mmm, zit me weer iets in m'n hoofd te halen: 1 het hartje was al te horen tot grote verbazing van de verloskundige 2 ik zie in mijn "dagboek" dat ik 5 dagen na mijn voorlaatste eisprongperiode een klein beetje bloedverlies had. 3: ik heb al een veel te grote buik voor 9 weken. maaaar: ik was wel 5 dagen ongesteld. ik heb zitten googelen en hieruit komt dat er meer vrouwen ongesteld zijn tijdens hun zwangerschap (vooral de eerste paar keer na het stoppen met de pil) Dus: zou ik dan toch al een maandje verder zijn? :-k :-k :-k :-k :-k :-k :-k :-k :-k :-k zucht, zo hou je jezelf wel bezig!
mesaana.. wie weet..! Had je die eventuele eerste maand al kwaaltjes...? Over een week zul je het weten!
Ehh... ik denk dat je Mesaana bedoelt. Geeft niet hoor, het gaat vandaag ook zo hard! Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! We vertellen het echt wel met de kerst hoor, daar kijk ik al een hele tijd naar uit! Dus... Mesaana, wie weet zeg! Daar kom je op de echo wel achter toch? Nog een weekje geduld en dan weet je meer...
@Mesaana: dat bloedverlies kan de innesteling geweest zijn.... Mijn collega heeft ook 4 dagen gebloed en dacht dat ze 6 weken zwanger was, blijkt ruim 8 weken te zijn! Kan dus een tweeling zijn waarvan 1 is afgestorven? Wanneer heb je je echo? Dan weet je het zeker! Als je verder bent zou dat heerlijk zijn, de enge periode voorbij! Mijn baas was nogal verbaasd dat ik zo moe ben en gooide er meteen een paar heftige deadlines tegenaan: in juni moet mijn proefschrift af zijn! Ik heb nog bijna niets op papier. Daar gaat mijn mooie bloeddruk... Zal die kerstvakantie nog hard nodig hebben vrees ik.
Laat je baas lekker in zijn eigen sop gaarkoken! Is zeker een man, en wat weten die er nou van! Sorry dat ik zo in uitroeptekens praat maar ik vind dat echt asociaal om zo te reageren hoor. Zelfs voor mannen! Laat hem maar eens wat lezen over de dingen die je doormaakt. Tss... wedden dat als mannen de taak van het uitbroeden van een kindje op zich hadden moeten nemen wij als mensheid al 3 miljoen jaar geleden waren uitgestorven! Zo blij dat bij mij op het werk van alles mogelijk is En even een frustratie die hier niks mee te maken heeft: maar waarom moeten er zoveel reclames op tv over eten gaan? Ik blíjf maar zappen!
Laatje en Angel: Wat ongeloofelijk Kl*te zeg, veel sterkte in deze moeilijke tijd. Voor alle nieuwe mama's gefeliciteerd. phoe mensen wat ben ik lui vandaag, zeg. Nergens zin in. Ik heb wel net een afspraak gemaakt voor een combinatietest. ale: Ik heb de laatste paar dagen zo'n onwijs slecht gevoel. Ik weet het niet. De kwaaltjes nemen af. hmmm. Maar dan krijg ik in iedergeval weer een echo en natuurlijk bloed prikken ale: Ik moet het wel zelf betalen maar ja, dan heb ik de pinda wel weer ff gezien.
Hallo meiden, Lexi; ik ben het helemaal met je eens over het verhaal van Kar op het werk! Toch echt belachelijk dat hij juist nu die deadline moet benoemen. Ik vertel het woensdag aan mijn baas als de echo goed is. Het is een vrouw, maar ze is anti-kinderen, dus ik zie echt tegen het gesprek op. Mesaana; Jaaaaaaaaaaa dat zou echt leuk zijn he?! Dat denk ik dus ook de hele tijd. De maand voordat ik voor het laatst ongesteld werd was ik 5 dgn over tijd, daarna 4 dgn lichte ongie gehad. Vervolgens begonnen met ovulatietesten en deze waren alle 5 (5dgn achter elkaar) positief. Toen hoorde ik ook op het NOD forum dat zwangere vrouwen ook positieve ovulatietesten hebben. Dus ik ben ook erg benieuwd hoe ver ik ben. Wanneer heb je de echo? Marloes; Ik heb dinsdag ook de echo. Van de ene kant zie ik er tegenop; stel dat het hartje niet klopt. Van de andere kant; ben ik waarschijnlijk helemaal opgelucht als het hartje wel klopt. Hoelaat moet jij? Twinny; Nog gewandeld? Hier was het vandaag echt hondeweer! Adine; Fijn dat je het allemaal binnen hebt kunnen houden. Hoe ging het verder? Hopelijk lig je nu lekker in je bedje. Sterkte meid! Hier vandaag alles goed. Ik kon vanmorgen alleen niet opstaan want ik was zo ontzettend duizelig. Na een half uur was het weg en kon ik rustig op staan. Verder ben ik het hele weekend weg. Wij gaan van morgen t/m maandag naar de Vossemeren (centerparcs) met mijn ouders, broer en zus en aanhang. Super gezellig, ik heb er heeeeeeeeeel veel zin in. Net even met mijn moeder boodschapjes gedaan. Bij de kaasboer gevraagd welke kaasjes ik wel mag hebben, en het viel me mee dat ik er nog zoveel mag hebben (zonder au lait cru). Fijn weekend meiden! X Neia
Koeky, ik heb vandaag ook de VK gebeld, die zouden een fax sturen naar het ziekenhuis en die gaan mij dan bellen voor een afspraak voor de combinatietest. Dat wordt dan tegelijkertijd met de termijnecho, dus hetwordt voor ons geen extra echo, maar hopelijk kunnen we wel extra lang kijken... Ook ik maak me wat ongerust, maar denk wel steeds dat ik er toch niks aan kan doen als het misgaat... En over die test.. Tja, ik wil toch graag weten dat alles goed is. En als het kindje een afwijking blijkt te hebben waardoor het niet levensvatbaar zal zijn, dan weten we dat tenminste voordat ik de hele zwangerschap heb uit hoeven dragen. En als het een afwijking is waar wel goed mee te leven is, dan kunnen we ons er in ieder geval goed op voorbereiden.... Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat velen er niet voor kiezen om die test te laten doen.
