Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    De ochtend wel, toen was Elin echt lief aan het slapen en heb ik een was kunnen draaien en luiers kunnen vouwen. Maar 's middags na onze wandeling met de wagen begon ze weer te jammeren, heb geprobeerd haar wat water te voeren omdat het nog niet haar drinktijd was, ging er wel in maar niet van harte, ze huilde nog steeds. Daarna even rust gehad en toen met haar tegen me aan maar wat tv gekeken, vervolgens een halve voeding, een schone luier en nog een halve voeding, en nu ligt ze dan eindelijk te maffen. En weet je wat dan het rare is? Dat ik me dan nou juist weer zorgen ga maken of het wel ok is met haar. Ben ik maf of wat?

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik heb mijn kennis niet van een kraamhulp maar van een vriendin wiens dochtertje 3 mnd ouder is dan de mijne, en van internet. Wie weet komt die info wel ongeveer overeen en heeft iedereen gelijk? Ik las 10-14 dagen, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Ik denk dat die laatste alleen is als je dan nog steeds borstvoeding aan het geven bent?

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de kleertjes tweedehands gekregen en opzich zijn ze wel gewassen, maar ze hebben wel bijna een jaar in een grote plasticzak gezeten en dan vind ik het wel zo fris om ze ff te wassen.

4. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Hallo meiden, Hier een kort berichtje van mij aangezien ik nog maar kort kan zitten. Ik hoop snel bij te kunnen lezen, heb helaas niet de luxe dat ik op bed kan computeren.

Meiden die bevallen zijn Hartelijk gefeliciteerd!

Even in het kort mijn verhaal.

Donderdagnacht braken mijn vliezen aangezien ik geen weeën kreeg moest ik 's avonds naar het ziekenhuis voor een inleiding.
    Daar aangekomen aan de ctg en toen bleek dat ons meisje het hartstikke goed maakte hebben ze besloten me toch pas de volgende ochtend te gaan inleiden dus we konden naar huis.

Ik was ondertussen dood en doodziek maar nog steeds geen weeën.
    Totdat we thuis kwamen, toen brak letterlijk de hel los, ik kreeg rugweeën zonder pauzes en 3u later was ze er al. Ik ben gelukkig wel thuis bevallen.
    Al met al heb ik de bevalling als heel heftig ervaren. En helaas is de boel daar beneden behoorlijk ontploft.

Inmiddels gaat het steeds beter met mij en Bente is nu ook aan het opknappen, ze dronk in het begin niet goed maar dit had alles te maken met de bevalling. Verder is ze een heel tevreden meisje en ben ik echt hartstikke verliefd!

Ik kom snel weer meer kletsen!
    Knuffel voor jullie allemaal.

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hello dames hier mijn update. bd weer prima in orde gewicht hetzelfde de weeen van donderdag waren dus indalingsweeen uk ligt nu zo diep en vast dat uk er alleen nog maar uit kan. dinsdag moet ik naar de gyn en dan wordt er een datum geprikt voor inleiding dus waarschijnlijk eind volgende week hebben wij ukkie hier. spannend. hopelijk komt het wel eerder want wil nog steeds thuis bevallen.

6. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Oeh, dus dan weet jij misschien ook alvast de verjaardag van je kind! Spannend!

7. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    nou hoop op de 20e maar idd als het dinsdag er nog zit dan weten we de vermoedelijke datum mits het dan niet in de tussentijd komt

8. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Nou, ik ben naar het ziekenhuis geweest, heb gegeten en geslapen èn weer heel wat pagina's bijgelezen. Laat ik ook weer es wat zeggen ;)

