Hey Kar, Ik heb in overleg met de wijkverpleegkundige en Marcel besloten om er af en toe een fles achteraan te gooien zodat Elin wat langer slaapt en nog harder groeien kan. Beter ook voor mijn rust namelijk Vandaar dus dat ik het ook af en toe over fles heb, maar het meeste krijgt ze toch van de boobjuice hoor! Enne voor jou met die kloven, daar had ik dus ook enorme last van! Ik heb toen een tube bepanthen laten halen en een tepelhoedje, door die zalf werd de huid zeker minder pijnlijk, het tepelhoedje daar wilde Elin alleen niet aan dus tja, dan maar doorbijten. Ik had er altijd een extra spuugdoekje bij liggen, maar dat was dan het fijnknijpdoekje voor mij, hielp enorm. Dus een dag of twee op andere manieren aanleggen en toen ging het aanmerkelijk beter. Heb ook gehuild van de pijn toen, maar ben nu toch blij dat ik ben doorgegaan. Ik hoop dat bij jou de kraamhulp je ook kan adviseren en helpen, en anders pb of sms je maar voor tips, ik heb het tenslotte allemaal al meegemaakt (kloven, borstontsteking, dipjes, you name it ) Kus, Lex, aka De Vries
Fijn dat jij je nestje kan opzoeken, hier wordt de hele wijk nog 'blijgemaakt' met Jan Smit en consorten...
Weheeee GO JAN GO JAN woewieeee WE LOVE YOU JAN SMIT! (sorry, raakte even in de war van al die herrie whahhhaahahah) (volgens mij moet ik gaan slapen, als het tenminste lukt...)
Irena, welkom.. leuk dat je met ons meekletst. Ik ben Melanie, 33, getrouwd, Mama van Maura (9), Myron (7) en Meallán (ruim 2 1/2) en 31 juli uitgerekend van onze 3e zoon. Je bent docent, schreef je, waarvoor? Ik ben namelijk juf, geef Duits op de middelbare school. Speurneuzen: Had ook zo'n vermoeden.. maar vind ook: we houden het gewoon gezellig. En wat Steff betreft.. misschien heeft ze zich ff aangemeld om een bericht te kunnen plaatsen en nu weer afgemeld. Ze gaf toch zelf aan om misschien pas mee te willen praten op het juli-mama-forum?? Lexi: Blij dat Goes zo ver weg is... da's nou echt muziek waar ik aggressief kan worden.. Hitte: die kwam hier pas heel laat. Vanochtend regen en onweer. Had gehoopt voor de kids vandaag het zwembadje neer te kunnen zetten.. Helaas, het werd pas rond 5 uur mooi Babyfoto's: Wat zijn ze allemaal snoezig.. Nog geel lelijke vrekreukelde baby gezien. Verheug me er echt op om met z'n allen een keer af te spreken en alle babies live te bewonderen. Ikke: Kon vandaag eindelijk aan de slag in Meallán's nieuwe kamer. Hij slaapt sinds gisteren in zijn 'grote' kleuterbed. Ik heb vandaag zijn kleren gesorteerd en in zijn nieuwe kast gehangen.. Dus dat betekend dat ik nu EINDELIJK mijn babykleertjes kan wassen en in de kast leggen. Mario heeft de plinten in onze slaapkamer gelegd. Dus het einde van de verbouwing is nu echt in zicht. Er moet nog wel voor een heleboel dingen een plekje gevonden worden, maar alle kids hebben nu weer een kamer en wij ook... Als Maura en Myron nu 4 dagen op kamp zijn ga ik verder met in- en opruimen en dan zou in principe Bummetje mogen komen..... Had me weliswaar aangemeld voor de 20e, maar dat is natuurlijk al over 5 dagen, dus misschien moet ik dan toch maar voor 27-07-2007 gaan... Beetje lang berichtje weer van mij, maar was overdag gewoon druk met opruimen, stofzuigen, dweilen, kids hoeden enz.....
nou, ik ga ook maar eens slapen. Morgen weer vroeg op. Moet om 9 uur de kids naar Castricum brengen naar het kamp... Jammer dat Evelien nog maar net bevallen is, ander had ik meteen verder kunnen rijden en op kraamvisite komen.. Slaap lekker allemaal.....
