@Maris: Oh wat naar! Ben je al bij de VK geweest voor een echo? Want het kan nog gewoon goed zitten natuurlijk (zie verhaal Evelieveling). Wel even zekerheid proberen te krijgen hoor. Ik vind het echt heel naar voor jullie. Gelukkig is je man zo lief en begripvol. Heel veel sterkte samen.
Crisis Maris.... Heel erg veel sterkte met het verlies..... Geweldig dat je man je zo steunt, dat heb je nu gewoon heel hard nodig.
Bedankt trouwens voor jullie steun m.b.t. mijn baas. Hij denkt dat ik erg behoefte heb aan deadlines, is vaak ook wel zo, maar nu... Hij snapt echt niet dat zwanger zijn ontzettend veel energie vreet (heeft nooit kinderen gekregen). Volgende week moet er ook iets af zijn, dus in plaats van vandaag lekker vrij te zijn en uit te kunnen slapen zit ik hier nu weer achter m'n computer. Ach... komt wel goed. Vannacht droomde ik dat we het hartje hoorden! Wel een beetje langzaam 132 bpm (hoe kom je toch op van die details in je dromen?! ), maar toch.. Werd helemaal blij wakker. Ik schrik van verhalen van Maris, die ook al over de 10 weken was. Ik begon me net iets zekerder te voelen nu de dubbele cijfers naderen. Zucht. Onzekerheid zal de hele zwangerschap wel blijven vrees ik!
Tjee Maris, wat een naar nieuws zeg. Veel sterkte meis. Ik wil jullie allemaal even bedanken voor de lieve woorden. Fijn dat er zo meegeleefd wordt. Op dit moment zit ik lekker even bij te komen. Het is zo'n rare week geweest. Ik ben blij dat ik oproepkracht ben. Kan dus zeggen of ik wel of niet kom werken en ik werk dan alleen 's middags. Ze willen dat vrouwen meer gaan werken. Alleen de maatschappij is er nog niet op ingesteld. Ik wil iedereen die gezeur op z'n werk heeft veel sterkte toewensen. 't Is toch van de gekke dat sommige het haast niet durfen te vertellen, bang voor de reactie. Maar meiden, kop op....je kindje heeft op dit moment de grootste aandacht nodig, laat die bazen dan maar je rug op.
goede morgen meiden Tjee maris wat ontzettend naar, heel veel sterkte voor jou en je mannetje........ Annie: welkom bij de juli-mama's....... Ik ben gister niet meer wezen wandelen, inderdaad veelste vies. Ben voor de eerste keer wezen fitnessen. Heel rustig gedaan en het was best aangenaam om weer eens wat te bewegen........ Heb trouwens besloten dat ik aan avond misselijkheid lijdt. Ben 's avonds namelijk wel misselijk........ Ik ga maar een serven wat die combinatietest inhoud en of die vergoed wordt. Maar die kan zekers pas vanaf 12wkn toch? Misschien inderdaad goed voor de volgende echo...... Weet het nog niet...... Ga nu naar de kapper, aangezien ie vandaag eindelijk eens aanwezig is! LAat me altijd knippen door dezelfde, is alleen de baas van het zooitje en is niet altijd in deze zaak aanwezig....... DAdelijk dus kapper en dan werken. Gister waren we orienteren voor kinderwagens. Heb wel al een idee, wordt in iedergeval een 4-wieler. grjts Twinny
@Adine: Kan me voorstellen dat je helemaal moet bijkomen van alles. Rust maar lekker uit. @Evelieveling: laat je even weten hoe je bezoek aan de VK was?! Hopelijk niet te emotioneel zonder je vriend. Zo, nu maar weer eens aan het werk. Heb net baby-foto's zitten kijken bij de november mama's.. Zoooo schattig! Nog maar 7 maanden wachten en dan mogen wij ook!