Oh ja, mijn uitgebreidere aanvullende verzekering die de prenatale screening wel vergoedt, gaat pas op 1 januari in, dus de combinatietest (en dus de termijnecho) doen we pas in het nieuwe jaar.
Nou die van mij vergoed het niet maar dat heb ik er wel voor over. Ik wil gewoon weten of er iets aan de hand is. Ik wil me in iedergeval goed kunnen voorbereiden mocht er onverhoopt toch iets zijn. Tis natuurlijk geen garantie maar ja. Ik kan a.s. dinsdag al terecht het kon ook iets later. Ik zei gelijk nee doe maar zo snel mogelijk dan heb ik het maar gehad. Ik ben onwijs bang voor naalden. Dus dat gaat helemaal goed komen. LOL. Ze zouden eerst de echo doen zodat ik afgeleid zou zijn. hihi
Hoi Twinny, Was je hier 8 weken en 6 dagen vanaf 'de eerste dag van je laatste ongesteldheid', of was het kindje 8 weken en 6 dagen oud? Ben ik wel heel erg benieuwd naar, dan horen jullie me er daarna niet meer over
Alle nieuwe moeders hier, welkom en veel plezier! Bah, lijkt wel alsof ik de hele dag wel misselijk ben (wagenziek) en last van brandend maagzuur heb... Het eten staat me hierdoor tegen en ik kan me toch chagrijnig reageren tegen mijn vriend (arme jongen, en dan zit ik pas in begin van mijn zwangerschap ) Sinds vandaag heb ik ook op veel plekken jeuk, armen, schouders, rug en benen. Hi hi eigenlijk dus overal. Hebben jullie hier ook last van?
Jeuk niet, maar dat wagenzieke dus wel. Ik heb sea-bands die daar redelijk tegen helpen. Ik loop al de hele dag te huilen en misselijk te zijn. Eten staat me zo tegen...
zo... jullie hebben vandaag echt ontzettend veel geschreven, meestal is het 1 pagina...nu wel 5 geloof ik.. Neia; ik heb om 18.15 uur de echo... Ik ben vooral bang omdat we in mei een echo zagen van een perfect mooi mensje...maar zonder kloppend hartje... dus ben bang voor dat, wat we te zien gaan krijgen...brrrr voor de rest een prima dagje. ben natuurlijk weer moe,maar is niet erg. ga gewoon weer lekker vroeg slapen...mmmmm Adine; fijn dat je bij de hele begrafenis kon zijn.... dames tot later!
Hoi ik wil me ff voorstellen.. ik ben annie en als het goed is word ik ook een juli moeder... ik ben uitgeteld op 13-07-07! Leuk om hier mee te kunnen lezen.. wel veel zeg pffff... Ik ben gisteren voor het eerst naar de VK geweest en op 18 december krijg ik mijn eerste echo. Ik ben best zenuwachtig... ik heb namelijk in het verleden al eens een MK gehad en het heeft 6 jaar (!) geduurd voordat ik nu weer zwanger ben. Het kwam nu ook totaal onverwachts ik was er helemaal niet meer mee bezig. Had me er bij neergelegd dat het er niet in zat voor mij. Groetjes
Marloes, hoe was de echo? Hoop zo voor je dat het deze keer allemaal goed is en dat je kloppend hartje op scherm zult zien
MMM, het is zeker mogelijk! Ik had mijn 1e echo met 6 wk 2 dagen, je ag het hartje al (geen foto). De 2e echo met 8 weken en 1 dag (zie album). Zometeen naar de huisarts, ik heb al een week ongelooflijke pijn in mijn kaak en nek. Liefs, Tantan
Dames, Ik kom helaas afscheid nemen... Gisteren werd ik wakker van de buikpijn, en eerst leek alles weg te trekken maar rond acht uur ben ik bloed gaan verliezen... Ik heb nu geen pijn meer, maar bloed wel nog steeds en ik heb geen hoop dat dit nog goed gaat komen. Ik ben wel gezegend met een heel lieve man. Alhoewel hij tot nu toe best heel nuchter was (hij vond bijv. dat we pas naar de vk moesten bellen als de 12 weken voorbij waren) was hij gisteren gewoon begripvol. En hij heeft geen enkele opmerking gemaakt in de trand van "zie je nou wel dat we moesten wachten tot de 12 weken voorbij waren", maar alleen gevraagd wat hij voor me kon doen en zo... Het maakt voor mij duidelijk dat het allerbelangrijkste in mijn relatie mijn man is, kinderen komen wellicht wel eens (ik ga er van uit van wel natuurlijk....), maar kunnen nooit belangrijker worden dan hij. Nu ga ik er vandoor, moet aan het werk. liefs, Maris