Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Gefeliciteerd Eef en Zanoni! Goed dat er weer meiden bij zijn!

:( en nu ik... :(
    HELP meiden... ik zit de laatste tijd alleen nog maar te huilen... Zo had ik het me echt niet voorgesteld, zometeen zit ik echt in een depressie en moeten er allerlei mensen bij komen om de boel voor me te fixen. Elin huilt zoveel, en ik dus ook, en ze wil constant eten of zuigen en zelfs nu we er vanmiddag een fles hebben ingegooid blijft ze nog om meer vragen. En slapen is er ook al niet bij, van haar of mij, dus ik ben helemaal kapot. Zit maar te janken en te janken, en ik hou zo zielsveel al van die meid, kan er gewoon niet tegen dat zij huilt en daardoor (en doordat ik zo moe ben) blijf ik ook steeds maar huilen. Ik voel me zo falen omdat ik het niet kan fixen, en weet gewoon echt niet meer wat ik eraan kan/moet doen...!

2. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    heerlijk gezin dus, leuk zeg, ik zou best wel een tweeling willen hoor, lijkt me leuk juist. maar aan de andere kant druk druk. haha. drie zoontjes ga je later nog voor nog een dochter, of vind je t na deze kleine uk wel genoeg? ik hou ook zoveel van kindjes... wil er ook graag meer maar eerst ff me kleine wijfie, daarna zie ik wel wil haar alles kunnen geven

3. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zie dat er nog meer zijn bevallen: jullie ook van harte!

Nog even een goed nieuwje: Siebe is op dag 3 met zijn papa naar het ziekenhuis geweest voor een echo van zijn niertjes. Op de echo was geen afwijking meer te zien! We moeten dinsdag nog wel even naar de kinderarts, maar ik verwacht dus geen negatieve berichten meer!
    Was even lastig om hem zo snel al alleen weg te moeten laten gaan, maar het goede nieuws maakte dat helemaal goed!

4. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, hierna is het echt klaar! Mario wilde eigenlijks sowieso maar 3, dus nummer 4 is niet gepland (maar wel erg gewenst, heb altijd 4 gewild). Gelsacht maakt me totaal niet uit, dus ook al had ik alleen maar jongens gehad was het ook prima geweest.

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    zanoni gefeliciteerd meid.

6. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    ik leef met je mee, maar wat je overkomt nu is normaal het komt heel vaak voor, en het ligt echt niet aan jou. ze heeft gewoon ff een moeilijk start, en ze voelt dat jij ook verdrietig word, dat merkt ze aan alles aan je. dus wat je moet doen als dat kan als je een beetje hulp hebt is even goed slapen ff bijkomen, dan ben je ook weer ff klaar voor haar. ze reageert op jou, en op hoe ze zich zelf voelt, ze heeft t ook ff zwaar denk ik. ik bedoel eerst zat ze lekker warm in je buik en nu ineens is ze eruit en gebeurt er van alles, ik zou zeggen koop dat boek oei ik groei dan kan je al de fases zien, die kleine kindjes krijgen, en dat heeft met bepaalde weken te maken wanneer ze zich beter ontwikkelen en steeds iets nieuws ontdekken wat ze een beetje eng vinden en daarom meer aandacht willen. bel de lactati cundige van het ziekenhuis hoe je t ook schrijft. misschien dat die nog wat tips heeft, het komt echt wel goed hoor. op een gegeven moment zijn jullie aan elkaar gehecht en weet je precies wat ze wilt. alleen de start is vaak ff moeilijk. ze is ook maar net op de wereld en jij bent ook pas net moeder geworden ik bedoel van hele verandering voor jullie allebei. neem het jezelf niet kwalijk, de meeste vrouwen zijn in het begin wat depresief en krijgen een postnatale depresie omdat ze het gevoel hebben dat ze alles verkeerd doen, gewoon het vertrouwen in jezelf houden, af en toe je rust nemen. kan misschien wonderen doen. je mag me altijd pb sturen. het is dat ik niet weet waar je woont enzo anders had ik je graag geholpen.

7. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Lexi, het ligt echt niet aan jou.. Je doet je uiterste best om je meid op haar gemak te stellen! Heb je wel eens een speen geprobeerd? Babys hebben vaak onzettend behoefte om te zuigen, maar eigenlijk geen honger. Geef je ze dan wel eten krijgen ze juist weer last van hun darmen. Misschien kun je haar met een speen troost geven en proberen haar toch maar om de 3 uur te laten eten zodat haar darmpjes de gelegenheid krijgen het eten te verwerken. En verder.. Ik heb met Myron 8 maanden in mijn armen/ draagzak gelopen omdat hij het niet prettig vond om in een bedje of box te liggen. Hij wilde gewoon in foetushouding tegen me aan liggen. Mijn schoonmoeder verklaarde me voor gek )"je verwent dat joch"), maar hij had er gewoon behoefte aan. Een ander alternatief is inbakeren. Vinden veel babies ook prettig.
    Laat je niet gek maken, meid en probeer zoveel mogelijk rust te krijgen. Het lijkt misschien nu vreselijk, maar die babytijd is zooo snel om....

8. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    heerlijk gezin dus, leuk zeg, ik zou best wel een tweeling willen hoor, lijkt me leuk juist. maar aan de andere kant druk druk. haha. drie zoontjes ga je later nog voor nog een dochter, of vind je t na deze kleine uk wel genoeg? ik hou ook zoveel van kindjes... wil er ook graag meer maar eerst ff me kleine wijfie, daarna zie ik wel wil haar alles kunnen geven[/quote]

Nee, hierna is het echt klaar! Mario wilde eigenlijks sowieso maar 3, dus nummer 4 is niet gepland (maar wel erg gewenst, heb altijd 4 gewild). Gelsacht maakt me totaal niet uit, dus ook al had ik alleen maar jongens gehad was het ook prima geweest.[/quote]

jah vier is ook lekker druk ook, maar zeker heel leuk nee geslacht maakte mij ook weinig uit, kreeg een meisje hoorde ik vond ik geweldig. en dat terwijl iedereen zei en dacht het word een jongen maar haar papa draagt hoofdgen jongen en mijn eitje is ook jongen en dus x en x word altijd y dus meisje... geweldig he kindertje.

9. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    melanie m, is de twintigste je uitgerekende datum? dan kan het nog drie wkn duren hoor, maar ja aangezien het je vierde is zal je vast binnenkort al bevallen. maar ga ervan uit week 41 dan valt alles reuze mee.

ik ben gewoon laat, over de uitgerekende datum heen, maar geniet nog wat van de laatste loodjes. dat wel al wil ik ook heel graag al bevallen hoor beetje dubbel eigenlijk

10. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, hierna is het echt klaar! Mario wilde eigenlijks sowieso maar 3, dus nummer 4 is niet gepland (maar wel erg gewenst, heb altijd 4 gewild). Gelsacht maakt me totaal niet uit, dus ook al had ik alleen maar jongens gehad was het ook prima geweest.[/quote]

jah vier is ook lekker druk ook, maar zeker heel leuk nee geslacht maakte mij ook weinig uit, kreeg een meisje hoorde ik vond ik geweldig. en dat terwijl iedereen zei en dacht het word een jongen maar haar papa draagt hoofdgen jongen en mijn eitje is ook jongen en dus x en x word altijd y dus meisje... geweldig he kindertje.[/quote]

Ik kom zelf ook uit een gezin met 4 kinderen en vind het heerlijk...
    De drukte valt ook wel mee.. Maura en Myron doen al zoveel zelf en gaan hun eigen gang, dus eigenlijk is het alleen Meallán waar ik nog veel op moet letten en alles voor moet doen, maar over een jaar gaat hij ook alweer bijna naar school. En dan heb ik alleen nog bummetje op mijn vrije dagen thuis... Gaat gewoon zo ontzettend snel...

11. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    lexi geloof me alles komt goed al voelt dat misschien ff niet zo... en huil uit, dat lucht misschien wat op. het is niet erg het overkomt veel mama's hoor je bent echt niet de enige ik zou zeggen open is een forum en zie maar hoeveel reacties je krijgt sterkte

12. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, ben zelfs pas de 31e uitgerekend... Dus als het tegen zit dan duurt het zelfs nog bijna 5 weken :(
    Ik hou overal rekening mee, Maura kwam 5 dagen eerder, Myron 6 dagen en Meallán juist weer 8 dagen later.... Dus alles kan...

13. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    jah absoluut, iedereen zegt het, en daarom wil ik gewoon ook extra genieten van haar, maar ik heb nog zeker een kinderwens hierna, alleen niet te snel erachter aan. wil er wat jaartjes tussen hebben zodat ik van allebei evenveel kan genieten
    ik heb ook drie broers was ook altijd gezellig

14. babylicious

babylicious Actief lid

Jun 26, 2007
    291
    0
    0
    jah maar de kans dat jou zoontje eerder komt is groot aangezien je lijf er al drie keer eerder klaar voor is geweest. ik denk max 2 wkn eigenlijk en dat is al best laat. mijn moeder sloeg namelijk hele stukken over, en ik kwam drie wkn te vroeg en ik was de jongste.. maar ja nergens op rekenen maar er wel rekening mee houden en nog ff genieten. de laatste kleine in je buik... laatste schopjes enzo... zoals je al zei voor je het weet zijn ze al weer groot gaat erg hard.. dus geniet ervan.

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Gefeliciteerd Zanoni! Een vrijdag de 13e kindje! Gaaf! Geniet ervan!

16. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Drie meiden erbij!

Zanoni, gefeliciteerd met Elise!

Kaartje, gefeliciteerd met Lois!

Evelien, gefeliciteerd met Demelza.

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Nee dat niet, maar heb vandaag met nog wat juli-mama's afgesproken dat we met zijn allen voor 20 Juli (20-07-2007) gaan.... ;)

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Lieve Lex, allereerst: voel je niet schuldig! Ik vind het knap dat je het aangeeft! Als Elin genoeg heeft gegeten, een schone broek en geen kramp heeft dan is het ook lastig. Heb je er al eens over nagedacht om haar te helpen bij het in slaap vallen? Inbakeren wil nog weleens het veilige, knusse gevoel van de baarmoeder geven en baby's kunnen zichzelf niet wakker houden als ze onrustig zijn. Misschien iets om te overwegen of te bespreken met de wijkverpleegkundige.

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohh Lexi.... Vind het zo sneu voor je dat je je nu zo rot voelt. Ik heb geen ervaring met zulke kleine ukkies, dus tips kan ik je jammer genoeg niet geven. Maar voor mij klink je nog steeds als een topmama! Je probeert het zo goed te doen en je houdt zoveel van je meisje. Ik denk dat dit gewoon even een periode is en dat het wel weer goed komt. Ga gewoon door met de verzorging van je meisje zoals je dat nu ook steeds deed. :thumup: Je doet je best en wat je doet doe je ook goed, daar ben ik van overtuigd!
    Kom op meid!

Groetjes Miep

20. Niet meer actief

Lexi Je bent en blijft een topmoeder! Ik weet niet hoe het ook alweer zat met regeldagen en borstvoeding enzo, maar misschien heeft Elin daar last van? Of wat anderen al zeiden, draagdoek of inbakeren kun je ook proberen. Kom op meid! Je kan het gewoon! Tis zo jammer dat je hier niet woont anders konden we samen even lekker huilen...

Babylicious Even een lesje biologie ;) . De vader heeft 50% kans om óf een Y-chromosoom door te geven (jongetje) óf een X-chromosoom door te geven. Jouw eitje is altijd een X-chromosoom, omdat jijzelf XX bent (papa is XY). Mocht de papa een Y-chromosoom doorgeven dan krijg je de combi XY dus een jongen, geeft hij een X door dan krijg je de combi XX dus een meisje.

Ikke De tranen blijven hier ook nog steeds lopen. Ik geloof dat ik nu officieel kan zeggen dat ik weer een psychische terugslag heb van de afgelopen 2 weken. Nu helpt het natuurlijk ook niet dat ik op de site van @home berichtjes ga lezen over een idioot die onder invloed van paddo's zijn hond vermoord heeft met een schaar en mes en dat @home even lekker beschrijft hoe dat busje er van binnen uit zag :pale: . Daar draait mijn maag acuut van om! Gelukkig heeft onze guppeko het een stuk beter, hij krijgt vanavond het vlees wat over was vn de bbq lekker door zijn eten (gekookt, dat wel). Hij gaat nu eerst een uur lopen met Marc. Nee die heeft het zo slecht nog niet...

Liefs, Tanya

Share This Page