Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    kan ik ook hoor van grrrr leer het eens zo zeggen ze bij Pascal na het eten ik ben gevult terwijl wij gewoon zeggen ik zit vol

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wowie, op je buik? Ik zou dan van bed af rollen denk ik, of mijn baarmoeder zou knappen van het gewicht van mij... :oops: :oops:

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn man komt uit Zeeland en gooit ook nog af en toe met Zeeuwsche verbasteringen....
    Een keer lag iederen op het werk in een deuk om mij (woonde toe net een jaar of zo in NL) omdat ik 'raambank' hebt gezegd ipv 'fensterbank'. Maar ik wist zeker dat ik dat woord al eens had gehoord.. En ja hoor, toen Mario van zijn werk kwam vroeg ik dus aan hem hoe dat ding heet en hij zegt 'raambank'.... Blijkt het dus in het Zeeuws een "raembanke" te zijn! GRRRRRRR
    Mario spreekt met mij gewoon ABN (al wordt hij toch nog wel eens voor een Belg uitgemaakt met zijn tongval), maar met zijn familie plat Zeeuws.. Wist niet wat me overkwam toen ik het voor het eerst hoorde :)

4. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    neefie kent Pascal ook niet zit hij mij ook altijd om uit te lachen..

Wij kijken zondags altijd spoed en dan liggen wij soms ook dubbel wat voor woorden ze daar in Belgie hebben echt grappig.

5. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Oh oeps, ik kijk opeens naar de tijd... Ik moet nog aankleden! Iedereen veel sterkte vandaag, zeker jullie die slecht geslapen hebben. Tot vanavond!

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb twee jaar in Syrie gewoont, met mijn familie. Maar omdat ik het dus letterlijk op straat heb geleerd praat ik dus als een syrische boer ;)

Ik heb ooit een Surinaamse Big-Mama-oppas gehad. Van haar heb ik een paar zinnen geleerd die het altijd goed doen bij mijn leerlingen:

Fawaka? Aigo boeng? Je tak tung si foero! you gi you ma shing.

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    En nu de vertaling Melanie?

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoe gaat het? Alles goed? Je praat teveel! Je geeft je moeder schande!

9. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Is altijd leuk als ik een surinaamse leerling heb, die nogal veel kletst.....;)

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    haha grappig....

you gi you ma lijkt al op: you give your mam

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Het is hier nu ineens een stuk rustiger....

Ik ga maar even douchen en dan aankleden. Ik zit hier nog halfnaakt (omdat het zo warm is).

Groetjes en tot later vandaag!

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hahaha..dat kan ik me voorstellen. Ik versta daar ook niks van hoor..van drents en grunings trouwens ook niet. Dus niet alleen de friezen zijn onverstaanbaar :)

Enne.."omdat ik raambank hebt gezegd" <- Deed je die T daar nou express om te pesten? ;)

even iets anders:
    Ik heb zo'n last van mijn rug..aan één kant maar.. Toch heb ik het idee dat de pijn erger wordt. Ook onderin mijn buik. Maar ik voel niks van regelmaat of pieken of whatever..het is gewoon heel continu pijnlijk..Kan dat dan nog steeds begintekenen zijn? Of heb ik gewoon erg vele kou op mijn rug gehad?

13. Niet meer actief

Môgge meiden,

Gisteren was dus een valse start. Ik was er echt van overtuigd dat het echte weeën waren omdat ze dus niet minder werden onder de douche. Ik had op een gegeven moment wel een beetje twijfels omdat het niet meer werd. En dat bleek dus juist. Ik had diezelfde vk in het ziekenhuis die ik de vorige keer lens kon trappen omdat ze mij zo'n pijn deed, maar nu deed ze het wel heel voorzichtig (nadat ik het haar gevraagd had nu WEL te stoppen als het teveel pijn deed). Ze kon er echt niet veel meer van maken ls 2 cm, net zoveel als 1½ week geleden... Dus mochten we weer naar huis. CTG was ook prima, ukkie had het prima naar zijn/haar zin in mijn buik. Dus wachten we maar gewoon weer af... Ik heb nu heel af en toe nog een wee/voorwee/kramp-iets. Mijn muts doet ongelooflijk pijn, evenals mijn rug. Maar ach, zoals ik de laatste weken heel vaak heb gehoord, er is er nog nooit een blijven zitten (GRMBL :evil: :evil: :evil: ).

