Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoetje

snoetje Lid

Aug 31, 2006
    40
    0
    0
    gastouder
    noordoostpolder
    Ik heb ook net beschuitjes op,mijn ontbijt had ik al om 8 uur op maar door de misselijkheid moet ik steeds wat eten en dan werken beschuitjes wel goed.Ik wil eigenlijk vandaag de kerstboom neerzetten maar ik ben zooo vreselijk moe en misselijk..ik denk niet dat ik de energie heb om het echt te gaan doen.Eigenlijk met 8-9 weken werd de misselijkheid wat minder maar het is in alle hevigheid terug.Aanstaande woensdag heb ik een echo,dan ben ik dus dik 10 weken.Ik heb er veel zin in!

2. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Leuk he, dat de kerst eraan komt. Weet niet hoe het bij jullie is, maar ik geniet nog meer dan anders van de tijd die er nu aankomt. Als alles goed gaat, is dit tenslotte onze laatste kerst samen. Dat maakt deze kerst heel bijzonder, maar het vooruitzicht naar volgend jaar maakt helemaal dat ik tranen in m'n ogen kan krijgen. Zwijmel, zwijmel. En het leuke aan deze kerst wordt ook dat we het onze ouders met de kerstdagen gaan vertellen. Allemaal leuke dingen dus!

Vanmiddag ga ik de kerstsfeer alvast een beetje in huis brengen: een mooie grote vaas vullen met zilveren ballen, takken met lichtjes in een mooie vaas op de grond zetten, dat soort dingen. Helemaal zin in! Ik heb dan ook wel het geluk dat ik niet zo misselijk ben. Wel moe, maar ik ga het gewoon rustig aan doen ;)

Fijn weekend allemaal!

3. annie

annie Lid

Dec 7, 2006
    44
    0
    0
    Van misselijkheid heb ik eigenlijk niet zoveel last.. alleen s'nachts als ik wakker word ben ik soms misselijk... en als ik kauwgom eet. Soms denk ik ben ik echt wel zwanger maar mijn borsten doen verschrikkelijk zeer af en toe dus dat zit wel goed denk ik. Ik heb trouwens ook erg veel last van mijn gewrichten af en toe...enkels en knieen en bekken. Is dit normaal? Hoort dat er ook bij? Ik ben ook wel alweer bijna 10 kilo aangekomen hoor daar niet van... en ik zit pas op 9 weken. Ik moet echt heel goed op mijn eten letten.. dat moet ik altijd al want ik heb verschrikkelijk aanleg maar volgens mij gaat het nu door de hormonen nog 3 keer zo hard ofzo. Ik pas nu al niet meer in mijn spijkerbroek.

Groetjes

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Ha dames,

Wat is het vandaag rustig hier, allemaal een rust dag?
    Ik heb gisteren een kl*te dag gehad, 's morgens ontzettend misselijk.
    Het kwam er alleen net niet uit.
    'S middags trok het beetje weg en gisteravond hadden wij een feestje.
    Daar kwam het tegen 23.00 uur weer terug, wat extra granules erin en toen trok het weer weg.
    Tot in de auto naar huis toen kwam het weer, eenmaal thuis om 2.30 was ik dus weer misselijk en dacht wat nu?
    Toch nog meer wat gegeten en mijn bedje in en wat denk je vanmorgen...................
    Allles weg, geen misselijkheid niets, dus ik zet voor vannacht en wekker denk ik en duik dan even de koelkast in :) :)

Dadelijk lekker even naar buiten, heerlijk.
    Prettige dag nog allemaal!

Groetjes Monique

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Monique, ik eet tegenwoordig 's nachts ook wat. Vaak is dat een appeltje. Scheelt idd de volgende ochtend.

Vandaag is de misselijkheid heel de dag aanwezig. Bleeeh... dan heb je ook nergens zin in.

Wij gaan met de kerst naar Oostenrijk. Voor de laatste keer met z'n tweetjes.

6. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi,

Iedereen begint al in kerstsferen te komen... Leuk hoor! Ik moet alleen weer erg veel maken dit jaar! Maar dat vind ik ook altijd wel leuk! Het wordt ook goed gewaardeerd!

Verder gaat het hier nog steed prima! Ik besef eigenlijk nog steeds niet dat we over een jaar met z'n 3-ën zijn... Gek hoor!

Voor de nieuwe dames welkom en leuk dat jullie met ons meekletsen!

7. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden

Zo onze kerstboom en lichtjes zijn sinds gister ook geinstalleerd. Daarna heb ik dus echt wel ff uitgeteld op de bank gelegen, terwijl ik alleen de ballen erin gehangen heb! Moe moe moe.........

Vandaag waren we Happy Feet, was helemaal vertederd door die baby pinguin, wilde hem het liefst eens lekker knuffelen!