hey maris, weet ff niet wat ik moet zeggen. je was al zo ver! heel veel sterkte en een dikke x. de rest; wat kleppen jullie veel. het is voor mij haast onmogelijk om jullie bij te houden aangezien ik nu niet zo vaak op de computer kan. maar volgens mij gaat het allemaal wel goed ik zag dat evelieveling de echo krijgt... succes! en je krijgt vast en zeker een hele mooie echo nu je al zo ver bent adine, rust maar lekker uit nu alles zo'n beetje achter de rug is. en idd wel fijn dat je oproepkracht bent! laat je maar eens lekker verwennen door je mannetje twinny, ik vind een 4wieler ook leuker. alleen wordt je doodgegooid met 3wielers! maar volgens mij is een 4wieler met zwenkwiel fijner... de rest komt later (schaam schaam schaam) ik ga me ff douchen en dan ben ik weer terug. ons mam komt me halen om 12 uur. want leon is weer de hele dag weg en pas om half 2 s nachts terug *snik*. dacht vanochtend; zo ik ga weer eens na een week op de weegschaal staan, er zit vast al iets bij. maar nee, weer wat eraf. terwijl ik deze week echt mijn best heb gedaan en goed gegeten heb... ow ja, ik vind dat we straks echt weer wat buikfoto's moeten maken hoor. ben zo benieuwd naar iedereen!
Als eerste Maris... ik duim voor je dat het alsnog goed is... Sterkte in ieder geval. En dan mijn verhaal... *zwijmel* Ik ben verliefd op een klein bewegend vlekje in mijn buik. Het is 2,5 cm groot, heeft een hartslag van 168 bpm en het bewoog! Alles was goed, ik moet wel uitkijken dat ik niet meer afval maar ik heb tabletjes gekregen via de vk en de ha. Bloeddruk was prima, zelfs wat richting laag, 100/60, maar ik heb altijd een lage bloeddruk gehad. De kleine lag met het hoofdje naar beneden, je zag duidelijk een hartje knipperen en ook zag je vaag de beentjes en de armpjes. En pindaatje bewoog ook nog wat... heel mooi om te zien! Heb 5! foto's meegekregen. De volgende afspraak is begin januari, ze belt me straks nog even over de datum want ze was de agenda vergeten. Dan krijgen we standaard in deze praktijk nog 1 keer een echo. Ik zal de foto's zo inscannen! Ook heeft ze het dooierzakje laten zien, wat mijn misselijkheid veroorzaakt. Deze was inderdaad nog aan de grote kant. De uitgerekende datum is nu vastgesteld op 11 juli 2007 We hebben het uitgebreid over voeding gehad, wat wel en niet mag, wat wel en niet bewezen is. Het was echt een heel erg fijn gesprek en ik vind haar echt een geweldig mens. Ook een lang gesprek over de 20 weken echo en ik heb duidelijk aangegeven dat ik het nog niet weet of ik het wel wil. Aan de ene kant is het fijn om te weten of een thuisbevalling erin zit, of dat ik in het ziekenhuis in Den Helder kan bevallen of dat er een afwijking is waardoor je in een academisch moet bevallen. Maar ik heb ook aangegeven dat het alleen een prognose is en dat je na het constateren van iets de laatste 20 weken niet meer onbezorgd zwanger kan zijn. En daar kijk ik tegenop.
@Evelieveling: Wauw wat fijn voor je! Fijn om zoveel bevestiging te krijgen dat het goed is met je kindje. En een snelle hartslag zeg! Heb je het ook gehoord deze keer? @Kim: goed om je weer eens te zien! Fijn dat het met jou ook beter gaat, jammer alleen dat je af valt maar je zult zien dat er nog genoeg kilo's aankomen in de loop van je zwangerschap. Geniet maar lekker bij je moeder!
Nee, nog geen hartje gehoord. Ze vertelde me ook waarom, het schijnt best belastend te zijn voor het kindje omdat er met de doptone nog best hard op de baarmoeder gedrukt moet worden. Dus tot de 15e week maken hun eigenlijk alleen maar echo's en laten ze het hartje niet horen. We hadden het nog kort over jou. Ik heb verteld hoe moeilijk ik het vond dat ik nu alweer een echo had gekregen en jij nog geen bevestiging hebt. Het is ook heel dubbel, ik kreeg bevestiging omdat het bijna mis zat, bij jou is er geen aanwijzing dat het mis zit, maar op de een of andere manier moet je dan maar blijven zwemmen. Als je bij ons in de praktijk had gezeten dan had je gewoon mogen bellen dat je bevestiging had willen hebben en dan hadden ze je ertussen gepropt om 5 minuten te komen kijken naar je kleine. Het is gewoon heel moeilijk, iedere praktijk werkt anders. Maar lieverd... het zit gewoon goed bij jou! Ik ga zo de echo's scannen en plaatsen. Heb gisteren ook buikfoto's gemaakt, precies 1 maand later dan vorige keer en je ziet duidelijk verschil!
