te melden (wowie, dat voelt officieel en leuk) en nu kan ik al 18-12 voor een zgn 'bevestigingsecho'. Komt een beetje doordat ik vroeg of het voor Kerst nog kon, omdat we het zo graag een echte bevestiging willen. Maar nu vraag ik me af of een echo met 8,5 week eigenlijk al wel mogelijk is. Aan de andere kant: ze zullen het bij de vk wel weten....

Lang leven de onzekerheid, zelfs om dit soort dingen :(

2. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Goedemiddag dames,

Het is gelukkig allemaal goed gegaan. Om 7 uur vanmorgen beschuitje met thee op bed gehad. Een uurtje blijven liggen en dan zachtjes eruit. Daarna 2 boterhammetjes met jam op. Die kwamen met dezelfde gang er weer uit. Dus met een lege maag naar de begrafenis. Had gelukkig stukjes appel in een doosje gedaan en crackers bij me. Voor de dienst nog gauw een paar stukjes appel naar binnen gewerkt, want ik stond aardig te shacken. Tijdens de dienst een paar keer diep zuchten, maar het ging gelukkig wel. Ik heb het dus aardig overleeft. Straks lekker een poosje naar bed, want ik heb het voor vandaag wel gehad.

3. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oooh wat zou ik graag die echo hebben gehad! Ik moet nog een week geduld hebben... ik kan het!

Wel gaaf zeg dat je voor de kerst terecht kan. Ze zullen vast wel al iets zien en het hartje moet dan ook al kloppen!

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    hihi, hééél bekend probleem!

Wat wij gedaan hebben:
    - als ik opsta dan neem ik mijn glas wijn mee naar de keuken, (meestal is het toch vrij rommelig tjidens feestjes/visites etc) en dan gooi ik stiekum een deel door de gootsteen.
    - Mijn vriiend drinkt ook graag wijn, dus hij zorgt dat hij altijd hetzelfde drinkt als ik en we zorgen dat we naast elkaar zitten. Ik zet het glas wel af en toe aan mijn mond en zet het dan achter dat van hem. Hij drinkt daar weer an en ik pak vervolgens zijn 'legere' glas en doe net alsof ik weer een slokje neem. Erg grappig. Maar het werkt heel goed. Het enige probleem is, dat ik op den duur erg veel dorst heb en dat hij wat sneller is aangeschoten haha!
    - Dit zelfde doen we met 'flesjes' bier. Met tapjes werkt dat niet, want dat zie je meteen als je daar een slok van neemt
    - Als je bij je thuis bent kun je natuurlijk voor jezelf een andere (alcoholvrije) wijn inschenken in je wijnglas, dat heeft ook niemand in de gaten. (moet je het wel in de keuken inschenken, zodat men niet ziet dat je een andere fles pakt.

Dit zijn onze afleidingstrucs tot nu toe!

5. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Beebie:

Leuk he, dat het zo snel al kan. Had het eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar vroeg het gewoon stiekum even (niet geprobeerd, is altijd nee tenslotte, hihi). Omdat ze geen tijd hebben voor een volledig eerste onderzoek (ook bloedprikken en volledig praatje), krijg ik nu alleen de echo. Dan duurt het nl 'maar' 20 ipv de 40 minuten die normaal staan voor de eerste afspraak. Zo kon ik er nog net tussen en dan maken we 18-12 gelijk een nieuwe afspraak voor de rest. Leuk he, dat het kan?! Bij deze vk-praktijk geven ze zowiezo 3x een echo, is volgens mij best veel, toch?

Vissie:

Thenx voor de tips!

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hah beter gaat hij tegen die tijd minder lang werken, of in elk geval niet elke avond laat zoals nu. Of een dag thuis werken. Want anders ga ik toch heel boos worden hoor! Of ik haal mijn schoonmoeder erbij! :evil:

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Bij de ene fam (klein gezin) doen we altijd cadeautjes, dus ik wil iets leuks inpakken, en ervoor zorgen dat dat cadeautje als eerste wordt gepakt. Ik weet alleen nog niet wat ik ga kopen...

Bij de andere fam (groot gezin) is het superuitgebreid eten en iedereen is er dan. Voor het eten toasten we altijd even met een glaasje champagne, dat moet het moment worden dat mijn vriend mijn glas afpakt en zegt dat hij het maar gaat opdrinken omdat ik dat de komende 6 maanden niet meer mag... :)

O, ik ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren! Nog 2 en een halve week...

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wel knap dat je zwanger geworden bent dan! ;)

***Chan probeert een grap te maken.... wellicht een slechte....***[/quote]

Haha dat ik zo vroeg naar bed ga is pas van na het testen hoor! Dus dat wel of niet zwanger raken lag niet aan genoeg oefenen.
    Hij is meestal rond half acht thuis, maar de laatste tijd veel files op zijn route dus dat schiet dan ook niet op.

9. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Ja dat kan ik me voorstellen, kruip maar lekker in bed, hopelijk gaat de dag een beetje vlug voorbij!

Sterkte nog de komende tijd!

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Kleine kadootjes voor aanstaande opa's en oma's misschien een ideetje wat wij hebben gedaan: een tijdschrift genaamd Ook! voor grootouders. Dan snappen ze het wel meteen. Of zoals bij mijn moeder: die heb ik een bol wol en breinaalden gegeven.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    @MMM: zeker leuk dat het zo snel kan! Word ik toch weer een beetje jaloers... ;) Maar ik kan nog wel 2 weekjes wachten. Kijk maar eens bij de foto's van anderen die al echo's hebben gehad, je kunt al best iets zien, in ieder geval een hartje! Leuk hoor! :)

@Adine: goed zo meid, dat je je zo goed gehouden hebt. Ik moest nog wel aan je denken. Het is ook echt van dat begrafenis-weer nu. Bah. Kruip er maar lekker in. Je bent heel dapper.

@Vissie: Leuk het vertellen! Tuurlijk kun je het dan al doen, alles zit vast helemaal goed! Ik heb het ook al aan (bijna) iedereen verteld. Ik denk maar zo, mocht het fout zijn, dan zijn dit ook de mensen die het te weten krijgen.

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Bij jou is alles oke... hou dat maar lekker vol!
    Moeilijk bericht... maar helaas... we zullen wel meer gruwelverhalen horen de komende maanden. Hang in there!

13. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Gewoon vertellen... het is dan jullie feestje. En mocht het dan toch mis zijn, dan kan je na hun blijdschap ook rekenen op hun steun.
    Er kan altijd nog iets mis gaan, ook na een aantal maanden...
    Of bij de geboorte.
    Laat ze delen in je geluk en (hopelijk niet nodig) in je verdriet...

14. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Adine, fijn dat je niet weg hoefde te rennen bij de begrafenis om te spugen. Blijf maar lekker de rest van de dag in bed liggen om bij te komen!

Vissie, ook ik heb pas een echo na de Kerst en toch willen we het dan aan mijn schoonouders en mijn broers vertellen (mijn ouders weten het sinds dinsdag al). Het is aan de ene kant inderdaad zo dat je dan nog niet zeker weet of het goed zit, maar je weet uiteraard ook niet zeker dat het fout zit (dan ga ik er van uit dat je geen bloedverlies hebt gehad tot die tijd). En al zou je wel die echo hebben gehad, dan nog zou het de dag erna mis kunnen gaan... Het verhaal wat ik hier laatst las (van angels? of laatje?) dat je het hartje al hebt kunnen zien of horen kloppen en het dan alsnog kwijt te raken... Dat wil ik misschien liever ook niet, dat lijkt me zelfs moeilijker.... Er is allebei wat voor te zeggen dus. Wij gaan gewoon voor de echo in de eerste week van januari en vertellen het toch met Kerst. Als er tot die tijd niets mis is gegaan (en dan ben ik al 11 weken) is de kans op een MK toch al veel kleiner geworden. En die trucs met wijnglazen omruilen ga ik niet de hele Kerstdagen volhouden ;)

15. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Kar, ja je hebt gelijk hoor! De rest krijgt het na nieuwjaar te horen en dan hebben we die echo toch al gehad, dus het is alleen de familie, als het misgaat zullenw e dat ook wel met hun willen delen...

Lexi, een tijdschrift, dat is wel een goed idee ja! En nog iets leuk te bedenken voor een aanstande oom en tante?

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ga nu naar mijn baas, praten over 'de gevolgen' van mijn zwangerschap.. Hij heeft me wel een kadootje gegeven dus echt bang ben ik niet. Maar wel benieuwd...

17. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    ik had met 5 weken al een echo doordat het leek mis te zitten.
    Als je een redelijk slank figuur hebt dan lukt het vanaf de buitenkant, dus de normale manier.
    Indien ze zo niets kunnen vinden dan kunnen ze altijd een vaginale echo maken, dus inwendig.

18. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Fijn dat het goed is gegaan. Hoe was het verder emotioneel?
    Wel een beetje te behappen nu je zelf met zoveel extra gevoelens rondloopt?

19. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Vissie: vervelend van je nichtje......

Adine: fijn dat het gegaan is tijdens de dienst. Ga nu maar lekker uitrusten meid en geef je verdriet een plekkie.......sterkte....

MMMl ik heb vorige week bij 8wkn6dgn een echo gehad, kijk maar in album. Was wel een inwendige echo, maar daar merk je niets van hoor en al helemaal niet meer als je het beeld ziet......

Ik ga nu lekker sporten, mis dat namelijk enorm en ga nu met fitness de draad weer oppakken. GEwoon beetje fietsen en wandelen, that's it, maar in iedergeval bewegen!

twinny

20. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, sterkte met het gesprek met je baas!

Share This Page