Zo, daar was ik alweer... Kan niet slapen en hoe langer ik in bed lig hoe meer mijn benen gaan wiebelen. Dus dan maar weer ff achter de pc... Maar zo te zien zijn jullie allemaal wel in dromenland of misschien aan het tutten met de kleintjes... *zucht*
Menselief, nog meer dames wakker op dit achterlijke tijdstip (5 uur)? Ik ben hartstikke moe, val om van de slaap, maar alles doet zo'n ongelooflijke pijn! Nee, het zijn geen weeën, dit is gewoon ordinaire rugpijn. Ik heb er vannacht al een paar keer uitgemoeten om te plassen en dat was zo'n hels karwei om mezelf uit bed te heisen! Mijn hele onderug doet zeer, net als mijn buik. Het voelt niet aan als weeën maar gewoon als een kramp die niet wegggaat, soort van spierpijn. Of zou ik vannacht wel weeën hebben gehad dat de boel gewoon verkrampt is omdat ik er stug doorheen geslapen heb? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat ik door weeën heen zou slapen. En warm, niet normaal (Ana, ik neem echt mijn petje voor me af dat jij dit al tijden volhoudt daarzo). Mijn muts/schaambeen doet ook zo ontzettend zeer, niet normaal. Dit heb ik nog niet eerder gehad. En ik laat winden! Daar kan je echt een olifant mee omleggen! Het liefst zou ik nu in een warm bad gaan of onder de douche gaan zitten, maar ik wil Marc niet wakker maken. De badkamer zit naast de slaapkamer en ik denk dat Marc een rolberoerte krijgt als hij merkt dat ik in bad of onder de douche zit vanwege rug en buikpijn. Aan ons matras ligt het ook niet want die is net 2 jaar oud en is een goed matras (NASA Sensa matras). Ik ben maar naar beneden gegaan, kijken of ik op de bank zo wel een beetje lekker kan gaan liggen. Tygo vind het wel prima, leuk gezelschap op de vroege ochtend. En ik val om van de slaap maar kan gewoon niet slapen van de pijn... Mensen, zo hoeft het voor mij even niet meer hoor... Net als Melanie eerder vannacht => *zucht* *dubbelzucht* Liefs, Tanya
Nou het liggen op de bank is ook niets meer geworden want....... ik heb zowaar weeën! Ze zijn nog lang niet zo heftig als toen met die inleidingen tijdens de weeënstormen, maar ik hèb ze wel. Ze komen ongeveer om de 4 a 5 minuten, dus ikga het nu even tegen Marc zeggen. Die zal zich wel het apalazerus schrikken hihihi. Ik hoop niet dat dit een vals start is en dat het door gaat zetten. Zolang het nog kan zal ik jullie proberen op de hoogte te houden, en mocht het ineens heel snel gaan zal Marc ongetwijfeld wel een paas smsjes aan Lexi sturen. Misschien weten we eindelijk vandaag of ukkie een meisje of jongetje is. Duimen jullie met me mee? Liefs, Tanya
oehhh Tan ik hoop het, als ik nu dan ook met je mee mag doen ik wil ook zo graag en kan het natuurlijk niet hebben dat wij hier overtijd lopen en er al augustus mama''s aan het bevallen zijn kom nou this onze maand
Oeh Tan ik zit meteen op het puntje van mijn stoel! Nou ja, ik ben rechtop op de bank gaan zitten. Spannend joh meid, ik ga je straks meteen een smsje sturen en wil natuurlijk alle updates. Hoop dat Elin me dan in de gelegenheid stelt om ze te posten, hihi. Wowieeee straks weten we misschien zomaar met wie mijn kleine meid strakjes playdates kan gaan hebben (toch?)!
