Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    ik blijf toch liever in Amsterdam als jullie het niet erg vinden... Ben echt een stadsmens en Nederland biedt al niet veel keuze wat 'echte' steden aan gaat.

Toen ik als Au-pair hier kwam wonen werd ik in Geldermalsen geplaatst........ AAAAAAARGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHH, links perenbomen, rechts appelbomen, zo'n ^&^*&(-haan elke ochtend, walnoten op mijn dak (schrik je 's nachts zo lekker wakker van)... Geen landleven voor mij!

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hihi Walnoten?
    Datis idd wel een schokkend contrast.
    an hanen hier geen last. Alleen een dorpje aan de dijk dat Zwarte Haan heet. Heerlijk restaurant en een aantal dijkhuisjes. meer is het niet.
    Maar ik weet het, je moet er tegen kunnen. Wij wonen in een dorp met royale voorzieningen (voor Friese begrippen). Zijn juist expres de stad uitgegaan omdat we kinderen thuis willen laten komen met eendekroos in het haar. (slootje springen) ipv dat ze tussen de auto's moeten spelen. Is even heel zwart-wit gezien hoor want ook in de Randstad is genoeg groen. maar we blijven dorpelingen. (die wel vaak zat de provincie uit durven te komen)

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    ik woon wel aan de rand van Amsterdam, dus gelukkig hoeven mijn kids niet tussen de auto's te spelen en kunnen ze alleen naar school. Vrwijwel achter ons huis begint het Twiske, een heel groot natuurgebied met veel water, strandjes, avonturenspeeltuin, waterspeeltuin enz. Dus een beetje dorps is het hier ook wel. MAAAAAAAAAAAAAR.. ik zit wel binnen no time midden in de drukte van de stad :)
    En voor een fuifbeest (zo noemde Mario me laatst) als ik is dat heel belangrijk! Stappen tot 5 uur 's ochtends, leuke concerten in de Heineken Music Hall.... Heerlijk! Verheug me er nu al op om straks weer eens echt op kroegntocht te gaan.. Arrow is alweer mee dan 2 weken geleden... Volgende concert pas weer in september...

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo!

Ik wilde even doorgeven dat er foto's van Demelza zijn! Weet niet of dat al bekend was? Jerry heeft ze op Eef's weblog gezet (www knopje onder haar berichten). Ze mogen morgen al naar huis! :)

En er zijn ook foto's van Bente, van Landa: bentenuijen.beebiesite.nl
    Met Landa zelf gaat het redelijk; ze heeft een supersnelle bevalling gehad: na de eerste echte weeen was het binnen 3 uur bekeken! :confused: Ze ligt nu nog in bed en kan nog niet lopen en staan.

Verder gaat het hier weer heel goed... Raar hoor hoe het zo kan lopen. Voeden vannacht ging beter; en de stuwing begint een beetje af te nemen. Kloofjes worden ook minder. Dus ik hou nog stug even vol! :) Ik produceer echt gigantisch veel melk en Sverre doet het er zo lekker op.
    Vanochtend heb ik hem voor het eerst zelf in bad gedaan! :)

Ik ga nu even zelf de foto's van Bente en Demelza bekijken..

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    @ MelanieM

HMH daar komen wij ook graag. Is alweer een poosje terug maar toch.
    Grandioos concert van LIVE. Fantastisch!
    Het stappen tot 5 uur hadden we eigenlijk beiden al wel een beetje gehad. Maar dat zal vast ook zijn omdat de keus voor kroegen wel wat beperkter is. ben je er op uit gekeken, dan heb je pech.
    Moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet echt mis.

Wat ik hier in het noordelijke noorden wel mis is het water. ik ben praktisch op het water opgegroeid en hier is mn klei. Wel zee, maar geen strand. daarvoor moeten we dan echt naar harlingen of Makkum.
    Twiske, wel vaak langsgereden maar nog nooit gestopt. Klinkt wel erg goed.
    Ach over en aantal jaren kijken we gewoon weer eens naar een ander huis en dan meer midden Friesland. Is mijn vader inmiddels ook met pensioen. kunnen de kids lekker bij pake eten tussen de middag ;)

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Whoehoe! Nicci heeft ontdekt dat een badje TOCH leuk is! :)

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Fijn! Altijd leuk als badderen gen dramais. Hoe vindt ze het dan nu om uit bad te gaan?

8. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hey meiden, wat een lekker geklets hier!
    Vooral doorgaan hoor. Wij hebben het dan misschien (te?) druk met onze kleintjes, maar jullie kunnen de afleiding goed gebruiken denk ik.

Ik ben zo benieuwd hoe het met Tanya is. Zou het dan eindelijk?
    Ik hoop het zo voor haar!

Ik ga zo nog even de foto's van alle kleintjes bekijken.

Niva: Hij heeft inderdaad een prachtige bos met haar. Zijn papa heeft ook een kuif, dus dat ik wel cool!
    Wat een lief ventje heb je! Kan je het een beetje volhouden? Hoe zit het nu met de voortekenen? Wat denk je zelf, wanneer gaat het 'los'? Zolang ik Mick niet daadwerkelijk aan de borst heb zal ik ze hier gelijk op de hoogte stellen als ik een sms van je ontvang en anders 5 minuten later, haha.

Lekker weertje vandaag. We zijn er even uitgeweest en zitten nu heerlijk in de tuin. Alles gaat goed nu, maar dan maak ik me alweer een beetje zorgen over als het straks minder gaat. Stom he?

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Niet teveel Fries he? Daar snap ik nog minder van dan van Frans...

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ja daar ging het alarm vervolgens wel bij af! :)

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Poehee, 50 rondes! En dan liep ik te 'zeuren' dat 15 rondes al zoveel was... En dan ook nog een miskraam erbij? Petje af hoor!

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    En is iedereen nou weer weg? Dan ga ik zo na nog een aflevering van spellbinder maar een tukkie doen... nu dat Elin eindelijk maft...

13. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hallo meiden!

Sorry sorry sorry, ik heb jullie gigantisch verwaarloosd! Het spijt me enorm. Maar ik ga het proberen weer goed te maken. Dat zal vandaag niet allemaal meer lukken, maar vanaf nu zul je mij hier ook weer iets vaker zien en ga ik weer proberen op de hoogte te blijven. Ik heb wel vaak aan jullie gedacht, en ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

Met ons wel, Jeroentje ligt nu heerlijk te slapen maar kan ieder moment wakker worden om te drinken. De borstvoeding gaat erg goed, ik had het niet willen missen! Met mij gaat het beetje bij beetje ook steeds beter. Ik kan nog geen lange wandelingen maken, maar hier thuis kan ik lekker rondkeutelen. Mijn vriend is weer gaan werken en af en toe komt de kraamhulp (schoonzus) nog eens even kijken. (Waarbij ze meteen een wasje meeneemt en een een borstel door de wc haalt... wat een schat is het toch!)

Ik ga vanaf vandaag dus weer proberen bij te blijven, en zal in de loop van de tijd proberen (vluchtig) bij te lezen.

14. Amle

Amle Niet meer actief

Nou, ben ik ook weer.
    Wou een dutje gaan doen, maar dat wordt hem niet. Kan mijn draai nog steeds niet vinden en nu het zonnetje door is, is het met ook te warm!

Niva, Loltsje: leuk dat jullie ook 'echt Fries' zijn. Zo hebben we nog wat gemeen! Ik kom steeds meer mensen tegen die wel in Friesland wonen, maar niet Fries zijn (niet dat dat erg is ofzo hoor, valt me gewoon op :) ). Ik woon in de Zuid-West hoek van Friesland, mooie groene omgeving, maar verder niet bijzonder veel te beleven. Maar ik vind het er heerlijk. Zelfs mijn mannetje is nu gewend en hij komt uit de randstad!

Vissie: geen excuses hoor. Jullie genieten allemaal lekker van jullie kindjes. Kan ik heel goed begrijpen en zou ik ook doen! Wij 'nog niet bevallers' houden ons hier wel zoet. Wel fijn om te horen dat het goed met jullie gaat :D !

Hier verder geen nieuws...