Sex Wat is dat??? Mijn muts is even geen ingang, maar een uitgang. ;)

Talen Wij zijn allebei rasechte zeeuwen, maar praten gewoon ABN hier, met af en toe een zeeuws woordje ertussen (zoals scheuteldoek->vaatdoekje, seut/duts-> goedaardig sulletje, nog veel meer dingen die voor Marc en mij heel gewoon zijn maar dan toch echt zeeuws blijken).
    Ik zou wel meer talen willen spreken hoor, engels kan ik aardig goed (heb voor een amerikaanse bazin gewerkt en de voertaal op het werk was engels), beetje frans, zeg maar vakantiefrans, maar daar blijft het dan wel ook bij. Ik heb meer een technische knobbel ipv een talenknobbel, ik was altijd heel goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie enzo.

Muggen/neefjes Hier niet zo'n last van, maar we gaan dan ook eerst op jacht voordat het licht uitgaat. En blijkbaar vinden ze ons bloed niet zo lekker.

Femke Hé, dat homeopatisch middeltje, daar wil ik ook wel de naam van. Kan ik het ook met de gyn overleggen. Alhoewel die er niet zo voor open zullen staan als veloskundigen denk ik. Gynaecologen denken vaak meer medisch als een vk.

Slapen Ik ben zo jaloers op Marc en de beestjes, die leggen hun hoofd neer en pitten maar! Nu heb ik vannacht wel redelijk geslapen, ondanks de warmte. Ik had een ventilator naast mijn bed gezet en heb nu dus keelpijn en hoofdpijn. Ik heb nog wel last van mijn buik, maar kon vannacht beter uit mijn bed rollen als die nacht ervoor.

Vandaag is Marc weer gaan werken want zijn zorgverlof zit erop. En daar heb ik het best wel even moeilijk mee. En ook nog van gisteren. Het voelt gewoon alsof ukkie ons niet wil leren kennen,alsof mijn lichaam faalt, alsof ik het gewoon niet kan, bevallen. Mijn tranen zitten vandaag weer heel erg hoog. Pfff, nog maximaal een week en een dag, dan gaan ze voor de 3e keer inleiden. Maandag heb ik pas weer APK, dan krijg ik ook meteen een CTG omdat ik dan 41 weken en 5 dagen ben. Tot dan is het gewoon maar afwachten...

Liefs, Tanya

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij komt het daar ook vandaan. Is immers een mengelmoes uit Nederlands, Engels en spaans geloof ik.

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Moeilijk in te schatten, maar klinkt eerder naar kou gevat. Maar misschien komt het straks wel dat het echt pieken worden..

16. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hi Tanya,

voor de grap hebben we het hier over 'de huus', eiers, winnetou?, mo 'k ok he, luusteren enz...

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Meallán's favo-ontbijt (boterham met Nutella) is verandert.. hij wil nu elke dag blauwe muisjes erop... Zou dat een voorteken kunnen zijn... :)

Oh, en trouwens, ik ga de 20e niet 's ochtends bevallen, want..... dan ga ik op kraamvisite bij Sterrekind \:D/

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    hoehoe? anybody in da house?

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb trouwens nog een tip voor degene die vlakbij de Duitse grens wonen en iets zoeken tegen krampjes. Ik heb mijn kids altijd 'Lefax' gegeven. Dat is een middeltje dat je in de fles kunt spuiten of vooraf aan de borstvoeding met een lepeltje kunt even. Het enige wat het doet is de schuimlaag/ luchtbelletjes weghalen waardoor je baby minder lucht inslikt en dus minder last heeft van krampjes. Verder is het absoluut onschuldig en wordt via de natuurlijke weg weer afgevoerd. Ik heb er altijd baat bij gehad. Vooral Maura had namelijk nogal veel last van krampjes, maar vanaf het moment dat ze Lefax in de fles kreeg had ze nergen meer last van. Helaas is het in Nederland niet verkrijgbaar, althans niet in die vorm. Hier hebben ze het alleen in vorm van tabletten en onder een andere naam. Het wordt hier aan oudere mensen gegeven die nogal last van winderigheid hebben.

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    taal Hier een Drent, die in Groningen heeft gewoond en nu in Hoorn woont. In Drenthe woonde ik op de grens tussen Drenthe en Groningen en Duitsland en daar werd een heel apart 'plat' taaltje gesproken. Ik spreek het zelf niet of nauwelijks. Alleen als ik stage liep of in verpleeghuizen werkte probeerde ik het te spreken. Moet zeggen dat het weinig succes had want ze noemden me dan 'dat Duitse meisje'. :) Anyway... Ik heb hier rare woorden voorbij horen komen!! :confused: Bijvoorbeeld: Onderfuck! (spelling weet ik niet hoor) Nou wie het weet mag het zeggen! :)

Deel Deze Pagina