Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahah dat had ik dus ook, toen ik Marcel net kende (ik woonde toen nog in Rotterdam). Hij en ik praten gewoon ABN met elkaar, maar toen hij een keer bij mij was belde zijn moeder, begon hij doodleuk zeeuws met haar te praten. Ik had wel even zoiets van 'HUH?' maar nu vind ik het wel leuk hoor. Hoop dat Elin straks ook zeeuws én ABN kan, maar voor dat eerste zal ik bij oma moeten wezen. En eigenlijk wil ik ook dat ze een leuk mondje Engels kan praten straks, of in elk geval verstaan, maar daarvoor neem ik haar dan wel mee naar de Engelse kerk van mij. En ze krijgt strakjes een Engelse peetoom (godfather) dus met een beetje geluk komt dat ook wel goed.

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    owww wat leuk! Dat jullie dat durven zeg, al die meetings hier. ik zou daar het lef niet voor hebben volgens mij!
    Wel gaaf zeg kun je die mooie kleine lieve in het echt bewonderen!

3. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wat een verhaal van Kim.... En wat een gewicht van haar placenta! 710 gram! De mijne was 260 gram!

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Da's de ondersteek/po volgens mij

5. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    ik zou het niet weten, maar het klinkt wel, ja, hoe moet ik zeggen, mijn gedachtes gaan richting :oops: het Engels..., maar ja, dat zal wel niet

6. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ah dus heb ik net 5 blz bijgelezen over alle talen die iedereen spreekt en dan ben ik nu ALLEEN? Snik, wat jammer zeg. Eindelijk een dagje waarbij Elin netjes slaapt en ik tijd heb voor andere dingen dan achter haar gehuil aanrennen en dan is er niemand!

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Maar Nicci was dan ook wel erg vroeg..of zou dat er niks mee te maken hebben?

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Maar Sterrekind woont hier een kwartier lopen vandaan... dus als ik dat niet meer aan zou durven, dan zou ik ook geen boodschappen meer kunnen halen.. ;)
    Is wel een van mijn nachtmerries, hoor. Sta ik in de winkel, winkelwagen vol, Meallán mee en dan breken mijn vliezen...... :)

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    P.s. Lex? Jij bent de engels expert hier he...wtf betekend snuggly? Dat staat in mijn banner, en ik heb geen idee wat er staat. Straks staat er gewoon doodleuk ' ik ben lelijk" ofzo en dan weet ik dat niet eens ;)

Ik probeer al een link te leggen met Dr.snuggles (van vroeger van de tv) Dus dan zal het zoiets als..eigenwijs ofzo zijn?

10. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ben er wel, hoor!

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Had telefoon van dinnetje. Dus ff weggeweest. Ze had me online gezien dus de conclusie getrokken dat ik gewoon bereikbaar ben. (goe so Imani)

Wat dat middeltje betreft:
    Je zal daar bij een gyn geen bijval over krijgen. Die horen niet te geloven in homeopathie. Doen alleen maar aan de wetenschap.

Wat taal betreft:
    Vriendlief spreekt sinds we bijelkaar zijn al een best bekje Fries. Vind het alleen niet te doen om het met hem te spreken. Als mijn ouders er zijn spreken we dus Fries maar Nederlands tegen elkaar.
    Ben benieuwd of we saampjes ook overstappen op Fries als onze mug er is.

Over verbasteringen:
    Mijn oom is Engelsman Had het altijd over de modderkleppen van de auto. We snapten er niets van. Bleek dus dat hij Engelse woorden vrij vertaalde naar het Nederlands en dan nog eens naarhet Fries. Dan kan er onderweg veel mis gaan! Hij bedoelde trouwens mudflaps; spatlappen......

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Oh da's wel heel gezellig..en toevallig dan..Of kenden jullie elkaar voorheen al en dat je elkaar hierheen gesleept hebt?

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Snuggly.....
    Is dat niet zoiets als lekker dommelen?

14. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, is stomtoevallig.. Kenden elkaar ook niet van gezicht ofzo..

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn woordenboek zegt: knus, gezellig

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    auw rug ](*,)

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Snug betekent iets van gezellig of warm ofzo, dat is het gevoel wat je hebt op een koude winteravond en jij ligt lekker warm in je nestje. Dat is hoe je beeb zich nu ook voelt in jou. Tis weer zo'n woord/begrip dat je niet supergoed kan vertalen, maar het is zo wel goed omschreven denk ik?

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    warme douche, hete straal op de pijnlijk plekken?

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Mag van mijn moeder niet meerrichting de stad of de Intratuin. Vindt ze onverantwoord! :confused:
    Alsof ik denk: hé het kon vandaag wel eens los gaan, laat ik eens lekker gaan shoppen!

Was dit weekend bij zus op de camping (gewoon een dagje). Die bedacht zelfs dat ik de verloskundige maar om toestemming moest vragen of dit wel kon. Het was per slot van rekening wel 45 minuten rijden bij ons vandaan! Alsof ze in de buurt van Lemmer geen ziekenhuizen e.d. hebben......

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo'n waterzak half vullen met heet water en lekker tegenaan gaan zitten.

Deel Deze Pagina