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden
    beebie: haha, nee ik was niet bij ana op bezoek. het heeft ook niet meer geregent en vandaag is het weer 32 graden hier. Maar nu ziet het wel naar een bui uit.

janneke: bedoelde excuus om chagarijnig te zijn. Gooi het gewoon op je hormomen!

tanya: ik wil je freubelwerkjes wel zien hoor. En als je hem nog hebt wil ik die pb ook wel hoor!

kar: fijn dat alles goed gaat op je eigen nachtrust en kloven na dan! Leuk dat je al met Sverre hebt kunnen pronken. En praat er inderdaad eens over met de kraamhulp. Het moet natuurlijk wel leuk voor jullie beide blijven hè!

lexi: zo was jij ff druk zeg!

jody: tuurlijk hebbe we dan tips als het minder gaat! En wat een leuk kapsel heeft mick.

niva: bij ons was het zo warm! Enne heb ook weer vocht in mijn voetjes hoor! Gave commode vind ik het. En die lucht in darmen, haha.. ja daar heb ik ook veel last van gehad!

Ana: zo 5 verdiepingen! Van je eigen woning, of van het appartementencomplex? Vriendin van ons woont ook in zuid-spanje en daar zijn veel apartementen complexen.

Esther: leuk dat je weer van de partij bent. Hoe is het nu met Lieve? Wat is ze een plaatje zeg! Hoe vind Pepijn zijn zusje?

Melanie: enne zijn de babykleertjes al droog? En heeft MEallán goed geslapen in zijn grote bed?

Tanya: tjee wat een rotnacht voor jou zeg. Hopelijk gaat het vanacht ietsie beter. misschien kun je marc alvast inlichten dat je misschien wilt gaan douchen en dat ie dan niet hoeft te schrikken. Dat je hem wel roept als er echt iets aan de hand is!

Irena: Ik heb op en dinsdag een keizersnee gehad en mocht op zaterdag al naar huis. Ben met Zoë samen nog tot dinsdag gebleven. Tis nu bijna 3 wkn geleden en ik heb eigenlijk geheel geen last meer van de wond. Hoogstens nog een beetje spierpijn. In het ziekenhuis mocht ik vanaf dag 3 Zoë zelf op de commode al verzorgen en in badje doen etc.Kon dus al heel snel zelf voor me kindje zorgen. Het viel me gelukkig allemaal reuze mee... Hopelijk herstel jij strakkies net zo voorspoedig..

Miep: spannend hoor, heb persoonlijk geen flauw idee hoe het uit moet zien. Fries lezen vind ik trouwens makkelijker dan het verstaan!

Vacuumpomp: mijn nichtje is ook met de pomp gehaald, maar ze huilde niet veel na de geboorte hoor.....

Sonya: wat een heerlijk meissie. Leuke kleertjes heeft ze aan en wat een trotse papa..

Evelien: o wat een dotje is jullie Demelza! Een echte Duyvis pinda hoor!

Operatiefoto's: heb ook allemaal foto's van onze bevalling hihi. De verpleegster die ons begeleide heeft boel foto's genomen, incl. hoe Zoë uit de buik kwam enzo. Ben er erg blij mee....

Elma: heb je elke dag wel gezien hoor, hihi..... Zou inderdaad heel fijn zijn als de kleine begin van de vakantie komt, ik gun het jullie van harte!

Femke: wat heerlijk dat het dan uiteindelijk toch gelukt is. En oo wat zal jij nieuwsgierig en ongeduldig zijn nu, begrijp het helemaal hoor!

NEefjes: normaal heb ik er geen last van dat ze me steken. Ik hoor ze 's nachts en San wijs de volgende morgen aan waar ze haar allemaal gestoken hebben! Vind trouwens dat er momenteel heel veel neefjes rondvliegen!

Beebie: dat is wel zo fijn dat ze badje nu wel leuk vind. Tis niets zo vervelend als een schreeuwend en zich in alle bochten wringend kindje om die met het hoofdje boven water te houden, haha. Zoë maak ik gewoon tijdig wakker, zodat ze nog niet al te veel honger heeft. Dan vind ze badderen en in de tummietub gaan leuk, anders niet hoor!

Vissie: geen sorry's hoor. Je hebt het lekker druk met herstellen en jeroentje natuurlijk. Leuk dat je er weer bent....