Tantan, veel succes gewenst! Let's hope this is really it! Lexi73, ik zie nu dat jouw kindje er al een tijdje is! Had ik nog niet door. Het klinkt zwaar die eerste tijd, net zoals bij Kar76. Sterkte! MelanieM, wat leuk! Nog een juf! Ik werk ook in het VO, geef daar nu een jaar of 5 Engels. Ik vind eigenlijk alle talen tof (Duits, Krio, Spaans, you name it), en ben een beetje een grammatica-freak Dus je was druk met verbouwen? Ik zie dat je al 3 kinderen hebt, dus dan is het wel prettig dat je op zo'n manier ruimte kan maken voor nummer 4! Ik ben zelf de oudste van 4, het is altijd erg gezellig en je hebt altijd wel een speelkameraadje Speurwerk Hier snap ik als nieuwkomer maar weinig van, maar ik begrijp dat het hier ook op ander dan baby-gebied best spannend kan zijn... 8) Niva erg hè die dikke voeten. Toen die van mij voor het eerst zo opzwollen moest ik ook denken aan een Hobbit! Sterrekind gefeliciteerd dat je met Lieve naar huis mocht! En wat ziet ze er prachtig uit! Je was toch met een keizersnede bevallen? Dan ben je wel lang in het ziekenhuis gebleven, tegen mij zeiden ze dat je gemiddeld 5 dagen moet blijven... Ik sta voor een keizersnede gepland op de 25e en heb mezelf ingesteld op minimaal een week hoor. Maar ik ben toch benieuwd onder wat voor omstandigheden je dan langer zou moeten blijven. Ik lees dat Lieve pas woensdag bij je op de kamer kwam, dus misschien was er iets met haar? En hoe gaat het nu met je buikwond? Kun je Lieve bijvoorbeeld al een beetje zelf verzorgen? Alle Babyfoto's van jullie kindjes zijn onwijs lief om te bekijken. Zulke schatjes allemaal en allemaal al zo duidelijk met een 'eigen' koppie! Ik kan niet wachten om ons kindje eindelijk te mogen vasthouden, benieuwd hoe zij eruitziet! Iedereen Succes met de laatste loodjes! Ikke heb erg slecht geslapen, had de hele nacht hele harde buiken gecombineerd met lage rugpijn en fikse menstruatie-achtige krampen. Eerst elke tien minuten, daarna veel onregelmatiger. Ik had een warme kruik op mijn buik, en tussendoor viel ik zelfs wel eens een half uurtje in slaap. Echte weeën zullen wel heftiger zijn, anders kon dat niet. Toch? Over een uurtje komt mijn moeder hier schoonmaken en me gezelschap houden voor de rest van de dag (Erik durft me niet meer alleen thuis te laten, maar ja, hij moet werken hè). Ik zal ook es aan haar vragen wat dat nou was. You see, ik mag van het ziekenhuis niet zelf weeën krijgen, dan moet ik echt bellen. Maar hoe zie je nou het verschil tussen voorweeën en echte weeën? Ik ben nieuw met dat zwanger-zijn! Er zijn veel kenmerken, die ik probeer te onthouden. Maar weet één van jullie misschien een kort-maar-krachtige vuistregel hiervoor?
Lexi: Hoe is het nu? Heb je toch nog kunnen slapen vannacht? Vervelend he, die muziek. Dat was hier de vorige nacht zo, tot half 3! Ik baalde als een stekker. Melanie: Hehe, dat is wel een beetje een geruststellend idee denk ik, dat je nu eindelijk (bijna) klaar bent voor bummetje na die verbouwing.... Tanya: Huh, weeen? Joepie! Kom op meid! Tuuuurlijk duimen we voor je! Heel erg hard zelfs! Irena: K*t dat je ook zo slecht geslapen hebt. Ik kan je niet helpen met een handige vuistregel, misschien de ervaren mama's hier wel? Ikke: Ik had gisteren ook steeds harde buiken, maar vannacht geen pijn of kramp meer gehad... Hoe ziet een slijmprop eruit? Wat voor kleur heeft die? Zit daar altijd bloed bij of niet? Ik ging namelijk vannacht plassen en toen ik me afveegde bleef ik vegen, er kwam me toch ontzettend veel slijmerig spul uit! (Ik zag niks liggen in de (plons)wc.) En vanochtend de restjes volgens mij. Het was doorzichtig tot heeeel lichtgeel/lichtgroen..... Groetjes Miep
Tantan,succes meid! Zet 'm op! Hier nog steeds geen nieuws. We zijn gisteren de hele dag weg geweest. Naar mijn zus die ergens op een camping zit. BBQ-en e.d. Waren half één weer thuis. Heerlijk om even wat anders aan het hoofd te hebben. Dat mannetje van haar (1,5jr) is zo'n komiek. Lekker me geravot. Jaja dat is nog mogelijk. Het waterleidingbedrijf belde net wegens vermoeden van oneerlijke concurrentie. Foei wat zit er een water in mijn enkels zeg! Vandaag uitgerekend. Als dit kind nu wat van de militaire precisie van papa heeft begint het om 11.50 Dat was nl. de tijd van de inseminatie en is het dus officieel tijd.... (maar ja, moeders is ook altijd wat traag......) Iedereen veel succes met deze bewolkte en benauwde dag. Denk dat het straks flink gaat onweren.