Nu ga ik maar eens koken. Ben niet echt misselijk gelukkig, maar honger heb ik ook niet. Nog 2 1/2 week en we krijgen weer een echo, ben zo benieuwd!

grtjs
    Twinny

8. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik heb woensdag weer een afspraak, vermoed dan ook weer een echo. Helaas alleen kan mijn vriend niet mee, die zit voor zijn werk in Wenen. Zucht...

Kerstboom toch maar in blauw met goud gedaan, leuk met een kleedje om de voet in blauw met gouden sterren. Tis wel mooi geworden al zeg ik het zelf, alleen moest ik na elke ronde (lampjes, gouden vogeltjes, blauwe ballen, gouden ballen, piek) wel even gaan zitten hoor. Jemig ik voel me net een oud wijf met zo weinig energie!
    Raar wel he trouwens (in elk geval voor ons die aan kind nr 1 bezig zijn), dat idee dat het je laatste kerst met z'n tweetjes is? Nou ja voor ons drietjes als ik de kat ook meetel.
    Straks in juli zijn we helemaal af hier thuis: man, vrouw, kat, kind. Net een kwartetspel!

Jak, morgen weer werken! Ben donderdag en vrijdag de hele dag niet lekker geweest en heb eigenlijk helemaal geen zin om weer aan de slag te gaan. Het liefst zou ik gewoon tot de kerst thuisblijven en lekker wat verhalen schrijven ofzo...

Grtz,
    Lexi.

9. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi allemaal,

alle nieuwkomers welkom en gefeliciteerd!

Ik ben een klein weekje in duitsland geweest. Heerlijk om er even tussenuit te zijn, maar helaas kreeg ik vrijdag telefoon dat mijn opa is overleden...Shit! Wat een ellende.
    Sindsdien is de misselijkheid over gegaan in echt braken en voel ik me ellendig. Er gebeurd ook zoveel.

Wat naar dat weer 3 meiden afscheid hebben moeten nemen. Poeh, heftig.

Ik heb woensdag mijn 2e echo, ga er vanuit dat alles goed zit. Ben nl zo misselijk als wat!

Groetjes en succes allemaal!

Selma

10. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    Hallo lieve allemaal,

Fijn dat jullie zo met me meeleven!

Met mij gaat het eigenlijk best goed nu. Het bloeden is vrij snel weer gestopt. sinds vrijdag alleen nog druppels eigenlijk. En ik heb er geen pijn meer van gehad, behalve dan het eerste uur.

Als ik jullie zo hoor, krijg ik toch weer een klein sprankje hoop... Mijn "vetrol" zit er nog, zou het dan toch... en zo ben ik dan de hele dag een beetje aan het mijmeren, dagdromen, fantaseren, me dingen in aan het beelden...

Aan de ene kant wil ik nu heeeel graag naar de dokter (een vriendin van me zei dat dat eigenlijk sowieso moet na een mk, is dat zo? Zij is wel nieuwzeelands, dus wellicht is het daar anders?). Maar aan de andere kant zegt mijn rationele kant tegen me: Je bent er nog nooit geweest, wat wil je daar dan nu gaan doen, ze zien je al aankomen, wat wil je horen, je weet het toch eigenlijk al... En dan weer de emotionele kant: Ja maar, als het nu een tweeling was... of ook zo'n bloeduitstorting onder de dooierzak... of gewoon zomaar een ader.. of... of... of...
    Heen en weer, heen en weer, een echte emotioneel/rationele jojo ben ik...

Dus tsja... ik ga in ieder geval maar eens opzoeken hoe snel hcg uit je lichaam is. Dan kan ik emotioneel gezien nog blijven hopen en dan weet ik waneer een test "helaas" zou moeten gaan aangeven...

heel erg bedankt nogmaals voor de lieve woorden!

Maris

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    @ Maris:
    Ik denk dat je zoiezo er wel even naar moet laten kijken hoor!
    Als het een miskraam was is het belangrijk dat je wel helemaal schoon ben.
    En staks is het net zoals bij mij een bloeduitstorting en leeft het kleintje gewoon nog.
    Bel morgenochtend nou gewoon maar dan weet jij ook waar je aan toe bent.
    Sterkte!

12. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Maris ik ben het met sterrekind eens, ik heb een paar weken geleden ook een bloeding gehad en bij mij was alles ook nog goed!
    Ik had ook een bloeduitstorting in mijn baarmoeder.
    Maar aan het bloedverlies te zien (was veel en helder rood) dacht in dit is een miskraam.

Ik zou de dokter gewoon bellen hoor.

Gr Jacquelien

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Vast ten overvloede, maar Maris ik sluit me bij de rest aan. Sowieso naar de dokter gaan, want als het een MK was dan moet inderdaad alles eruit omdat het anders nare gevolgen kan hebben als er iets achterblijft, en als het geen MK was dan weet je dat meteen ook!

Sorry dat we zo 'zeuren' meid, maar we leven gewoon met je mee!

14. annie

annie Lid

Dec 7, 2006
    44
    0
    0
    Ja ik zou ook gewoon even naar de dokter gaan als ik jou was.... anders blijf je de hele tijd twijfelen en das toch ook niks... misschien ben je wel verdrietig terwijl alles nog gewoon goed is... je weet maar nooit!