Tja, het is niet anders... Ik geloof niet dat ze een echo-apparaat hebben in de praktijk bij mij. Moet naar het ziekenhuis over 2 weken. En daar is het sowieso wachten altijd. Ik ben niet de enige gelukkig hier. Maar heb de laatste dagen weer meer pijntjes, net als in het begin. Kan ook stress zijn trouwens, ik maak me druk om alles op dit moment. Als ik volgende week nog zo onzeker ben moet ik misschien maar bellen of het iets eerder kan ofzo. Ben benieuwd naar je foto's en je buik!
Buikkie staat erin. Echo's moet ik nog inscannen. Heb op de foto's hetzelfde lingeriesetje aan. Grappig dat goed te zien is dat mijn heupen breder zijn, broekje zit duidelijk strakker... (eigenlijk is het zo gewoon geen porum en zou je dus normaal gesproken een groter broekje moeten kopen)
@Maris: Jeetje meis, ik leef onwijs met je mee. @Kar: Ik zou gewoon proberen of je eerder kan. @Evelieveling: Mooie foto's, zeg. @Kim: Dat afvallen doe ik ook hoor. Ik ben nu al 5 kilo kwijt . Maar ik hou wel al m'n eten binnen dus ik weet ook niet echt waar het dan blijft. :-k
hihihi grappig die buikfoto's! Je ziet inderdaad goed verschil! Volgens mij val je af omdat je gewoon meer energie verbruikt, zou het niet? Je maakt immers ook 40% meer bloed aan enzo.
Zo... de echo foto's staan nu ook in het album. Nu maar eens aan de slag. Een hoop achterstallig werk hier!
Heb je foto's bekeken, Evelieveling. Het is nu duidelijk te zien hoor. Echt leuk. Zit altijd met veel belangstelling jullie foto's te bekijken. Je buikje is echt gegroeid de laatste 4 weken. Je ziet echt verschil. Kar, probeer echt wat rustiger te worden. Zolang je geen gekke dingen hebt, is alles in orde hoor. Ik heb pas op 3 januari mijn echo. Ben dan al 13 weken. Geen zorgen maken hoor. Doe ik ook niet. Ga proberen om een boterham te eten en dan lekker een poosje naar bed. DVDeetje kijken en dan val ik vanzelf wel in slaap. Ben echt versleten en het is nog maar net 12 uur geweest.
Pfffff... Er komt werkelijk niets uit mijn handen vandaag... Ik zit alleen maar hier rond te hangen en baby-foto's te kijken... Gelukkig is het bijna weekend. En m'n vriend vertelde me net dat ie heel veel zin heeft in een weekend met de mooiste vrouw van de wereld
hoi meiden Zo ben inmiddels op me werk aanbeland. Was ff naar de kapper, met nadruk op ff! KLeine 2 uur later was ik klaar. Ik heb kort haar en het moest geverft, dus duurde iets langer. Helaas kan mijn kapper alleen nog maar op vrijdag en dan moet ik dus ook werken! MAar oke, tis gebeurd, tis weer kort en paarsahtig, hihi........ Ik ben niet afgevallen, maar ook niet super bijgekomen. Krijg wel al een buikje hoor, zal het van het weekend fotograferen. Kar ik had vorige week ook opeens weer de zelfde rare krampjes als in het begin, maar schijnt erbij te horen. Nu heb ik af en toe een steekje en ben ik 's avonds wat misselijker. Als ik jullie dingen zo hoor maak ik me weer zorgen dat ik zo verrekte weinig merk. denk dus echt dat ik 1 van die vrouwen zou zijn die pas heel laat er achter zou komen dat ze zwanger was..... Ppfff........ de 27e krijgen we weer een bevestiging, dat vind ik toch wel fijn..... Kimmie: we gaan er ook voor zo eentje met van die zwenkwielen van voren, dat is veel handiger. Eigelijk vind ik de Bugaboo mooi, maar mijn vriendin vindt de wieletjes voren te klein, dus het zal de mutsy wel worden! Moest ookal concessie doen bij 4-wieler, omdat ze liever 3-wieler wilde, hihi........ Ga nu maar eens wat doen! Twinny