Talen: he wat jammer dat ik de rest van dat gesprek gemist heb :( Ik vind dat zooo leuk! Vooral creooltalen zoals Sranan en Papiamentu, want die hebben zo'n aparte structuur en ontstaansgeschiedenis. In Sranan zit inderdaad aardig wat Engels, maar door de invloeden van bijvoorbeeld Afrikaans en Hindi wordt het soms heel leuk verbasterd. Ook zo'n leuke in dat kader, met een Sranan met een Engelse basis: "Tap ya mofo." tap=close/shut, ya= your, mofo=mouth --> shut your mouth= hou je mond. Papiamentu doet dan weer wat anders, want leunt zwaarder op Spaans en Portugees: "Sera bo boka." sera=sluit, bo=su (jouw), boka=boca (mond) --> Weer 'hou je mond'.'
    Ik ben nu bezig Haitiaans Creool onder de knie te krijgen, dat hetzelfde en toch anders werkt. Net sudoku voor mij :)
    En inderdaad, altijd handig als je Caribische leerlingen hebt. Al vinden ze het jammer dat ik niet zo goed weet te schelden in Sranan en Papiamentu, daar ben ik te netjes voor opgevoed :rolleyes:
    Jammer genoeg zijn mijn gevoelstalen meer NL en Engels, en Erik is helemaal NL, dus de enige van wie ons pukkie Papiamentu kan leren is mijn ouders. Zij gaan dus ook vanaf het begin Papiamentu tegen haar kletsen, hopelijk pikt ze zo in ieder geval een goede basis op. Ze gaan 2 keer per week op haar passen, dus ik hoop het wel!

Tantan, echt heel jammer dat het wéér niet doorzette. Sterkte gewenst!

landa78, gefeliciteerd met Bente. Knap dat je na krap een week alweer achter de PC zit!

Loltsje82, bij mij was mijn schoonmoeder degene die zoooon zin had om die minikleertjes aan de lijn te zien hangen. Ze heeft de hele dag staan wassen en strijken. Wel heel lief van haar!

Vissie, ik denk dat het CB altijd wel ìets van commentaar zal hebben. Het zijn enkel adviezen en meningen. Zolang jij maar denkt dat het goed zit, toch? Over badderen en KS: Sowieso vanwege mijn slappe gewrichtjes hadden mijn moeder en schoonmoeder bedacht dat ik zo'n chic badje met baby-inzet, vul- en afvoerslang, plankje in de staander voor spulletjes en extra stevige poten moest hebben. Nu met de KS lijkt me dat nog handiger, als ik zo jouw verhaal lees.

Ikke en hubbie zijn uren in het ziekenhuis geweest. Eerst controle van de gyn. Kindje ligt nog steeds lekker dwars, maar is wel zo actief met trappen en zwaaien dat ze even moeite moesten doen om haar harttonen goed op te pakken. Omdat ze niet ingedaald (kan zijn) heeft ze nog veel bewegingsvrijheid. Gezellig, maar ook wel eens lastig :rolleyes: Omdat ze die voorweeën van mij toch apart vonden heb ik zelfs voor het eerst zo'n inwendig onderzoek gehad vandaag, maar ik had (gelukkig?) geen ontsluiting. Ik vond dat onderzoek pijnlijk en helemáál niet leuk, merk dat ik er een beetje mee zit... Maar het hoort erbij in deze fase, toch? :(
    Verder een uur gesproken met de verpleegkundige die ons bij de KS gaat helpen. Wanneer we moeten komen, hoe alles gaat, heel gedetailleerd wie wanneer wat doet met mij of Kindje, wat Erik in de tussenstand kan doen en waar hij is. Toen zelfs een rondleiding over de afdeling waar we komen te liggen. Ze gaan proberen ons een eigen kamer te geven en eventueel, ze kunnen het niet beloven, maar willen het wel proberen, mag Erik dan zelfs de eerste nacht blijven slapen :p Ik hoop het zo! Mocht dat bij één van jullie van diegenen die in het ziekenhuis moesten blijven?
    En de anesthesist stelde zich voor en legde vast uit hoe de ruggenprik zou gaan. Klinkt niet echt eng gelukkig...

9. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Sera bo boka heb ik idd ook wel eens gehoord. En een wat grovere variant op Tap ya mofo schijnt 'Tapi smoel"te zijn

10. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Oh Irena, ik zie het nu pas.. je loopt maar één dag voor op mij... dus ik zit niet meer zo heel alleen eind juli ;)

11. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    O ja, inderdaad! Maar misschien is die van jou er al snel hoor!
    Was even weg, Erik had bezoek en ik zat er voor het net even bij...

12. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Juist, zie je wel, ik ken weer alleen de nette versie :rolleyes:
    Ik ben ook beter in zinnetjes in de strekking van: weet u hoe laat de bus komt, wilt u nog wat koffie, zullen we samen naar de winkel. 'Gewoon' praten, dus.

13. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Tanya hoe doen ze het eigenlijk met jou moet jij nu echt blijven wachten tot uk uit zichzelf komt of hebben ze toch een "noodplan" om ukkie te halen als je 42 week bent. je komt toch al een eind die kant op

14. Niet meer actief

Als ik 42 weken ver ben gaan ze me weer inleiden. Zit niets anders op. Maar dan gaan ze ter plekke bekijken of ik gel krijg of een infuus of dat ze mijn vliezen breken. Ligt er maar net aan hoe de boel er van binnen uitziet. Ik heb nog geen datum voor de 3e inleiding, het was een beetje een rommeltje afgelopen maandag omdat ik dus weeën had en mijn eigen gyn op vakantie is. Vandaar dat ik aankomende maandag weer bij een andere gyn zit (de volgende zwangerschap 'plan' ik buiten de vakantietijden om hihihi). Maar vanaf maandag is mijn eigen gyn er weer maar die zat voor die dag helemaal vol, dus vandaar die andere (een mannelijke dit keer, zie ik niet zo zitten maar alle andere vrouwelijke zaten helemaal volgeboekt). Ik zit nog steeds ernstig te hopen dat mijn vliezen nu eens gaan breken, dan weet ik tenminste zeker dat ik ukkie binnen 24 uur vastheb. Ik geloof dat Ana nu het verst overtijd is en dan kom ik.
    Ik heb trouwens niets gelezen van Ana vandaag, ben je aan het bevallen meid?

We hebben vanavond bloemkool op, hielp bij Lexi tenslotte ook. En vanavond misschien maar eens
    S-E-X proberen, zie ik wel een beetje tegenop, maar alles voor het goede doel toch ;) ?

Ik heb trouwens al de hele dag een rotsmaak in mijn mond die ik maar niet weg krijg... Beetje combi van een leren-lap smaak met ijzer...

Liefs, Tanya

15. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Heb Ana ook nog niet gezien we lopen in ieder geval met zijn 4en over tijd. Hoop voor jou ook dat uk het eens zat is. dit is echt niks

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Leren-lap smaak, Tanya? Wasda?

Enne, hebbie mn piccies ontvangen?

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Mijn mannetje is momenteel instructeur in Assen-Noord. Vanaf 1 oktober gaat hij ook naar Wezep (als verbindelaar naar de pantsergenie.)
    Mocht hij daar ook heen gaan, dan heeft hij mazzel want de pantsergenie staat voor april weer op de rol voor Afghanistan. (mijn mannetje is gelukkig één van de achterblijvers).

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Herken ik! Had ik ook, de hele week voor ik ging bevallen.. Dus wie weet! ;)

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ben naar de vk geweest.
    Donderdagochtend krijg ik zoals het er nu voor staat dat homeopatische middel.
    Het is een tablet die je moet oplossen in een plastic beker met water en vervolgens elk uur 1 slok van moet nemen.
    Ben benieuwd. Zo komt de 20e natuurlijk wel heel realistisch in beeld. :)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Even een vraagje voor de mama's:
    Kraamtranen... Ik heb elke dag rond 17:00 uur dat ik moet huilen en me paniekerig voel. Komt denk ik door moeheid etc. Maar hebben jullie dat ook? Ik heb echt moeite met de avonden merk ik. 's Nachts wakker worden voor Sverre vind ik geen probleem, overdag ook alles okee. Maar vanaf 17:00 slaat de twijfel in alle hevigheid toe.

Morgen laatste dag kraamhulp, heb ik ook zo'n moeite mee. Dan 2 dagen in mijn uppie en dan heeft Alex gelukkig 3 weken vakantie.

Ben ik normaal? :oops:

Deel Deze Pagina