Voorweeën verdwijnen als je onder de douche of in bad gaat! Ik heb net het ziekenhuis gebeld omdat ik niet wist of ik mijn medicijnen in mocht nemen nu ik dus weeën heb. Ik heb nog steeds weeën om de 4 a 5 minuten. Aangezien ik een APK gepland had voor 12 uur vandaag stelde ze van de poli voor dat ik zometeen al kwam en dat ik even tussendoor mocht. Dus ik ga me zo aankleden, mijn vluchttas pakken, wachten op Marc want die is lopen met Tygo (arme Marc want werkelijk waar het hoost hier enorm) en dan gaan we maar naar de poli. Ik verwacht dat ze me doorstuurt naar de afdeling Verloskunde voor een CTG en dat ik dan óf moet blijven óf weer even naar huis mag. Ik denk het eerste en hoop het laatste want ik wil nog wat dingen poetsen hier. Maar deze weeën zijn beter te behappen dat die 2 weeënstormen, ik heb gewoon adempauzes ertussen door! Ik was even vergeten hoe weeën ook alweer aanvoelden, maar vanmorgen om 6 uur wist ik het meteen weer . Ik probeer jullie op de hoogte te houden (en anders Marc wel) via Lexi. Liefs, Tanya
Huh? Is dat zo? Dat zou balen zijn want ik ben net een badeend. Heb nog net geen zwemvliezen! Houd ik het dan zelf de hele tijd tegen?
Nee, Tanya bedoeld: Als je weeen hebt en je weet niet of het echte weeen of voorweeen zijn, dan kun je onder de douche stappen. Houdt het op dan zijn het voorweeen geweest, maar blijf je het voelen dan is het het echte werk. Snappie?
Wow wat herkenbaar die nachten van jullie, ik heb mezelf tegengehouden om niet beneden te gaan zitten forumen omdat vriendje zich dan steeds zorgen zou maken en ik wilde toch wel dat hij goed sliep..maar damn wat een HELL nacht heb ik gehad.. Even klagen hoor; het was zooooooooo heet, ik kon nergens verkoeling vinden (de ventilator al aan, wat op zich best ongezond is. Een bak met koud water en washandjes naast het bed en enkel een lakentje over mijn billen tegen de tocht) Ik heb 8! muggen (neefjes noemen we die in friesland) doodgemept nadat ik om half 4 jankend het grote licht heb aangegooid omdat ik lekgeprikt werd en gestoord werd van het gezoem in combi met de warmte. En vervolgens: rugpijn..enoooorme lage rugpijn. Dat winden laten wilde ik hier ook nog vragen maar durfde ik niet..dus Tanya thnxx (meer meiden hier last van?) Uiteindelijk toch rond 5 uur nog eventjes in slaap gevallen maar om het half uur wakker om te plassen..en ik kan zo moeilijk lopen (traplopen nog wel) omdat mijn voeten zo gruwelijk vol vocht zitten. Sjeez..dit zijn écht de laatste loodjes en ik trek het niet meer.....sorry voor mijn geklaag. Ik heb nu nog steeds enorm last van mijn rug plus wat kramp in mijn buik..maar volgens mij zijn het gewoon mijn darmen en verkeerd gelegen ofzo..Maar het voelt enorm beroerd. Dus irena en tanya, Melanie en loltsje..Ik leef enorm met jullie mee! Ik heb trouwens wel foto's van de nieuwe commode in het album gezet. Nu staat er dus ééntje beneden en ééntje boven.. Liefs en een knuffel Niva. R