Hier vandaag weer warme dag, over de 30 graden. Zooke had er vanmorgen niet zo'n zin in en bleef maar jengelen en honger hebben. Nu ligt ze al 2 uurtjes in bed. Hoor wel af en toe een huiltje en boel gesteun, maar de alarmcentrale is nog niet aangegaan. Kan zelf slecht tegen de hitte. Ben net half uur in coma op de bank gevallen, hihi...... Vanacht ben ik weer aan de beurt met de voeding, dus hoop dat ze een beetje doorslaapt!

twinny

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    is er al nieuws van Tanya?

17. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    he dames wat kunnen jullie kleppen hier een halve fries. paps is fries maar mijn naam zowel voor als achter 100% fries. mijn paps komt uit Harlingen dus heel wat tijden daar rond gebracht. hier verder geen nieuws alleen wat een scheetje is Demelza

18. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    TANYA: KANJER!! Go Girl Go!!! Ik hoop zó voor je dat het nu doorzet en je een voorspoedige bevalling heb, meid! Zo zie je maar dat natuurlijke weeen een stuk verdraagbaarder blijken dan opgewekte. Ooooooh, wat ben ik benieuwd! :rolleyes:

wat een heerlijke zwijmel fotos komen er trouwens voorbij (Sonya, Sterrekind, Kar, 't engeltje van Eef, etc, etc.)! M'n complimenten aan alle juli-mammies voor zo'n welvarend kroost, écht een genoegen om naar te kijken!

Niva: mbt tot het traplopen; hier wordt je in het ziekenhuis geadviseerd om trappen te lopen als je nog niet voldoende ontsluiting hebt (je wordt pas bij 3cm opgenomen, tot die tijd ben je hier officieel nog niet aan het bevallen), het schijnt toch iets te helpen. En ik ga ze echt niet op en af rennen hoor, haha! Naar beneden lopen kan ik rustig aan doende in 1 keer, en naar boven doe ik per verdieping (langzaam aan, zonder er echt moe van te worden dus) en rust even uit tussendoor, met muziekje op, het gaat erom je liezen te stimuleren maar wel alles rustig aan te doen, heb gelukkig geen last meer vd m'n zenuw in m'n bekken (nadat ze verder ingedaald is) en nog wat conditie maar wil ook niets forceren natuurlijk, stapje voor stapje kom je toch verder dan je denkt. De rest vd dag doe ik ook echt geen moer.

Nog iets wat de temp. betreft: al loopt het 's middags tegen de 40º aan, dat is toch niet te vergelijken met NL want we hebben een heel droog klimaat hier dat je toch beter kan verdragen (in NL kan je bij 30º al bijna niet meer adem halen vanwege de luchtvochtigheid), je moet alleen zorgen dat je niet na 12-13 uur over straat in de zon loopt want dan smelt je wel. Dus in een donker, afgesloten huis met de ventilator aan is het best te doen, vooral weinig bewegen 's middags (siesta-time dus!). Het traplopen doe ik dan ook later: begin of halverwege de avond.

Even een update: vanochtend voor de 3e X monitorizatie gehad (zit inmiddels op de 41 weken) en alles OK, er werden een paar voorweeen geregistreerd die bij mij gewoon als harde buiken overkwamen, placenta en vruchtwater OK en baby zeer actief. Daarna getoucheerd en blijkt er toch iets aan de gang te zijn: alles is verweekt en baarmoedermond is vrijwel gewist. Ze zeiden dat het elk moment kon beginnen maar omdat het ook niet of laat kan gebeuren, heb ik iig as. vrijdagochtend de afspraak om ingeleid te worden als ik tot die tijd nog niet bevallen ben. We wachten dus geduldig (nâ, geduldig...) af, maar kunnen nu tenminste gaan aftellen als het te lang duurt!!

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik maak Nicci inderdaad ook wakker een uur voor de voeding, als ze al niet wakker is. Nicci lijkt haar wakkere uurtje tussen 9.30u en 12.30u te hebben. Op zich ideaal! En wij hebben geen tummietub, maar gebruiken de luier emmer (die niet voor luiers gebruikt wordt maar wel in het bebé-jou badpakket zat).

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Doen jullie om de beurt alle nachtvoedingen?

Deel Deze Pagina