Groetjes Annie

15. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Maris, Ik zou voor mijzelf graag uit de onzekerheid willen, dus morgen gelijk maar bellen als ik jouw was.

Lexi, ik heb de boom ook in etappes opgetuigd. Steeds tussendoor even zitten. Was echt versleten die avond.

Selma, wat naar van je opa. Gecondoleerd meid. En van de stress ga je idd braken. Heb het de afgelopen week ook ondervonden.

16. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Het is nog stil op deze maandag....

Vanochtend voor het eerst vanuit niets boven de wc gehangen :( Wel blij dat me dat tot nu toe bespaard was gebleven. En ik ben ook wel een beetje blij dat ik weer wat symptomen ga vertonen ;)

Verder een heerlijk weekend gehad, veel buiten geweest en gewandeld, en gisteravond heerlijk gegeten bij een Caribisch restaurant (hoewel ik het vermoeden had dat ze cognac door de soep hadden gegooid, maar veel kan het gelukkig niet geweest zijn....).

De VK zou het ziekenhuis donderdag faxen dat ze mij zouden bellen voor een afspraak voor de termijnecho + combinatietest. Maar tot nu toe heb ik nog niks gehoord... Morgen maar even er achteraan bellen, want ik wil nu toch wel weten wanneer we ons kindje voor het eerst gaan zien.....

17. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier ben ik ook weer.

Moest vanmorgen nog even naar de vk voor mijn bloeddruk. Was vorige week iets te hoog en nu was tie goed. Vandaag had ik een andere vk en die heeft nog geprobeerd om het hartje te luisteren, maar nog geen resultaat. Ik heb de wintersport even aangekaart en ze vond dat ik voor de zekerheid maar voor de vakantie een echo moest laten maken. Nu heb ik dus een echo staan op 21 dec. Dan ben ik precies 11 weken. Dan zien we wel verder of de echo van 3 januari nog door gaat. Gelukkig heeft mijn mannetje wat met z'n werk kunnen verschuiven en kan dus lekker mee.

Zo nu eerst maar zien of er wat te eten in huis komt. Gets...helemaal geen trek in eten. Nou ja...zie wel wat ik kook voor vanavond.

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hi dames,

adine; fijn dat je bloeddruk goed was deze keer! en de echo een paar weekjes eerder..dat is helemaal goed!

ben vandaag thuis gebleven, morgen ook nog..ziekjes, denk griep..

19. Amle

Amle Niet meer actief

Hey ladies,

Ben ik ook weer eens. Ben vorige week de hele week thuis gebleven, was zo ziek... de hele dag op de bank gelegen. Was zo misselijk, van opstaan tot slapen gaan, at bijna niets en hield ook niet veel binnen. ben zeker 3/4kilo afgevallen. Moest er helaas ook mijn afspraak bij de vk voor afzeggen. Het weekend ging het iets beter, maar vandaag weer alles eruit... blijf deze week ook nog maar thuis. Wel erg vervelend. Voel me beroerd, zwak en hongerig. Het zal een combinatie van flinke griep en zwangerschap zijn denk ik. Weet iemand van jullie of dit allemaal kwaad kan voor de baby? Ik verlies wel geregeld eens wat roze afscheiding...
    Morgen de vk maar ff bellen voor een nieuwe afspraak, kan ik het haar ook gelijk wel ff vragen. Volgende week ook weer voor de 2e echo, ik hoop dat alles nog goed is!

Verder dus weinig nieuws. Wel probeer ik het hier een beetje bij te houden.

Succes allemaal!
    Liefs Elma

20. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Adine nog gecondoleerd met je opa......

LMa, het gaat er om dat je voldoende voedingstoffen voor je baby binnen krijgt en uiteraard voldoende vocht. ALs je te veel overgeeft is het niet goed, en moet je ff langs de huisarts. De griep zelf is niet schadelijk voor de kleine, tis alleen dat je zelf langer nodig hebt om er van te herstellen, omdat je lichaam meer gefocust is op de kleine dan op jou herstel. Ik heb nu 1 week niets anders gedaan dan gesnoten en gehoest, als jij dat ook hebt, kan ik me voorstellen dat je daar wat roze afscheiding van hebt, aangezien er kleine bloedvaatjes kunnen knappen hierdoor.....
    Mocht je het nu allemaal niet vertrouwen, moet je gewoon ff langs de huisarts gaan hoor, heb ik vorige week ook gedaan toen ik zo verkouden was...
    Heel veel beterschap en stertkte.....

ALle andere meiden ook een fijn weekend gehad?

Hier nog alles rustig, alleen erg moe en af en toe was steken rechts onder in mijn buik. Tis net alsof ik iets verrekt hebt, want het is voornamelijk bij bepaalde bewegingen. Het zou wel bandenpijn zijn ofzo.......

ga denk ik dadelijk ff dutten!

Twinny

Share This Page